Modelism - RHC Forum: Elicea plianta nu se pliaza dupa oprirea motorului - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Elicea plianta nu se pliaza dupa oprirea motorului

#1 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 August 2014 - 09:29 PM

Va salut,
ce as putea sa fac pentru plierea elicii care nu vrea sa se plieze ? dupa oprirea motorului , chiar daca am setat "hard" la frana pentru ESC, elice nu se pliaza.
Elice plianta 14x nu vrea sa se plieze.
Elice 10x se pliaza imediat ce motorul este oprit.

Cu motorul oprit si elicea 14x, nepliata, planarea" este precum a unei caramizi :) Diferenta este enorma fata de elicea care se pliaza, dar tractiunea pe care o am cu 14x ma face sa nu renunt usor la diametrul acesta mare si sa incerc orice variante posibile as avea pentru a se plia. In afara de setarea "hard" la esc, pentru frana si verificarea strangerii palelor ,sa se plieze cu usurinta, nu mai am nici o idee ce as putea sa fac.
Ce as putea sa mai fac in incerecarea de a plia elicea de 14x dupa oprirea motorului?

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 22 August 2014 - 09:34 PM

0

#2 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 August 2014 - 08:05 AM

Pune un " O Ring" ( inel de cauciuc) care sa tina palele pliate.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 August 2014 - 08:22 AM

Vezi postareaAlexC, la 22 August 2014 - 09:29 PM, a spus:

... si verificarea strangerii palelor ,sa se plieze cu usurinta...


Deci nu te mai intreb daca nu ai strans cumva prea rau palele pe hub ... :unsure: si daca tii cu conul in sus, cad singure pe langa fuselaj datorita propriei greutati ?

Chiar raman deschise complet si ai disc de rotatie ?

Si mie una de 15 nu mi se pliaza complet, dar depinde de pozitia de oprire langa fuselaj... daca se opresc intr-un plan apropiat de verticala, cea de jos va atarna cam 10-15 grade, chiar cu o-ring. E pur si simplu prea lunga si prea grea... cand se intampla asta ii mai dau un spin scurt sa incerc sa le aduc pe ambele la orizontala.
In nici un caz insa nu o simt ca o frana in pozitia aia...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 23 August 2014 - 08:24 AM

Vezi postareaAlexC, la 22 August 2014 - 09:29 PM, a spus:

Va salut,
ce as putea sa fac pentru plierea elicii care nu vrea sa se plieze ? dupa oprirea motorului , chiar daca am setat "hard" la frana pentru ESC, elice nu se pliaza.
Elice plianta 14x nu vrea sa se plieze.
Elice 10x se pliaza imediat ce motorul este oprit.

Cu motorul oprit si elicea 14x, nepliata, planarea" este precum a unei caramizi :) Diferenta este enorma fata de elicea care se pliaza, dar tractiunea pe care o am cu 14x ma face sa nu renunt usor la diametrul acesta mare si sa incerc orice variante posibile as avea pentru a se plia. In afara de setarea "hard" la esc, pentru frana si verificarea strangerii palelor ,sa se plieze cu usurinta, nu mai am nici o idee ce as putea sa fac.
Ce as putea sa mai fac in incerecarea de a plia elicea de 14x dupa oprirea motorului?


Ai strans prea tare suruburile care tin palele de con , poti incerca la rece si anume cu motorul oprit , orientezi botul avionului in sus si vezi daca se strang palele pe fuselaj daca nu mai desfaci un pic suruburile care tin palele
0

#5 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2014 - 12:05 PM

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. Palele sunt " in bataia vantului" se pliaza cu mare usurinta la rece,suruburile nu sunt stranse, dar in zbor nu mai vor sa se plieze. Nu este vorba de oprirea palelor la ora 12/6, situatie in care una din pale ( cea de la ora 6) in functie de viteza poate sa atarne si nu se mai pliaza pe fuselaj. Palele isi continua miscarea de rotatie, nu au nici o treaba cu plierea dupa ce opresc motorul. Este posibil ca ESC-ul sa nu fie capabil pentru o frana suficient de puternica avand in vedere ca elice 10x se pliaza dar 14x nu se pliaza ?
Diferenta la planare este enorma intre planarea cu palele pliate si planarea cu palele care nu se pliaza.


@old-boy :Pune un " O Ring" ( inel de cauciuc) care sa tina palele pliate.
Unde sa pun acest o ring?

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 23 August 2014 - 12:09 PM

0

#6 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 August 2014 - 12:43 PM

Imagine atasata: DSC_7237.JPG
Imagine atasata: DSC_7238.JPG
Imagine atasata: DSC_7241.JPG
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#7 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2014 - 01:01 PM

Vezi postareaold-boy, la 23 August 2014 - 12:43 PM, a spus:


@old-boy :good: , foarte buna explicatia si pe intelesul tuturor!
Multumesc!
Voi cauta un o-ring potrivit care sa nu fie rigid, sa stranga putin palele si voi aplica metoda aceasta.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 23 August 2014 - 01:03 PM

0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 August 2014 - 01:11 PM

Elastic de bani ;)

Cu eficienta franarii, de regula se simte in mana... cand tai gazul trebuie sa zguduie sesizabil fuselajul.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2014 - 03:59 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 August 2014 - 01:11 PM, a spus:

Elastic de bani ;)

Cu eficienta franarii, de regula se simte in mana... cand tai gazul trebuie sa zguduie sesizabil fuselajul.

;) da' elastic de bani sau iata am facut cateva "o ring-uri" din diferite diametre de la camere de biciclete (neutilizabile)
Le-am probat la rece si am ajuns la concluzia ca astfel se poate obtine si elicea cu diametru variabil :)
In functie de elasticitatea data de diametrul o-ring-ului astfel obtinut, elicea se poate deschide doar la un diametru de 70% 80%..90% din diametrul total, la o turatie de pana in 50% a motorului, dupa 50% din turatia motorului, toate oringurile pe care le-am facut,permit deschiderea maxima a eliciei.
Cu o-ring-ul cel "mai moale" (cel mai mare in diametru) ,elicea se deschide la maxim, imediat ce pun in miscare motorul.

Ideea a fost foarte buna si va multumesc.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 23 August 2014 - 04:00 PM

0

#10 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2014 - 12:47 PM

Cred ca pentru plierea palelor de 14x , trebuie sa inlocuiesc si ESC-ul.
Elicea cu pale de 14x este de neoprit :) in timpul zborului.
Dupa ce am pus cel mai dur o-ring, care la rece plieaza palele ferm indata ce opresc motorul, in zbor palele isi continua frumos miscarea de rotatie de parca nici nu as opri motorul.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 24 August 2014 - 12:51 PM

0

#11 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2014 - 08:51 AM

Eu cred ca motorul nu e suficient de puternic ca sa opreasca palele.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#12 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2014 - 01:14 PM

Vezi postareaMLGore, la 25 August 2014 - 08:51 AM, a spus:

Eu cred ca motorul nu e suficient de puternic ca sa opreasca palele.

:good:
Tind sa cred ca asta este problema. Motorul este Hextronik DT 700. S-au facut teste cu bune rezultate pentru elici cu diametrul 12x ( unii l-au folosit cu elicii de 13x dar si 14x) Totusi este posibil ca pentru 14x, motorul sa fie prea mic pentru a avea capabilitatea unei frane de o minima eficienta pentru plierea palelor. Cu pale 10x, se pliaza.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 25 August 2014 - 01:15 PM

0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 August 2014 - 01:53 PM

SI bine scrie pe pagina lui de la HK... "Looks can be deceiving..." si chiar este :(
Pai asta e motor sa pui la un planor... si mai vorbim de aerodinamica... chiar daca ai facut conul sa vina lins pe clopot, tot ai montura aia care nu vad cum o integrezi frumos intr-un fuselaj...

Un 2836 750 kv as zice ca te servea mai bine.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2014 - 02:27 PM

Vezi postarearenatoa, la 25 August 2014 - 01:53 PM, a spus:

SI bine scrie pe pagina lui de la HK... "Looks can be deceiving..."

:)

Intre variantele cu elicea de 10x pliata si elicea de 14x care nu vrea sa se plieze, planarea cu 14x nepliata este catastrofala :)
Daca urmatorul planor va fi Phoenix 2000, as testa pentru pozitionare cu cea mai buna racire si diametru cat mai mare, chiar un motor de 48mm, ceva cam asa, care numai pentru planoare nu este :)
http://www.hobbyking..._Outrunner.html
montat in exterior , sa se incadreze cat mai bine posibil pe dimensiunea fuselajului.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 25 August 2014 - 02:29 PM

0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 August 2014 - 03:25 PM

Ai un talent de a le alege... deosebit ! :)
Pe langa faptul ca astea nu merg cu orice ESC... nici nu sunt concepute sa fie franate, decat daca iei ESC cu regenerative brake, si il si comanzi corespunzator, ceace numai un FC de multicopter stie.
Planoare cu motor Wankel inca nu am vazut, dar mai stii, poate ai de gand ceva scale :p

Realizari multilaterale !

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 August 2014 - 03:26 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2014 - 03:48 PM

Vezi postarearenatoa, la 25 August 2014 - 03:25 PM, a spus:

Ai un talent de a le alege... deosebit ! :)
Planoare cu motor Wankel inca nu am vazut, dar mai stii, poate ai de gand ceva scale :p

:lol: :good:

Multumesc pentru detalii referitoare la ESC specializat :)

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 25 August 2014 - 03:48 PM

0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 August 2014 - 04:10 PM

Vezi postareaAlexC, la 25 August 2014 - 03:48 PM, a spus:

:lol: :good:

Multumesc pentru detalii referitoare la ESC specializat :)


Da, astea cu 22 poli necesita ESC capabil de timing special.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu