Proiect deltaplan rc Vreau sa construiesc un deltapan radiocomandat.
#1
Postat 29 July 2014 - 11:44 AM
Ma tot bate gandul de un an sa construiesc un deltaplan radiocomandat cu uu sistem FPV atasat.
Pentru exemplificare atasez filmuletu de pe Youtube
http://youtu.be/dbEDjVuAZ_4
Asta ar fi ideea dar fiind foarte incepator in problema si sincer ne gasind nici un fel de documentatie de calcul incerc sa apelez la acest la bunavointa membrilor forumului.
Deci :
Vreau ca aeroplanu meu sa fie mare adica pe la 5 m anvergura aripi, structura vreau sa o construiesc din undite de carbon.
Ca motor vreau sa folosesc un motor de motocositoare de 2,5cp/7000rpm cu o elice de 0,5m in 2 pale.
Asta este ce vreau numai ca aici apar o gramada de mistere pentru mine.
1. Ce unghi sa fac la aripa deci ce suprafata portanta sa fac adca mai ascutit sau mai deschis (sper ca sa inteles)
2. Motorul meu e capabil sa duca elicea asta sau elicea este capabila sa duca motoru' si daca da atunci ce forta de tractiune va avea.
3. Ce forta de tractiune am nevoie pentru o anumita suprafata portanta pentru un slowfly.
Cam asta ar fi, sper ca nu am mari pretentii.
Multumesc anticipat.
#2
Postat 29 July 2014 - 12:48 PM
fklco, la 29 July 2014 - 11:44 AM, a spus:
Ma tot bate gandul de un an sa construiesc un deltaplan radiocomandat cu uu sistem FPV atasat.
Pentru exemplificare atasez filmuletu de pe Youtube
http://youtu.be/dbEDjVuAZ_4
Asta ar fi ideea dar fiind foarte incepator in problema si sincer ne gasind nici un fel de documentatie de calcul incerc sa apelez la acest la bunavointa membrilor forumului.
Deci :
Vreau ca aeroplanu meu sa fie mare adica pe la 5 m anvergura aripi, structura vreau sa o construiesc din undite de carbon.
Ca motor vreau sa folosesc un motor de motocositoare de 2,5cp/7000rpm cu o elice de 0,5m in 2 pale.
Asta este ce vreau numai ca aici apar o gramada de mistere pentru mine.
1. Ce unghi sa fac la aripa deci ce suprafata portanta sa fac adca mai ascutit sau mai deschis (sper ca sa inteles)
2. Motorul meu e capabil sa duca elicea asta sau elicea este capabila sa duca motoru' si daca da atunci ce forta de tractiune va avea.
3. Ce forta de tractiune am nevoie pentru o anumita suprafata portanta pentru un slowfly.
Cam asta ar fi, sper ca nu am mari pretentii.
Multumesc anticipat.
Salut si bun venit in lumea modelismului.
ca incepator chiar crezi ca e bine sa incepi cu in avion mare?
Ai mai pilotat pana acum?
#4
Postat 29 July 2014 - 01:44 PM
`dasa, la 29 July 2014 - 12:48 PM, a spus:
ca incepator chiar crezi ca e bine sa incepi cu in avion mare?
Ai mai pilotat pana acum?
Bine v-am gasit.
Vreau un avion mare slowfly pentru ca trebuie sa care o gramada de greutati (baterii, aparat foto,camere, o placa RosberyPii cu accesorii ... vro 2...3 kg)
Nu am mai pilotat niciodata deacea vreau deltaplan sa nu se rupa de tot daca il dau de pamant.
#6
Postat 29 July 2014 - 01:47 PM
#7
Postat 29 July 2014 - 02:40 PM
Asta ar fi elicea care vreau sa o atasez la motorul meu.
2,5CP/7000rpm
Oare duce motoru elicea asta? Sau elicea duce motoru' ?
Daca o duce, ce forta de tractiune va avea? Sau astfel spus cum se calculeaza ?
Daca aflu forta de tractiune pot aproxima la bunu simt anvergura aripilor.
Vreau sa mai precizez ca doresc o constructie tip deltaplan pentru comoditatea transportului si a rezistentei la buseala.
"Aeroplanul" va fi o platforma dotata cu camere video adica un sistem FPV care sa poata sa stea in aer 2-3 ore, deci combustibil mult si baterii mari si grele.
#8
Postat 29 July 2014 - 04:09 PM
Nu mai bine incepi cu un model foarte usor de pilotat sa vezi cum te descurci si sa inveti pe care il construiesti tu gen Izicraft, vezi cum te descurci dupa care mergi pe o cale batatorita de FPV - gen Easystar 2 sau Bixler, evident electric?. FPV pe combustibil eu personal nu am vazut la noi plus ca este foarte foarte foarte riscant.
Bafta,
#9
Postat 29 July 2014 - 04:43 PM
Astea ar fi performantele de zbor pe care le doresc.
Aceasta postare a fost editata de fklco: 29 July 2014 - 04:44 PM
#10
Postat 29 July 2014 - 04:52 PM
fklco, la 29 July 2014 - 02:40 PM, a spus:
Asta ar fi elicea care vreau sa o atasez la motorul meu.
2,5CP/7000rpm
Oare duce motoru elicea asta? Sau elicea duce motoru' ?
Daca o duce, ce forta de tractiune va avea? Sau astfel spus cum se calculeaza ?
Daca aflu forta de tractiune pot aproxima la bunu simt anvergura aripilor.
Vreau sa mai precizez ca doresc o constructie tip deltaplan pentru comoditatea transportului si a rezistentei la buseala.
"Aeroplanul" va fi o platforma dotata cu camere video adica un sistem FPV care sa poata sa stea in aer 2-3 ore, deci combustibil mult si baterii mari si grele.
ne poti spune si noua in ce scop construiesti "BOMBA" asta?
cum ar fi sa treci pe deasupra unui aeroport cu chestia aia, tu habar nu avand
daca vrei sa te joci fa-ti un tiriplici cu fpv si distreazate, tulumba aia mi se pare exagerata pentru un novice
eu unu nu te-as ajuta
#11
Postat 29 July 2014 - 05:52 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#12
Postat 29 July 2014 - 06:19 PM
dululutu, la 29 July 2014 - 04:52 PM, a spus:
cum ar fi sa treci pe deasupra unui aeroport cu chestia aia, tu habar nu avand
daca vrei sa te joci fa-ti un tiriplici cu fpv si distreazate, tulumba aia mi se pare exagerata pentru un novice
eu unu nu te-as ajuta
Merci frumos pentru raspuns
Pai ... de ce vreau sa construiesc "Bomba" asta e pentru ca am senzatia ca se poate face.
Scopul ei final fiind observatii aeriene si fun.
Intradevar nu ma pricep sa pilotez dar invat repede, cand am zis slow fly ma refer la linku de mai sus pus de mine.
Inteleg ca ar fi si foarte periculos, te rog sa detaliezi putin.
De zburat peste aeroporturi ... am trecut de mult de 18 ani.
Ma consider un tip foarte tehnic cu o gramada de realizari in domeniu, dar de avioane nu m-am ocupat pana acum, daca am senzatia ca ceva se poate realiza din punct de vedere tehnic ma ia damblaua pana nu fac, dar inspectand putin preturile materialelor am constatat ca sunt destul de scumpe pentru a experimenta.
Nu vreau sa fac electric pentru ca este mai complicat pentru mine, motoarele termice mi se par mai simple si mai robuste. (am avut o tentativa de a cumpara un motor si un regulator si nu am reusit sa aflu nici pana in ziua de azi cum se poate alege un regulator in functie de motor de parca ar fi secret de stat. Basca ca am fost la Hobby RC la aia la magazin de am dat peste un gretos acolo care mi-a axplicat ca nu e treaba lui sa imi explice ce si cum ...)
Ce ma roade acum este daca gasesc un tabel cu elici in functie de putere/turati motor (cum e la barci) si forta de tractiune. Ca sa vad ce pot scoate din acest motor.
Cu stima.
#13
Postat 29 July 2014 - 06:31 PM
Inteleg ca parerea voastra e sa renunt, ok renunt.
Dar sincer ma asteptam la o discutie tehnica nu de principiu.
Cu stima
#14
Postat 29 July 2014 - 06:40 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#15
Postat 29 July 2014 - 06:51 PM
Multumesc din suflet pentru sfat.
Astept sa mai cresc si sa imi vina mintea la cap.
Cu stima
PS @Admin se poate inchide
Aceasta postare a fost editata de fklco: 29 July 2014 - 06:51 PM
#16
Postat 29 July 2014 - 06:52 PM
fklco, la 29 July 2014 - 06:19 PM, a spus:
Pai ... de ce vreau sa construiesc "Bomba" asta e pentru ca am senzatia ca se poate face.
Scopul ei final fiind observatii aeriene si fun.
Intradevar nu ma pricep sa pilotez dar invat repede, cand am zis slow fly ma refer la linku de mai sus pus de mine.
Inteleg ca ar fi si foarte periculos, te rog sa detaliezi putin.
De zburat peste aeroporturi ... am trecut de mult de 18 ani.
Ma consider un tip foarte tehnic cu o gramada de realizari in domeniu, dar de avioane nu m-am ocupat pana acum, daca am senzatia ca ceva se poate realiza din punct de vedere tehnic ma ia damblaua pana nu fac, dar inspectand putin preturile materialelor am constatat ca sunt destul de scumpe pentru a experimenta.
Nu vreau sa fac electric pentru ca este mai complicat pentru mine, motoarele termice mi se par mai simple si mai robuste. (am avut o tentativa de a cumpara un motor si un regulator si nu am reusit sa aflu nici pana in ziua de azi cum se poate alege un regulator in functie de motor de parca ar fi secret de stat. Basca ca am fost la Hobby RC la aia la magazin de am dat peste un gretos acolo care mi-a axplicat ca nu e treaba lui sa imi explice ce si cum ...)
Ce ma roade acum este daca gasesc un tabel cu elici in functie de putere/turati motor (cum e la barci) si forta de tractiune. Ca sa vad ce pot scoate din acest motor.
Cu stima.
intradevar ar fi impresionant sa vezi asa ceva in aer dar asta in campul tau visual undeva departe de oras, sosele etc. ma gandesc ca se strica ceva si cade.poate in alea 2, 3 ore treci peste un satuc si bum...
cred ca pentru fun si observatie aeriana merg si aeromodele electrice pana in 2m anv. am peieteni care au zburat 25 km. distanta de casa (punct de decolare)
poate totusi te gandesti sa il zbori pe langa tine
si te rugam sa iti completezi datele din profil ca sa stim cu cine discutam
bafta
#17
Postat 29 July 2014 - 07:02 PM
Cu stima
#18
Postat 29 July 2014 - 07:14 PM
fklco, la 29 July 2014 - 07:02 PM, a spus:
Cu stima
pai nu mai face asa matahala pentru asta ca te costa mult mai mult decat o spuma care face acelasi lucru
eu cu un amarat de planor stau in aer minim o ora
te mai gandesti si noi te ajutam, nu asta este problema
#19
Postat 29 July 2014 - 07:29 PM
fklco, la 29 July 2014 - 06:19 PM, a spus:
De zburat peste aeroporturi ... am trecut de mult de 18 ani.
...
Adica poti face puscarie vrei sa spui cu asta... ai varsta corespunzatoare... pentru ca e total interzis si penal sa zbori pe o raza de 10 km in jurul unui aeroport.
Dumneata chiar nu citesti nici un fel de presa sa fii la curent ca este un hei rup la nivel mondial sa ni se dea in cap, si in unele locuri s-a interzis total zborul RC, sau faci pe smecherul ?
Daca chiar esti asa inocent, ai putea frunzari postarile recente din topicele aeromodelismul interzis-discutii libere, sau Rise of the machines, de unde poti afla ca au aparut pana si harti ale zonelor unde este interzis FPV-ul.
Daca ce intentionezi sa faci trece de 25 kg, stii ca esti obligat sa o inmatriculezi ?
Dar deja aberam cu 25 kg, in momentul derularii acestui topic ne aflam sub Ord.8 care zice ca orice peste 1kg si cu camera la bord este ilegal, punct !
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 July 2014 - 07:30 PM
#20
Postat 29 July 2014 - 07:41 PM
Eu m-am potoloit va promit pentru linistea catorva ca nu o sa construiesc nimic care zboare radiocomandat.
Ma gandeam sa fac o racheta sa plasez un satelit pe orbita, satelitul va avea sub un kg sa fie legal. Ceva ideii?
Acum serios considerati topicul inchis.
#21
Postat 29 July 2014 - 08:01 PM
Nu, se pare ca dumneata nu ai inteles nimic. Sau ai luat in sens prea larg chestia aia cu libertatea...
Ai deschis topicul, inchide-l singur, asta ai voie sa faci :)
E jos in pagina in dreapta un buton pe care scrie ceva legat de inchidere, depinde de limba in care consulti forumul.
#22
Postat 29 July 2014 - 08:02 PM
Intrebarile legate de elice (si ideea cu deltaplanul) arata ca initiatotul are deocamdata zero cunostinte in domeniu, a vazut ceva clipuri haioase pe youtube si de aici viseaza. E ca si cum ai cauta claxonul potrivit pentru batmobilul pe care tocmai il proiectezi/visezi.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 29 July 2014 - 08:06 PM
Vezi cum e cu ala si apoi fa-ti si unul pe benzina.
Iar daca te incurci pe undeva ATUNCI ceri ajutor aici si sigur te va lamuri si ajuta cineva.
Ca aici gasesti pasionati adevarati, care nu te vor lasa la nevoie.
Si ai sa vezi singur cum e cu siguranta zborului RC cand te vezi cu "pisica de mare" in fata.
Toate cele bune.
Aterizari line.
Bogdan
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"