Modelism - RHC Forum: HELI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

HELI sfaturi de alegere, ce si cum

#1 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 03 January 2006 - 02:47 PM

DORESC SA IMI IAU SI EU UN HELI ....
Acum sau mai tirziu nu are importanta ....
Eu sau altul NU ARE IMPORTANTA:

Important e altceva:
CE HELI as putea sa-mi iau incit sa INVAT SA PILOTEZ, si sa ma multumeasca ceva timp....

Ceea ce da nenea asta aici poate fi luat de buna?

Pe piata romineasca, sau din sursele ce pot fi accesate de noi direct .... tow..., lin...., care ar fi alegerea cea mai buna....

MULTUMESC in numele tuturor novicilor :D

Ps: la noi e ca la romini lume cumpara si dupa aia intreaba.... :D . Sa vedem daca se poate si INVERS!

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 03 January 2006 - 02:50 PM

0

#2 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2656
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 03 January 2006 - 02:56 PM

Hai sa facem in felul urmator. (adica si eu as fi interesat)

Rog pe aceasta cale pe cei care n'au pilotat elicopter (RC) sa nu-si exprime parerea (chiar daca au 10 degete la miini).

Iar cei care au mai pus mina pe asa ceva, sa-si desarte siretenia, respectiv ma intereseaza nu numai o parere comparata (intre diverse tipuri de elicopter) ce in special exemple de probleme concrete cu care V-ATI LOVIT PRACTIC.

Multumesc.
0

#3 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 03 January 2006 - 05:47 PM

Eu zbor heli cam de un an jumate. Am inceput cu un ornith de la robbe, apoi m-am orientat la acesta, de care sunt f multumit.

Din experienta mea va pot spune urmatoarele:

Nu va zgarciti la bani cand este vorba de heli. Ulterior veti ajunge sa cheltuiti mai mult.

Orientati-va catre modelele clasice, cu platou ciclic, pas variabil si rotor anticuplu.

Pe cat posibil, mai ales pt. inceput nu va luati modele mici. Sunt al naibii de greu de controlat.

Ca simulator inainte de primul zbor eu am folosit FMS-ul si mi-am zis ca e floare la ureche sa pilotezi heli. Dar cand am trecul la practica am avut o surpriza neplacuta. Deci pe cat posibil folositi un simulator bun.

Folositi un voltwach pt. a putea sti in permanenta nivelul de incarcare al acumulatorilor.

Inainte de a cumpara un elicopter, asigurati-va ca aveti de unde sa cumparati si piese de schimb, de care cu siguranta veti avea nevoie.

O mare problema in pilotajul heli o reprezinta statia de radiocomanda. O statie mai scumpa cu posibilitatea de a modifica curba de raspuns la pasul colectiv si la clapeta de gaz, va ajuta nebanuit de mult. Statiile mai ieftine care au program pt. heli nu sunt nici pe departe cea mai buna solutie. De asemenea un receptor in PCM este de luat in calcul cand este vorba de heli.

In incheiere, sfatul meu - gandindu-ma la vremurile de acum un an jumate cand eram in aceeasi situatie de a nu stii ce sa aleg - este sa incepeti cu un elicopter termic. Cu cat mai mare cu atat mai stabil, dar si mai scump. Va recomand cu caldura modelul pe care eu il am acuma. Am stat f. mult sa studiez si sa ma gandesc ce elicopter sa-mi iau dupa ornith, si sunt f. multumit de alegerea facuta.

Eu il am echipat cu doua servouri digitale pt. controlul platoului, giro GY 401 cu servo digital pt. anticuplu, servo de putere pt pasul colectiv, si un servo ieftin pt controlul gazului. Pack de 5 acumulatori de 2100mA cu voltwach. Receptor 8 canale PCM.
In schimb nu i-am facut nici un fel de tuning pana acuma.

Asta e! Realitatea e cam crunta cu elicopterele astea. Dar si satisfactia e pe masura!

Mult succes si intelepciune.

Aceasta postare a fost editata de Ady13: 03 January 2006 - 05:49 PM

Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#4 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 03 January 2006 - 06:07 PM

Yak 52, la 3 Jan 2006, 15:35, a spus:

......
Elicoptere bine distribuite sint tip Raptor pe orice dimensiune in afara de 30 sau clasa Zoom/Crown/Hornet la electrice mici sau alea de la ............

ady 13 are clasa 30 si din ce zice el e foarte multumit..... :D
rugam argumente

cel dat de ady 13 se incadreaza in clasa data de Toshiyasu Morita adica rotor ~ 1,1....1,2m, greutate >2kg.
Cert e ca cu cit e mai mare e mai stabil .....
Zoom-ul 400 are 635 diam la RP deci e mult mai instabil pe vint....

Ady13, la 3 Jan 2006, 17:47, a spus:

......
mare problema in pilotajul heli o reprezinta statia de radiocomanda. ............

Daca efortul nu e prea mare un MINIM la FUTABA .... sau si la altii...

PS: Nu vreau sa se supere nimeni ci sa INCERCAM sa lamurim macar un pic cum e cu clasele, caracteristicile etc....
de rupt sigur vom rupe... dar macar sa stim ca rupem cu folos adica in final sa reusim sa-l stapinim....
Pina atunci :D

STIMA

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 03 January 2006 - 06:21 PM

0

#5 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 January 2006 - 06:21 PM

Toshiyashu Morita este un "tatic" al electricelor. Poti sa te inspiri din ceea ce spune la inceputul studiului sau cu privire la heli electrice.
Se pare ca cel mai stabil este Corona (modelul fara upgrade) cu pas fix si este recunoscut ca cel mai rezistent la crash-uri. Urmeaza in ordinea pilotariii (aici ma refer la hovering care este cel mai greu pentru un incepator) Voyager si Logo. Cele din urma fiind foarte scumpe in comparatie cu Corona (care dupa mine nu prea "aduce" a elicopter) dar este modelul recomandat incepatorilor.
Eu incerc sa zbor de citeva luni bune un Zoom (Shogun, ...) si fiind incepator (NU ESTE RUSINE...) lucreaza excelent, este ieftin dar cum spune Morita - cam delicat de pilotat.

Un heli electric cu cit este mai mare dimensiunea rotorului cu atit este mai stabil, parere personala.
Nu fa economie la valoarea giroscopului (calitate, recomand Futaba) si este de preferat un motor brushless, deoarece tine in general mai mult de 10 zboruri cam cit rezista un motor cu perii tip auto.

Si iar un lucru important, cumpara heli de la un DEALER CARE OFERA SI TOATE PIESELE DE SCHIMB.

Aceasta postare a fost editata de leo: 03 January 2006 - 06:22 PM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#6 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 03 January 2006 - 09:55 PM

Voi aveti dreptate, dar sincer ? si cei cu bani mai putini au dreptu sa guste din placerea manevrarii unui elicopter mini nu doar barosanii care dau 8000 Euro pe un heli de 1,5 m lungime pe turbine sau cine stie peste 1000 E pe alte modele tot mari dar nu pe turbine !

Mai bine ne gindim cum sa facem sa impacam si capra si varza, ca si cei cu bani mai putini sa se bucure de aceasta placere.. daca este posibil sigur. Recomandind piese de mii de Euro nu prea rezolvam problema din pacate ptr unii, ptr cine are bani si chef de 2 m un heli e altceva.

Aceasta postare a fost editata de Dan2: 03 January 2006 - 10:06 PM

0

#7 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 03 January 2006 - 10:11 PM

@Dan2 in modelism si mai ales la elicoptere si RC-uri banu canta. o fii scump dar macar e bun.
acuma sa u exageram eu personal nu am vazut elicopter de 1,5m cu turboshaft de 8000 de para(exista asa ceva??)
oricum un heli bun are pretul piperat. un heli mic poate fii mai scump decat unul mai mare(heli mic-->greutate mica-->piese mici-->preturi mari)
aici lumea zice ce are fiecare si ce este bun.
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#8 Useril este offline   Dan2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 30-December 05

Postat 04 January 2006 - 02:39 AM

Mda tu ai dreptate intr-un fel, dar oricum eu n-am vazut heli mic de 50 cm mai scump si la fel de performant ca unu mai mare, aici e buba !!!

Da cica exista am vazut in Germany un heli pe turbine la Graupner parca si era 8000 E cumva, intereseaza-te.
0

#9 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 January 2006 - 07:47 AM

Credeam ca incercam sa clarificam niste aspecte PRACTICE de heli, nu sa incepem sa batem cimpii despre turbine si 8000 Euro....

La cele termice parerile sunt impartite: unii spun ca cele cu (pret/usurinta & stabilitate), pentru inceput ar fi Raptor iar altii lauda Kyosho (Nexus , Caliber), dar se pare ca Kyosho este "pe duca".

Am incercat sa zbor acum vreo 2 ani un Nexus, gyro nu era de calitate si dupa indelungi chinuri am reusit sa il tin in aer la aprox. 3-4 m vreo 20secunde. Era destul de bine facut.

Un cuvint de spus l-ar avea poate Charly si Victor, parerile mele sunt de novice in pilotaj,
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#10 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 04 January 2006 - 09:16 AM

Dan2, la 3 Jan 2006, 21:55, a spus:

Voi aveti dreptate, dar sincer ? si cei cu bani mai putini au dreptu sa guste din placerea manevrarii unui elicopter mini nu doar barosanii care dau 8000 Euro pe un heli de 1,5 m lungime pe turbine sau cine stie peste 1000 E pe alte modele tot mari dar nu pe turbine !

Mai bine ne gindim cum sa facem sa impacam si capra si varza, ca si cei cu bani mai putini sa se bucure de aceasta placere.. daca este posibil sigur. Recomandind piese de mii de Euro nu prea rezolvam problema din pacate ptr unii, ptr cine are bani si chef de 2 m un heli e altceva.

@Dan2
Nu cred ca esti bine informat.....
Ptr un heli intre 1,5 si 2kg preturile ~ din RO:

1. Un heli neechipat 1buc x 1400 lei (~380 euro)
1 Accu LiPo 11.1 V/4400 mA 1 buc x 499lei
2 Motor brushless + variator 1buc x 1076
4 Gyroscop GY-401 1buc x 589
5 Servo micro 4 buc x 94.9

TOTAL: 3944 lei~40 mil

Preturile sunt REALE!

Statia nu se pune ca aia o ai de la avioane .....

PS:
1. Si daca te straduiesti poti iesi si 3/4 din pretul asta
2. In afara de GYRO restul poate fi folosit pe orice avion cu motor seria 600

Asa ca hai sa nu ne transformam in proTV http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Un pret real ptr LOGO 10(configuratie brushless dupa Morita):
logo 10 e luata ultima varianta cu toate imbunatatirile.... daca se merge pe minim pretul scade cu 100 euro
1 LOGO 10..............476usd......1... 476
2 Motor+ Variator....420...........1....420
3 Servo......................31..........3......93
4 servo......................24...........1..... 24
5 GYRO....................140...........1....140
6 Accu.....................160............1...160
1313 usd

deci tot pe la 40 mil iesi dar cu un heli tunat complet si super!

PPS:
1. Odata cumparate reperele anterioare in afara de heli-ul propriuzis POT FI REFOLOSITE pe urmatorul.
Acelasi lucru e valabil si pentru STATII!. Cumperi UNA si BUNA dar O SINGURA DATA

Referitor la piesele de schimb .... prefer un heli mai marisor unde mai sunt sanse sa faci ceva prin prelucrare mecanica decit unul MIIIIIc la care toate reperele sunt turnate ....

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 04 January 2006 - 12:41 PM

0

#11 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 04 January 2006 - 10:34 AM

@yak
am pus ceva preturi care mi-au cazut in mina....
Nimeni nu zice ca musai tre sa fie si heli nou....
La un moment dat poate asi fi tentat inclusiv spre un second .... luat de la un pilot experimentat care s-a plictisit de el . In pret s-ar include si sfaturile ceeea ce inseamna MUULT! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 04 January 2006 - 11:22 AM

0

#12 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 04 January 2006 - 03:00 PM

Citam din marius10:

"Noi astia de rand ne tremura fundul cand facem un LOOPING ! Ca stiti cum e totul este verifcat la maximum dar exista tot timpul ceva neprevazut ELI-ul fiind zic eu foarte complex.

De obicei Maestrul ne asista pe toti si ne spune mereu ce nu am facut bine si eventual cum sa modificam anumiti parametrii dela radio (ex.curba gas-incidenta eliciii ..etc !)]

Se zboara pe rand si tot maestrul este cel care ne da VIA - de obicei striga : Amu zboara Marius ....
Si ca de obicei toti sunt cu sfaturile ca si cum cred ca esti un tampit !!!!
Dar si tu faci la fel cand zboara ei le cauti cu luminarea greselile facute .... dar vreau sa va spun ca intr-adevar sunt cativa care sun foarte buni - nu stiu daca a-ti vazut vreodata o figura care se cheama autorotatie in zbor contrar (invers ) .Cred ca stiti despre ce e vorba ! Nu am crezut ca se poate face asa ceva pe viu !! Maestrul asta a facut-o si de fiecare ii reuseste si poarta ELI-ul fara motor pana jos la sol fara sa-l striveasca !"


mama ce misto suna! :)
Si cit adevar e in vorbele omului asta ....
Citi bani s-ar scuti cu un maeestru linga tine ....

......Ideea unei scoli de vara ....

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 04 January 2006 - 08:03 PM

0

#13 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2656
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 January 2006 - 09:02 AM

Mai baieti, Bucuresti nu e buricul pamintului (hehe, chiar e departe), iar firmele serioase nu cred ca-si bat joc deliberat de clienti. Robbe, Graupner, Ikarus Hirobo etc, credeti voi ca s-au coalizat, au scos 3-4 produse distincte numa aja sa-si bata joc de clienti ?
Cred ca trebuie sa facem urmatoarea remarca:

Nou (incepator) la elicoptere poate sa insemne ani buni de modelism.

Ii rog din nou pe cei care AU INCERCAT elicopter sa ne spuna ce s-a intimplat. (adica a facut click si i-a zburat elicea, sau a luat-o brusc la stinga si dus a fost, sau ce dracu au patit concret!) (de exemplu elicea s-a dovedit prea slaba si s-a rupt daca a incercat sa tina tot elicopteru intr-o pala)

Pe cei cu ceva experienta ii inteleg, ii rog sa dea sfaturi acoperite de exemple concrete. De exemplu: platoul ciclic cu trei servouri la 120 grade, (cu primul in bot), are nevoie de o curba H3 logaritmica cu 75 % mixaj compensat in bot.

Ss vrea si eu sa pot face comparatie (ca la aero) sa pot zice asta e trainer, eu asta recomand.

Insist pe urmatoarea idee, firmele mari, din vest care traiesc din clienti de zeci de ani, au scos cu toate elicoptere cam la 200 eur. Astia nu se joaca de-a clientul multumit si de-a calitatea, nu or fi ele pentru incepatori, da oamenii zic ca zboara, si zboara bine (adica prea sunt multi aia pe care-i declaram prosti si mirsavi).
0

#14 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 05 January 2006 - 10:09 AM

Problema e asa:
daca la un avion mai stii care e trainer.... ca are aripa sus si < diedru mare si mai si scrie..... la heli e o nebuloasa ca toate arata "LA FEL" au aceleasi caracteristici, cel putin aparent, si diefera prin ceva solutii constructive.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Acu vorbeste unu care n-a pus mina niciodata pe un heli....
De aceea zic ca ideea unei scoli de vara ar fi super....
Eu de exemplu sunt decis ca anu asta sa-mi iau un heli ......
1. Pun mina si investesc intr-un simulator..... BUN
2. Stau cu burta pe materialul lui MORITA care NU E O RECLAMA COMERCIALA
3. In paralel conform cu cele spuse de Morita zbor pe simulator ... (exercitiile date acolo)
4. Daca dorinta e FERMA si ARZATOARE pot sa incep sa imi achizitionez CEVA SCULE speciale si sa-mi confectionez ceva dispozitive de echilibrare, demontare, verificare.....

Achizitionarea componentelor e inca prematura fiindca nu stiu inca ce heli imi voi lua....

INTREBARE:
Cum distingem la HELI un trainer de un acrobat?
Firmele vor zice care mai de care ca a lui e cel mai tare dar UNDE SE AFLA ADEVARUL?

Cine ne poate spune CU CE MODEL SA INCEPEM???? :lol:
0

#15 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2006 - 11:20 AM

Excelenta disertatia...
Dan2? Esti pe fir?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#16 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 05 January 2006 - 11:46 AM

Cred ca Yak a lamurit pe deplin cum stau lucrurile cu heli.

Intr-adevar asa este, heli cel mai indicat pt. un incepator ar fi cel de 4000 Eur. O singura precizare as avea de facut si anume ca diferenta dintre zborul 3D si zborul "clasic" al unui incepator, este data de setarea unor parametrii de zbor din radiocomanda. Elicopterul propriu-zis ramane acelasi (desi totusi la unele modele este posibil sa se ajusteze unele parghii. Mai exact cele care ajusteaza pasul pe negativ - pt.zbor pe spate)

Yak 52, la 5 Jan 2006, 10:28, a spus:

Singur lucru care mai pot sa ofer este in putinta mea sa ajut practic, daca cineva sa deplaseaza aici ca si cum am facut la ultimele inteliri RR si Cluj unde tot eu sau altul venit din Germania am reglat elicoptere aduse de alti acollo.


Intr-adevar la RR 2005 aveam un ORNITH care tareee ma mai supara ca era greoi de zburat. Dar m-a vazut Peter, mi-a luat statia a facut niste reglaje la curba pasului colectiv si dintr-o data parca pilotam alt elicopter - asa de mare era diferenta. Multumesc si acum ca mi-a deschis capu'. :lol:

Aceasta postare a fost editata de Ady13: 05 January 2006 - 11:48 AM

Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#17 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2656
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 07 January 2006 - 09:58 AM

Mai Walter, trebuie sa ne mai lasi si noua cite o idee, s'avem ce rontai. Cu punctele astea ne aducem cenzura (pardon moderatorii) in cap.
0

#18 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2006 - 08:55 PM

Ce dragut esti cu "etajul" asta. Cit pe ce sa nu ma prind. :lol:

Dar sa trecem la obiect. Si pe mine m-a muscat microbul inca de citeva luni, si cind am cerut o parere spre care model sa ma orientez, o persoana in care nu am motive sa nu am incredere, mi-a recomandat modelul X-400 produs de Ark.
Cautind pe net, am gasit numai de bine, dar dubios de numai de bine. Comentarii pe forumuri, site de fani, filme, ce mai, tot tacimul. A zburat cineva asa ceva? Il are deja cineva?


0

#19 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 09 January 2006 - 11:52 AM

vlad1, la 9 Jan 2006, 11:46, a spus:

Bravo cenzura, despre ce discutam aici ? A-ti sters atit de mult incit nu mai stiu care cu cine vorbeste.


