Modelism - RHC Forum: Creatiile noastre..... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

Creatiile noastre.....

#391 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 27 January 2008 - 10:22 PM

A cum sa iti zic eu..conteaza ce ii daca rezulta tuburi foarte rezistente si usoare?Ii o rasina pe care o fac eu,asta e.M-am descurcat cum am putut,daca cineva vrea ii fac,daca nu asta e.
Fiber glass is the best!!!!
0

#392 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 27 January 2008 - 10:53 PM

de unde stii ca sunt foarte rezistente?
la mana poate ca par rezistente da' daca rasina nu e de calitate n-ai facut nimic....
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#393 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 28 January 2008 - 12:01 AM

Va pun mai jos datele despre un motor care are cam aceleasi dimensiuni si combustibil, pentru comparatie. Pun si o poza apoi.
Cu cele 35grame de BP "extra", se poate scoate max 28 Ns, chestie de impuls specific al combustibilului, unde nu prea avem ce face. Artizanal, adica acasa, nu putem spera la mai mult de IPS 0.65-0.75 Ns/gram. Se mai poate umbla, in sensul de adaugare de aditivi, dar nu discutam aici si nu dau retete.
Am vazut acuma si filmul. Cauta si vezi pe You Tube cate va teste asemanatoare cu motare de aceeasi marime sau mai mici , vei putea avea o idee mai buna despre valoarea motorului tau.
Din cele ce spui inteleg ca nu folosesti la presare o matrita (carcasa metalica) in care introduci motorul pentru umplut, de aceea ai apelat la o carcasa mult mai groasa din carton, pe care o subtiezi prin decojire, ceea ce afecteaza semnificativ rezistenta portiunii ramase. Daca ai face o carcasa metalica groasa in care sa pui direct carcasa motorului, adica matrita de care vorbeam ai putea realiza dintr-o singura montare si ajutajul si incarcarea cu combustibil si capacul, toate acestea fiind prafuri pe care le torni in tub. In acest fel asiguri pe langa productivitate si repetabilitatea caracteristicilor motoarelor. In plus spui adio suruburilor care sunt atat de inestetice si sursa de ruptura.
Este acum putin important din ce se face carcasa rachetei, la aceste dimensiuni merge facut din aproape orice carton, plastic, fibre. Nu ne nici o problema, tu ramai cu secretul de fabricatie al rasinii, ceilalti fac si ei corpurile cum pot, care e problema? Adevarata problema este la motor, adica functioneaza f. scurt, ceea ce nu e spectaculos deloc. Daca tot folosesti Bp care permite timpi lungi de ardere, nu ca zaharelul, incearca si cu un core scurt, nu ai decat de castigat.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  E9.pdf (31.4K)
    Number of downloads: 204

0

#394 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 28 January 2008 - 12:15 AM

Motorul asta nu e prea grozav ca forta, dar duce destul de bine o sarcina de 120 grame atasata rachetei, cam 250 grame in total la lansare . Asta din punct de vedere "competitional" unde se vrea macar 400 m inaltime cu sarcina asta. Altfel, cu racheta mai usoara bate 600 m.
In schimb s-a dovedit foarte bun pentru treapta 2-a, poate trimite 2 oua la un km inaltime, du-te si le cauta dupa aia...
:o
Cam astea sunt si dimensiunile si caracteristicile maxime pentru motoarele cu BP facute pana acum in Ro, cel mai mult la Suceava. De obicei acelea aveau forta initiala mai mare si timp mai scurt, fiind destinate clasei de machete, unde rachetele sunt complicate, mari, grele si nu trebuie sa zboare mai sus de 50-60 m.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1201472160.jpg

0

#395 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 28 January 2008 - 08:42 AM

Ai putea sa ma ajuti un pic cu ceva nea liviu?As avea nevoie de niste detalii despre motorul din poza,cum ar fi diametru interior,diametru exterior,diametru ajutaj(sectiuni critice).Ca as vrea sa vad cum merge un motor facut copie dupa acesta dar cu BP de al meu si fara core sau core de 1 cm,si cu BP folosit de estes pentru motoarele de clasa C.

Cat despre motorul meu cu BP,daca ii dau coreul mai mic nu merge tare bine,adica test static si pe bat se ridica si merge o distanta destul de buna,dar cand puneam pe racheta ori mergea vreo 200 ms i o lua intro parte ori nu se ridica deloc;dar cu motoru asta is sigur ca o ia la sanatoasa si chiar foarte sus,si ca sa fie spectaculos pot sa ii pun o intarzierecare sa dea o culoare la flacara sau un fum colorat.Oricum cu motor de genu acesta as vrea sa fac boostul la racheta(2 stage),dupa care sa aiba un motor fara core ca treapta a doua,dar asta ii alta mancare de peste.

Va tin la curent oricum cu ce urmeaza sa fac si cu lansarea de azi. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 28 January 2008 - 08:44 AM

Fiber glass is the best!!!!
0

#396 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 29 January 2008 - 05:43 PM

Am facut o schita care arata dimensiunile principale ptr motoare de 24 mm diam exterior.
Cred ca este un lucru util.
Tuburile se umplu mai mult sau mai putin si asa rezulta diferite clase de motoare, C, D,E si diferite intarzieri. Motoare de 10 Ns mai obisnuite sunt cele de 17,5 mm diametru, unde se procedeaza la fel, adica acelasi tip de tub de 70 mm lungime se incarca pentru 2,5 Ns, 5 Ns sau 10 Ns. Normal ca lucrul asta nu e ehiar bun pentru cei care cauta ceva performanta, adica racheta cara degeaba o bucata de tub care nu foloseste la nimic, motorul e mai greu. In plus este supradimensionat la grosimea peretilor (2 mm ptr motoarele de 17.5 mm). Problema este insa ca se cauta performanta acolo unde nu e. Sunt motoare comerciale, de serie in primul rand si trebuie sa raspunda unor criterii specifice, din care cel mai important este siguranta in functionare. Asta nu inseama ca nu pot fi folosite cu succes si in competitii, depinde unde si cand.
In general, cam toate motorasele de dimensiuni asemanatoare, facute de amatori au fost mai bune ca performante decat majoritatea celor comerciale insa fiabilitatea a fost considerabil mai redusa. Aici e ca peste tot, cine nu risca nu castiga.
Sunt multe probleme care apar, multe din ele nu au fost inca discutate aici pe forum, ca de exemplu chiar testele astea de fiabilitate sau de pastrare a a caracteristicilor in timp sau in conditii mai deosebite de mediu. Asa de exemplu, motoarele astea cu BP se comporta destul de diferit cand afara e foarte cald (daca au fost expuse la caldura mai mult timp), foarte umed (se intampla foarte des la concursuri, mai ales dimineata) sau frig ( chiar zilele astea am ”ocazia” sa testez motorul cum merge pe frig, sunt minus 40 pana la minus 50 grade Celsius afara, desi mai degraba nu mai functionez eu eu decat el !). :D
De asemenea este f. important cum se pastreaza, ferit de umezeala sau variatii rapide de temperatura. In plus sa stiti de la mine un lucru: daca am scapat pe jos un motor, pe parchet sau pe ciment, motorul acela nu a mai fost folosit niciodata la vreo lansare in concurs. Poate am exagerat, poate nu, cert este ca nu am patit explozii decat f.f. rar, poate o data la cateva sute de lansari, nici nu-mi aduc aminte de vreun eveniment din asta.
A face cateva motorase pentru uz propriu este un lucru, dar a da si la altii e cam altceva.

Fisiere atasate


0

#397 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 02 February 2008 - 04:12 PM

Am lansat azi cu succes prima racheta cu un motor de clasa H,dar fara parasuta.O poza cu racheta:
http://img231.imageshack.us/img231/1349/ds...dsc00011xp6.jpg
O poza cu mine si racheta weekendu trecut cand nu am lansato:

http://img82.imagesh...dsc00013ve7.jpg

Desigur si filmuletul lansari:

http://www.youtube.c...h?v=CqQyIL8iu5k
Fiber glass is the best!!!!
0

#398 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 02 February 2008 - 09:26 PM

Foarte frumos. felicitari. Dar e pacat de racheta. sper ca ai mai recuperat cate ceva. Acum, pasul urmator e sa implementezi un sistem de recuperare. Asta ar trebui sa fie principalul tau obiectiv, inainte de a dezvolta si alte motoare mai puternice :) .
0

#399 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 21 February 2008 - 12:40 AM

Salut,
Nu mai crez subiect nou, ca si asa sunt prea multe.
Am o problema de rezolvat si poate ma ajutati voi cu o parere cel putin.
Lucrez la o macheta, care are in fund un ajutaj (fals) care trebuie pastrat in pozitie (ca lungime). Motorul real trebuie sa aiba loc in interiorul acestui ajutaj, dar nu se poate, fiind mult mai mare in diametru decat sectiunea critica.
O solutie (fumata de mult) este sa se faca ajuajul acela din 2 bucati, taiat pe verticala si prinse de o parte si de alta a motorului.
Alta solutie ar fi folosirea faptului ca ajutajul motorului are diametrul mult mai mic decat diametrul motorului, e ca un gat de 14-15 mm diametru fata de 29 al motorului, astfel ca incape foarte bine in diametrul sectiunii critice a ajutajului rachetei. Vedeti poza de mai jos ca altfel poate nu intelegeti mare lucru.
Intrebarea este in ce masura faptul ca motorul este "bagat inauntru" are influenta asupra parametrilor
functionali. Sigur are, nu pot aprecia cat de mult, programele care simuleaza curgeri pe ajutaje nu merg aici, situatia fiind diferita. In plus as vrea ca sa protejez cumva ajutajul acela fals, punand un con din tesatura din fibre de sticla fara rasina (se poate si alta metoda de izolare dar e complicat). Oricum nu-mi fac iluzii ca ar rezista prea bine ajutajul acela, o sa fac mai multe, problema e cu forta motorului, cam cat se pierde.
Ca remarca: motorul e compozit si functioneaza 3 secunde. Forma jetului este cea pe care ati putut-o vedea in fotografiile cu macheta Little Joe la www.google.com/picasaweb/liviu1234. E ceva mai special, destinderea are loc parca mai departe de motor.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1203547241.jpg

0

#400 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 21 February 2008 - 12:00 PM

problema ta ar fi ca gazele motorului sa nu se ataseze de peretii ajutajului fals si sa ai niste destinderi aiurea acolo...
eu as zice asa: fa ajutajul fals, prinde'l de motor, pune-l pe un stand si aprinde-l. eventual filmeaza ajutajul sa vezi cam cum se comporta.
compara apoi curba de tractiue obtinuta in felu asta ori cu cea data de producator ori cu una obtinuta cu acelasi motor dar fara ajutajul fals. parerea mea ca asta e cea mai bulletproof solutie.
sti exact cum se va comporta.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#401 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 21 February 2008 - 12:42 PM

Parerea mea e ca indiferent de pierderi pe ajutaj, racheta o sa zboare ok. Merita incercat asa incat sa pastrezi si conturul fals si destinderea reala!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 22 February 2008 - 06:51 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#402 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 25 February 2008 - 01:29 PM

Proiectul urmator cam asa va arata.
Aproape toate componentele sunt scara 1:1
Design-ul final cam asta va fi.
Denumirile sunt in engleza pt ca am postat pe niste forumuri din state si nu prea am avut chef sa scriu totul in 2 limbi...va descurcati voi.
Momentan incerc sa obtin niste timbre tensiometrice pt constructie unui stand de teste cu care sa obtin curba de tractiune exacta a motorului si in functie de ea sa ajustez masa finala a rachetei.
Cand voi incepe sa fabric componentele o sa deschid un subiect nou si o sa pun acolo si ceva poze.
Dex

Fisiere atasate


Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#403 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 25 February 2008 - 06:40 PM

Frumoasa racheta Dexter.

