planoristi pt cei ce piloteaza/ au pilotat planoare
#33
Postat 03 June 2007 - 09:11 PM
Un colaj cu fotografii (executate in mod multi-shot pe zoom 8X) decolare la mosor.
Imagini atasate
#35
Postat 09 June 2007 - 08:09 PM
remorcaj auto mosor...plafon 700-800 , CAVOC , vant 1-2 m/s
ma urc, echipez alea alea...
ma pun cu mainile de chingi ca de...acomodare primu zbor.....
ma lasat sa zic io alea radio...
"353 gata de decolare cablu Bod"..urmeaza o smucitura... :D " intins, trage" ....si urmeaza partea de care mi-a fost frica...m-a infipt bine in scaun ...bine tare ... ajung sus imi spune sa declansez...trag de 2 ori ...
si urmeaza un goool mare... stomacul la nivelul urechilor..in gandul meu...o frate pana aici mi-a fost... "tata-l nostru care esti ..."
ma intreaba doamna instructor, "e ok?"...io raspund "da ,e diferit de heli dar da e ok!!! "
surprinsa intreaba "ai mai zburat?"...raspunsul "da , vo 40 de ore pe PUMA, pasager.."
si aici prima bucurie..." pune mana pe mansa atunci ca esti mare deja"
zis si facut...fac si un mic efect al comenzilor...dar din nimerite...pentru ca domnul CZ exact cand imi spunea doamna Dorina ce sa fac , urla in statie si ca rezultat nu am auzit nimic din ce spunea Doamna Dorina.... urmeaza o descendenta (mi-a spus Doamna Dorina ca io eram prea ocupat cu respiratu ca sa mai imi dau seama ca o ia la vale )
vine aterizarea...
cine a zburat pe Sanpetru stie ca la prima aterizare "dinspre deal " ai sere in fund....cand a scos flapsul again un mic hop , virajul la 20 de metri de sosea(inaltime) si imi spune..tu cand aterizezi vii mai sus ca asa trebuie... io vin scurt sa nu impingeti mult...
aterizarea...again uitasem sa respir...aveam palonierul prea aproape pentru ca din emotie premergatoare am uitat sa il reglez....ceva genunchi de bord dar nu dureroase...scaunul prea in fata capu de cupola ..tot asa putin.
ajung jos si imi spune ca m-am descurcat (la ce nu stiu ca numa mamaligisem vo 15 secunde )
ma intreaba daca am mai pilotat si spun ca da..planoare RC de performanta... mi sa raspuns..ok trecem la linie , ca stii...in gluma a spus ca ma scoate la 20 de zboruri ;)
Decolam, ajung sus din nou de data asta cu palonierul si scaunul reglat.. mi-a spus..ok mansa e la tine , linie dreapta cum ti-am explicat o vreau .. oricum am simtit ca nu era complet la mine http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ... tin o linie si spune..ok acum un viraj sa vedem ce stii. Din cauza ca BIGU ma batut la cap cu o seara inainte nu uita de palonier nu am uitat ..si am dat si de el..putin dar am dat , ies din viraj de 90 ...si spune ok hai ca te descurci :D mi-a crescut sufletul ... aterizarea a decurs la fel..e imposibil sa nu ai morcovi in fund cand iti vezi umbra pe lempes http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif si stii ca nu ai mai mult de 10m H
cum sa oprit planorul scot instantaneu chingile ...deschid cupola si sar la impins... ca asa e frumos
cam asta a fost prima mea experienta in zbor ...2 zboruri si am ajuns la exercitiul 4...avand in vedere ca sunt persoane care au 6 zboruri si sunt tot la efect zic ca m-am descurcat bine:D
sper sa nu fi deranjat cu mesajul prea lung , dar sunt prea entuziasmat sa tai ceva...
Multam Bigu-ullui de pregatirile premergatoare
#36
Postat 09 June 2007 - 09:39 PM
happy landings!
big
#39
Postat 11 June 2007 - 05:46 AM
La cat mai multe zboruri si cat mai repede la simpla.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#41
Postat 11 June 2007 - 05:31 PM
si daca tot se lauda baronu' hai si eu :D
vineri 8 iunie 2007, dupa o asteptare de doi ani si ceva de cand am facut C de argint, am reusit sa fac trecerea pe IS-29D2!!!!!!!!
ca idee, e ca si cum ai trece de la iak-52 la iar-99, ca pana la eurofighter(a se citi discus & co.) mai este mult de mancat din mitologicul kilogram de sare care trebuie mancat pe aerodrom pana sa zici ca ai cat de cat ceva de a face cu aviatia :D
bilantul intre 8 iunie si 10 iunie:5 zboruri, 3 ore, din care un zbor de termica in zona de 1h 40min cu termici de 4 si cu urcare pana la 1800 ca deja ma mangaia norishorul pe cap :D
din nefericire prima aterizare a fost mai funky in ideea ca mi-a sarit flapsul pe -1 in timp ce eram pe panta de aterizare si nu voia nicicum sa stea pe 3 unde trebuie,desi am incercat de 3 ori sa il fac sa stea... deci am luat decizia sa scot toata frana aerodinamica si sa aterizez ca doar e lung campul... destul de interesant mai ales ca aveam 140km/h pe panta cu toata frana, dar l-am pus pe 2 puncte si dupa 10 minute am decolat iar, si am facut o termicutza frumoasa de la 300 la 450m ...
incredibila senzatia care ti-o da planorul asta, pozitia in el e super comoda, vizibilitatea excelenta, ca idee il simteam de zici ca m-am imbracat cu el...asa frumos vine...acum tre sa mai fac aterizari sa imi intru in mana si plec la distanta ca deh, de-aia s-au inventat planoarele si de-aia sunt ele mult mai speciale decat orice motorizat...
virusu signing out...
Aceasta postare a fost editata de virusu aviator: 11 June 2007 - 05:32 PM
#42
Postat 22 June 2007 - 07:45 PM
#43
Postat 06 July 2007 - 09:40 PM
cu mosoru la 1200 rpm (de la mosorist stiu ) s-a urcat 380 de metri (atat am urcat io )...io e mult spus pentru ca e primul zbor in care nu am facut nimik...dar nu imi pare rau....
dupa cei 380 castigati am virat 180 de grade (am fiind plural pentru mine si doamna instructor Gheorghiu Dorina) si Lempes here we come... o descendenta pana pe la vo' 300 si am ajuns la deal......si am luat dealu de pe la jumate mergand paralel cu el dar cu botu in vant...(un fel de glisada)...variometrul mic arata in continu chiar si in decolare -1 (cred ca indica ora :D )..ala mare mergea dar e prea greu sa urci dupa el...asa ca am luat-o la Curometru http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif am coborat relativ repede pe la 200 de metri... intre timp decolase domnul Vancea cu Vancea Jr. pe post de elev si el era inca pe la 300....cand vezi un planor de jos 100 kmh nu pare mult...dar atunci cand esti sus si vine spre tine..in glisada sanatoasa(cine il stie pe domnul Vancea stie ce vrbesc) ti se pare ca vine cu mach 1 .... cred ca vantul pana atunci uitase sa bata...dar cand a venit , a venit bine...si in 2 minute eram ambele planoare peste 400 (asta fara variometru la noi ) ...apoi iar a tacut vantu..apoii iar a venit..si tot asa vo 15 minute... 400 e putin dar io fiind obisnuit cu coboratul mi s-a parut mult :D
Virajele de la panta cu aripa la 60 de grade ,si urcatul ala sunt superbe..... astazi am simtit si experimentat un lucru de care doar privilegiatii au parte.... ZBORUL LA PANTA.... nu imi doresc nimik mai mult decat sa ajung naibi mai repede la brevet si sa prind o vreme d-asta sa pot pilota eu...
...azi am inteles de ce BIGU' cel smecher a zis ca Lempesul e leaganul zborului la panta ...e zona perfecta cred deoarece lempesul e un arc de munte , si daca prinzi vantul pe panta si ai curaj sa stai pe creasta (unde urca cel mai tare, si unde statea domnu' Vancea) urca de rupe....e superb....
un an de acum incolo o sa visez la cele 10 -15 minute state azi sus...:D
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 26 February 2008 - 04:37 PM
#44
Postat 06 July 2007 - 09:54 PM
bag de seama ca esti muscat de filoxera definitiv! Si asta e bine!
Zborul la panta este ceva mirific. Fie ca e cu hlg-ul , izi glider-ul, B-2 ul sau cu paragladina.... are o savoare aparte! Si nu trebuie uitat ca primele zboruri plutite sau planate la panta s-au facut! Si iarasi sa nu uitam ca zborul la panta a consacrat planorul si alaturi de el mari constructori sau piloti!
Asa ca baroane, da-i sandale!
#45
Postat 17 August 2007 - 04:06 PM
la zborul 25 mi-a spus ca sunt gata de simpla ,dar la 48 mi-au zis ca a doua zi va fi scoasa wilga sa fac vria...
a doua zi, nu mai era benzina... (acu vo luna si ceva)...am stat dupa benzina de mi-a venit acru.. cand a venit benzina , am trantit un zambet laarg tare:) , aveam si doi instructori(era week-end) , si era si benzina... singura problema era intrunirea aeromodelistica...din cauza careia iar nu am iesit la simpla..
week-endul viitor cand s-au implinit conditile a plecat wilga la Buzau ... trebuia sa vina sambata (faceam vria) ...vreme proasta peste munti , iar nu a venit..a stat la CLN...de acolo a plecat la Craiova si asa zbor io in DC inca 2 saptamani :(
inca mai am rabdare insuflata de BIG , dar deja mi se pare culmea ghinionului
:lol:
voi , restu elevilor ce ati mai facut ..ati iesit ?
#46
Postat 23 August 2007 - 11:29 PM
Stiam de la colegii mai experimentati ca aeronava se comporta putin diferit cu un singur pilot in carlinga, ma framanta putin gandul ca nu stiam cum o sa simt comenzile, in fine am zis, ce-o fi, o fi. Ma pregatesc, anunt ca sunt pregatit de decolare, desprinderea mi s-a parut putin mai brusca, incercam sa nu trag tare de mansa, mi se paruse ca deja trecusera cele 15-20 de secunde ale remorcajului, viteza - 110, doar 110-120 la altimetru, imi zic ca nu e bine, trag de mansa, simt cresterea tractiunii, acul vitezometrului era in urcare, e bine imi zic, mai trag putin mansa, simt reducerea tractiunii, imi asigur panta, declansez... flapsul pe 0, primul viraj. Intr-adevar, era putin ciudat, viteza era mai mica decat de obicei, nici o problema, imping compensatorul la maxim si mai eliberez putin mansa. M-am adaptat repede la capitolul asta. Fac al doilea viraj mult mai devreme decat ar fi trebuit, la urma urmei eram singur si neobisnuit de liber, nu era un capat de tara. Am mers cateva minute in linie dreapta... "367, esti prea aproape de aerodrom si sus" No problemo amigo, mansa-palonier stanga, m-am departat, am mai zburat putin in linie dreapta, incepuse sa imi tremure piciorul drept pe palonier, ma uit incruntat la el si ii ordon: "nu acum, stai acolo!", continui zborul in linie dreapta... "mai mergi putin, apoi incepe cu treiul", am confirmat, in mai putin de un minut am anuntat virajul 3 si aterizarea, incepeam virajul patru, am inclinat destul de mult, imi placea senzatia, m-am incadrat in axul pistei, am scos flapsul pe 3, frana aerodinamica... aveam putine emotii pentru aterizare, dar am reusit sa scap repede de ele, chiar nu erau necesare. Indulcire, redresare... am simtit contactul cu solul, imi venea sa strig "touchdown!" de fericire, am reusit sa ma abtin, inca eram in rulaj, am scos frana la maximum... s-a oprit, am degajat, ma intoceam la start si mi-am zarit colegii aducand spinii, i-am intrebat ce fac cu ei, au spus ca aduna gunoiul de pe aerodrom, am zambit, stiam ce va urma dar nu conta absolut deloc...
#47
Postat 08 September 2007 - 10:06 PM
RUGAMINTE MARE: il cunoaste cineva pe ROBERT ENOIU? As vrea un numar de mobil sau mai bine o adresa de mail. Incerc in disperare sa dau de el dar fiind departe imi este destul de greu sa il gasesc.
In incheiere, pentru cei care nu au apucat sa zzboare cu Dl. comandant, nu aveti habar ce ati pierdut.
Saluatari tuturor, desi poate pe unii deja va cunosc, dar nu va stiu ID-ul.
Dumnezeu sa-l odihneasca!
#48
Postat 03 November 2007 - 11:26 AM
#51
Postat 09 January 2008 - 10:02 PM
Multumesc celor care vor raspunde.
#53
Postat 11 January 2008 - 09:35 AM
la AEROCLUBURILE TERITORIALE
in LUNA IANUARIE 2008
PENTRU TINERII CU VARSTE INTRE 16 - 22 (23) ani - GRATUIT
dp http://www.airclub.rdsnet.ro/
#54
Postat 11 January 2008 - 11:38 PM
alex_jnp, la 9 Jan 2008, 22:02, a spus:
Multumesc celor care vor raspunde.
am fost si eu si m-am inscris, am 21 de ani si implinesc 22 in octombrie si am prins gratuit. dute la aeroclub si intreaba, dar dute pana in ora 16 :)
Aceasta postare a fost editata de ASSASSIN(S): 11 January 2008 - 11:38 PM