Hallooo asta nu e Chat. ASTA se bazeaza pe texte scrise, care sa poata fi citite (textele) si de altii.

nu e cenzura ci autocenzura lui yak! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
0

#20 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 09 January 2006 - 12:00 PM

Dragut, la 9 Jan 2006, 11:52, a spus:

nu e cenzura ci autocenzura lui yak! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif

Nici autocenzura este. Sa numeste retragere de cuvinte nepotrivite sa spuse la un loc gresit.

Aceasta postare a fost editata de Yak 52: 09 January 2006 - 12:06 PM

0

#21 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 09 January 2006 - 12:08 PM

vlad1, la 9 Jan 2006, 12:03, a spus:

Ba chiar cenzura (a se citi ce scrie Academia Romana in DEX). Eu nu ma pling de ce face Yak, eu ma pling ca-mi lipsesc mie interventii despre elicoptere.

Un sumar ce am scris eu aici in legatura cu elicoptere vei gasi pe un alt site candva astas, dupa ce nevasta a curatat de greseli si "dialect" german.
0

#22 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 12 January 2006 - 07:33 PM

Uite un comentariu luat de pe net de la americani, unde explica foarte clar ce si cum in virtutea de a alege un elicopter. Eu am gasit ca articolul este foarte instructiv si bine documentat.
Sper sa va foloseasca. Pentru traducere (cine are nevoie, nu vreau sa jignesc pe nimeni) MI.
Pentru comentarii pe yahoo messenger.
Succes

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#23 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 15 January 2006 - 10:01 PM

pentru francofoni si nu numai:
http://thunderdarkde....com/helico.htm
0

#24 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 16 January 2006 - 04:24 PM

un dispozitiv ce merita retinut:
http://www.dokidoki.ne.jp/home2/tohrus/hel...-2/epECO13.html
http://www.dokidoki.ne.jp/home2/tohrus/heli-2/eco0302.jpg

http://www.dokidoki.ne.jp/home2/tohrus/heli-2/eco0303.jpg

Jucaria nu da voie decit la un hover de 5 cm!
0

#25 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 16 January 2006 - 04:41 PM

Dragut, la 16 Jan 2006, 16:24, a spus:

Jucaria nu da voie decit la un hover de 5 cm!

Cum adica hover de 5 cm?
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#26 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 16 January 2006 - 04:53 PM

"Anyway, I wanted to avoid easy crashes. Therefore, I fixed ECO8 on Kyosho trainning table, and then examined the hovering flights, carefully. This trainning table is provided for EP Concept SR by Kyosho, and protects the heli in beginner's rough flight controls. Because, with this table, the heli can freely rotate but only slightly lifts on. The table has stoppers for floating, which consist of 4 coil springs and strings. These parts connect to the heli from the table. Even for full throttle, heli cannot float more than 5 cm height.

"

ii observa tendinta, cu setari date.
Daca l-a setat prost nu e crash! :lol: ci revine pe platforma!
0

#27 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 16 January 2006 - 05:25 PM

Dragut, la 16 Jan 2006, 16:24, a spus:

un dispozitiv ce merita retinut:
http://www.dokidoki.ne.jp/home2/tohrus/hel...-2/epECO13.html
http://www.dokidoki.ne.jp/home2/tohrus/heli-2/eco0302.jpg

http://www.dokidoki.ne.jp/home2/tohrus/heli-2/eco0303.jpg

Jucaria nu da voie decit la un hover de 5 cm!

Asa ceva chiar NU merita copiat. Un elicopter legat in orice variatie incepe sa fie si mai mare pericol. Incepe sa vibreze si sa intre usor in rezonanta, care pana la urma o duce la autodistrugere.

Cei care au incercat, stiu ca asa este. chiar si un dispositiv ca si un tren de aterizare tip trainer üoate sa aiba altceas effect. Am avut caz de la un comerciant 2 ani trecuti la intelnire la Cluj care avea un asemenea tren si numai dupa ce a fost demontat trenul, s-a oprit sa vibreaza.
0

#28 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 16 January 2006 - 05:56 PM

@ yak
si atunci care e varianta pentru ca setarile initiale sa nu insemne crash sigur?
0

#29 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 January 2006 - 07:51 PM

Varianta pe care am gasit-o eu, ( sau poate ca am gasit-o si eu) este sa pornesti heli pe masa fara pale (chiar si fara anticuplu) si sa se invarta doar flybar-ul . Trebuie observat ca acesta sa se invarta intr-un singur plan perpendicular pe axa rotorului, sa nu aiba vibratii la nici o turatie ( atentie la armonici) si sa realizeze inclinatiile specifice in functie de comenzi. apoi se regleaza si anticuplu (tot fara palele principale) in asa fel incat sa aiba un usor efect anticuplu pe pozitie de zero, iar gyro sa reactioneze prompt si fara oscilatii la miscarile de rotatie in jurul axei principale(din mana ) ale elicopterului.
Apoi cu multa rabdare ( la unii si tutun) se trece la reglajul la sol (care nu poate sa fie decat de finete daca restul a fost facut corect) al trimurilor de hover, si asta prin incercari de ridicare foarte fine, fara a desprinde in totalitate elicopterul de sol. Se cauta (zic eu) sa se desprinda cu o usoara intarziere in fata, adica sa ridice mai intai coada si apoi fata, in nici un caz lateral.
Si dupa ce s-au efectuat toate aceste preambuluri ai doua sanse: ori mai faci o rana in Mama Terra, ori vei "ruja" cu sarutul tau duios ajutat de cele doua sanii ale trenului de aterizare rotunjimea infinita a Terrei, spunandu-ti in sinea ta: "UFFF am mai scapat si de data asta"
Dar nu disperati....experienta mea bogata in .....nu a facut decat sa ma caleasca in ale modelismului.
Successssss!
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#30 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 16 January 2006 - 07:55 PM

Dragut, la 16 Jan 2006, 17:56, a spus:

si atunci care e varianta pentru ca setarile initiale sa nu insemne crash sigur?

Pai cea mai buna varianta este ajutorul uni pilot cu experienta. Daca totusi nu ai pe cineva pe aproape, se fac reglajele "la ochi"(oricum aici este mult de discutat), se ataseaza un helitrainer si se incearca usor ridicarea elicopterului. Ar fi de preferat o suprafata perfect plana (asfalt) pt. ca eventualele tendinte gresite sa apara inainte de a ridica efectiv in aer elicopterul. Apoi in functie de tendintele pe care le are se fac corectarile ce se impun. Corectari, care in mare tin de: subtrimerizari, trimerizari, sensibilitate si sens giro(desi sensul se poate fixa si inainte de a porni motorul), reglat motor, etc. Apoi daca tendinta este buna, adica elicoperul tinde sa se ridice fara a se roti in jurul axului principal, fara a porni puternic intr-o parte sau in alta, fara a avea vibratii vizibile puternice, se poate incerca un hovering. Acum mai trebuie corectata cursa comenzilor platoului ciclic, cursa servoului de comanda a rotorului anticuplu, modificarea dupa caz a curbei pasului colectiv, masurarea turatiei rotorului principal urmata de corectarea curbei regimului motorului,etc
Aaaaa, era sa uit. Echilibrarea palelor are o mare importanta, inainte de prima pornire a motorului.
Cam asta ar fi in linii mari.

Aceasta postare a fost editata de Ady13: 16 January 2006 - 07:57 PM

Orice om are.... un dram de nebunie!
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »


Raspuns rapid

  

48 useri citesc topicul
0 membri, 48 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu