Cum repar un receptor? probleme la vibratii
#4
Postat 25 November 2006 - 11:34 PM
Red Sky, la 25 Nov 2006, 22:52, a spus:
Chiar nu mai e nici o sperantza? Pacat de el ca e deshtept... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
#5
Postat 26 November 2006 - 08:22 AM
Daca l-ai luat SH in aceasta stare, discuta cu vinzatorul dar fara sa umbli in receptor, la bobine. Si spune-ne si noua cine e vinzatorul ca sa ne pazim http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif .
#7
Postat 26 November 2006 - 08:55 AM
A ... suferit cumva saracu' :lol: frun ... traumatism de tip ... crash sau ceva pe-aproape ? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mellow.gif
Faptu' ca se manifesta doar la lovituri slabe sau vibratii, denota un contact imperfect, care se intrerupe doar la aparitia acestor cauze externe = vibratiile sau loviturile.
1. Incearca sa tensionezi discret placuta Rx-ului sa vezi daca nu cumva reusesti sa dai un carcter permanent manifestarii specificate de tine si apoi sa identifici ... locu' ... Nu e usor de loc de facut treaba asta ... mai ales daca n-ai mana de ... meseriash ...
2. S-ar putea sa scapi usor inlocuind doar ... cuartzu' ! Ia de incearca !
3. Ceara s-ar putea sa fie o solutie. Temporara. Solutia este identificarea contactului imperfect !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#9
Postat 26 November 2006 - 08:56 AM
navigator, la 26 Nov 2006, 08:22, a spus:
Subscriu ! :lol:
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#10
Postat 26 November 2006 - 09:06 AM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 26 November 2006 - 09:07 AM
Cu rabdare si ciocan.
#11
Postat 26 November 2006 - 09:13 AM
Zippo, la 26 Nov 2006, 08:55, a spus:
Sau cuartzu'.
Apropo' ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mellow.gif
Are ... sunet ? :lol:
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#13
Postat 26 November 2006 - 04:40 PM
E vorba de un Robbe Futaba FP-R118F (8canale). L-am primit cadou impreuna cu un EZ. A zburat f frumos si la mare distanta cu EZ dar ca un incepator ce eram (si inca sunt la capitolul termice) a suferit o gramada de crash-uri. De fiecare data a functionat dupa crash-uri. Intre timp am sesizat diferite probleme in zbor care de fiecare data le-am pus pe seama regulatorului si acumulatorului (diverse contacte imperfecte) deoarece se manifestau in general la turatia motorului.
Apoi mi-am luat un termic (dupa ce am reusit sa zbor si sa nu mai bushesc ez-ul). Un trainer sh. La asta datorita vibratiilor motorului am sesizat ca-mi vibreaza si comenzile. Am luat la studiu receptorul si am ajuns la concluzia ca problema ar fi de la filtrul ceramic (dupa ce am maii intrebat cativa cunoscatori) si nu quartz-ul sau vreun contact imperfect. Quartz-ul l-am schimbat iar contactele le-am verificat si refacut tot ce mi se parea ciudat... Cum rezolv cu filtrul? Pe el scrie doar 55H care nu-mi spune f multe. Unde il gasesc? Am zis sa incerc si asta si apoi mai vedem. Sau daca mai are cineva si alte idei va rog sa mi le spuneti. Si pt ca sunt nerabdator in ale zborului nu am asteptat sa-mi vina alt receptor sau sa-l repar pe asta, asa ca am facut praf avionul. Acum tre sa iau si un avion :angry: . Asta e. Greselile se platesc... Ajutor fratilor...
#14
Postat 26 November 2006 - 06:24 PM
Daca tot vrei, la simpla conversie se foloseste de regula 455kHz, 465kHz in cazuri speciale. La dubla conversie se foloste si 10,7MHz. Ceva-mi spune ca 55H acela al tau e 455KHz. Mai sigur se foloseste datasheet-ul de referinta al integratului, care se compara cu ceea ce este in receptor. Si mai bine urmai sfatul lui RedSky...
Costel
#15
Postat 27 November 2006 - 02:13 PM
Apoi verifici facand un "test de range" daca merge asa cum mergea inainte.
Succes...si nu uita de ce am vb la telefon...testeazal intai sa-l pui pe avion ca sa nu regreti.
Imagini atasate
#20
Postat 12 December 2006 - 03:12 PM
Daca tu pui in receptorul tau robbe-Futaba 118 un filtru oarecare, receptorul va merge dar nu ai garantia ca e ca nou. Dar poti sa incerci si apoi musai sa-l probezi cu atentie (adica pe distante mari, in apropierea a diverse obstacole, dar nu pe avion ci cu ajutorul unui prieten) ca sa observi daca si-a pastrat raza de actiune pe care o stiai.
Bafta.