C.N. F3B F3J ed. 2018 IASI 28-30 septembrie Concurs desfasurat sub egida FRMd.
#1
Postat 21 September 2018 - 11:15 AM
In perioada 28-30 09. 2018 va avea loc la Iasi campionatul national de planoare RC clasele F3J si F3B.
C.N. a fost mutat ca si locatie si data la Iasi din motive obiective.
Director de concurs a fost desemnat d-nul Danifeld Edy.
Cu drag: PVP
#2
Postat 21 September 2018 - 11:42 AM
Asa cum spunea dl. Vasile POP, competitiile pentru F3B si F3J, au fost mutate la IASI si se vor desfasura in perioada 28-30 sept.2018.
Ca prima informatie va transmit linkul cu locatia, pentru a va fi mai usor in cautarea locului de cazare.
https://goo.gl/maps/MWq1LJYp2Bk
Revin mai tirziu cu programul de desfasurare a celor doua competitii.
Tel. contact: 0744811146
#3
Postat 21 September 2018 - 08:20 PM
Locație: Teren la intrarea in Iasi conform link ... https://goo.gl/maps/MWq1LJYp2Bk
VINERI 28.09.2018 sosirea concurenților, ședința tehnică.
SÂMBĂTĂ: 29.09.2018
ora 09:00-14:00 concurs F3J
ora 14:00-15:00 pauză
ora 15:00-18:00 concurs F3J
ora 18:00-19:00 procesare rezultate și festivitate de premiere.
DUMINICĂ 30.09.2018
ora 09:00-14:00 concurs F3B
ora 14:00-15:00 pauză
ora 15:00-17:00 concurs F3B
ora 17:00-18:00 procesare rezultate și festivitate de premiere
La nevoie programul va putea fi modificat în funcție de starea vremii cu acordul tuturor celor implicați.
Avem rugamintea sa ne transmiteti formularul de inscriere semnat si stampilat din partea clubului, pina cel tirziu joi 27.09.2018 ora 24, pe adresa: contact@modeleast.ro
Tel.de contact: 0744811146
Succes tuturor !
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 21 September 2018 - 09:05 PM
#4
Postat 27 September 2018 - 04:32 PM
Vineri - parfum, cald si fara vant
Sambata - vant puternic si cam frig, posibil ploaie
Duminica - OK, fara vant, ceva soare nu prea cald
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 27 September 2018 - 10:11 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 27 September 2018 - 10:42 PM
Am dori sa facem hirtiutele pentru concurs.
Miine dimineata se ocupa colegii mei de procesat inscrierile.
Vremea arata ciudat, dar si la Mondial a fost vreme ciudata si s-a zburat foarte fain.
Luati si ceva haine mai groase, cel putin pina la 11 e rece binisor. Si ca sa nu va iesiti din mina sa stiti ca avem si umiditate la sol, tot pina pe la 11. :)
Sintem in linie dreapta.
Va asteptam !
Aceasta postare a fost editata de edy_lucian: 27 September 2018 - 10:46 PM
#8
Postat 30 September 2018 - 11:40 PM
Planorul F3B de la Vali si-a terminat vietile in mod eroic pe un vant napraznic.


Cum in prima zi am plecat devreme Cristi a zburat la panta cu Shinto, planorul a fost ca pestele in apa, noi am cam inghetat.

Si eu am zburat planorul prospat luat de la Ender - XtremePro, a zburat superbine pur si simplu, l-am aruncat (inclusiv la troliu) si a zburat, fara centraj, trimuri, nimic.


elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 01 October 2018 - 08:07 AM
Ceva fotografii sunt publicate deja pe pagina FB a Clubului ModelEast:
1. Ziua 1
2. Ziua 2
3. Tot din ziua #2
Imediat ce vom avea si o validare din partea FRMD a rezultatelor, vom reveni cu detaliile desfasurarii (rezultate, puncte, etc...)
O saptamana cu spor.

#10
Postat 01 October 2018 - 09:13 PM
Interesant este cum ne mobilizeaza aceasta lipsa de interes a FRMd pentru activitatile pe care le guverneaza.
Lasind la o parte FRMd, sper ca a ati avut parte de o competitie frumoasa si pe masura asteptarilor.
Am tinut mult si am muncit si mai mult, alaturi de colegii de la Model East, pentru ca aceste zile de concurs sa fie cit mai aproape de ceea ce ne dorim la fiecare competitie.
Prin urmare, vreau sa multumesc tuturor celor care au fost prezenti si au insufletit acest concurs, fie ca au participat fie ca au ajutat la buna desfasurare a acestuia. Daca vremea din prima zi era mai ingaduitoare ar fi fost si mai bine dar, cum se zice, face parte din joc.
Felicitari tuturor concurentilor si mai ales juniorilor care, se vede clar ca, de la un concurs la altul, sint tot mai buni!
Ma bucur ca toti ne-am mobilizat si am reusit sa il ajutam si pe Floria Bogdan sa participe la aceasta categorie. Sa speram ca cei de la CS Aerostar Bacau vor fi receptivi si il vor sprijini si la aceasta clasa in viitor.
Imagini care reflecta ceea ce s-a intimplat la Iasi, gasiti pe link-urile puse de Vasile Strugaru.
In mod special, vreau sa le multumesc colegilor Vasile Strugaru, Iulian Macovei, Adrian Necula si Nicolae Apostolescu pentru efortul si implicarea in realizarea evenimentului.
Multumim frumos Primariei Miroslava care a pus la dispozitie terenul pentru desfasurarea competitiei.
Va asteptam si la urmatoarele intilniri organizate la Iasi, urmatoarea fiind pe data de 20-21.oct.2018 - C.P.S. F5J.
Succes in toate !
Aceasta postare a fost editata de edy_lucian: 01 October 2018 - 09:18 PM
#11
Postat 01 October 2018 - 10:32 PM
In primul rand drumul e destul de lung dar acceptabil. Plecat la 4 de acasa am ajuns la 9 si un pic. Avand in vedere ca nici un concurs anuntat la 9 nu incepe in RO mai devreme de 10 e OK. Daca plecam mai devreme de 4 eram varza. Se plec ca o zi inainte (vineri) nu prea are haz caci ar insemna sa merg practic numai pe intuneric si pe aglomeratie turbata.
Acu despre teren si organizare. Mai mult de atat nu se poate. Echipa de la Iasi s-a dat peste cap sa fie totul bine si profesionist si le-a iesit. Teren bine pozitionat, iarba tunsa, marcat si delimitat, sonorizare, PC, tabel cu timpul de concurs mai tare ca la mondiale (se vede chiar si in poza cu telefonul)

trolii din belsug, catering si voie buna.
Despre concurs. In prima zi s-a pus un vant de am crezut ca nu se poate zbura dar s-a putut. Lansarile erau spectacol, aripi incovoiate, linii rupte; da nici un planor busit (inafara de al meu da nu ma plang), toate astea cu vant din lateral. Asa au trecut 3 runde pana a fost clar ca nu se mai poate. A doua zi restul de 5 runde. Am plecat cu 2 grade si iarba uda cat cuprinde, intr-o ora am dat jos geaca si dupa inca o ora am ramas in tricou. Duminica vremea a fost ca in recalmele la modelism, soare, nori pufosi, termica peste tot, vant slab. O nebunie.
Despre trolii. De acum suntem in legalitate, e voie cu troliu la F3J. In mod neasteptat au fost tot felul de surprize. Fire(nou noute) rupte de multe ori, fire incurcate la greu, un troliu a ramas blocat la Cristi, noroc ca planorul era tinut de Gicu Iordan care a stiut sa-l lanseze. De astea. Si mai toate erau moderne/noi cu rulment unisens.
Despre fly-off si de ce il mai facem (ca eu nu inteleg). Da, asa se face, la concursurile mari totul se termina cu un fly-off maret, cei mai buni din cei mai buni se bat in mod direct pentru primele locuri.
Dar cand avem 8-12 concurenti impartiti in 3 grupe de cate 4 si facem 8 runde de concurs ce rost are sa facem 2 runde de flyoff cu primii 5. Adica muncim o zi jumate ca sa vedem care sunt cei trei care nu intra in fly-off; dupa care mai incap 2 max 3 runde de fly-off care sunt in mare masura loterie. Acu in mod special fly-offul a iesit frumos si clasamentul final a oglindit in mare masura clasamentul din primele 8 runde si in mare masura realitatea. Cel mai napastuit a fost Vasile Strugaru care s-a ocupat si de computer si de concurs, altfel ar fi fost mai sus.
