Remorcher cu aburi fost St. Canute
#241
Postat 04 June 2007 - 09:02 PM
#242
Postat 08 July 2007 - 01:16 AM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 10 July 2007 - 06:09 PM
#244
Postat 08 July 2007 - 01:28 AM
Intai cateva date despre motor: are turatie mica (de la cateva zeci de rpm la max cateva sute). Nu are cine stie ce putere. Nu am cum sa masor.
Dar cred ca i s-ar potrivi o elice cu multe pale relativ mari, ca sa impinga la turatie mica.
Eu i-am luat o elice de bronz cu 4 pale, de 40mm diametru (diametrul l-a, ales pentru ca era la fel si la elicea originala a kitului, care e din plastic, cu 3 pale)..
Dar in testul facut in cada pare insuficienta elicea de bronz. Cred ca e prea mica.
Ma gandesc sa o schimd cu una cu diam. 45 mm (ca ar incapea), cu 4 sau 5 pale.
Ce parere aveti?
Imagini atasate
#247
Postat 08 July 2007 - 03:46 PM
#248
Postat 08 July 2007 - 05:06 PM
O sa incerc sa iau una mai mare, de 45 mm, eventual tip D, pentru ca are pale mai mari.
#250
Postat 08 July 2007 - 11:33 PM
Insa am vazut altceva, ca axul elicei, cand e cuplat cu cardanul la axul motorului, nu se invarte foarte usor si pare sa piarda putere prin frecare.
O sa mai verific unghiul si eventual sa iau un cardan cu doua incheieturi, poate se invarte mai usor.
#253
Postat 16 July 2007 - 10:44 PM
Am facut ceva imbunatatiri la motor. Dar inainte de asta, sa va arat noua elice, care e cu 5 mm mai mare decat cealalta. Am facut o proba in apa si impinge barca destul de vioi.
Imagini atasate
#254
Postat 16 July 2007 - 10:52 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 16 July 2007 - 10:54 PM
#255
Postat 16 July 2007 - 10:53 PM
Capacul glisant serveste la reglarea flacarii.
Imagini atasate
#256
Postat 16 July 2007 - 10:56 PM
Imagini atasate
#257
Postat 16 July 2007 - 11:00 PM
Imagini atasate
#258
Postat 16 July 2007 - 11:03 PM
Imagini atasate
#259
Postat 16 July 2007 - 11:04 PM
Imagini atasate
#260
Postat 16 July 2007 - 11:08 PM
Uleiul pluteste pe un strat de apa rezultat din abur condensat, care il ridica permanent la nivelul conductei de abur.
Imagini atasate
#261
Postat 16 July 2007 - 11:12 PM
Imagini atasate
#262
Postat 16 July 2007 - 11:22 PM
Imagini atasate
#263
Postat 16 July 2007 - 11:24 PM
Imagini atasate
#265
Postat 16 July 2007 - 11:40 PM
in ultima poza se vede(sau mi se pare mie) dar exista o diferenta de aliniere intre motor si ax( nu ma refer la cea unghiulara)?
mai poti sa faci reglaje?
daca exista a cea diferenta cardanul nu va rezista mult timp, incearca cu termocontractil( elimina deformatiile cardanului la turaie)
#267
Postat 17 July 2007 - 01:18 AM
Zue, la 16 Jul 2007, 23:40, a spus:
in ultima poza se vede(sau mi se pare mie) dar exista o diferenta de aliniere intre motor si ax( nu ma refer la cea unghiulara)?
mai poti sa faci reglaje?
daca exista a cea diferenta cardanul nu va rezista mult timp, incearca cu termocontractil( elimina deformatiile cardanului la turaie)
Am pus un ax cu cap flexibil (mai subtire decat axul), iar cardanul nu era strans calumea pe el cand am facut poza, de aia statea putin stramb.
Dar axul e bine aliniat. L-am testat pana acum cu un cardan simplu si dupa ce i-am nimerit pozitia a mers foarte bine.
Cardanul dublu l-am pus ca sa vad daca e vreo diferenta, dar n-am apucat inca sa-i fac proba focului B)
Poate maine.
#268
Postat 17 July 2007 - 04:15 PM
#269
Postat 25 September 2007 - 12:28 AM
Asta ca sa vedeti ca n-a murit de tot proiectul meu de vapor cu aburi. Ieri si azi i-am montat servourile la carma si la robinetul de abur, care comanda sensul de rotire si turatia motorului.
Cateva poze:
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 25 September 2007 - 12:28 AM