Sfaturi pentru incepatori
#1
Postat 20 April 2014 - 10:12 PM
#2
Postat 20 April 2014 - 10:14 PM
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 20 April 2014 - 10:14 PM
#3
Postat 20 April 2014 - 10:29 PM
Ciprian97, la 20 April 2014 - 10:14 PM, a spus:
am observat ca atunci cand iau o curba, avionul are tendinta sa coboare, iar abilitatile mele in a folosi carma sunt limitate, si imi e frica sa intorc cu el :))
#4
Postat 20 April 2014 - 11:10 PM
#5
Postat 21 April 2014 - 06:14 AM
#6
Postat 21 April 2014 - 07:11 AM
Marin Razvan, la 20 April 2014 - 10:29 PM, a spus:
Este normal sa se lase un pic cand iei virajul fiindca suprafata portanta se micsoreaza de aceea trebuie sa compensezi un pic din profundor
Ai PM http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
#7
Postat 21 April 2014 - 07:19 AM
#8
Postat 21 April 2014 - 07:30 AM
Ciprian97, la 21 April 2014 - 07:19 AM, a spus:
''STIE TOT '' , deci tot suprafata portanta se numeste
#9
Postat 21 April 2014 - 07:56 AM
![Imagine atasata: aripa.png](http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_04_2014/post-115067-0-52562800-1398059790_thumb.png)
Ca sa echilibram lucrurile,pentru ca in cazul 2 forta greutate este mai mare decat forta portanta utila trebuie sa mai aducem o forta care e de acelasi sens cu portanta.Ori mai dai viteza aripii,ori o cabrezi.Daca nu solul e mereu acolo pentru tine.http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif E important sa stii,cat de cat de ce zboara si ce i-ar trebui sa zboare.Sa cumperi un RTF si sa-l zbori dar fara sa stii macar de ce zboara..http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wacko.gif
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 21 April 2014 - 08:00 AM
#10
Postat 21 April 2014 - 08:09 AM
Ciprian97, la 21 April 2014 - 07:56 AM, a spus:
![Atasament](https://www.rhcforum.ro/public/style_images/master/attachicon.gif)
Ca sa echilibram lucrurile,pentru ca in cazul 2 forta greutate este mai mare decat forta portanta utila trebuie sa mai aducem o forta care e de acelasi sens cu portanta.Ori mai dai viteza aripii,ori o cabrezi.Daca nu solul e mereu acolo pentru tine.http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif E important sa stii,cat de cat de ce zboara si ce i-ar trebui sa zboare.Sa cumperi un RTF si sa-l zbori dar fara sa stii macar de ce zboara..http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/wacko.gif
Nu toti s-au nascut stiutori ca tine ( dehh ce sa faci ) dar tot suprafata portanta se numeste ori cat ai incerca sa demonstrezi aici si sa ne dai citate din Kant,Nice etc , inca nu ai auzit de ai dar in clasa a8-a o sa inveti despre ei , lasa baiatul ca l-ai zapacit de tot , sunt convins cu tu ai luat statia ai pus mana pe avion si ai zburat din prima cu avionul fara nici un incident dar mai sunt altii care nu au talentul tau ( de a se contrazice cu toata lumea si de a se certa aici cu toti , nu cred ca a scapat vreunul de remarcile tale si de lectiile tale de viata ))
Hai ca stricam topicul colegului , deci cand iei viraj din eleroane/ directie , tragi un pic si de elevator nimic mai simplu , vezi sa ai suficienta viteza atunci cand faci treaba asta altfel se angajeaza si daca nu esti destul de sus nu ai timp sa il redresezi
#11
Postat 21 April 2014 - 08:30 AM
Daca vrei,se schimba suprafata portanta activa/utila(aia care face portanta utila ce-ti tine avionul in aer).Cand zbori drept,suprafata portanta utila e 99-100% din suprafata portanta totala si cand iei un viraj suprafata portanta utila se micsoreaza corespunzator.Dar aria portanta totala e tot acolo,n-a luat-o nimeni.E acolo chiar daca nu face ce ne-ar trebui noua sa faca.Iti trebuie tot timpul forta portanta mai mare sau cel putin egala cu forta greutate.
Daca macar Marin Razvan a inteles ceva din ce am zis,atunci eu sunt multumit.In spatele spumei frumos colorate e o intreaga stiinta.Cu ea poti deduce de ce l-ai faramat,de ce s-a comportat asa cum a facut-o etc.Fara ea,e doar "multi vede,putini pricepe".Sa amesteci in stickuri ca in mamaligahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/happy.gif...i-ar prinde bine sa stie si de ce face asta,tocmai sa stie cat,cum si unde.
Revenind la topic.Modelul ales de tine nu este cea mai inspirata alegere.O sa incerce multi sa-ti vanda modelul lor ca-i dovedit ca fiind bun de incepatori dar ai grija ce cumperi.Niciun model zboara indiferent de ce ii faci.Ai putea sa iti dai locatia sa vedem cine te poate ajuta live,la camp.Ca o zi la camp=10 pagini de forum.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 21 April 2014 - 08:32 AM
#12
Postat 21 April 2014 - 12:19 PM
marian.dumitru74, la 21 April 2014 - 08:09 AM, a spus:
Hai ca stricam topicul colegului , deci cand iei viraj din eleroane/ directie , tragi un pic si de elevator nimic mai simplu , vezi sa ai suficienta viteza atunci cand faci treaba asta altfel se angajeaza si daca nu esti destul de sus nu ai timp sa il redresezi
Mariane nu te mai chinui ca nu ai cu cine. Speram ca omul a inteles esentialul.
Ciprian97, la 21 April 2014 - 08:30 AM, a spus:
Daca vrei,se schimba suprafata portanta activa/utila(aia care face portanta utila ce-ti tine avionul in aer).Cand zbori drept,suprafata portanta utila e 99-100% din suprafata portanta totala si cand iei un viraj suprafata portanta utila se micsoreaza corespunzator.Dar aria portanta totala e tot acolo,n-a luat-o nimeni.E acolo chiar daca nu face ce ne-ar trebui noua sa faca.Iti trebuie tot timpul forta portanta mai mare sau cel putin egala cu forta greutate.
Daca macar Marin Razvan a inteles ceva din ce am zis,atunci eu sunt multumit.In spatele spumei frumos colorate e o intreaga stiinta.Cu ea poti deduce de ce l-ai faramat,de ce s-a comportat asa cum a facut-o etc.Fara ea,e doar "multi vede,putini pricepe".Sa amesteci in stickuri ca in mamaligahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/happy.gif...i-ar prinde bine sa stie si de ce face asta,tocmai sa stie cat,cum si unde.
Revenind la topic.Modelul ales de tine nu este cea mai inspirata alegere.O sa incerce multi sa-ti vanda modelul lor ca-i dovedit ca fiind bun de incepatori dar ai grija ce cumperi.Niciun model zboara indiferent de ce ii faci.Ai putea sa iti dai locatia sa vedem cine te poate ajuta live,la camp.Ca o zi la camp=10 pagini de forum.
Ce ai aberat tu in 3 postari de marimea unui roman, eu i-am explicat esential in 2 randuri. Si sa intelegi ce vroia sa zica Marian suprafata portanta nu este doar aripa, la un avion in mae parte aripa genereaza portanta (forta care actioneaza in reactie opusa greutatii) dar si fuselajul si celelate parti ale avionului in anumite procente. Tot odata suprafata portanta se numeste si perna de aer care este creata sub aripi si care sustin un avion in aer, si acum sa impacam si capra si varza, amandoi aveti dreptate.
Si la final morala este ca Marian Razvan va avea nevoie sa se orienteze catre alt model sa invete bine, Icon A5 nu este recomandat incepatorilor.
#14
Postat 25 April 2014 - 08:09 PM
Poti practic sa parchezi aici pina ce te simti bine si confortabil cins zbori. Au avioane ieftine si care se pot face ieftin fara sa cumperi chit.
http://shop.flitetes...m/airplane-kits
#16
Postat 26 April 2014 - 12:13 PM
Marin Razvan, la 26 April 2014 - 11:16 AM, a spus:
Tineam minte A5 de pe simulator si m-am bagat pe simulator sa vad cum merge si pare un pic cam ciudatel. Vezi ca FT Delta nu prea e de incepatori. Baga un Izicraft, Blubaby sau daca vrei vezi STS de la Kit review pe care l-am facut si zboara foarte frumos, e perfect pt. Incepatori, la aterizare vii cu motorul taiat complet si nu are nicio problema, doar tragi de profundor. Atat cat am invatat eu ca sunt incepator si eu, iti trebuie un trainer cu aripi sus si undeva la 1 m in anvergura ca sa iti ofere o oarecare stabilitate, fara eleroane, pe 3 canale cu diedru si inveti sa zbori frumos dupa care avansezi si treci la trainer cu eleroane. Baga si pe simulator un pic ca sa vezi si alte avioane cum zboara plus sa te obisnuiesti cu comenzile si acolo poti simula si conditii de vant sa vezi cum reactioneaza avionul iar intr-un final citeste aerodinamica ca sa intelegi si principiile de zbor.
Bafta,
Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 26 April 2014 - 12:14 PM
#18
Postat 27 April 2014 - 10:44 AM
Eu cred ca e perfect pentru Izicraft. Il construiesti cu aripa fara eleroane si dupa ce te obisnuiesti cu el, se pot taia eleroanele fara probleme. Si e foarte usor de construit. Iti trebuie 2 foi de polistiren de pus sub parchet de 6 mm un pic de placaj si un adeziv poliuretanic sau altul care lipeste polistirenul. Eu pe primul l-am lipit cu Hotglue si a fost excelent.
Spor la bricolat.
http://www.rhcforum....-poliuretanice/
http://www.greenhobb...r_free_plan.htm
Aceasta postare a fost editata de catamures: 27 April 2014 - 10:47 AM
#19
Postat 27 April 2014 - 09:18 PM
catamures, la 27 April 2014 - 10:44 AM, a spus:
Eu cred ca e perfect pentru Izicraft. Il construiesti cu aripa fara eleroane si dupa ce te obisnuiesti cu el, se pot taia eleroanele fara probleme. Si e foarte usor de construit. Iti trebuie 2 foi de polistiren de pus sub parchet de 6 mm un pic de placaj si un adeziv poliuretanic sau altul care lipeste polistirenul. Eu pe primul l-am lipit cu Hotglue si a fost excelent.
Spor la bricolat.
http://www.rhcforum....-poliuretanice/
http://www.greenhobb...r_free_plan.htm
merge pe un ft flyer de la Flitetest?
https://www.youtube....h?v=IrnL1q1TBMQ
Aceasta postare a fost editata de Marin Razvan: 27 April 2014 - 09:18 PM
#20
#22
#23
Postat 15 July 2014 - 05:02 PM