Eu zic (in general pentru concursurile de la noi) ca pentru un concurs cat mai corect cu un clasament cinstit - facem cat mai multe runde normale si pe cat posibil grupe mai mari (si mai putine). Nu stiu, de placere, putem sa bagam ultimile doua runde de 15minute, sa ne simtim ca la playoff. Asta e carcoteala mea din totdeauna, nu e legata in mod special de concursul de acum.
Altfel dupa prima zi dezastruoasa cu planorul facut praf am reusit sa ma ridic de pe ultimul loc duminica cu XtremePro. Zboara fain, ma bucur ca l-am luat.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 01 October 2018 - 10:33 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 02 October 2018 - 08:56 AM
edy_lucian, la 01 October 2018 - 09:13 PM, a spus:
Da, multumesc foarte mult pentru ajutor, Vasile nu numai ca mi-a lansat planorul,
m-a si invatat cum se controleaza in timpul lansarii :drinks:
Am sunat intr-o doara pentru concurs si am gasit la baietii de la Iasi tot sprijinul de care aveam nevoie.
Iar cand zburau toti iesenii am fost ajutat fara rezerve de cei de la Brasov :clapping:
Culmea e ca am aflat ca este un troliu la club la Bacau :)
Am fost ridicat elegant de pe ultimul loc de Vasile Strugaru
si am devenit fan f3j. Toata ziua de zbor pack-ul de 1000mA a ajuns la tensiune de storage :yahoo:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#13
Postat 02 October 2018 - 09:20 AM
A !!! Să nu uit: tot la club este și un sandou excelent. Face față la modele de 3 kg. Trebuie doar aranjat capătul de ancorare - un ochi matisat - că am tras eu prea tare (cred) la ultima lansare și s-a desfăcut.
Vezi că troliul are și scripetele pentru lansări. Îți mai trebuie un ajutor (doi de preferat) care să fie dispuși să alerge și să se arunce pe burtă. ;) Mișcarea de "praștie" o înveți ușor.
Zboruri multe; aterizări line - la punct.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 02 October 2018 - 09:21 AM
#14
Postat 02 October 2018 - 11:01 AM
Dupa ce am vandut Eraser-ul lui Stefan m-am gandit (prost...priviind retrospectiv) ca nu are rost sa pastrez fuselajul de Xplorer F3J si mai bine il modific pentru F5J (si mai scad vreo 250-300 de grame din greutatea Xplorer-ului cuc are zboara acum Bogdan). Asta e...botul taiat nu il mai pot punela loc (mai ales ca am facut vreo 3 taieturi pina am potrivit bine firewall-ul de aluminiu).
Nu-i bai, mai am un fuselaj de F3J pus deoparte pentru asa ceva, un fuselaj de la CLM-Pro simular cu cele de la Supra:
https://www.clm-pro....uselage-set-133
Trebuie doar sa ma mobilizez sa ii fac niste ampenaje cat mai usoare dar si cat mai rigide (cel mai simplu modific ampenajele de Element 2m si la scalez 2:1, ampenajul orizontal va fi de 75 de cm). Si fac vreo 2 seturi ...sa fie si de rezerva.
Si daca un club din Bacau nu ii poate oferi planoare de concurs ...poate reuseste altcineva :).
#15
Postat 02 October 2018 - 11:31 AM
ender67, la 02 October 2018 - 11:01 AM, a spus:
Si daca un club din Bacau nu ii poate oferi planoare de concurs ...poate reuseste altcineva :).
Ba îi poate oferi. Sportivii nu sunt îngrădiți. Aleg ce vor să facă și anunță din timp (cere). Nu cu o zi, sau o săptămână înainte de concurs. Un club sportiv este o persoană fizică cu un buget. Dacă nu-ți programezi etapele de concurs, nu faci o estimare a bugetului necesar și să-l și ceri, cheltuiala respectivă nu este prinsă ai toate șansele să nu obții finanțarea dorită. E normal. Clubul are 4 secții, iar președintele nu știe ce și cât vrea fiecare. Aduce finanțare pentru ce i se cere.
Ei, în privința asta Bogdan a cam "tăcut", iar conducătorului de secție i-a cam convenit că mai degrabă s-ar arunca în Bistrița decât să se ducă la director. :rofl: Așa că anul ăsta, în concediul din țară, am discutat cu directorul, dar tot trebuie făcut un buget scris.
Așa că ... "plânsul" e la ordinea zilei. ;)
#16
Postat 02 October 2018 - 12:05 PM
stiganas, la 01 October 2018 - 10:32 PM, a spus:
Nu-l mai boteza atata ca acusi iti zice "nasule". E Eraser Xtreme D-box ...dar daca vrei tu poti sa ii zici si Gigel (sau XtremePro).
http://www.icare-rc.com/eraser.htm
#17
Postat 02 October 2018 - 12:19 PM
stiganas, la 01 October 2018 - 10:32 PM, a spus:
Despre trolii. De acum suntem in legalitate, e voie cu troliu la F3J.
...
Despre fly-off si de ce il mai facem (ca eu nu inteleg). Da, asa se face, la concursurile mari totul se termina cu un fly-off maret, cei mai buni din cei mai buni se bat in mod direct pentru primele locuri.
Dar cand avem 8-12 concurenti impartiti in 3 grupe de cate 4 si facem 8 runde de concurs ce rost are sa facem 2 runde de flyoff cu primii 5. Adica muncim o zi jumate ca sa vedem care sunt cei trei care nu intra in fly-off; dupa care mai incap 2 max 3 runde de fly-off care sunt in mare masura loterie. Acu in mod special fly-offul a iesit frumos si clasamentul final a oglindit in mare masura clasamentul din primele 8 runde si in mare masura realitatea. Cel mai napastuit a fost Vasile Strugaru care s-a ocupat si de computer si de concurs, altfel ar fi fost mai sus.
Eu zic (in general pentru concursurile de la noi) ca pentru un concurs cat mai corect cu un clasament cinstit - facem cat mai multe runde normale si pe cat posibil grupe mai mari (si mai putine). Nu stiu, de placere, putem sa bagam ultimile doua runde de 15minute, sa ne simtim ca la playoff. Asta e carcoteala mea din totdeauna, nu e legata in mod special de concursul de acum.
...
Salutare,
De obicei, ma abtin de la comentarii cunoscand apetenta romaneasca de a transforma totul intr-o discutie pe contre. Doresc insa sa aduc cateva precizari la cele afirmate mai sus.
1. lansarea cu troliu
- suntem in legalitate inca din anul 2013; exista o decizie a comisiei de specialitate din cadrul FRMd (urmare a unei initiative venite din partea concurentilor la aceasta clasa) care oficializeaza aceasta metoda de lansare pentru competitiile nationale. Aceasta "derogare" este aplicata si de catre alte organisme nationale (la mondialul F3J de anul acesta am discutat "in extenso" cu un oficial FFAM pe aceasta tema).
- la nivel FAI nu exista inca un document oficializat (versiune noua la Sectiunea 4 - Volumul F3 - Radio Control Soaring) in acest sens; e drept ca exista propuneri. Oricum, conform cu uzantele FAI, o eventuala modificare a regulamentului F3J nu se poate aplica mai devreme de Ianuarie 2019.
2. de ce facem fly-off
- explicatia este simpla: pentru a oferi posibilitatea concurarii directe intre cei mai bine clasati sportivi in rundele de calificare; normalizarea rezultatelor pe grupe nu ofera "echitate 100%" doar reduce discrepantele.
3. de ce nu facem grupele mai mari
- pentru ca realitatea F3J de la noi nu permite. In pregatirea competitiei am purtat numeroase discutii cu sportivii participanti referitor la structura grupelor de start. Grupele rezultate au integrat toate constrangerile formulate. De exemplu - sportivi care impart echipamentul de zbor intre ei (sistem RC, model) sau sportivi care nu beneficiaza de echipament de lansare / ajutor la lansare.
Era sa uit, au fost si alte planoare distruse in ziua I-a, nu numai al tau.
Ganduri bune,
Paul MacCready
#18
Postat 02 October 2018 - 01:33 PM
Toată echipa din Iași a muncit din plin ca să ridice ștafeta așa că mi-e milă de următorul organizator.
Mii de mulțumiri gazdelor , ne-am simțit fantastic și promitem să revenim .
Tabela de afișare a timpului este una deosebită , nu am văzut nicăieri una mai bună(ca vizibilitate), nici pe alte meleaguri străine.
Referitor la F3J eu zic să continuăm în felul ăsta și mai ales să aducem si alți sportivi în această categorie (pe Bogdan și pe Ștefan i-am virusat!).
La juniori se vede în mod evident contributia lui Silviu, a muncit mult cu ei și merită cel putin jumătate din laude.Au în spate un mondial de F3J și un european de F5j , concursuri grele și de anduranță pentru un adult dar pentru un copil.
Vorba lungă e sărăcie, cum zicea bunelul meu, așa că spun domnilor organizatori : Jos pălăria prieteni!
#19
Postat 02 October 2018 - 02:41 PM
2. si 3. Corect si cu grupele, cel mai comod e sa fie trei grupe dar se poate si cu doua grupe si se poate si cu o singura grupa daca nu suntem destui. Acum a fost un caz fericit in care toti concurentii inscrisi au venit. Flyoff (cu 2-3 runde) la 8 concurenti seniori in total nu o sa ma convinga in veci (stiu apare si problema juniorilor care concureaza cu noi (si ne bat) dar nu intra in clasament) Asta nu inseamna ca sunt nemultumit de concurs, ca vreau sa schimbam formatul, ca vreau sa fac revolutie, etc. Din partea mea orice intalnire/concurs indiferent de reguli si format e super.
Din pacate au mai fost niste modele avariate dar nu la lansare, pe unul cred ca l-a luat vantul de langa masina. Ramane faptul ca au fost lansari impecabile pe un vant sanatos.
mack_ro, la 02 October 2018 - 12:19 PM, a spus:
De obicei, ma abtin de la comentarii cunoscand apetenta romaneasca de a transforma totul intr-o discutie pe contre. Doresc insa sa aduc cateva precizari la cele afirmate mai sus.
1. lansarea cu troliu
- suntem in legalitate inca din anul 2013; exista o decizie a comisiei de specialitate din cadrul FRMd (urmare a unei initiative venite din partea concurentilor la aceasta clasa) care oficializeaza aceasta metoda de lansare pentru competitiile nationale. Aceasta "derogare" este aplicata si de catre alte organisme nationale (la mondialul F3J de anul acesta am discutat "in extenso" cu un oficial FFAM pe aceasta tema).
- la nivel FAI nu exista inca un document oficializat (versiune noua la Sectiunea 4 - Volumul F3 - Radio Control Soaring) in acest sens; e drept ca exista propuneri. Oricum, conform cu uzantele FAI, o eventuala modificare a regulamentului F3J nu se poate aplica mai devreme de Ianuarie 2019.
2. de ce facem fly-off
- explicatia este simpla: pentru a oferi posibilitatea concurarii directe intre cei mai bine clasati sportivi in rundele de calificare; normalizarea rezultatelor pe grupe nu ofera "echitate 100%" doar reduce discrepantele.
3. de ce nu facem grupele mai mari
- pentru ca realitatea F3J de la noi nu permite. In pregatirea competitiei am purtat numeroase discutii cu sportivii participanti referitor la structura grupelor de start. Grupele rezultate au integrat toate constrangerile formulate. De exemplu - sportivi care impart echipamentul de zbor intre ei (sistem RC, model) sau sportivi care nu beneficiaza de echipament de lansare / ajutor la lansare.
Era sa uit, au fost si alte planoare distruse in ziua I-a, nu numai al tau.
Ganduri bune,
Nu am botezat nimic, am venit cu 3 planoare. Planorul F3B cu coada in V de la Vali pe care l-am terminat, Experience Pro (fost pe vremuri al lui Silviu) de la Nan cu care am concurat a doua zi si Eraser Xtreme D-box cu care am dat un zbor de test in pauza.
Edit Ooops, asa e, le-am combinat numele
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 02 October 2018 - 03:06 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#20
Postat 02 October 2018 - 07:27 PM
- daca concursul tine doar o zi nu fac flyoff, daca e doua zile baga si flyoff.
- la ultimul concurs (sep. 2018) au zburat 2 zile, 10 runde si au facut flyoff cu doar 4 oameni si doua runde.
https://translate.go...gz1MSdXS5w0ho1w
asadar au facut cum a fost si la noi. Deci, gata, nu mai zic nimic de flyoff. Sa ne vedem cu bine la urmatorul.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#21
Postat 03 October 2018 - 08:16 PM
Atasat fisierul cu "oglinda" concursului.
Succes mai departe tuturor !
Fisiere atasate
-
2018_09_28-30_CN-F3J-RezultateComplete.pdf (279.76K)
Number of downloads: 204
Aceasta postare a fost editata de edy_lucian: 03 October 2018 - 08:19 PM