Modelism - RHC Forum: Incepator - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Incepator cum realizez miscarea eleroanelor?

#1 Useril este offline   lds_ok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 13-November 06

Postat 15 November 2006 - 02:52 PM

Salut.Sunt si eu la inceput si am un aeromodel care are posibilitatea montarii eleroanelor.Problema este ca nu am vazut "pe viu" cum se realizeaza acest montaj.Va rog daca se poate o schema cat se poate de simpla pentru a imi da seama de asezarea sistemului de actionare(servo+tije).
Mentinez ca avionul este de tipul celor cu aripa la partea superioara a fuselajului)
Multumesc

Se pare ca dintr o eroare s a postat de 3 ori.rog un moderator sa stearga doua dintre posturi.

Aceasta postare a fost editata de lds_ok: 15 November 2006 - 02:55 PM

0

#2 Useril este offline   claudiuxxx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 17-August 06

Postat 15 November 2006 - 03:02 PM

pntru ca sa primesti informatii pertinete da mai multe informatii despre tipul aeromodelului nume etc. nu toate aeromodelele au aceasi modalitate sa ii zic de prindere a servo si tije.
Nu`mi da`ti sfaturi stiu sa gresesc si singur
0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 November 2006 - 04:00 PM

vezi mai sus ce a spus claudiuxxx....
dupa ce dai detalii complete despre model ,statie si receptor,eventual niste poze sa ne facem o idee poate te putem ajuta.
poate receptorul tau nu mai suporta inca un canal in plus,poate se poate face un sistem cu un servo,poate cu doua....poate..poate...
suntem in ceata!
flying is my life...
0

#4 Useril este offline   lds_ok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 13-November 06

Postat 16 November 2006 - 04:27 AM

In principiu este o "petarda " de avion dar pentru inceput merge avand in vedere ca fiecare aterizare=elice rupta+alte pagube.telecomanda suporta 4 canale,la fel si receptorul chiar daca se folosesc doar trei.Deci mai pot monta doar un servo(sau cum spuneti voi).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-2-1163644057.jpg

Aceasta postare a fost editata de lds_ok: 16 November 2006 - 04:28 AM

0

#5 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 November 2006 - 07:28 AM

vad ca l-ai luat pe ultimul....
in specificatie zice fabricantul ca are 33g/dmp, adica destul de mult pentru incepatori.
de asemenea, nu zice nimic de montarea optionala a comenzilor de eleroane.
daca insisti, pare sa mearga cu servo central si legaturi rigide dar in cazul asta, va fi mai greu si va trebui sa zboare si mai repede.
daca crezi ca poti sa-l stapinesti, pune-i si eleroane numai sa nu te incurce la zbor.
daca esti cu adevarat incepator, zboara-l asa, eventual cu ajutorul cuiva care stie cum.
dupa cum am vazut eu, ar fi bine sa eviti sa duci modelul mai departe de 200m ca nu se stie...
in rest, chiar daca sunt chinezi, ce am luat de acolo a fost ok. pentru inceput, nu puteai lua ceva mai bun la banii aia.

bafta
0

#6 Useril este offline   lds_ok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 13-November 06

Postat 16 November 2006 - 01:08 PM

Cum adica pe ultimul?
Eu am luat 2 dar nu mi a zis ca nu ar mai avea.
Deci ,sa inteleg ca daca montez eleroane trebuie si putere mai mare?Totusi m ar interesa daca aveti si daca se poate o schita/poza despre cum arata un montaj cu un singur servo.
Multumesc
0

#7 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2006 - 01:18 PM

Cu un singur servo la tipul ala de aripa e cam complicat ...ca nu ai cum sa incastrezi tijele daca pui servo la mijlocul aripii deci trebuie sa faci inventii mai bine doua servo nano cu tija direct pe eleron si gata ...si nu iese modelu prea greu ..un servo are 4,5 grame
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#8 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 16 November 2006 - 01:29 PM

mai bine lasa-l asa..si cand te saturi iti cumperi ceva mai serios.te chinui degeaba nu o sa scoti mai mult de la modelul ala nici daca ii pui inca 10 servo ....
flying is my life...
0