Eu am niste intrebari asa de carcotas: ce impuls are motorul acela? Mie imi pare foarte mic pentru o racheta de 2.2m!
Ce masa, ce inaltime, ce viteza speri sa atingi?

Spor la treaba
0

#404 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 25 February 2008 - 07:09 PM

SRM-ul zice ca motorul e de clasa I. ~1700N pt 0,5 secunde.
Sper sa pot termina standul si sa fac un test sa stiu exact curba de tractiune. Motorul e cam potrivit pt racheta asta. Am mai lansat o racheta (ceva mai mica) cu un C-400 (vedeti la Nakka) care e mai slab si s-a dus la supararea, iar la viteza nu mia comentez (dupa ce s-a oprit motoru' se auzea cum fluiera).
La masa, altitudine, viteza inca nu ma pot pronunta...nu am toate datele.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#405 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 25 February 2008 - 09:19 PM

Racheta e Ok in general, daca poti sa lamuresti cateva aspecte
1. In primul rand este vorba de proportii. Daca intr-adevar desenul este cam 1:1. adica la scara cel putin, motorul pare mic in raport cu racheta.
Nu am facut desigur calcule intrucat nu sunt date, dar cel putin dupa "poza" asa se pare. Daca tinem cont ca motorul cu SU are un impuls specific de 2 ori mai mic decat un motor comercial echivalent ca dimensiuni, inceraca sa schitezi un motor de 2 ori mai mic (ca volum) si inlocuieste-l pe desen. Iese ceva foarte mic, raportat la marimea rachetei.
2. De ce trebuie ca racheta sa fie atat de lunga? Pentru asa motor mic stabilitatea se poate asigura mai usor. Este lunga ca sa incapa parasuta aia de 3 m diametru care f. mare pentru asa racheta. Nu cred ca e nevoie de o parasuta atat de mare, ca doar nu e copil nou nascut. Vor fi dificultati serioase la pliat ca sa incapa in corp si mai ales sa iasa in buna stare.
Cu o cantitate sanatoasa de pulbere de catapultare se rezolva, mai trebuie sa se si desfaca. Nu zic ca nu se poate, dar e bataie de cap in plus si un risc suplimentar. Greutatea insasi a parasutei principale reprezinta cel putin 25% din toata racheta. Asta va duce CG mai sus decat ai vrea tu (coeficientul ala va fi destul de mult peste 2). Repet, nu stiu ce motor ai si cat cantareste. Ce-i in poza e mic. Clasa I se termina la 640Ns. Un motor comercial echivalent , neperformant, 50 mm dia si 300 mm lung contine 0.5 kg combustibil ptr 750 Ns.
3. Cum torni varful cu pereti asa de grosi?
0

#406 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 25 February 2008 - 09:57 PM

Motorul e intradevar destul de mic dar e suficient pt racheta respectiva.
Racheta e lunga nu neaparat ca sa incapa parasuta aia mare (aia am adaugat-o mai tarziu ca o masura de siguranta). Parasuta respectiva se va deschide la ~100mm de sol pt ca viteza finala a rachetei sa fie cat mai mica.
Am pliat-o si intr in corp foarte usor si iese la fel de usor. parasuta respectiva va reprezenta sub 25% din greutatea rachetei... (motorul gol are cam 1kg).
Am postat racheta si pe un forum de experimental (in principal zahar) si am primit doar aprobari.
Ca un exemplu' cam ce poate motoru ala, in 2006 am lansat o racheta cu un motor tot cu zahar de clasa H. Racheta avea 1,6m. 50cm diametru 60mm, tranzitie conica 10cm, 90cm diametru 50mm si varf de 100mm ogiva. Racheta la lansare a avut 3kg. Rezultatul se vede in film.
nu am gasit-o pentru ca a cazut la mama naibii (cu parasuta)...
Nu vreau sa mai risc sa nu o recuperez si prefer sa am o altitudine mai mica. Oricum asta e doar preliminar. Cand o sa am forta motorului masurata atunci o sa mai fac modificari daca e nevoie.
Varful o sa il torn un cilindru cu diametrul de 80mm si cu gaura aceea interioara dupa care va fi strunjit la forma finala.

Fisiere atasate


Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#407 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 25 February 2008 - 10:59 PM

Dex, am scos la imprimanta racheta ta si fara pretentia ochiului unui specialist, o intrebare: ampenajele nu sunt cam mici in raport cu lungimea modelului?

In rest.....SUPERBA treaba, bafta!
0

#408 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 26 February 2008 - 09:59 AM

Deloc...imi duc CP exact in zona in care am nevoie
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#409 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 26 February 2008 - 06:17 PM

Dexter_Jr, la 26 Feb 2008, 09:59, a spus:

Deloc...imi duc CP exact in zona in care am nevoie

Avand deja dimensiunile geometrice ale rachetei e clar ca stii exact CP. Dar de unde stii daca e totul OK, necunoscand CG??? Stii greutatea fiecarei componente??? Ai un plan detaliat, ca pe desen nu apare CG?
Sau in functie de cum obtii CG, modifici ampenajul ca sa ``cazi`` cu CP in pozitia corecta??

(e posibil sa nu poti reusi sa cazi cu CG unde trebuie doar din deplasarea limitata a unor componente interioare...)

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 26 February 2008 - 06:25 PM

0

#410 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 26 February 2008 - 06:41 PM

CP im cade unde vreau "la ochi" ca sa zic asa...
de echilibrat se echilibreaza usor... daca nu pica cg unde vreau la lungimea care o am trebuie sa adaug f putina masa in bot...
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#411 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 29 March 2008 - 04:12 PM

........? :rolleyes: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif Ceva noutati?
0

#412 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 29 March 2008 - 06:34 PM

toate la timpul lor...
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#413 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 29 March 2008 - 10:21 PM

Am eu o noutate:

http://img85.imagesh...dsc00038if8.jpg
Am lucrat destul de mult la ea.

Uite si filmuletu cu lansarea(nu ii tot ca o inchis camera prea devreme cameramanu meu):
http://www.youtube.c...h?v=RwTYT6-0ZO8
Fiber glass is the best!!!!
0

#414 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 30 March 2008 - 05:31 PM

Felicitari Tza Rocket,

Foarte faina treaba ai facut. Si peisajul de pe fundal e belea. Nu e de mirare ca s-a emotionat cameramanul. Doar o intrebare am: parasuta ati avut?

Succese fara numar...
0

#415 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 01 April 2008 - 10:01 AM

Am avut,dar din pacate am avut si o eroarela ea.Conu ala nu era suficient de fix acolo si cand so inclinat racheta o iesit afara si o tras cu el parasuta si toate...si racheta o continuat sa mearga in ciuda frecari foarte mari cu aerul si rezistentei create de iesirea parasutei.Urmeaza sa ma apuc de alt proiect,dar numai mai incolo.

Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 01 April 2008 - 10:02 AM

Fiber glass is the best!!!!
0

#416 Useril este offline   32ball 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 30-April 08

Postat 01 May 2008 - 10:22 PM

am si eu o intrebare cine ma poate ajuta si pe mine cu niste kno3 ????
0

#417 Useril este offline   32ball 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 30-April 08

Postat 01 May 2008 - 10:32 PM

id meu de mess e lazics_sergiu
PS: Stiu ca nu e locu ptrivit sa postez asa ceva dar alt topic mai proaspat nu e
0

#418 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 01 June 2008 - 04:19 PM

Cu ocazia zilei de 1 iunie ,in cadrul clubul de rachetomodelism Baia Mare,redeschis oficial de curand am lansat un rachetomodel.Am folosit un motor de putere mai mica fiindca nu am vrut sa fugim prea mult dupa racheta...:rolleyes:.Racheta a mers bionisor desi vantul sufla destul de tare.


Filmuletul:http://www.youtube.c...h?v=SWt2E0sXQRo


Si cateva poze:http://img228.imageshack.us/img228/4076/p1...p1000410db6.jpg
http://img228.images...p1000412dp5.jpg
Fiber glass is the best!!!!
0

#419 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 01 June 2008 - 10:42 PM

Tza rocket, la 1 Jun 2008, 16:19, a spus:

Cu ocazia zilei de 1 iunie ,in cadrul clubul de rachetomodelism Baia Mare,redeschis oficial de curand am lansat un rachetomodel.Am folosit un motor de putere mai mica fiindca nu am vrut sa fugim prea mult dupa racheta...:D.Racheta a mers bionisor desi vantul sufla destul de tare.


Filmuletul:http://www.youtube.c...h?v=SWt2E0sXQRo


Si cateva poze:http://img228.imageshack.us/img228/4076/p1...p1000410db6.jpg
http://img228.images...p1000412dp5.jpg

La multi ani Tza Rocket!

Super faina treaba a-ti facut voi acolo! Super tare si recuperarea, ca la carte ce sa mai, jos palaria!

Felicitari!

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 01 June 2008 - 10:42 PM

0

#420 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 02 June 2008 - 06:09 AM

Salut
N-am mai citit pe aici cam de mult, vad ca e ceva miscare in sus si-n jos.
Am vazut filmuletul cu lansarea de la BM, se pare ca “intarzierea” (lipsa) este inca un secret care n-a fost descoperit si asta inseamna inaltimi mici si riscul de a se rupe ceva.
Am si eu un film si niste poze la adresa de mai jos, cu unul din testele pregatitoare pentru realizarea unei machete mai complexe.
Testul a vizat constructia si testarea ajutajului aceluia suplimentar despre care am pomenit intr-o postare anterioara, ajutaj fals care trebuie atasat la cel real, si in al doilea rand testarea unei parasute ejectate in plina viteza, de fapt dupa o f. mica intarziere. In al treilea rand, tot cu ocazia aceluiasi zbor s-a testat timerul actionat de g-switch. Filmul original e foarte clar, e cu zoom, se vede fiecare fir, pe net nu e prea clara imaginea, mai ales la catapultare. S-a folosit o semimacheta mai veche, destul de grea cu ejectarea la o secunda dupa incheierea functionarii motorului. In consecinta inaltimea nu a fost prea mare, cca 150 m, dar oricum prea mare pentru treapta I a viitoarei machete. Nu am remarcat influenta semnificativa a ajutajului fals. De asemenea nu s–a rupt nimic la parasuta foarte simpla, din mateial plastic (fas) taiat dintr-un zmeu de jucarie chinezesc de 1 dolar. Suspantele insa au fost din Kevlar f. rezistent, la fel amortizorul “jupuit” dintr-o coarda din acelea cu care se arunca nebunii de pe poduri (bungee jump).
Am pus o niste poze cu ajutajul in timpul lucrului, e facut din fire de carbon infasurate pe calapod si lipite cu rasina epoxidica neagra, foarte rezistenta la temperatura (peste 800 grade, de fapt chiar este rasina folosita la motoarele rachetei originale). Peretii nu s–au ars, vopseaua de pe ajutaj (tot f. rezistenta la caldura) s-a cam umflat, trebuie refacuta.
Suportul port-motor din poza este cel al viitoarei machete si include intrerupatorul si contactele electrice pentru fixarea amorselor pentru boostere (se aprind ulterior in zbor, dupa iesirea de pe rampa).
http://picasaweb.goo...234/TestMay2008

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1212379784.jpg

0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro