Modelism - RHC Forum: Sfaturi pentru incepatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Sfaturi pentru incepatori

#1 Useril este offline   Marin Razvan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 14-September 10

Postat 20 April 2014 - 10:12 PM

Salut! Sunt un incepator si detin un aeromodel A5 Seaplane luat de pe sierra, iar acesta este de tip "pusher". Nu stiu daca este cel mai bun model pentru inceput, dar as vrea niste sfaturi pentru avioanele din aceasta categorie, deoarece nu as vrea sa il prapadesc. Ma refer la pilotaj si la diferentele dintre "pusher" si cele clasice. Multumesc foarte mult!
0

#2 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3951
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 20 April 2014 - 10:14 PM

Pai.. ar fi multe de zis.Faptul ca e pusher iti da un avantaj:cand o sa cada in bot motorul si elicea o sa scape.In rest...nu prea e model de incepatori dar te poti descurca cu el.Ia legatura cu cei mai experimentati din zona ta.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 20 April 2014 - 10:14 PM

0

#3 Useril este offline   Marin Razvan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 14-September 10

Postat 20 April 2014 - 10:29 PM

Vezi postareaCiprian97, la 20 April 2014 - 10:14 PM, a spus:

Pai.. ar fi multe de zis.Faptul ca e pusher iti da un avantaj:cand o sa cada in bot motorul si elicea o sa scape.In rest...nu prea e model de incepatori dar te poti descurca cu el.Ia legatura cu cei mai experimentati din zona ta.

am observat ca atunci cand iau o curba, avionul are tendinta sa coboare, iar abilitatile mele in a folosi carma sunt limitate, si imi e frica sa intorc cu el :))
0

#4 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3951
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 20 April 2014 - 11:10 PM

Este normal acest lucru intr-o anumita masura.De obicei atunci cand iei un viraj tragi de profundor(adica il ridici)tocmai ca sa previi coborarea lui.Daca tragi tare de el si nu ai viteza destula poti angaja modelul(adica nu mai sta in aer,cade pur si simplu)
0

#5 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 21 April 2014 - 06:14 AM

A5-ul e un model care zboara hidos, si pentru un avansat este greu de tinut, are tendinte ciudate. baga mana la buzunar siia un easy star orice versiune, sau o clona de easy star si invata sa pilotezi bine cu cineva experimentat alaturi.
Fly it, like you stole it!
0

#6 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 21 April 2014 - 07:11 AM

Vezi postareaMarin Razvan, la 20 April 2014 - 10:29 PM, a spus:

am observat ca atunci cand iau o curba, avionul are tendinta sa coboare, iar abilitatile mele in a folosi carma sunt limitate, si imi e frica sa intorc cu el :))


Este normal sa se lase un pic cand iei virajul fiindca suprafata portanta se micsoreaza de aceea trebuie sa compensezi un pic din profundor
Ai PM http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
0

#7 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3951
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 21 April 2014 - 07:19 AM

Suprafata portanta e tot aia indiferent de pozitia modelului.Ea exista acolo si cand modelul sta pe jos.Ce se intampla e ca rezultanta fortelor portante(care ne tin noua modelele in aer) nu mai e perpendiculara pe sol ci face un unghi cu acesta,si cu cat e mai mare unghiul asta cu atat mai putina portanta "utila" avem.
0

#8 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 21 April 2014 - 07:30 AM

Vezi postareaCiprian97, la 21 April 2014 - 07:19 AM, a spus:

Suprafata portanta e tot aia indiferent de pozitia modelului.Ea exista acolo si cand modelul sta pe jos.Ce se intampla e ca rezultanta fortelor portante(care ne tin noua modelele in aer) nu mai e perpendiculara pe sol ci face un unghi cu acesta,si cu cat e mai mare unghiul asta cu atat mai putina portanta "utila" avem.


''STIE TOT '' , deci tot suprafata portanta se numeste
0

#9 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3951
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 21 April 2014 - 07:56 AM

Suprafata portanta e aia care determina apartia portantei(forta).Suprafata aia nu se schimba niciodata in zbor(decat daca pierzi un capat de aripa in aerhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif)Atasez o poza mai clara.
Imagine atasata: aripa.png


Ca sa echilibram lucrurile,pentru ca in cazul 2 forta greutate este mai mare decat forta portanta utila trebuie sa mai aducem o forta care e de acelasi sens cu portanta.Ori mai dai viteza aripii,ori o cabrezi.Daca nu solul e mereu acolo pentru tine.http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif E important sa stii,cat de cat de ce zboara si ce i-ar trebui sa zboare.Sa cumperi un RTF si sa-l zbori dar fara sa stii macar de ce zboara..http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wacko.gif

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 21 April 2014 - 08:00 AM

0

#10 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 21 April 2014 - 08:09 AM

Vezi postareaCiprian97, la 21 April 2014 - 07:56 AM, a spus:

Suprafata portanta e aia care determina apartia portantei(forta).Suprafata aia nu se schimba niciodata in zbor(decat daca pierzi un capat de aripa in aerhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif)Atasez o poza mai clara.
Atasament aripa.png


Ca sa echilibram lucrurile,pentru ca in cazul 2 forta greutate este mai mare decat forta portanta utila trebuie sa mai aducem o forta care e de acelasi sens cu portanta.Ori mai dai viteza aripii,ori o cabrezi.Daca nu solul e mereu acolo pentru tine.http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif E important sa stii,cat de cat de ce zboara si ce i-ar trebui sa zboare.Sa cumperi un RTF si sa-l zbori dar fara sa stii macar de ce zboara..http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wacko.gif


Nu toti s-au nascut stiutori ca tine ( dehh ce sa faci ) dar tot suprafata portanta se numeste ori cat ai incerca sa demonstrezi aici si sa ne dai citate din Kant,Nice etc , inca nu ai auzit de ai dar in clasa a8-a o sa inveti despre ei , lasa baiatul ca l-ai zapacit de tot , sunt convins cu tu ai luat statia ai pus mana pe avion si ai zburat din prima cu avionul fara nici un incident dar mai sunt altii care nu au talentul tau ( de a se contrazice cu toata lumea si de a se certa aici cu toti , nu cred ca a scapat vreunul de remarcile tale si de lectiile tale de viata ))

Hai ca stricam topicul colegului , deci cand iei viraj din eleroane/ directie , tragi un pic si de elevator nimic mai simplu , vezi sa ai suficienta viteza atunci cand faci treaba asta altfel se angajeaza si daca nu esti destul de sus nu ai timp sa il redresezi
0

#11 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3951
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 21 April 2014 - 08:30 AM

NU ma certam cu tine,iti explicam(si vorbeam la pereti vad)ca o suprafata e o zona/arie/delimitare si atat.Nu se schimba.
Daca vrei,se schimba suprafata portanta activa/utila(aia care face portanta utila ce-ti tine avionul in aer).Cand zbori drept,suprafata portanta utila e 99-100% din suprafata portanta totala si cand iei un viraj suprafata portanta utila se micsoreaza corespunzator.Dar aria portanta totala e tot acolo,n-a luat-o nimeni.E acolo chiar daca nu face ce ne-ar trebui noua sa faca.Iti trebuie tot timpul forta portanta mai mare sau cel putin egala cu forta greutate.

Daca macar Marin Razvan a inteles ceva din ce am zis,atunci eu sunt multumit.In spatele spumei frumos colorate e o intreaga stiinta.Cu ea poti deduce de ce l-ai faramat,de ce s-a comportat asa cum a facut-o etc.Fara ea,e doar "multi vede,putini pricepe".Sa amesteci in stickuri ca in mamaligahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/happy.gif...i-ar prinde bine sa stie si de ce face asta,tocmai sa stie cat,cum si unde.

Revenind la topic.Modelul ales de tine nu este cea mai inspirata alegere.O sa incerce multi sa-ti vanda modelul lor ca-i dovedit ca fiind bun de incepatori dar ai grija ce cumperi.Niciun model zboara indiferent de ce ii faci.Ai putea sa iti dai locatia sa vedem cine te poate ajuta live,la camp.Ca o zi la camp=10 pagini de forum.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 21 April 2014 - 08:32 AM

0

#12 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 21 April 2014 - 12:19 PM

Vezi postareamarian.dumitru74, la 21 April 2014 - 08:09 AM, a spus:

Nu toti s-au nascut stiutori ca tine ( dehh ce sa faci ) dar tot suprafata portanta se numeste ori cat ai incerca sa demonstrezi aici si sa ne dai citate din Kant,Nice etc , inca nu ai auzit de ai dar in clasa a8-a o sa inveti despre ei , lasa baiatul ca l-ai zapacit de tot , sunt convins cu tu ai luat statia ai pus mana pe avion si ai zburat din prima cu avionul fara nici un incident dar mai sunt altii care nu au talentul tau ( de a se contrazice cu toata lumea si de a se certa aici cu toti , nu cred ca a scapat vreunul de remarcile tale si de lectiile tale de viata ))

Hai ca stricam topicul colegului , deci cand iei viraj din eleroane/ directie , tragi un pic si de elevator nimic mai simplu , vezi sa ai suficienta viteza atunci cand faci treaba asta altfel se angajeaza si daca nu esti destul de sus nu ai timp sa il redresezi


Mariane nu te mai chinui ca nu ai cu cine. Speram ca omul a inteles esentialul.

Vezi postareaCiprian97, la 21 April 2014 - 08:30 AM, a spus:

NU ma certam cu tine,iti explicam(si vorbeam la pereti vad)ca o suprafata e o zona/arie/delimitare si atat.Nu se schimba.
Daca vrei,se schimba suprafata portanta activa/utila(aia care face portanta utila ce-ti tine avionul in aer).Cand zbori drept,suprafata portanta utila e 99-100% din suprafata portanta totala si cand iei un viraj suprafata portanta utila se micsoreaza corespunzator.Dar aria portanta totala e tot acolo,n-a luat-o nimeni.E acolo chiar daca nu face ce ne-ar trebui noua sa faca.Iti trebuie tot timpul forta portanta mai mare sau cel putin egala cu forta greutate.

Daca macar Marin Razvan a inteles ceva din ce am zis,atunci eu sunt multumit.In spatele spumei frumos colorate e o intreaga stiinta.Cu ea poti deduce de ce l-ai faramat,de ce s-a comportat asa cum a facut-o etc.Fara ea,e doar "multi vede,putini pricepe".Sa amesteci in stickuri ca in mamaligahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/happy.gif...i-ar prinde bine sa stie si de ce face asta,tocmai sa stie cat,cum si unde.

Revenind la topic.Modelul ales de tine nu este cea mai inspirata alegere.O sa incerce multi sa-ti vanda modelul lor ca-i dovedit ca fiind bun de incepatori dar ai grija ce cumperi.Niciun model zboara indiferent de ce ii faci.Ai putea sa iti dai locatia sa vedem cine te poate ajuta live,la camp.Ca o zi la camp=10 pagini de forum.


Ce ai aberat tu in 3 postari de marimea unui roman, eu i-am explicat esential in 2 randuri. Si sa intelegi ce vroia sa zica Marian suprafata portanta nu este doar aripa, la un avion in mae parte aripa genereaza portanta (forta care actioneaza in reactie opusa greutatii) dar si fuselajul si celelate parti ale avionului in anumite procente. Tot odata suprafata portanta se numeste si perna de aer care este creata sub aripi si care sustin un avion in aer, si acum sa impacam si capra si varza, amandoi aveti dreptate.


Si la final morala este ca Marian Razvan va avea nevoie sa se orienteze catre alt model sa invete bine, Icon A5 nu este recomandat incepatorilor.
Fly it, like you stole it!
0

#13 Useril este offline   Marin Razvan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 14-September 10

Postat 22 April 2014 - 10:19 AM

eu am am un cessna 182 luat tot de pe sierra, si am inteles ca estu un trainer bunicel...
0

#14 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 25 April 2014 - 08:09 PM

Avioane de incepatori
Poti practic sa parchezi aici pina ce te simti bine si confortabil cins zbori. Au avioane ieftine si care se pot face ieftin fara sa cumperi chit.
http://shop.flitetes...m/airplane-kits
0

#15 Useril este offline   Marin Razvan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 14-September 10

Postat 26 April 2014 - 11:16 AM

o sa merg cu a5-ul pe camp si o sa il zbor pana i se termina zilele si in acelasi timp, o sa fac un FT Delta cum este cel de la flitetest. Ma gandeam pe viitor sa imi iau un zephyr de pe hk sau un bixler
0

#16 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 26 April 2014 - 12:13 PM

Vezi postareaMarin Razvan, la 26 April 2014 - 11:16 AM, a spus:

o sa merg cu a5-ul pe camp si o sa il zbor pana i se termina zilele si in acelasi timp, o sa fac un FT Delta cum este cel de la flitetest. Ma gandeam pe viitor sa imi iau un zephyr de pe hk sau un bixler

Tineam minte A5 de pe simulator si m-am bagat pe simulator sa vad cum merge si pare un pic cam ciudatel. Vezi ca FT Delta nu prea e de incepatori. Baga un Izicraft, Blubaby sau daca vrei vezi STS de la Kit review pe care l-am facut si zboara foarte frumos, e perfect pt. Incepatori, la aterizare vii cu motorul taiat complet si nu are nicio problema, doar tragi de profundor. Atat cat am invatat eu ca sunt incepator si eu, iti trebuie un trainer cu aripi sus si undeva la 1 m in anvergura ca sa iti ofere o oarecare stabilitate, fara eleroane, pe 3 canale cu diedru si inveti sa zbori frumos dupa care avansezi si treci la trainer cu eleroane. Baga si pe simulator un pic ca sa vezi si alte avioane cum zboara plus sa te obisnuiesti cu comenzile si acolo poti simula si conditii de vant sa vezi cum reactioneaza avionul iar intr-un final citeste aerodinamica ca sa intelegi si principiile de zbor.
Bafta,

Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 26 April 2014 - 12:14 PM

0

#17 Useril este offline   Marin Razvan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 14-September 10

Postat 27 April 2014 - 12:06 AM

Am un motor BL Outrunner C3015/ 21, o elice cu 3 pale 8X6 si un esc de 20A. Ce avion mi-ati recomanda sa construiesc cu electronica aceasta?
0

#18 Useril este offline   catamures 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 279
  • Inregistrat: 20-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures

Postat 27 April 2014 - 10:44 AM

E motorul de la Cessna si Wing Dragon de la Art-Tech. E un motor excelent( am 2 bucati). Ai grija sa-i pui acumulator 2s nu mai mare.
Eu cred ca e perfect pentru Izicraft. Il construiesti cu aripa fara eleroane si dupa ce te obisnuiesti cu el, se pot taia eleroanele fara probleme. Si e foarte usor de construit. Iti trebuie 2 foi de polistiren de pus sub parchet de 6 mm un pic de placaj si un adeziv poliuretanic sau altul care lipeste polistirenul. Eu pe primul l-am lipit cu Hotglue si a fost excelent.
Spor la bricolat.
http://www.rhcforum....-poliuretanice/
http://www.greenhobb...r_free_plan.htm

Aceasta postare a fost editata de catamures: 27 April 2014 - 10:47 AM

Statie: Turnigy 9x
AERO: Wing Dragon, EDGE 540T, Planor Guppy homemade, EZ Glider Pro, BEAVER 2,5m, Robbe ARCUS 1.8m, BETA1400, ST MX2, ArtTech P51-D Mustang, Lil Ripper homemade, FT BloodyWonder homemade, Micro Cessna homemade, Robbe SeaGull 2,2m
HELI: Angel 300, LRP Disco Hornet, clona SYMA 107
AUTO: CARSON CPT 27cc, LRP Blast S10 TX
0

#19 Useril este offline   Marin Razvan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 14-September 10

Postat 27 April 2014 - 09:18 PM

Vezi postareacatamures, la 27 April 2014 - 10:44 AM, a spus:

E motorul de la Cessna si Wing Dragon de la Art-Tech. E un motor excelent( am 2 bucati). Ai grija sa-i pui acumulator 2s nu mai mare.
Eu cred ca e perfect pentru Izicraft. Il construiesti cu aripa fara eleroane si dupa ce te obisnuiesti cu el, se pot taia eleroanele fara probleme. Si e foarte usor de construit. Iti trebuie 2 foi de polistiren de pus sub parchet de 6 mm un pic de placaj si un adeziv poliuretanic sau altul care lipeste polistirenul. Eu pe primul l-am lipit cu Hotglue si a fost excelent.
Spor la bricolat.
http://www.rhcforum....-poliuretanice/
http://www.greenhobb...r_free_plan.htm

merge pe un ft flyer de la Flitetest?

https://www.youtube....h?v=IrnL1q1TBMQ

Aceasta postare a fost editata de Marin Razvan: 27 April 2014 - 09:18 PM

0

#20 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 15 July 2014 - 12:43 PM

Vezi postareaMarin Razvan, la 27 April 2014 - 09:18 PM, a spus:

merge pe un ft flyer de la Flitetest?

https://www.youtube....h?v=IrnL1q1TBMQ



Ai mai progresat ceva sau ne-ai abandonat?

Bafta
0

#21 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2014 - 04:27 PM

Salutari!
Cea mai mare viteza ascensionala, se obtine cand atingem unghiul maxim de urcare de care este capabil aeromodelul respectiv?
0

#22 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 15 July 2014 - 05:00 PM

Vezi postareaAlexC, la 15 July 2014 - 04:27 PM, a spus:

Salutari!
Cea mai mare viteza ascensionala, se obtine cand atingem unghiul maxim de urcare de care este capabil aeromodelul respectiv?


citeste aici, poate te ajuta...

Bafta
Dan
0

#23 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 15 July 2014 - 05:02 PM

scuze nu-mi ia atasamentul, stai sa gasesc o solutie sa ti-l dau, sau da-mi adresa de mess
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu