Adaug:
Va puteti inspira fara probleme din ceea ce se vede in poze, dar daca folositi motoarele acelea ale voastre cu zahar care au forta mare si timp scurt de functionare, racheta ar trebui sa fie mai subtire si scurta, sa zicem corpul max 15-16 diametre lungime ca sa poata merge bine in inertie.
Ca materiale, din ceea ce am vazut, n-ar fii mare lucru, adica carton 2-3 mm, fibre din sticla 1-1, 5 pentru corpuri, plastic injectat sau fibre in cazul varfurilor, respectiv placaj sau fibre ptr aripi. Doar 1 racheta (viteza teoretica Mach 1,8 +) era complet din fibre si avea un motor K cu 7 ajutaje iar combustibilul era dintr-o singura bucata cu o crestatura de 3 mm de-a lungul generatoarei.
Referitor la motoare, toate cele pentru HP erau de tipul “reloadableâ€, adica refolosibile, incarcarea batonului de combustibil in carcasa metalica, impreuna cu pastila de intarziere, ajutajul, garnituri, etc, durand cam 10 secunde (poate 15 legat la ochi !), vreau sa spun ca era f simplu, iar un nou zbor se putea face imediat dupa recuperarea de la zborul anterior.
Toate rampele erau facute din sina de aluminiu, din acelea pe care le vedeti la panouri expozitionale, se gasesc usor in Ro. si aici sunt obligatorii ca nu permit rotirea rachetei pe rampa.
Cred ca au fost vreo 50 de lansari, un singur motor a explodat si a ars racheta (am cateva poze), in rest toate rachetele s-au recuperat intacte (eu de fapt nu am vazut niciodata vreuna cazand fara parasute). Nici o racheta nu a fost admisa la lansare fara o inspectie amanuntita, ce motor are, cum sta, cum sunt legaturile de rezistente, daca coarda e in perfecta stare, etc.
Pentru ca am pus si 2 scurte filme, va puteti face idee ce inseamna viteza de cca 200m/s ( cea cu fum negru) respectiv cca 300m/s (program nu masurat...) la sfarsitul arderii. Filmele nu sunt grozave, incercati Picasa pentru vizualizare (nu Real Rlayer)