Modelism - RHC Forum: upgrade soft de la naza lite la naza v2 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

upgrade soft de la naza lite la naza v2

#1 Useril este offline   drdream 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 614
  • Inregistrat: 29-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce zboara

Postat 06 January 2015 - 06:10 AM

http://www.naza-upgrade.com
0

#2 Useril este offline   gabyyo9inu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 07-December 12
  • Gender:Male
  • Location:Boldesti-Scaieni cart. Seciu
  • Interests:Tot ce zboara radiocomandat si nu numai...

Postat 06 January 2015 - 11:02 PM

Salut,aseara schimbat firmwar-ul,astazi probat...Zboara superb... :good: Multumim lui Renatua... :drinks:
GabyYO9INU
0

#3 Useril este offline   drdream 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 614
  • Inregistrat: 29-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce zboara

Postat 06 January 2015 - 11:06 PM

acum am vazut ca postat renato pe cafenea. 2posturi nu strica.ca nu sunt de carne:)
0

#4 Useril este offline   TCA 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Hateg, Hunedoara

Postat 31 December 2015 - 10:36 AM

Salutari tuturor.
Sunt nou pe-aici si din pacate primul meu post este de fapt o cerere de ajutor.
In urma cu mai multi ani, (2012) am inceput sa iau componente de la helipal pentru a face un multicopter (hexa).
Nu am niciun fel de cunostinte in domeniu, nici nu inteleg toti termenii folositi de voi pe-aici.
Cu toate astea, pe masura ce aveam inca ceva banuti, mai cumparam o mica parte, de la helipal sau din tara, incercand sa construiesc ceea ce atunci, ca produs finit se numea Storm Drone Six.
Am strans cam astea:
un frame asemanator cu cel de la f550 (51cm dist. max. intre motoare)
6 motoare 2212/930kv
elici 8/4,5 si 9/4,7
Naza M Lite
ESC-uri
Logger v4
OSD Pro
display
transmitter video
ceva senzori (inclusiv GPS)
3s
transmitter Devo7 (asta e groaznic)
receptor RX701
gimbal Storm, gimbal Tarot T2, gopro, etc
Am modificat frame-ul, iar din cauza timpului de zbor redus, am cumparat acumulatori mai mari sau am facut pack-uri in paralel din ce aveam.
A zburat, desi, repet, nu am niciun fel de cunoastinte in domeniu.
Am reusit in sfarsit un zbor lin zilele trecute, de 9 minute, suficient pentru un video scurt (7 grade afara). Asta daca zburam in modul GPS.

Dar, am pus acel upgrade de soft, intelegand ca astfel voi avea Naza v2 in loc de M Lite. Am facut asta de fapt pentru un singur motiv, drift accentuat dreapta imediat ce intram in ATTI. IN modul GPS, era ok, se balbaia pe-acolo, intr-un fel de cartof de 1-2 metri.
Dupa, nu mai reuseam sa armez motoarele.
Este recunoscut totul de Naza Assistant v2.20 acum.

Dupa trei zile de ratacit cu Devo 7 in brate, am pornit motoarele, am iesit din modul failsafe in care eram blocat, dar throttle-ul nu are un raspuns liniar. Nu reusesc sa il configurez.
Parca e pacat, pot comuta acum IOC-ul, pot comuta intre ATTI-Failsafe-GPS, controlez gimbal-ul din AUX, totul pare sa fie bine. Acceleratia insa ..., nu. Armez, imi da un rpm oarecare, apoi nimic (in sensul unui rpm constant) pana la 55%. La 56% sare brusc la un rpm mai mare, apoi..... raspunde ca un potentiometru dar nu indraznesc sa ii montez elicile in starea asta.

Nu stiu daca am fost explicit, am nevoie de ajutor, nimic de pe net nu pare sa imi fie de folos, nici manualul Devo7 si am nevoie de sprijin, oricum s-ar manifesta el.
Repet, nu am cunostinte in domeniu si nu am mai facut asa ceva pana acum. Imi pare rau sa o las asa, mai ales ca era chiar o platforma stabila (desi cam grea cu acumulatorii de 53000mAh in paralel (2760grame, dupa ce am dat jos tot ce nu mi-a trebuit).
Va multumesc, fie si numai pentru rabdarea de a fi citit postarea.

Aceasta postare a fost editata de TCA: 31 December 2015 - 10:37 AM

hexacopter
0

#5 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 31 December 2015 - 10:58 AM

Naza V2 fata de lite se ridica brusc dupa ce treci cu acceleratia de 50%, dupa care revii in pozitia de hover sau sub 50% pentru coborare. Lite-ul se ridica treptat dar riscurile sa-l dai in nas cand plecai de pe teren inclinat erau mai mari.
Turatia motoarelor la armare e data de Motor Idle Speed, pe care o recomand sa o lasi pe Recommended.

LE:

Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 31 December 2015 - 10:59 AM

0

#6 Useril este offline   TCA 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Hateg, Hunedoara

Postat 31 December 2015 - 11:40 AM

Multumesc pentru raspunsul rapid.
Da, ar avea sens ..., dar, dupa ce trec de cei 55-56% in cazul meu, turatia intr-adevar creste. Pana aici e bine. Dar as vrea sa am un control fin apoi, pe intreaga plaja de turatie. Nu prea se intampla asta. Pe transmitter vad procentele, in Naza Assistant pare sa fie bine, dar turatia motoarelor e tot mica. La 55-56% sare brusc, ca si cum ar fi un comutator. "comutatorul" devine apoi potentiometru pentru restul cursei, pana la 100%.
Pentru a avea un control "potentiometric" si sub 55%, trebuie sa stau mai mult la turatie ridicata dupa presupusa decolare. Este firesc? Daca , sa zicem, stau 3-4 secunde la 60-65% dupa presupusa decolare, cand revin la mai putin de 55%, turatia cade brusc la turatia de armare. Daca stau mai mult, 10-15 secunde la turatie ridicata, da, pare ca am control si sub acel prag de 55%.
Oricum, e f importanta informatia asta pentru mine. Deci, daca am inteles bine, armez, apoi imping acceleratia. Pana la 55% desi procentele cresc pe display, nu se intampla nimic, ea ramanand constanta, apoi brusc creste pt ridicare?

Scuze daca nu sunt coerent, dar de zile multe sunt blocat practic cu lucrurile astea in brate. Asa cred ca o sa imi petrec si noaptea care urmeaza...
hexacopter
0

#7 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 31 December 2015 - 01:30 PM

In primul rand te pacaleste faptul ca tu testezi fara elice deci nu esti in sarcina cu modelul, asa am inteles din ce ai scris mai sus.

Acum, daca esti in ATTI si armezi motoarele, ele pornesc cu Idle speed-ul setat din soft. Pana in 50% turatia nu prea se schimba, abia dupa ce treci de pragul asta copterul face hop si se ridica, altfel ramane la sol. Odata ajuns in aer ai control liniar pe urcare si coborare chiar si dupa ce cobori mansa sub 50%. La fel si in modul GPS. Faptul ca testezi fara elice si la sol, barometrul din Naza nu sesizeaza nicio schimbare de altitudine si nu stie cand sa-si seteze acceleratia pentru hover, probabil acest delay pe care il observi tu de cateva secunde.
Daca pleci in modul Manual atunci throttle-ul lucreaza liniar pe ambele capete si nu mai tine cont de barometru ci lucreaza doar cu accelerometre.

Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 31 December 2015 - 01:30 PM

0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 December 2015 - 02:09 PM

Noul nostru coleg Adrian, caruia ii urez bun venit in randul nostru, imi pare rau ca o face de nevoie, putea sa ni se alature mai de mult, singur recunoaste ca are mult de invatat. :)
A uitat sa precizeze ca este obiectul studiului de caz de aici, poate ii confirmati si ce incerc sa il lamuresc de vreo luna fara succes, ca motorizarea dumnealui este total neadecvata.
Pentru cei prea plictisiti sa urmareasca povestea, dumnealui incearca sa ridice vreo 2.5kg cu hexa propulsat de 2212 920kv, elici de 9" si pack-uri 3s !
Cand i-am prezis un throttle de hover peste 70% nu a priceput cum vine asta :) Evident, throttle Naza style :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 31 December 2015 - 02:34 PM

Eu acum am hexa 2.7kg, 2216-12 kv800 Tiger Motor, 10x5, 4S, 5800mAh. Cu pack nou am 13 minute in zbor mixt. E obez, stiu, dar nu gafaie deloc in zbor e fashnetz tare. O sa-l fac quad in curand.
0

#10 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 31 December 2015 - 02:52 PM

Asta imi zice eCalcul dar cu baterie de 6000.
Eu aduc un pack nou jos la 14v in sarcina dupa 13 minute si pe cell metru deconectate am 3.7 pe celula si bag inapoi cam 4600mAh. Am packuri de 2 ani pe care le cobor pana la 13,8v si nu stau decat 6 7 minute, cu 3.7 pe celula, iar la incarcare nu baga mai mult de 2500/2600.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 31 December 2015 - 02:53 PM

0

#11 Useril este offline   TCA 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Hateg, Hunedoara

Postat 31 December 2015 - 03:10 PM

Multumiri Andrei.N
In sfarsit, dupa un prim post, am inteles (fie si partial) modul de lucru al throttle-ului.
Asa este, are sens tot ce ai scris.
Am reusit cumva sa configurez modul manual de zbor (am vrut sa pun pe un switch cu 3 pozitii GPS-ATTI-manual, dar nu am reusit doar GPS-Failsafe-manual). E in regula, voi zbura pe manual, acolo unde ma simt mai confortabil.
Stiu ca sunt greu, in functie de acumulatori am cam 2760g, 2600g, respectiv 2580g. Acumulatorii sunt, in ordine, 2x5300mAh (banuiesc o valoare reala de 2x4800mAh, deci aici car multa masa suplimentara din cauza acumulatorilor slabi si grei, GensAce, 2x4000mAh noi cu care am zburat continuu, fara stationare 9 minute la 7 grade si 1x10000mAh nou, cu care nu am reusit sa zbor deocamdata.
Asa este, masa e mare, dar atingea usor 50km\h (chiar 60), si era o platforma stabila. Mai putin acel drift accentuat despre care acum nu stiu nimic. 10 minute in aer imi sunt suficiente, dar mai mult nu ar strica, desigur.
Ok, montez elicile si probabil voi incerca modul manual.
Inca o data, multumesc Andrei. Voi sta si eu cuminte la TV, ca un om normal, diseara, datorita unui raspuns care mi-a lamurit lucrurile esentiale. (asta daca nu fac masinaria praf dupamasa)
hexacopter
0

#12 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 31 December 2015 - 03:26 PM

Cu mare placere.
Vezi ca poti seta sa ai RTH-ul / FailSafe-ul pe un switch separat iar pe cel cu trei pozitii clasicele GPS/ATTI/M si indiferent de modul de zbor in care esti, la comutarea switchului de RTH ai sa vezi ca-ti sare sageata intre ele in soft sau se duce pe FailSafe in capat. Poti verifica uitandu-te in bara de stare de jos ce-ti afiseaza. La Graupner a trebuit sa mixez doua canale pentru functia asta si trimarea capetelor ca sa pice sageata in soft exact unde vroiam.

http://wiki.dji.com/en/images/c/cb/Wkm-switch_mode.png

Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 31 December 2015 - 03:31 PM

0

#13 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 31 December 2015 - 03:37 PM

Poate te ajuta, e vorba de mixarea unor canale.

Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 31 December 2015 - 03:38 PM

0

#14 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 December 2015 - 03:41 PM

Vezi postareaTCA, la 31 December 2015 - 03:10 PM, a spus:

Multumiri Andrei.N
...
E in regula, voi zbura pe manual, acolo unde ma simt mai confortabil.
...
Inca o data, multumesc Andrei. Voi sta si eu cuminte la TV, ca un om normal, diseara, datorita unui raspuns care mi-a lamurit lucrurile esentiale. (asta daca nu fac masinaria praf dupamasa)


Esti sigur de partea cu manual si confortabil, daca nu ai zburat FULL manual niciodata ? :unsure:
Din cate imi amintesc, te intrebai si ATTI la ce e bun ... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#15 Useril este offline   TCA 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Hateg, Hunedoara

Postat 31 December 2015 - 04:26 PM

... O sa incep cu ..., ok, cu o mica inspectie, adica sa vad ce a mai ramas din ... acum mormanul de fire si plastic.
Nu-i bai, eu sunt vinovat, imi asum greseala.
Am inregistrat practic primul crash serios. Probabil ce mi s-a spus (de cei care au calibrat drona in urma cu vreo 2 ani) ca inseamna manual, era de fapt un atti.
Am ridicat-o in modul gps. In sfarsit drept, vertical, stabil, neasteptat de bine, ca niciodata pana acum. Avea totusi mici sincope. Am banuit temperatura (-6 grade),dar totul parea acceptabil, frumos.
Apoi am avut ideea geniala de zbor manual. Totul s-a petrecut extrem de repede, nu am avut timp de reactie. Si daca aveam, nu cred ca era cea buna.
Revin, dar trebuie sa plec iar in camp, nu am adunat tot se pare......
hexacopter
0

#16 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 December 2015 - 05:28 PM

Auch... nu ai apucat sa citesti mesajul meu :(

Cat de grava este ? In afara de elici...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#17 Useril este offline   TCA 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Hateg, Hunedoara

Postat 31 December 2015 - 06:36 PM

Se pare ca unele raspunsuri trebuie sa le afli singur.
Din pacate, nu am apucat sa citesc nici mesajul de atentionare.
Probabil l-as fi ignorat oricum, nefiind unul explicativ ci doar un fel de "stai cuminte, incepatorule!". Sau... cine stie? Poate as fi cerut explicatii.
Astazi cred ca am aflat ce inseamna full manual. Este limpede ca inainte era vorba de un atti pe care nu l-am inteles. Mi s-a spus de catre cei care au calibrat multicopterul ca este vorba de manual (in urma cu vreo 2 ani a fost la o calibrare tocmai pentru driftul de care ma plangeam). Zborul in atti parea liber, cu drift accentuat totusi, fara sa mentina constanta altitudinea. Acum inteleg insa ca avea un rol important in stabilizarea platformei, iar eu credeam ca este modul manual.
(Aici cred ca nu am fost suficient de limpede. Dupa calibrare, mi s-a spus ca pe butonul Mix cu 3 pozitii, am in ordine: GPS, ATTI, Manual. In realitate, intre Manual si ATTI nu era nicio diferenta. Asa am ajuns sa inteleg gresit ce inseamna modul manual)
Probabil ca prefer un atti dar care sa functioneze, in locul zborului manual, asa ca retrag ce am scris mai sus. Nu ma simt confortabil intr-o astfel de maniera de zbor ci jenat si oarecum dezamagit dupa...
Mi s-a parut ca suprareactioneaza la comenzi, in fine.
Pretul de platit pentru informatia asta ar fi contravaloarea:
- bazei pe care se prind picioarele pentru aterizare (rupta)
- unui picior de aterizare (rupt)
- 3 elici (rupte)
- 2 guard-uri (rupte)
- tija GPS (rupta)
- subframe de aluminiu (deformat masiv)
- cateva tije indoite, niste bare subtiri de carbon rupte si alte cateva maruntisuri.

In cele din urma am inteles cate ceva, oricum, mult mai multe decat pana acum.
Ridicarea a fost evident superioara oricareia de pana acum, dar in zbor avea mici zvacniri periodice pe care nu le-am inteles (se manifestau ca o sincopa in stabilizarea platformei, erau slab vizibile, insa existau) nu stiu daca se vad pe filmare, inca nu sunt pregatit psihic sa o urmaresc. Este posibil sa fi aparut din cauza temperaturii negative (-6-7grade)

Cere ceva timp, dar daca analizez din nou toate pagubele, cred ca voi carpi totul, fara sa schimb ceva, desi nu va fi simplu (mai putin guard-urile si elicile).

Ca fapt divers, a venit spre mine, cu viteza destul de mare. Primul impuls a fost sa incerc sa o prind, sa reduc pagubele. Dar viteza, masa mare, sunetul, m-au facut sa nu duc la bun sfarsit ideea. Si bine am facut. Impactul a fost puternic. Nu as mai vrea sa scriu cu ce anume..., ridicolul situatiei este oricum suficient ...

In legatura cu acel failsafe pe un buton separat, inca nu am reusit.

Oricum, multe multumiri. A fost si eu in clasa 1, prima zi de scoala (macar nu am pierdut-o). Cel putin asa ma simt.

Aceasta postare a fost editata de TCA: 31 December 2015 - 06:40 PM

hexacopter
0

#18 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 31 December 2015 - 08:08 PM

Stai linistit , la dji fly away este ceva ce tine de normalitate .
Dar oricum este cel mai user friendly .
Nu esti primul la care o ia razna , si nici ultimul .
Zvacnirile alea de obicei se intampla din cauza rezonantei vibratiiei elicilor care nu sunt echilibrate , cauza principala de crash, posibil si temperatura .

Aceasta postare a fost editata de Elicopter: 31 December 2015 - 08:10 PM

Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#19 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 December 2015 - 08:16 PM

Nu a fost flyaway, reciteste ce i s-a intamplat, a zburat full manual pentru prima oara in viata lui :)

Chestia este ca sunt situatii, mai ales la produsele dji, cand full manual este ultima salvare, va trebui sa repeti experienta si sa inveti sa zbori asa, dar preferabil pe alta masina, mai putin costisitoare... Cum zicea Elicopter, Naza face in cele mai diverse moduri cand isi pierde GPS-ul... ia sa ghicesc, nu consulti nici un buletin de activitate solara, nu ? :D

Daca intrebi baietii, prevad ca o sa iti spuna ca majoritatea au cel putin doua masini, de marimi si destinatii diferite.
Poti face, sau iti fac eu, cu 100 euro RR un quad 350, de antrenament si fun, zic si eu. Preferabil cu naze32, fara GPS :D :ph34r:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 December 2015 - 08:17 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#20 Useril este offline   TCA 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Hateg, Hunedoara

Postat 31 December 2015 - 08:48 PM

Vezi postareaElicopter, la 31 December 2015 - 08:08 PM, a spus:

[...]
Zvacnirile alea de obicei se intampla din cauza rezonantei vibratiiei elicilor care nu sunt echilibrate , cauza principala de crash, posibil si temperatura .


Elicile erau perfect echilibrate. Nu am pornit niciodata motoarele cu elici neverificate (chiar si cele care erau marcate ca echilibrate au avut de fapt nevoie de ajustari).
Incerc sa invat ceva din situatia penibila de astazi. Ma intreb daca nu cumva acele procente de 140% ale gain-ului nu sunt prea mari. Doar la attitude am 120%, in rest, tot este la 140. Nu e prea mult?

Pe de alta parte, am o multumire care se asterne peste propria-mi nepricepere (desi tot nu imi aduc aminte sa fi dat vreo comanda dupa comutarea in modul manual). Ma refer la ridicarea impecabila, pe care am vazut-o pentru prima data. Fara ezitare, perfect vertical, curat si promitator. Totul de la noua versiune de software.

Oricum, sunt nevoit sa stau la sol zile bune. Reparatiile dureaza. Sper sa fi scapat gimbal-ul. Aparent e ok, dar nu sunt 100%. Impactul a fost impresionant. Gopro pare in regula, desi era expus, fiind montat mult in fata, pentru evitarea elicilor. Alarma care era legata la baterie am gasit-o la mai bine de 10m de locul impactului.
Elicile... s-au dus. Intacta este de fapt doar una, iar eu mai am 4 de rezerva. Eventual, poate le pun pe cele de 8 inch, dar nu stiu cum vor ridica elefantul...

Exista o limita a temperaturii de la care incepand te poti astepta la comportamente aleatorii ale electronicii?
hexacopter
0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 December 2015 - 09:26 PM

Vezi postareaTCA, la 31 December 2015 - 08:48 PM, a spus:

...
Exista o limita a temperaturii de la care incepand te poti astepta la comportamente aleatorii ale electronicii?


S-a discutat acum cateva zile la cafenea, apropo de mediatizata cadere a dronei pe pista de ski :

http://www.rhcforum....post__p__835495
... cu picioarele pe pamant ...
0

#22 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 31 December 2015 - 10:26 PM

Elicopter: daca n.ai avut prea mult de.a face cu dji ar fi cazul sa taci si sa nu mai dai cu presupusul, ca unii ca altii, folii etc, deja esti stresant.

TCA: depinde la ce te referi prin acele zvacniri. Cel mai probabil sa fie de la gainuri prea mari, atunci apare o oscilatie in plan orizontal. Daca oscileaza pe verticala sau pierde inaltime la inaintare ai vertical gain prea jos. Gainurile nu sunt universale si depind de marimea platformei si kvul motoarelor.
0

#23 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 31 December 2015 - 10:30 PM

Eu pe basic am 125, iar pe vertical 135. Attitude gain tine de gust, cat de rapid vrei sa fie in comenzi.
0

#24 Useril este offline   Ciprian Dughir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 30-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Multicoptere

Postat 01 January 2016 - 01:06 PM

Faptul ca atunci cand iesi din modul GPS o ia razna si nu ramane macar 10-15 secunde locului denota faptul ca fie greutatea este distribuita prost, fie ESC-urile nu sunt calibrate. Dupa un crash ca al tau, eu as urma pasii de mai jos:
- scoti naza de pe multirotor si il pui pe o suprafata perfect orizontala, sau, daca ai o nivela cu bule pe 3 axe o pui pe frame langa naza si incerci sa aduci nivela la orizontala pe x si y. La metoda a2-a, pui diverse chestii sub trenul de aterizare pana nivela arata zero.
- intri in naza assistant si ii dai calibrare avansata. Daca da eroare de temperatura, la si controlerul in pace 10-15 minute (nealimentat) si incerci din nou.
- scoti pe rand cate un fir de esc din naza, il pui in receptor pe canalul de throttle si calibrezi esc-ul ( stick sus la pornire, dupa beep-uri il dai jos).
- iei hexa de cate 2 brate opuse si verifici daca centrul de greutate este in centru sau nu. Daca nu e in centru, mai muti bateria fata-spate, stanga-dreapta pana cand tinut de oricare 2 brate opuse sta in echilibru.

Zboruri line!
0

#25 Useril este offline   TCA 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Hateg, Hunedoara

Postat 01 January 2016 - 07:01 PM

Calibrarea orizontala o facusem.
Habar nu am daca am procedat corect, nu am folosit nivela. Cu un laser, am generat o suprafata orizontala de referinta. Am tot adaugat hartii sub cadru, pana cand distanta de la varful fiecarui ax motor fata de planul generat de laser era cam aceeasi.
Centrul de greutate il verific de fiecare data dupa ce fixez bateria. Mai precis pozitia axei verticale care contine acel centru. Asa am procedat si ieri si era in regula.

ESC-urile ... nu le-am calibrat. De fapt nu stiu pasii, dar voi citi despre asta. Un link mi-ar fi de ajutor.
GPS-ul, tot necalibrat. De asemenea, daca sunteti amabili, un link va rog.

Desi prabusirea a fost tare neplacuta, aproape traumatizanta pentru mine, daca afara ar fi temperaturi pozitive, cu elicile de 8/4,5 inch (doar un astfel de set mai am), as fi gata de zbor deja. Noaptea trecuta am carpit ce era rupt sau am improvizat. Frame-ul de aluminiu a fost relativ usor de indreptat, iar suruburile indoite si rupte dupa indreptare, le-am sudat, polizat, montat (deloc placut, in frig, noaptea, cand altii se bucurau de artificii - dar nu puteam dormii linistit altfel).

Foarte utile informatiile legate de calibrari dar si referirile la valorile de gain.
Ati facut si voi toate astea dupa upgrade? Sau sunt operatiuni obligatorii dupa orice modificare de soft sau chiar componente?

Intr-un alt registru, am observat ca DJI este un subiect sensibil pentru multi. Nu intentionez sa creez vreo disputa, dar observ uneori porniri extrem de hotarate impotriva a tot ce este DJI. Daca este posibil, in niste linii cuminti, argumentate, poate explica cineva de ce toate astea, mai ales in contextul acestui upgrade de la care am mari asteptari (inca pastrez imaginea aceea cu decolarea verticala, stabila - parca a meritat toata distructia care a urmat...)
(Azi am fost la un prieten. Luase un telefon Xiaomi pentru fiica lui. Eu am un iphone 5 vechi de cand lumea. Cum Xiaomi era obraznic de rapid si se misca peste asteptari, cum facea display-ul meu sa para pitic, am facut niste poze comparative, fiind sigur ca acolo se va vedea diferenta. S-a vazut, masiv, dar nu in sensul dorit de mine. Plasticul ala a fost superior vechiului iphone, in toate testele...
In fine, scuze pentru off topic, poate foloseste totusi cuiva informatia.)

In cele din urma, asta am, o adunatura DJI, Tarot, Eagle Tree... Si sunt nevoit sa folosesc platforma, atat timp cat o pot carpi, imbunatati sau mentine in functiune. Nu pot renunta la ea doar pentru ca are componentele principale DJI.
Pe de alta parte, din doar cateva posturi de-ale voastre pe-aici, am inteles lucruri importante.

Inca o data multumiri pentru informatii. Voi ramane la sol pana cand voi face acele calibrari.
hexacopter
0

#26 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 01 January 2016 - 10:40 PM

Vezi postareaTCA, la 01 January 2016 - 07:01 PM, a spus:

Calibrarea orizontala o facusem.
Habar nu am daca am procedat corect, nu am folosit nivela. Cu un laser, am generat o suprafata orizontala de referinta. Am tot adaugat hartii sub cadru, pana cand distanta de la varful fiecarui ax motor fata de planul generat de laser era cam aceeasi.
Centrul de greutate il verific de fiecare data dupa ce fixez bateria. Mai precis pozitia axei verticale care contine acel centru. Asa am procedat si ieri si era in regula.

ESC-urile ... nu le-am calibrat. De fapt nu stiu pasii, dar voi citi despre asta. Un link mi-ar fi de ajutor.
GPS-ul, tot necalibrat. De asemenea, daca sunteti amabili, un link va rog.

Desi prabusirea a fost tare neplacuta, aproape traumatizanta pentru mine, daca afara ar fi temperaturi pozitive, cu elicile de 8/4,5 inch (doar un astfel de set mai am), as fi gata de zbor deja. Noaptea trecuta am carpit ce era rupt sau am improvizat. Frame-ul de aluminiu a fost relativ usor de indreptat, iar suruburile indoite si rupte dupa indreptare, le-am sudat, polizat, montat (deloc placut, in frig, noaptea, cand altii se bucurau de artificii - dar nu puteam dormii linistit altfel).

Foarte utile informatiile legate de calibrari dar si referirile la valorile de gain.
Ati facut si voi toate astea dupa upgrade? Sau sunt operatiuni obligatorii dupa orice modificare de soft sau chiar componente?

Intr-un alt registru, am observat ca DJI este un subiect sensibil pentru multi. Nu intentionez sa creez vreo disputa, dar observ uneori porniri extrem de hotarate impotriva a tot ce este DJI. Daca este posibil, in niste linii cuminti, argumentate, poate explica cineva de ce toate astea, mai ales in contextul acestui upgrade de la care am mari asteptari (inca pastrez imaginea aceea cu decolarea verticala, stabila - parca a meritat toata distructia care a urmat...)
(Azi am fost la un prieten. Luase un telefon Xiaomi pentru fiica lui. Eu am un iphone 5 vechi de cand lumea. Cum Xiaomi era obraznic de rapid si se misca peste asteptari, cum facea display-ul meu sa para pitic, am facut niste poze comparative, fiind sigur ca acolo se va vedea diferenta. S-a vazut, masiv, dar nu in sensul dorit de mine. Plasticul ala a fost superior vechiului iphone, in toate testele...
In fine, scuze pentru off topic, poate foloseste totusi cuiva informatia.)

In cele din urma, asta am, o adunatura DJI, Tarot, Eagle Tree... Si sunt nevoit sa folosesc platforma, atat timp cat o pot carpi, imbunatati sau mentine in functiune. Nu pot renunta la ea doar pentru ca are componentele principale DJI.
Pe de alta parte, din doar cateva posturi de-ale voastre pe-aici, am inteles lucruri importante.

Inca o data multumiri pentru informatii. Voi ramane la sol pana cand voi face acele calibrari.



Salut.Ar fi mai ok daca ai reusi sa-ti completezi toate datele de la profil,macar cel cu locatia ta.Ne mai ajutam si la modul live :pardon:

Aceasta postare a fost editata de EBA: 01 January 2016 - 10:41 PM

SUNTEM FUDULI
0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 January 2016 - 11:09 PM

Vezi postareaTCA, la 01 January 2016 - 07:01 PM, a spus:

...
Ati facut si voi toate astea dupa upgrade? Sau sunt operatiuni obligatorii dupa orice modificare de soft sau chiar componente?

Nu obligatorii, dar recomandabile.
Fac recalibrarea magnetometru, NU GPS ! la fiecare locatie mai departata de 50 km de zborul anterior.
Calibrarea ESC e doar odata, google sunt zeci de exemple


Intr-un alt registru, am observat ca DJI este un subiect sensibil pentru multi. Nu intentionez sa creez vreo disputa, dar observ uneori porniri extrem de hotarate impotriva a tot ce este DJI. Daca este posibil, in niste linii cuminti, argumentate, poate explica cineva de ce toate astea, ...


Because... printre altele... http://www.rhcforum....post__p__836308
Nu vad nici un marcaj la Hateg, inca... :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 January 2016 - 11:10 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#28 Useril este offline   TCA 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Hateg, Hunedoara

Postat 02 January 2016 - 11:51 AM

Bun, nu am inteles niciun "argument" contra DJI. Dar daca este un subiect atat de sensibil, este mai bine sa ramana asa.

Despre link-uri care contin informatii legate de calibrare, da, probabil sunt multe, dar rostul forumului nu este acela de a ne ghida reciproc (in cazul meu de a fi ghidat), cel mai important rol avandu-l cei care au mai multa experienta sau pur si simplu un excedent informational si/sau practic intr-o anume directie?
Eventual intr-un mod particularizat, cat mai specific, mai aplicat?
Scriu toate astea cu speranta ca poate exista si alti useri cu acest Devo7 care pentru mine este un device oricum, numai intuitiv nu. Imi pare a fi o incalceala generala, cu o interfata alambicata, posibil de programat totusi, daca ai tot timpul din lume (multumiri pentru link-urile legate de acest transmitter, am gasit acolo informatii utile, dar interfata nu s-a potrivit 1:1, asa ca am fost nevoit sa improvizez pe alocuri)
In fine, nici vorba de vreun fel de repros general cum ar putea suna, incerc doar sa inteleg spiritul acestui spatiu virtual. Altfel, imi exprim sincer regretul ca in faza asta de cunoastere, nu pot aduce vreun aport informational util altora.

Deocamdata, ... "ma descurc" mai bine cu intrebarile ...

Stie cineva daca dupa upgrade-ul de soft de la Naza M Lite la Naza v2 este posibil sa adaugam platformei un Zenmuse H3-3D in locul unui Tarot T-2D?
(As intreba desigur ce mai implica asta, eventual despre detalii legate de conexiuni dar ma tem ca iar este o situatie prea particulara si nu doresc deplasarea discutiei intr-o zona de interes general redus)
hexacopter
0

#29 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 January 2016 - 12:05 PM

Calibrarea ESC este la fel la toate statiile, si majoritatea ESC-urilor, nu prea exista specificitati... pe rand pentru fiecare ESC faci astfel:
- il scoti din FC, si il conectezi la receptor pe canalul de throttle, care o fi ala, fiecare sistem foloseste alt canal, de regula 1 sau 3
- dai throttle la maxim
- alimentezi receptorul
- astepti beep, beep
- dai throttle la minim
- astept alt beep
- deconectezi receptorul
si asa pentru toate 4-6-8, evident, cu elicile scoase !

Nu ai precizat ce ESC-uri ai, au soft dedicat de multicopter ?

Cat despre argumente, sunt de ordin istoric si tehnologic, mai greu de explicat pana nu treci botezul.
Daca ti-e familiar domeniul, as zice ca e ca si cum cineva isi cumpara niste walkie talkie si apoi incepe sa se rupa in figuri intr-un club de radioamatori... daca incerci sa ii explici cum e cu swr-ul zice sa il injuri :)
Daca argumentul ca nu te vei mai ridica de la sol fara permisie de la DJI nu iti ajunge... :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 January 2016 - 12:07 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#30 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 02 January 2016 - 12:54 PM

Vezi postareaTCA, la 02 January 2016 - 11:51 AM, a spus:

Stie cineva daca dupa upgrade-ul de soft de la Naza M Lite la Naza v2 este posibil sa adaugam platformei un Zenmuse H3-3D in locul unui Tarot T-2D?
(As intreba desigur ce mai implica asta, eventual despre detalii legate de conexiuni dar ma tem ca iar este o situatie prea particulara si nu doresc deplasarea discutiei intr-o zona de interes general redus)


Ai nevoie de PMU-ul de la Naza V2 si de LED-ul V2.
Legat de NoFlyZone-uri, daca nu faci update la ultima varianta de V2 si nu zbori in mod GPS nu ai treaba, am zburat pe suprata de rulare a aeroportului de la Iasi. DJI-ul aplica politica de NFZ-uri echipamentelor consumer, Phantom, cele din gama pro se presupune ca utilizatorul are discernamant.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu