Realizare caroserii PC si PET
#1
Postat 08 May 2015 - 07:11 PM
Policarbonatul are ca temp de termoformare aprox 300 grade C.
Pe langa asta, are nevoie de uscare in cuptoare speciale pt cateva zile la temperaturi de 70 grade.Asta pt ca Policarbonatul are propietatea de a retine umezeala in structura sa moleculara, iar expus la temperaturi de 300, aceasta va fierbe in structura sa si va produce bule.
Mai mult, pt termoformare este nevoie de presiuni de vacuum mult mai mari.
Mai mult ca sigur va ajunge la costuri de productie mai mare ca a unui produs de pe piata.
acestea sunt doar cateva detalii...discutia putand continua cu multe alte detalii.....legate de matrite, de dispersia temperaturii de intinderea materialui unifor pe intreaga suprafata.
Aurelian, ca sa reluam. Ai incercat sa faci si din PC? Sau numai PET? Ma batea si pe mine gandul, tot pentru termice, in principal, si inteleg ca PET-ul nu e foarte ok din cauza temperaturilor. Nici daca lasi ceva mai multa distanta intre motor si caroserie?
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#2
Postat 08 May 2015 - 07:27 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#4
Postat 08 May 2015 - 09:47 PM
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 08 May 2015 - 09:51 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#5
Postat 08 May 2015 - 09:52 PM
Tzicul, la 08 May 2015 - 09:47 PM, a spus:
aici depinde si de cum plimbi masina..
da sa o pun pe flux si dupa 2a pacuri garantez ca e flenduri..
Aceasta postare a fost editata de revolt: 08 May 2015 - 09:52 PM
Hpi Savage Flux XL
Hpi Savage Flux
#6
Postat 08 May 2015 - 11:02 PM
Pc ul se termoformeaza prbl la temperatura aia si cu flux de aer invers.pt a intinde materialul uniform.
Pet ul este ok insa fara asteptari exagerate. Daca se urmeaza pasii prezentati de mine si asteptarile nu sunt exagerate poate fi utilizat cu unele rezultate bune.
Pun pariu ca caroseria respectiva nu a avut stikere, nu a fost cu emblema de producator si ai vopsit-o cu vopsea de lexan.:) Prbl ai avut de ales intre a da 90 ron vs 190.
Deci nu e chiar asa povestea cu caroseria din magazin
Aceasta postare a fost editata de aiurica: 08 May 2015 - 11:06 PM
#7
Postat 08 May 2015 - 11:34 PM
Asta a fost de tare:
Tzicul, la 08 May 2015 - 07:11 PM, a spus:
.....
Serioooos? Mai taie din ele....
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 08 May 2015 - 11:37 PM
#8
Postat 09 May 2015 - 07:43 AM
aiurica, la 08 May 2015 - 11:02 PM, a spus:
Pc ul se termoformeaza prbl la temperatura aia si cu flux de aer invers.pt a intinde materialul uniform.
Pet ul este ok insa fara asteptari exagerate. Daca se urmeaza pasii prezentati de mine si asteptarile nu sunt exagerate poate fi utilizat cu unele rezultate bune.
Pun pariu ca caroseria respectiva nu a avut stikere, nu a fost cu emblema de producator si ai vopsit-o cu vopsea de lexan.:) Prbl ai avut de ales intre a da 90 ron vs 190.
Deci nu e chiar asa povestea cu caroseria din magazin
Caroseria a venit deja vopsita si stikerele erau in punga. Mai trebuia doar decupata. Iar pretul a fost undeva pe la 80 lei cred.
#9
Postat 09 May 2015 - 08:30 AM
Zeus, la 08 May 2015 - 11:34 PM, a spus:
Asta a fost de tare:
Serioooos? Mai taie din ele....
Zeule, n-ai fost atent si n-ai vazut ca textul era scris cu italic. Tizicul a reprodus postarea lui aiurica de aici http://www.rhcforum....post__p__803479 . Putea sa foloseasca butonul "Insert quotation" si sa introduca textul acolo, sau pur si simplu sa puna niste ghilimele, dar a preferat sa puna doar italic.
De fapt topicul asta este continuarea celui de pe Publicitate personala, habar n-am de ce s-a recurs la asta.
#10
Postat 09 May 2015 - 08:53 AM
Asa este, stiu de acel topic, doar de acolo am inceput conversatia, si cand jymmy a fost luat peste picior, a inchis topicul.
Una e sa dai un sfat si alta e sa te dai mare.
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 09 May 2015 - 08:54 AM
#11
Postat 09 May 2015 - 09:08 AM
Cat despre faza cu taiatul, nu prea m-am prins la ce sau cine te referi ca sa mai taie din ce
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 09 May 2015 - 09:12 AM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#12
Postat 09 May 2015 - 09:56 AM
Scopul postarilor mele a fost sa ajut.
Am vbt cu omul la tel si i-am impartasit tot ce stiu despre acest subiect.
Daca tu Zeus stii mai multe legat de acest subiect te rog .....
#13
Postat 09 May 2015 - 11:00 AM
Ce nu mi-a placut, a fost introducerea, "Iti raspund eu pt ca am mai multa experienta", aici m-I sa parut putin deplasat, arogant mesaj... Dar repet, cu siguranta nu am citit eu cum trebuie (poate exprimarea e de vina).
Eu doar eram bucuros ca Jymmy a descoperit o cale sa faca carcase ieftine, si dupa parerea mea, pretul cerut, este k pt a folosi carapacea la electrice, daca spuneti ca la termice se deformeaza. Am avut carcase de la protoform care s-au spart la un impact usor. Am avut si carcase ieftine care au tinut, dar sarea vopseaua. Nu intotdeauna carapacele scumpe sunt si bune. Aiurica parca ai avut o carapace de onroad portocalie, aia era de la protoform folosita la drift. A ajuns acea carcasa in cateva iesiri cu impacturi usoare, de ai donat-o parca. Asa ca de ce sa dam 150-200 ron pe o carcasa de firma cand una la 50 faceaceeasi treaba.
Si inca o data imi cer scuze pt mesajele de mai sus.
#14
Postat 09 May 2015 - 03:55 PM
Eu nu am intentionat sa ma bag peste topicul omului iar el poate sa confirme faptul ca dupa discutii telefonice i-am spus tot ceea ce stiam eu despre termoformare si materiale folosite.
Pc ul cam iese din discutie pentru prelucrarea acasa fara tehnologie dedicata.
Topicul creat mi se pare foarte bun.
#15
Postat 09 May 2015 - 03:58 PM
Recomand intens ca o caroserie de petg sa fie data cu sarma fina sau smirghel de 1000 apoi vopsita cu vopsele water based.
Orice solvent nu ii va face bine
#17
Postat 09 May 2015 - 04:19 PM
Incearca direct cu pet g de la bayern. Poti lua de 0.75 apoi poti testa cu 1 mm.
Eu formez la temp de 150 grade si tin un permanenta in feon la 400 grade setat pornit.nu termoformati cu folia de protectie pusa. se va lipi de pet g si va fi f greu sa o scoateti.
Aceasta postare a fost editata de aiurica: 09 May 2015 - 04:20 PM
#18
Postat 09 May 2015 - 04:48 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#19
Postat 09 May 2015 - 06:18 PM
Am inchis topicul deoarece carcasele mele nu mai sunt spre vanzare sunt pt consumul meu.
Pur si simplu in timp am incercat tot felul de materiale si am ajuns la acest pet.
Dupa ce am facut o carcasa stiind esecurile trecute m-am suit cu picioarele pe ea si nu sa spart.
Masina mea fiind stricata in perioada aceia am dat la colegi mei sa testeze carcasa .
Carcasa sa spart cam in trei saptamani dar a fost abuzata. Ma refer sa sarituri de doi,trei metri si cazut direct pe carcasa.
Eu pt consumul meu sunt multumit de realizare dar sa o comercializez nu sunt multumit de aceia am si inchis topicul.
Voi pregati o carcasa pt maine si voi testa si pe un termic.
#20
Postat 09 May 2015 - 07:05 PM
Am vazut carcase facute de mine si nu s-au spart doua concursuri.....deci da. Petg ul desi e mai slab ca si pc poate fi o varianta atata timp cat accepti mici compromisuri.
#21
Postat 09 May 2015 - 07:14 PM
Eu asta tot incerc sa va spun......ca se intampla modificari moleculare dupa o perioada si devine casanta, iar la un impact mai dur se face ca si sticla.....bucati.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/09/8af8a6953eb20fb9eb9e825f5a9b9d08.jpg
#22
Postat 09 May 2015 - 07:20 PM
Pe de alta parte mi se pare ciudat cum s-a spart caroseria ta. Sa fi fost oare de vina calitatea materiei prime? O fi si asta pe categorii?
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 09 May 2015 - 07:22 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#23
Postat 20 May 2015 - 09:54 AM
Aceasta postare a fost editata de Mihai Olimpiu: 20 May 2015 - 09:54 AM
Syma S36 Helicopter 350Mah upgraded Battery
#24
Postat 01 June 2015 - 03:23 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
