Motor cu combustibil lichid a incercar cineva asa ceva?
#1
Postat 08 November 2005 - 02:03 PM
diverse combinatii alcool+apa oxigenata (concentratie mare),..etc
mai cunoasteti alte combinatii de combustibil, adik in special ma refer la oxidanti
Merci.
#2
Postat 08 November 2005 - 02:50 PM
R-OH (alcoolul) + H2O2 (apa ox) = RH (metan, etan, propan) + H2 + H2O
unde RH depinde de, ce alcool a fost (metilic, etilic, propilic)
Personal nu cred ca merge de cat cu apa oxigenata extrem de concentrata caz in care intr-adevar presiunea creste ff mult. de la doua volume (stanga) apar 4 (in partea dreapta a egalului).
Oricum e interesant de vazut si declansatorul ca practic trebuiesc izolate cele doua lichide iar apoi brusc amestecate sa se intample fenomenu.
Personal zic eu, ca nu e fezabil
0728.26.93.19
#3
Postat 08 November 2005 - 03:50 PM
#5
Postat 08 November 2005 - 07:22 PM
1 apa oxigenata la asa concentratii greu de gasit si foarte scumpa
2 pompele necesare(rezistenta, presiune asigurata, greutate, tensiunea de alimentare etc.)
3 inmagazinarea compusilor(adicalea in ce bagi suficienta apa oxigenta si alte alea)
4 camera de ardere. trebuie facute acele dispersoare care sa iti pulverizeze compusii in cantitatile date si in proportia date.plus ca trebuie sa reziste la acele temperaturi
Pe scurt in romania nu prea merge
#7
Postat 08 November 2005 - 08:14 PM
aia de la ARCA aveau apa oxigenata freo 90-95% aia daca o scapi pe tine sa vezi ce strigi "Ard in flacari"
plus ce trebuie pulverizata ff fin pe o plaza din oarece metal nobil(aur, argint, platina) pe care e prins un catalizator asa ca mai ramane de vazut
eu as incerca ala cu apa oxigenta 50% si benzina dar e faza ca trebuie presurizate cu un gaz si nu prea ma incanta ideea de a avea pe racheta benzina, apa oxigenta si ceva butan lichid(dela de incarcat brichete) plus ca trebe sistemu de aprindere pulverizatoare alea alea
#8
Postat 08 November 2005 - 10:08 PM
nu stiu cum se cheama in romaneste, in germana ii zice "gaz de ras" care te face sa razi ca un prost si se foloseste ca anestezic in spitale si la pompat frisca din
sprayurile de frisca.Ca si material combustibil se poate folosi cam orice ce arde.Hirtie,polietilena,cauciuc.Se gasesc kituri gata de cumparat insa problema principala
ramine aprinderea unui astfel de motor.Si aici sint 2 aspecte
-eliberarea rapida din rezervor a gazului printr-un ventil
-crearea unei reactii de ardere care sa provoace separarea N si O.
O metoda cu un ventil pirotehnic e sugerata de un modelist german si functioneaza 100%
Imagini atasate
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#9
Postat 08 November 2005 - 10:13 PM
Iar mai jos vedeti ventilul in detaliu.Se aprinde amestecul pirotehnic si gazele imping cremaliera care invirte roata dintata deschizind gazul din butelie.
Pozele sint de pe forumul german Raketenmodellbau.org.
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 08 November 2005 - 10:15 PM
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#13
Postat 09 November 2005 - 01:03 AM
Skyspy, la 8 Nov 2005, 22:16, a spus:
Maresti temperatura arderii si astfel randamentul ciclului termodinamic din motor creste-> fast and furious. De exemplu pentru circul Carnot ai randamentul dat de relatia: 1-T_rece/T_cald unde T_rece e temperatura sursei reci iar T_cald e temperatura sursei calde (valoarea asta e proportionala cu temperatura de ardere, putand fi considerata chiar temperatura de ardere). Maresti temperatura de ardere (sursa rece ramane aceeasi si anume mediul inconjurator), rezulta 1-T_rece/T_cald creste, adica randamentul creste.
De asemenea oxidantul respectiv iti permite sa arzi si o cantitate mai mare de benzina (la debit ma refer).
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 November 2005 - 01:05 AM
#14
Postat 09 November 2005 - 09:17 AM
Oxidandul ala raceste benzina asa incat ii micsoreaza volumul si intra mai multa in camera de ardere.
#16
Postat 09 November 2005 - 07:45 PM
#17
Postat 09 November 2005 - 09:57 PM
Oxidandul ala raceste benzina asa incat ii micsoreaza volumul si intra mai multa in camera de ardere.[/quote]
adaugarea de oxidant (pana la o anumita limita) creste temperatura arderii! este proces de aceeasi natura cu cel din motoarele racheta cu propergol solid unde adaugarea de oxidant mareste temperatura "flacarii".
Faptul ca poti introduce mai multa benzina este legat si de cantitatea marita de oxigen pe unitatea de volum data de introducerea oxidantului respectiv.
Nu uita ca procesele termice sunt procese LENTE, transferul de caldura neavand loc rapid iar racirea benzinei de catre oxidantul respectiv nu cred sa aiba prea mare importanta. Poate ne furnizezi referinte.
MIG-29
#18
Postat 10 November 2005 - 12:18 AM
Referitor la racirea benzinei, eu stiam k are un factor mare de dilatare si prin asta poate intra mai multa..ramane de vazut..
Referitor la procurare se folosete in ind farmaceutica ,vezi linkul http://www.egirl.ro/medicamente/display/85...ID_DE_AZOT.html
Cum functioneaza protoxoidul asta http://auto.howstuff...question259.htm
#20
Postat 10 November 2005 - 08:44 PM
oricum ieftin nu cred k e :D
#21
Postat 12 November 2005 - 07:52 PM
protoxidul de azot (gazul de ras) se fol in stomatologie ca anesteziant usor si se poate obtine prin descompunerea termica a azotatului de amoniu.
de ce nu incerci sa fol perhidrol cu bioxid de plumb ca si catalizator,eu am incercat odata asa de proba si da o reactie violenta cu degajare de caldura
bioxidul de plumb il ei din niste acumulatori uzati iar perhidrolul 30% il gasesti la farmacie,si il poti concentra daca ai un congelator bun
#23
Postat 12 November 2005 - 09:24 PM
D3xt3r_Jr., la 12 Nov 2005, 20:09, a spus:
de freo cativa ani incoace e DIoxid nu BIoxid ca deh
ca sa ajungi pe Luna cu zaharelul trebe sa tai toata trestia de zahar din lume... si nu-s daca poti sa trimiti freo (ca sa citez) juma de cubulet de zahar B)
nu, nu-i critica!http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif bafta cu sugarshoot!
MIG-29