Postat 25 March 2007 - 06:17 AM
Quote
"Racheta sa inaltat,traiectorie aproape dreapta,stabila(contrar parerilor a multi de pe forum.,....am aflat ca unu din motoare nu se pornise.. si habar nu am de ce a mers stabil cu doar 2 motoare."
1. Faptul ca intr-un mesaj de pe forum s-a scris ca nu va zbura din cauza ca e prea scurta nu ineamna "multi".
Daca corpul e scurt si pozitia centrului de presiune este mai coborata, iar daca aripille sunt suficient de mari racheta scurta e stabila, fara greutate suplimentara. E o tehnica foarte mult folosita la rachetomodele in trecut, cand nu erau restrictiile de lungime si diametre la competitii. Se intalneste frecvent si azi, mai ales la treapta 2 sau 3. Nu intru in detalii, puteti verifica teoretic si practic. Depinde de fiecare caz in parte si constructii de genul acesta nu trebuie "condamnate" din start.
Sigur ca daca corpul e scurt ramane putin loc pentru parasute dar asta este iar foarte relativ, tinand cont ca se poate pune o parasuta de 1 metru care sa ocupe spatiu cat un deget. Exista si din acelea.
2. Faptul ca un motor nu s-a aprins n-are legatura cu echilibrarea, chiar cu un motor putea zbura stabil presupunanad ca avea destula forta sa imprime viteza minima pentru ca aripile sa creeze moment de echilibrare. In cazuri din acestea in care un motor nu se aprinde traiectoria este doar curbata si atat, cu atat mai curbata cu cat motoarele ramase functioneaza mai mult. Stabilitatea -in sensul obisnuit in care folosim termenul - depinde de alti factori.
Nu dimensiunea si forma generala a rachetei prezentate este problema, ci evident forma varfului cu acele discontinuitati sau trepte extrem de daunatoare aerodinamicii si stabilitatii.
Cat despre folosirea mai multor motoare in manunchi parca e cam devreme, este deja un pas spre rachete zise complexe sau la care se cere mai multa atentie decat la cele obisnuite.
3. Aprinderea simultana fiind esentiala (vezi si arhiva forumului), calitatea amorselor devine f. importanta.
As zice sa incerci sa faci cateva incercari statice, inainte de a folosi motoare, cu amorse cat mai apropiate constructiv, identice daca se poate, cu firul de nichelina cat mai scurt posibil, 2 mm daca poti, folosind o baterie tare, de masina. Daca observi cea mai mica diferenta in timpul de aprindere sau marimea flacarii, schimba tehnologia sau fa-le mai atent, pana iese. Aseaza amorsele exact in pozitia care trebuie ca si cand ar fi puse in motoare, foloseste exact aceeasi lungime de cablu ca cea de care vei folosi pe camp si pune o foaie de hartie mai groasa la o distanta de 10-15 mm deasupra amorselor. Dupa ardere vezi spoturile, petele sau gaurile de pe hartie daca sunt cat de cat apropiate ca dimensiuni.
Poate pare un pic exagerat la prima vedere dar daca chiar vrei sa mearga jucaria, trebuie sa faci tot ce poti pentru asta.
Succes in continuare.