#9 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 November 2006 - 02:43 PM

ultimul pentru ca, daca verifici, modelul respectiv nu mai este pe stoc...
acum imi dau seama ca ai interpretat altfel. nu este ultima gaina modelul tau.
este chiar aeromodel si nu jucarie de hipermarket.
sa vad cum as putea potrivi niste poze;
sau si mai bine, incearca tu pe siteul lui GWS (cred ca www.gws.com) si gasesti acolo manualele de la modele similare cu al tau, inclusiv modul de actionare a eleroanelor, cu poze si explicatii.
ete site: http://www.modelflight.com.au/manuals/gws_...a_manual_01.htm

bafta

ps. l-ai zburat vreodata asa cum este?
pps. daca este mai greu, nu trebuie neaparat putere mai mare dar, neaparat viteza mai mare.
pentru incepatori, viteza este dusman si nu prieten...

Aceasta postare a fost editata de bizu: 16 November 2006 - 02:51 PM

0

#10 Useril este offline   lds_ok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 13-November 06

Postat 16 November 2006 - 10:28 PM

Pt.bizu:nu am interpretat gresit.Doar ca nu stiam de unde sti ca e ultimul de pe stoc.Totusi cred ca o sa urmez sfatul lui silviu66 si o sa il las asa si la urma caut ceva mai bun.
va rog daca se poate inca cateva intrebari:

1.centrul de greutate--cum il aflu?unde ar trebui sa fie?

2.dupa cum am scris mai sus,am achizitionat 2 avioane si ambele cotesc f mult stanga iar cand dau dreapta nu prea merge.Poate exista si influenta vantului.Ideea e ca il pot mentine in aer dar cand e vorba sa aterizez,nasol, ca nu am decat variantele stg sau drept=dreapta.Am reglat pozitia profundorului si a directiei dar parca tot asa se duce.
Multumesc
0

#11 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 November 2006 - 11:14 PM

cu centrul de greutate in principiu vei fi pe aproape la o patrime pina la o treime de la bordul de atac al aripii.
reglajul il faci cu profundorul pe zero si cu motorul oprit (eu cel putin asa fac) si vezi ce face avionul in zbor; picaj abrupt, greu de bot; urca si intra in limita, usor de bot. va fi foarte greu sa rezolvi toate chestiile astea numai discutind pe forum. cel mai bine ar fi sa cauti un ajutor care stie (si care este), la cimp. urmareste si tu pe forum unde si cind se aduna lumea si vei gasi cu siguranta sprijin. altfel, mai poti face pe autodidactul, cauti materiale, studiezi, aplici pe cimp, iese sa nu iese. riscant si mincator de timp. de studiat oricum e bine sa o faci dar cel putin sa nu te coste (modele busite rau...).
modelul o ia la stinga cu motorul oprit sau doar cu motorul pornit?
poti regla turatia motorului din statie? adica modelul are regulator de turatie... sau nu.

bafta.

ps. daca gresesc pe undeva, corectati-ma!
0

#12 Useril este offline   lds_ok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 13-November 06

Postat 17 November 2006 - 03:16 AM

bordul de atac al aripii......?nu cred ca am inteles
il arunc eu in gol? sau il inalt si opresc motorul obsevand "picaj abrupt, greu de bot; urca si intra in limita, usor de bot"? Presupun ca prima varianta ca daca e sus s ar putea sa fie ultima observatie care o fac despre el.
Sunteti vreunul din Buc?Eu ma duc pe la Clinceni sa zbor cu el dar nu cunosc pe nimeni si cu avionul am zburat mai departe fata de pista amenajata ca sa nu incurc/sa nu ma fac de ras.

P.S. M am uitat pe link ul cu manuale trimise de tine si m am lamurit cu eleroanele.Multumesc.
Sunteti vreunul din Buc?Eu ma duc pe la Clinceni sa zbor cu el dar nu cunosc pe nimeni si cu avionul am stat mai departe fata de pista amenajata ca sa nu incurc/sa nu ma fac de ras.
0

#13 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 November 2006 - 06:29 AM

lds_ok, la 16 Nov 2006, 23:28, a spus:

si ambele cotesc f mult stanga iar cand dau dreapta nu prea merge.Poate exista si influenta vantului.

Sunteti vreunul din Buc?Eu ma duc pe la Clinceni sa zbor cu el dar nu cunosc pe nimeni si cu avionul am stat mai departe fata de pista amenajata ca sa nu incurc/sa nu ma fac de ras.

cuplul de la elice te trage in stanga....

da suntem multi din buc...daca ai mai citit pe aici pe forum nu te faci de ras,...de ce sa te faci de ras? crezi ca noi nu am inceput tot cu modele de genul asta?
din contra stand mai departe de grupul organizat era foarte posibil ca tu nestiind ce frecvente zburam noi si invers ,sa ne bruiem unii pe altii ,sa cada vreun model si abia atunci sa vezi scandal...

duminica vin eu pe cln...daca nu ma cunosti intrebi pe primul care iti iese in cale unde-i silviu66..si rezolvam pe loc tot.
flying is my life...
0

#14 Useril este offline   lds_ok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 13-November 06

Postat 17 November 2006 - 04:59 PM

de venit s ar putea sa vin dar o sa vin doar sa ma uit ca nu mai am nici o elice la avion.Am facut o comanda luni de vre o 7 bucati dar vad ca inca nu au sosit si pp ca sambata nu lucreaza posta.
0

#15 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 17 November 2006 - 05:24 PM

pe model ai motor tip 380 si regulator de 20A.
elicea ta ar trebui sa fie 6,25 x 3, adica o masura ciudata.
in principiu, la regulatorul ala, ar trebui sa mearga una de 7 x 3,5, cu motorul strunit.
eu am una de care nu ma folosesc dar are gaura majorata la 5mm.
a ta ce diametru are la gaura?
poate iti aduce cineva o astfel de elice.
eu nu cred ca vin ca am aniversari prin familie si oricum, nu sunt un obisnuit al locului dar merita sa intrebi...
vezi ce zice lumea...

bafta
0

#16 Useril este offline   lds_ok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 13-November 06

Postat 18 November 2006 - 12:40 AM

o intrebare in scop didactic(pt mine):ce reprezinta 1 si ce reprezinta 2?doua tipuri de eleroane??eleron+frane?
Pt.silviu:am inteles de pe alt forum ca folosesti simulatorul Aerofly.este mai bun ca FMS?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-2-1163803234.jpg

Aceasta postare a fost editata de lds_ok: 18 November 2006 - 01:34 AM

0

#17 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 November 2006 - 05:44 AM

1 eleron
2 flaps

da aerofly nici nu se compara cu fms.
flying is my life...
0

#18 Useril este offline   lds_ok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 13-November 06

Postat 18 November 2006 - 12:35 PM

exista o versiune demo sau free sau se gaseste numai cu bani?
0

#19 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 November 2006 - 05:14 PM

da-mi pe mi id-ul tau de mess.

p.s. maine nu cred ca mai ajung la cln,am fost azi.
flying is my life...
0

#20 Useril este offline   lds_ok 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 13-November 06

Postat 20 November 2006 - 11:20 PM

si care ar fi rolul unui flaps.....?

Aceasta postare a fost editata de lds_ok: 20 November 2006 - 11:22 PM

0

#21 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 November 2006 - 11:35 PM

flapsul creste portanta si te ajuta sa te desprinzi la decolare iar la aterizare iti permite o viteza mai mica (si un fel de frina).
pentru modelele de nasul nostru (incepatorii), nu trebuie sa-ti bati capul; nu ne ajuta cine'stie'cit si nici nu are efect spectaculos.
pentru detalii, cauta si tu pe net ca sunt tot felul de tutoriale bine facute, care pleaca de la premisa ca nu stii nimic...
pe mine m-au ajutat.
cautarea sa contina rc, airplane si tutorial, eventual aerodynamics.

spor la treaba

ps. am presupus ca stii engleza.
0

#22 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 20 November 2006 - 11:46 PM

din cate tin eu minte flapsurile nu (prea) se folosesc in decolare...in decolare se folosesc voletii (in special cei de BA) ,la aeronavele care au asa ceva si au nevoie de distanta scurta de decolare.
in rest bizu zice bine.
flying is my life...
0

#23 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 21 November 2006 - 07:24 AM

chiar vroiam sa cer corectie daca e cazul pentru ca nu eram sigur ca zic bine cu decolarea...
cu toate astea, am citi undeva ca flapsul merge la decolare (acolo unde nu exista altceva) la 20 si pentru aterizare la 40 sau mai mult.
poate era un caz particular ca nu-mi aduc aminte de unde mi-a ramas chestia asta in cap.

bafta
0

#24 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 November 2006 - 07:27 AM

de aceea am zis nu prea....

Citeaza

iti permite o viteza mai mica (si un fel de frina).


desi cresc portanta scad si viteza ceea ce in decolare nu este deloc de dorit....
flying is my life...
0

#25 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 21 November 2006 - 08:37 AM

SILVIU66, la 21 Nov 2006, 00:46, a spus:

din cate tin eu minte flapsurile nu (prea) se folosesc in decolare...in decolare se folosesc voletii (in special cei de BA) ,la aeronavele care au asa ceva si au nevoie de distanta scurta de decolare.
in rest bizu zice bine.

GRESIT!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#26 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 21 November 2006 - 09:12 AM

Atasez aici un fisier lamuritor. Inregistrarea e odata la 4 secunde (o linie inseamna 4 secunde, ca reper in timp). In coloana A se regaseste radioaltitudinea, colana B viteza indicata (kts), C-D flapsul si ultima coloana, pozitia trenului. O frantura din inregistrarea de la bord a unui Boeing B737.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Test.txt (642bytes)
    Number of downloads: 225

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 21 November 2006 - 09:15 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#27 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 November 2006 - 09:53 AM

pai pune si ultima frantura din aterizare sa facem o comparatie la flaps....
flying is my life...
0

#28 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 21 November 2006 - 09:57 AM

SILVIU66, la 21 Nov 2006, 10:53, a spus:

pai pune si ultima frantura din aterizare sa facem o comparatie la flaps....

...ideea era ca la decolare SE FOLOSESTE FLAPS!...daca doresti la aterizare faci o extrapolare, pentru ca fara flaps nu se poate! Deci flapsul este folosit in ambele capete! In nici un caz nu se foloseste volet de bord de atac la decolare!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 21 November 2006 - 09:59 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#29 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 21 November 2006 - 02:54 PM

Marinaru, la 21 Nov 2006, 09:57, a spus:

[ In nici un caz nu se foloseste volet de bord de atac la decolare!

.....daaaa??..... :o ....pai atunci cu Fiesler Storch cum ramane???...........fanta aia din b/a care e deschisa mereu, nu pentru asta este?...(fanta Handley-Page, sau mai popular...."bec").....sau la o intreaga gama de RWD-uri.......
No brain, no headache.....
0

#30 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 21 November 2006 - 03:39 PM

pitts, la 21 Nov 2006, 15:54, a spus:

Marinaru, la 21 Nov 2006, 09:57, a spus:

[ In nici un caz nu se foloseste volet de bord de atac la decolare!

.....daaaa??..... :D ....pai atunci cu Fiesler Storch cum ramane???...........fanta aia din b/a care e deschisa mereu, nu pentru asta este?...(fanta Handley-Page, sau mai popular...."bec").....sau la o intreaga gama de RWD-uri.......

Vorbesti de cai morti?...puteai sa dai exemplu PZL Wilga, ala inca mai traieste...astea-s batute in cuie pe deschis mereu, nu sunt comandate in vre-o faza a zborului! In cazul exemplului tau particular, are volet de bord de atac (uite, le mai zice si Kruger, ca tot exemplificai denumiri...sau Jean Pardacle mai poPular) si in faza de hangarare!
:D ;)

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 22 November 2006 - 08:37 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu