VENTUS 2BX 2,6m Made in China
#91
Postat 10 February 2009 - 06:51 PM
Felicitari inca odata. Ai grija insa daca vrei sa-l lansezi la sandou.
Toate bune,
Adrian
#92
Postat 10 February 2009 - 08:09 PM
Radu_, la Feb 10 2009, 12:32 AM, a spus:
Astept comentarii.
Felicitari pentru zbor si pentru film! Personal imi place la nebunie unghiul din care e filmat si in mod deosebit cat de dulce ii vorbesti :unsure:
Felicitari inca o data!
#93
Postat 15 February 2009 - 08:54 PM
Cu trenul de aterizare si unul din voletii lui. nu au fost probleme deosebite. Am lipt panoul de prindere al trenului si balamaua voletului.
Nu este la fel de simplu la crapatura de la coada. Am introdus un bit de surubelnita sa vad ce si cum. Concluzia este ca s-a dezlipit intaritura din ampenajul vertical, pe care incerc acum sa o relipesc prin spatiul creat. Nu prea stiu ce adeziv este mai usor de folosit si cam care ar fi procedura. Ar fi bun ceva pensulabil
Ce idei aveti ?
Fisiere atasate
-
q_CrapaturaFuselaj001.JPG (479.29K)
Number of downloads: 507
#94
Postat 15 February 2009 - 09:05 PM
In orice atelier de tinichigerie auto exista persoane familiarizate cu lucrul cu fibra de sticla- se foloseste un procedeu similar cu cel decris anterior la reconditionarea spiolerelor crapate
Succes
Aceasta postare a fost editata de tetea: 15 February 2009 - 09:06 PM
#95
Postat 15 February 2009 - 09:52 PM
In fapt, a crapat datorita aterizarilor mai "dure" pe care nu le-am putut controla datorita distantei. Din deal nu-ti dai prea bine seama, la 3-400m ce inaltime ai fata de sol. Oricum nu voi mai ateriza asa departe. Nu ai nici un control (cel putin eu nu prea...)
#96
Postat 15 February 2009 - 10:22 PM
Eu am folosit metoda tot la un fuselaj din fibra dar am prelungit mult coada la pensula, pentru ca nu am avut acces decat prin fata, iar manevra a fost eficienta.....
#97
Postat 15 February 2009 - 10:31 PM
Referitor la fisura... Personal:
1. Deschid o fereastra de 6...8 mm, suficient de lunga incit sa-mi incapa un perete de izolare spre bot,
2. fac perete spre bot si izolez zona de ridicare spre ampenaj vertical
3. Umplu cu spuma.
4. Las sa expandeze si sa iasa prin fereastra creata.
5. Finisez spuma
5. Refac zona de fereastra cu tesatura cu rasina epoxidica sa nu atac spuma
usor de zis, greu de facut.
Avantaje: preiei mult mai bine efortul din zona respectiva
Dezavantaje: Cresti greutatea pe coada, nu cu mult, dar destul
Decizia iti apartine
O reparatie NUMAI a fisurii in zona respectiva , va conduce mai devreme sau mai tirziu la aceleasi belele.
Stima
#98
Postat 16 February 2009 - 11:53 PM
Am sa incerc sa vad ce iese. Distanta nu este asa mare incat sa nu ajunga pensula...fanta nu pot sa o deschid mai mult de 8mm.
@ Dragut
buna idee. AM sa fac prima data un test sa pe un cilindru ceva sa vad cam ce greutate se aduna, si apoi voi calcula ce trebuie sa pun in bot pentru compensatie. Daca iese rezonabil...aplicam :unsure:
#99
Postat 22 February 2009 - 05:47 PM
Am abandonat pe moment repaaratia fuselajului din lipsa de materiale. Dar am facut pregatirea pentru remedierea sitemelor de blocaj la aripi.
Am indepartat lemnul tasat care era un paralelipiped de balsa destul de mic si prea slab la fortele de presiune aplicate si am construit unul mai lat si mai lung din brad. Ce parere aveti, ca esenta este destul bradul sau sa incerc ceva mai tare?
El se va introduce prin panoul lateral si va fi lipit in locul format prin indepartarea calupului de balsa.
Apoi va fi gaurit ca sa intre piesa de legatura din aluminiu.
Si doua poze atasate pentru exemplificare.
Fisiere atasate
-
q_Aripa001.JPG (127.62K)
Number of downloads: 431 -
q_Aripa002.JPG (260.73K)
Number of downloads: 425
#100
Postat 25 February 2009 - 08:17 PM
Am refacut si prinderile la aripi cu cele doua prisme de brad si va perzint o solutie de a avea vingleturi detasabile caci solutia cu ele fixe pe aripi, este incomoda si la depozitat si la transportat. Asa ca am gaurit cele doua stifturi originale si am lipit doua tije din fibra de carbon cu lungime de 30mm Am adancit si gaurile existente din aripi la cota necesara. Astfel cele doua vingleturi stau singure datorita fretajului dintre tijele de carbon si gaurile din aripi. Pentru mai multa siguranta, se poate folosi si o fasie de banda adeziva.
Acum este gata de zbor si asteapta primavara.
Fisiere atasate
-
q_Vingleturi001.JPG (479.02K)
Number of downloads: 350
#101
Postat 07 June 2009 - 07:04 PM
Acum o saptamana, am mai executat un zbor la panta cu vant moderat. Ia greu inaltime (sau nu ma pricep eu suficient) cu vant moderat.
Astazi insa, pe un vant cu rafale, sus pe Lempes am stat in aer mai bine de o ora cu pendulari de-a lungul pantei. Raspunde foarte bine la comenzi si vantul in rafale chiar ii place. M-am prins ca pe vant tare este mai eficient sa-l intorci in vant din deriva si nu din eleroane si profundor. astfel intri in vant cu viteza mare si se obtine o ascendenta deosebita. Am executat si un luping, mai mult sau mai putin voit. Noroc ca aveam altitudine suficienta. De intors, s-a rasucit destul de repede si cu viteza destul de mica. Deh, mai greseste omu' Insa este fascinant sa vezi cum se inconvoaie (curbeaza) aripile cand creste sarcina. Apreciez ca sageata la varf ajunge si la 100mm. Are si un suierat destul de placut cand executa treceri in plina viteza prin apropiere.
Dupa o ora de "pendulat" cu soimii (erau vreo 3) cam obosisem si acum ma gandeam cum sa procedez sa-l aduc jos. La altitudine destul de mare am simulat o aterizare si am scos franele sa vad cum reactioneaza. A fost prima data cand am avut ocazia sa execut aceasta manevra cat de cat in siguranta. Franale sunt foarte eficiente, dar au intarziere la inchidere (nu stiu de ce). Astfel am observat ca nu este bine sa vin spre panta cu vantul in spate. Asa ca am continuat pendularea incercand sa reduc altitudinea. Dar surpriza, mai jos erau rafale foarte violente si abia l-am scos din angajare de doua ori, tot datoria altitudinii. Ulterior baietii cu parapantele (care asteptau sa se potoleasca vantul) mi-au spus ca in acel loc tot timpul sunt turbulente. Asa ca m-am hotarat sa scad altitudinea si sa-l aterizez spre campie, unde am mai avut experiente triste datorita distantei. Practic nu-l mai vezi bine. Mi-am dat seama ca totusi are altitudine prea mare si l-am mai adus inca o data spre mine, am mai scazut altitudinea, si l-am intors invant insa, nu stiu ce s-a intamplat ca nu s-a rotit destul spre vant si de la vreo 4m a luat-o in bot.
S-a rupt aripa dreapta ca retezata fix de la unghiul diedru de la varf, dupa eleron, si s-a deformat putin botul. In rest este intreg. am sa postez si ceva fotografii probabil maine.
Acum astept pareri de la planoristii adevarati (nu ca mine) cum trebuia sa procedez? Sau era mai bine sa nu fi zburat astazi? Am zis ca tot trebuie sa ma obisnuiesc si cu vant, ba chiar cred ca am zburat destul de stabil si relaxat (asta dupa primele 5 minute, timp in care-mi cam tremurau "pensetele")
Mi-am propus sa ma calmez, mi-am revizuit planul de zbor si a functionat. Chiam ma simteam stapan pe ceea ce doream sa fac.
Deci in concluzie...va rog sa-mi spuneti care era solutia optima in conditiile date?
#102
Postat 09 June 2009 - 10:01 PM
botul este crapat in proportie de 70%. Reparabil prin infoliere in fibra si rasina, apoi slefuit si vopsit
foto1
foto2
foto3
O sa-i fac si o intaritura pe interior din placaj, care va fi si suport pentru acumulatori.
o fisura destul de mica (dar este ) bilateral in spatele carlingii
foto4
Si aripa franta Cap_PDT_01_36.gif la nivelul unghiului diedru
foto5
foto6
La aripa vor trebui confectionate din placaj de 1mm doua bucati de lonjeron cu unghiul diedru specific, apoi refacuta infolierea. Practic invelisul de balsa nu s-a rupt, ci s-a dezlipit. Nu stiu daca asta este bine sau nu (in sensul calitatii executiei modelului).
Cert este faptul ca reparatia nu este grea.
Daca aveti alte idei pentru repratie....
#105
Postat 10 June 2009 - 02:37 PM
Mi se pare putin cam aiurea....Sau imi scapa ceva?
#106
Postat 10 June 2009 - 03:02 PM
dar daca nu face interes, nu mai postez.
In felul acesta am apreciat ca se face economie de spatiu electronic pe server
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 10 June 2009 - 03:03 PM
#107
Postat 10 June 2009 - 03:48 PM
#108
Postat 11 June 2009 - 09:12 PM
Botul a fost întărit numai pe interior cu pânză de fibra de carbon. Pe lateralele carlingei a întărit tot cu fire de fibra de carbon. Acum este mult mai rigid bordajul carlingei.
q_Dupa_reparatie001.JPG (165.18K)
Number of downloads: 129 q_Dupa_reparatie002.JPG (165.05K)
Number of downloads: 72
Aripa a avut nevoie de o întăritură noua intre baghetele longitudinale. Bordul de atac a fost refăcut, iar învelișul de palsa a fost relipit în vechea îmbinare care a fost intacta. S-a tăiat folia veche pana la nivelul necesar și s-a reinterfoliat doar porțiunea respectiva. Si arata cam asa:
q_Dupa_reparatie003.JPG (146.52K)
Number of downloads: 73
Mâine voi chitui si revopsi fuselajul. Sper ca duminica voi fi pe Lempes si de asemenea sper sa nu mai greșesc.
#109
Postat 11 June 2009 - 10:01 PM
Un pret orientativ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 June 2009 - 10:02 PM
#110
Postat 11 June 2009 - 11:19 PM
Vezi www.rompolimer.ro
Numai bine,
Calin