Probleme/reglaje motor termic
#1
Postat 25 November 2014 - 08:07 AM
Intrebarea este urmatoarea: Se poate seta temperatura din carburator ? daca da vreau sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi in legatura cu ce sa fac si ce sa reglez.
Multumesc anticipat.
#2
Postat 25 November 2014 - 09:41 AM
Dingdong137, la 25 November 2014 - 08:07 AM, a spus:
Intrebarea este urmatoarea: Se poate seta temperatura din carburator ? daca da vreau sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi in legatura cu ce sa fac si ce sa reglez.
Multumesc anticipat.
Buna dimineata.
Ce inseamna pentru tine "limita superioara admisa" la temperatura unui motor si cu ce ai masurat-o?
Da, din carburator reglezi motorul si astfel temperatura si modul de functionare corect.
Uite aici un sir de filmulete care te vor ajuta... https://www.youtube....h?v=WOZiU265FKE
Aceasta postare a fost editata de Diesel: 25 November 2014 - 07:09 PM
#3
Postat 25 November 2014 - 03:05 PM
Diesel, la 25 November 2014 - 09:41 AM, a spus:
Ce inseamna pentru tine "limita superioara admisa" la temperatura unui motor si cu ce ai masurat-o?
Da, din carburator reglezi motorul si astfel temperatura si modul de functionare corect.
Uite aici un sir de filmulete care te vor ajuta... https://www.youtube....h?v=WOZiU265FKE
Dupa 5 - 10 minute de functionare motorul se caleaza si incepe sa se opreasca daca nu las acceleratia, imediat ce oprec motorul (sau se opreste singur) incepe sa scoata fum din chiuloasa si din blocul motor. Poate fi de la carburator , bujie sau combustibil ?
Aceasta postare a fost editata de Diesel: 25 November 2014 - 07:09 PM
#5
Postat 25 November 2014 - 09:48 PM
Diesel, la 25 November 2014 - 07:11 PM, a spus:
Daca scoate fum, in afara de esapament, asa cum spui ceva este clar in neregula, rau
Nu il mai pot porni dupa ce se opreste , pana se raceste nu mai pot face nimic cu el ... :(
#6
Postat 25 November 2014 - 11:26 PM
testeaza bujia, schimb-o, masoara temperatura, revin-o la setarile de baza a carburatorului.
#7
Postat 26 November 2014 - 10:28 AM
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#9
Postat 26 November 2014 - 11:01 AM
pleaca de la setarile de baza .
Carburettor basic settings:
If you totally loose the setting for your carburettor here are the correct basic
needle positions. Firstly screw the needles fully in (do not force!).
Main Needle:
3 Turns Open
Low Needle:
5 Turns Open (with throttle closed)
Air Bleed Screw:
Carburettor barrel should stay 0.6 - 1 mm open
#10
Postat 27 November 2014 - 08:26 AM
Aceasta postare a fost editata de Dingdong137: 27 November 2014 - 08:27 AM
#12
Postat 27 November 2014 - 04:16 PM
Aceasta postare a fost editata de Dingdong137: 27 November 2014 - 04:17 PM
#13
Postat 28 November 2014 - 11:37 PM
O singura problema are , cand sta la relantiu prinde momene cand merge sacadat. (poate fi de la toba,combustibil sau reglajele de la carburator ?? )
#14
Postat 29 November 2014 - 11:12 AM
Dingdong137, la 28 November 2014 - 11:37 PM, a spus:
O singura problema are , cand sta la relantiu prinde momene cand merge sacadat. (poate fi de la toba,combustibil sau reglajele de la carburator ?? )
Nu am avioane cu motor termic, dar banuiesc ca indiferent ca e aero sau auto, procedeul este identic. Motoarele nitro ajung la o functionare optima dupa rodaj si dupa vreo 10-15 rezervoare consumate. Chiar si atunci va mai trebui sa reglezi amestecul , dar numai dupa ce este motorul cald. Mersul sacadat este oarecum normal, la ralanti trebuie sa gasesti exact turatia la care motorul nu moare , iar rotile nu se rotesc libere.Chiar si atunci exista riscul ca dupa mai mult timp la ralanti motorul sa moara. Vei observa ca de fiecare data motorasul se va comporta oarecum altfel, de aceea nitro cere mai multa rabdare , iar cui ii place sa "mestereasca" asta e si farmecul. De fiercare data vei avea ceva de reglat, surubarit, etc. Nu te gandi ca l-ai setat acum si nu mai ai treaba cu el vreme indelungata. La fiecare iesire vei mai avea ceva de reglat la el. Bafta !
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 29 November 2014 - 11:12 AM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#15
Postat 19 January 2015 - 09:11 AM
Am un Revo 3.3 si am oarecum aceiasi problema motorul se incinge destul de tare adica ajunge la 150-160 de grade. Nu mi s-a oprit niciodata(subit) si nici nu a iesit fum/abur din el. In manual scrie ca nu ar trebui sa depaseasca 270*F (132*C). Reglajele sunt bune zic eu: la ralanti nu invarte rotile iar la talpa fuge. La viteza mare nu se balbaie iar fum scoate constant, nu exagerat, dar constant. Pe toba in permanenta apar picaturi de ulei deci amestecul nu e sarac zic eu. Singurele dati cand se balbaie putin sunt atunci cand ii dau acceleratie WOT si are viteza mica... banuiesc ca e normal - mult combustibil putin aer.
Ar trebui sa imi fac griji? Am sperat ca odata cu racirea vremii va scadea putin si temperatura la motor, dar se pare ca nu e chiar asa. Vara la 28*C si iarna la 5-10*C nu am observat nici o diferenta. Tot la 150-160 ajunge. Maxim am masurat 171 dupa o talpa buna.
#16
Postat 20 January 2015 - 11:40 AM
Spider, la 19 January 2015 - 09:11 AM, a spus:
Am un Revo 3.3 si am oarecum aceiasi problema motorul se incinge destul de tare adica ajunge la 150-160 de grade. Nu mi s-a oprit niciodata(subit) si nici nu a iesit fum/abur din el. In manual scrie ca nu ar trebui sa depaseasca 270*F (132*C). Reglajele sunt bune zic eu: la ralanti nu invarte rotile iar la talpa fuge. La viteza mare nu se balbaie iar fum scoate constant, nu exagerat, dar constant. Pe toba in permanenta apar picaturi de ulei deci amestecul nu e sarac zic eu. Singurele dati cand se balbaie putin sunt atunci cand ii dau acceleratie WOT si are viteza mica... banuiesc ca e normal - mult combustibil putin aer.
Ar trebui sa imi fac griji? Am sperat ca odata cu racirea vremii va scadea putin si temperatura la motor, dar se pare ca nu e chiar asa. Vara la 28*C si iarna la 5-10*C nu am observat nici o diferenta. Tot la 150-160 ajunge. Maxim am masurat 171 dupa o talpa buna.
Simptomul pare de amestec sarac, ceea ce duce la incalzirea in exces a motorului. Fumul e bun si lipsa(sau foarte putin) lui arata un amestec lean (sarac in combustibil). Masina va fi mai nervoasa, dar viata motorului va fi mai scurta.Revino la setarile de fabrica , dupa care incepi tuning-ul pana gasesti raportul perfect astfel incat sa ai si putere si lubrefiere si temperatura in parametrii normali, altfel motorul tau va avea o viata mult mai scurta.
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 20 January 2015 - 11:43 AM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#17
Postat 20 January 2015 - 11:57 AM
La primele reglaje din timpul rodajulului care am imbogatit amestecul (disperat ca nu scade temperatura) pana in faza in care nu mai tragea si incepea sa se balbaie.
Cu caroseria scoasa nu prea trece de 145 de grade, dar nu imi place sa merg cu ea asa sau sa o gauresc.
Zilele astea voi incerca sa ii refac sefarile la carburator.
#18
Postat 20 January 2015 - 07:02 PM
Spider, la 20 January 2015 - 11:57 AM, a spus:
La primele reglaje din timpul rodajulului care am imbogatit amestecul (disperat ca nu scade temperatura) pana in faza in care nu mai tragea si incepea sa se balbaie.
Cu caroseria scoasa nu prea trece de 145 de grade, dar nu imi place sa merg cu ea asa sau sa o gauresc.
Zilele astea voi incerca sa ii refac sefarile la carburator.
Ma gandesc ca efectul vizual este intotdeauna cel mai bun (cel putin pentru mine admit ca functioneaza 100%). Ai aici un clip cu masinuta mea, sa vezi cam ce fum scoate. Dupa toata chinuiala care a luat-o acolo, temperatura nu a sarit de 110 grade.
https://www.youtube....h?v=2bYOs--5FtQ
Iar daca in manual scrie 132 de grade, acolo trebuie sa o mentii, altfel motorul tau va avea o viata scurta si chinuita.
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 20 January 2015 - 07:04 PM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#20
Postat 21 January 2015 - 02:13 PM
Spider, la 20 January 2015 - 07:13 PM, a spus:
Cu multa placere. Ideea e urmatoarea, trebuie sa faci un compromis intre a fi naravasa si viata motorului. Cei care merg in concursuri/competitii, banuiesc ca scot tot ce pot din acel motor, insa viata lui este cred, scurta. Daca o folosesti doar de distractie, incearca sa mergi cu niste setari mai domoale care vor lungi viata motorului, chiar daca masina nu va mai fi asa de prompta cand ii dai talpa. Chiar daca ai un amestec mai bogat, cand ii vei da talpa va raspunde fara sa se balbaie, va arde ce poate, restul va folosi pentru gresare si aruncat pe toba sub forma de fum si picaturi. Multa bafta !
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#21
Postat 21 January 2015 - 03:45 PM
Erau cam 25 de grade afara iar presiunea atmosferica ca la nivelul marii de ~1016mbar. Conteaza si asta. La munte presiunea e mai mica si amestecul e mai umed.
La ralanti sta cam la 100 de grade.
Daca este un posesor de TRX 3.3 poate imi face o comparatie cu motorul propriu legat de temperatura.
La HPI am vazut ca se face altfel rodajul cu stat la ralanti si cu cerculete.
Multumesc de ajutor!
#22
Postat 21 January 2015 - 04:13 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#23
Postat 21 January 2015 - 04:33 PM
Radubv, la 20 January 2015 - 07:02 PM, a spus:
https://www.youtube....h?v=2bYOs--5FtQ
Iar daca in manual scrie 132 de grade, acolo trebuie sa o mentii, altfel motorul tau va avea o viata scurta si chinuita.
Teoria ca teoria, practica te omoara! Nu spun ca-s cel mai bun sau cel mai destept, dar totusi am patru motoare pe nitro si trei merg ca unse, exact cum si unde vreau eu. Si totusi HPI-ul F4.6 nu-l pot face sa mearga sub 140-1500C. Si fum scotea cat sa ma inec in el, tot timpul :lol: :lol: :lol: Si crede-ma ca am facut tot ce se putea face la el, inclusiv set nou, ca m-a enervat si i-am rupt biela :lol: Am reusit sa-i fac rodajul in temperaturi OK, dar cand am inceput sa-i dau, guess what? Iar s-a dus sus temperatura. Doar cand am mers cu el pe -50C a stat in 110-1200C.
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#24
Postat 22 January 2015 - 01:29 PM
Tzicul, la 21 January 2015 - 04:33 PM, a spus:
Eu o am doar pe asta....am mers si vara si iarna cu ea....nu mi-a sarit niciodata de 120. Acum ma bate gandul la o telecomanda cu telemetrie unde as putea vedea temperatura in timp real . Poate depinde si concentratia de nitro, eu merg doar cu 25%. Poate am norocul incepatorului, habar nu am . Oricum totul e teorie, chiar si doua motoare perfect identice pot sa se comporte cu totul altfel, in conditii similare de functionare.
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#25
Postat 23 January 2015 - 05:06 PM
Unii spuneau ca atata timp cat nu da semne de moarte subita, nu arde bujii, nu scoate aburi din motor si e fum destul e ok chiar daca temp e mai mare.
Mie prima bujie (cea din fabrica) mi-a ars-o dupa 2,5l de combustibil, 16 rezervoare.
Bujia mereu e putin umeda cand o scot dupa rulari. Pe un forum, am gasit imagini explicative cum arata bujia dupa ce se merge prea uscat, temp mari, etc si cum e normal. Voi cauta si postez aici.
Acum am verificat si HSN e la 4 ture deschis adica setarea de baza. LSN e putin umed pt ca la plecari facea ca dacia: trebuiau una doua accelerari scurte ca sa plece tare cand ii dadeam talpa. Daca statea 5 secunde la ralanti se auzea cum se reduce rpm si dupaia pleca ca o masina cu cutie hidramata cand acceleram: se misca usor jumatate de metru dupa care manca pamantul - zici ca era un diesel turbo.
Cu prima ocazie o scot la o sesiune de reglaje complet de la 0.
Acum merge asa: http://youtu.be/M0tTsmIruc8
Revo e dupa 2:25
#26
Postat 23 January 2015 - 05:10 PM
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#30
Postat 24 April 2015 - 06:29 PM
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion