bitex, la 17 December 2013 - 02:03 AM, a spus:
Experienta mea in ale domeniului consta in refuzul de a pilota modelul altuia, deci nu stiu mai multe.
Cu cateva secunde inainte de incident se aude un bip repetat. De la ce este acela? Asta inseamna ceva si poate e important. Tu trebuie sa stii ce inseamna si atunci comentariile noastre sunt aproape inutile.
Daca nu este important, trecem la urmatorul aspect. Din secventa video, zgomotul motoarelor aproape dispare complet pe la 1:40. Asta ar insemna ca ai ramas fara alimentare fie pe partea de motoare fie pe partea audio. Indiferent cum ar fi, nu-mi suna bine (conditiile meteo nu cred ca s-au schimbat brusc, altfel nu deschideai problema). Si evolutia ulterioara (apreciata din filmare) imi pare ca totul a fost urmat de o defectiune mecanica, sau de o miscare necontrolata a camerei fata de structura. Probabil tot de la alimentare insuficienta pe undeva. Nu puteai "filma" involuntar structura, inainte de contactul cu solul, daca electrica nu iti juca feste. Si asta se intampla ori de la lipsa de alimentare ori de la bruiaj. Presupun ca al doilea aspect pica din discutie, asa ca inclin sa cred ca ramane primul.
Sa zicem ca motoarele au functionat normal tot timpul, desi nu se aude asa. Faptul ca inregistrarea (partea audio) arata altceva, ma duce cu gandul ca tot de la o alimentare insuficienta pe undeva se trage totul. Parerea mea este ca ai ramas fara acumulator pe model. Asta inseamna motor sau motoare moarte in aer, miscare necontrolata a camerei, inregistrare neclara (audio) si in final crash. Sper sa gresesc si sa afli candva motivul real al problemei.
Multa bafta.
Si ca sa mai raman putin pe unde nu-mi pot permite, ai felicitarile mele pentru filmare si pentru realizare. Totul a fost perfect pana la incident. Adica si zbor, si filmare si tot ce mai vrei pe langa el. Iti spun toate astea ca end-user, ca beneficiar al muncii altora daca e sa fiu mai direct.
Spor la treaba in continuare!
Neata.
Inainte de toate, am sa mentionez ca parte din formularea de mai sus e un pic complicata si nu vreau sa fac greseli de apreciere, asa ca am sa ma rezum numai la lucrurile ferme, clare.
Pe rand :
- bip-ul este de la un LiPO checker/buzzer montat pe una din mufele de egalizare a unui acumulator, setata alarma la 3.7V. Dupa crash, am verificat acumulatorii cu acelasi checker, si eram in parametri, atat voltaj total cat si pe celula. Momentul in care bipaie, in filmare, coincide cu cel in care am luat un pic altitudine, dupa stabilizare a incetat si nu s-a mai repetat;
- in ceea ce priveste zgomotul redus (disparitia aproape completa) al motoarelor sigur este din pozitia microfonului camerei fata de vant. Camera nu era alimentata separat, functiona pe acumulatorul propriu. Daca ar fi fost o cadere de tensiune, s-ar fi observat si in atitudinea hexa-ului, recte ar fi pierdut brusc din altitudine si/sau destabiliza temporar;
- camera era montata in gimbal. La momentul crash-ului, gimbal-ul a compensat "tumba" pe fata a hexa-ului, si asa se explica faptul ca a fost filmata mecanica/bratele fata ale hexa-ului. Acum nu cred ca pot aprecia daca aceasta compensare a fost controlata (gimbal sub tensiune) sau numai inertiala. Dar e un punct bun de observatie, am sa incerc sa determin daca, la momentul "roti in sus", gimbalul era alimentat sau nu. Oricum, din log-ul FC-ului, reiese ca era tensiune in el si la momentul crash-ului (undeva pe la 15.6, daca-mi aduc bine aminte) si nu pare sa fi cazut intre timp (daca refresh-ul/inregistrarea log-ului nu are sincope).
End user sunt si eu, si nu mi-i rusine deloc, asa cum nu mi-e rusine ca ma folosesc de calculatorul asta pe care nu l-am construit eu si din care inteleg numai atat cat sa-mi foloseasca scopului.
Para, nu da cu bata : sa fie oare un motiv modul heli pe care-l folosesc pe TX, in loc de aero? N-am niciun mix pe ea, dar mai stii? http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/blink.gif
Bunul simt ar trebui sa fie de "common sense'.