Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#461
Postat 04 August 2014 - 10:39 AM
http://www.nytimes.c...n-new-york.html
#462
Postat 06 August 2014 - 07:16 AM
rhc@born.ro
#463
Postat 06 August 2014 - 07:42 AM
#464
Postat 06 August 2014 - 12:21 PM
danysoft32, la 06 August 2014 - 07:42 AM, a spus:
Or fi ei diletanti, dar cand numai in NY (city, nu intregul stat) presa semnaleaza 11 incidente cu "drone" in ultima luna, alea nu sunt inventate... inseamna ca au de unde le culege. Sau sunt serviti de forte interesate sa le faca propaganda negativa ?
De ce nu vorbesc de biciclete ? sigur sunt mai mult de 11 accidente pe luna...
De ce nu le semnalau anul trecut la vremea asta ? S-au aglomerat asa deodata ?
Pe de alta parte, din titlurile de ieri:
roman... fotografie aeriana... crash in NY... suna a drona, nu ? Neah, e ULM, si e cu morti:
http://www.gandul.in...pilota-13037597
Hai sa interzicem ULM-urile ? :unsure:
#465
Postat 06 August 2014 - 04:23 PM
Am trimis email la caa.ro si raspunsul e clar, orice zboara fara pilot la bord, cu masa peste un kil, se taxeaza si inmatriculeaza apoi.
#468
Postat 06 August 2014 - 04:58 PM
#469
Postat 06 August 2014 - 08:28 PM
#470
Postat 06 August 2014 - 09:24 PM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 August 2014 - 09:24 PM
#471
Postat 07 August 2014 - 07:01 AM
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 07 August 2014 - 07:01 AM
rhc@born.ro
#472
Postat 07 August 2014 - 08:01 AM
Sau poate nu stim noi sa citim, si 1 kg se refera doar la greutatea motorului :D
#473
Postat 07 August 2014 - 09:54 AM
renatoa, la 06 August 2014 - 12:21 PM, a spus:
http://www.gandul.in...pilota-13037597
Hai sa interzicem ULM-urile ? :unsure:
Era Cessna, cea ce nu este ULM....
rhc@born.ro
#474
Postat 07 August 2014 - 09:56 AM
Mihai Oprescu, la 06 August 2014 - 04:23 PM, a spus:
Am trimis email la caa.ro si raspunsul e clar, orice zboara fara pilot la bord, cu masa peste un kil, se taxeaza si inmatriculeaza apoi.
Au si zis cu ce costuri si eforturi pentru se zicem alea 20 aeromodele care modelisti mai avansati au in pod?
rhc@born.ro
#475
Postat 07 August 2014 - 03:08 PM
wabo1, la 07 August 2014 - 09:56 AM, a spus:
Pai vor sa ne limiteze la cate un aeromodel de persoana si ala sa fie sub 1kil.Adica cate o jucarie de fiecare sa ajunga la toata lumea. :rofl: .Si astea sa nu cumva sa aiba la bord vreo camera nu ca nu ar fi legi si pentru asa ceva cand filmezi da e bine, sa fie Baronii foarte siguri ca nu l-e filezi furaciunea din curte :rofl:
Cam asa s-ar traduce ordinul asta al baietilor destepti.
#476
Postat 07 August 2014 - 03:37 PM
Aia de la Brasov zburau in spatiu B. Sigur la Sampetru e aerodrom autorizat (adica cu spatiu segregat pina la x-m). Exista un responsabil cu controlul trafic, cu siguranta zborului (cred ca chiar il cunosc)... ei aveau obligatii declarative.
Ce ma ingrozeste pe mine, e urmatorul fapt: ca sunt trimisi la braconaj cu executare in mod curent 'artisti' gasiti cu un porumbel sau un peste in porbagaj (prezum ca toti erau plini de bune intentii). Gasiti cu porumbelul in porbagaj la un filtru de politie nici decum prinsi in flagrant cu batul in mina... Da infractiunile la siguranta zborului sunt la terorism. Mie groaza de cind o sa avem primul exemplu dintre noi.
#477
Postat 07 August 2014 - 04:54 PM
vlad1, la 07 August 2014 - 03:37 PM, a spus:
Aia de la Brasov zburau in spatiu B. Sigur la Sampetru e aerodrom autorizat (adica cu spatiu segregat pina la x-m). Exista un responsabil cu controlul trafic, cu siguranta zborului (cred ca chiar il cunosc)... ei aveau obligatii declarative.
Ce ma ingrozeste pe mine, e urmatorul fapt: ca sunt trimisi la braconaj cu executare in mod curent 'artisti' gasiti cu un porumbel sau un peste in porbagaj (prezum ca toti erau plini de bune intentii). Gasiti cu porumbelul in porbagaj la un filtru de politie nici decum prinsi in flagrant cu batul in mina... Da infractiunile la siguranta zborului sunt la terorism. Mie groaza de cind o sa avem primul exemplu dintre noi.
Sa traiti? Sunt Politistu Garcea actele la control.
Ce aveti in portbagaj?
Un aveon
Scopul si greutatea zburatoarei?
Pai 1kil si jumatate ca are un benzinar la bord,si ma duceam colea la camp sa dau un zbor de hobby
AA nasol vedeti dumneavoastra viloiul ala la marginea campului?Am impresia ca aveati intentia sa faceti un camikaze acolo deci? amenda si confiscarea magaoaiei pentru investigatii :wacko: :blink: :rofl:
MADE IN ROMANICA
Aceasta postare a fost editata de EBA: 07 August 2014 - 04:57 PM
#478
Postat 07 August 2014 - 06:07 PM
vlad1, la 07 August 2014 - 03:37 PM, a spus:
...Da infractiunile la siguranta zborului sunt la terorism. Mie groaza de cind o sa avem primul exemplu dintre noi.
Exista norme de aplicare si sanctiuni la Ord.8? De unde incadrare la terorism ?
Si cand va fi primul "exemplu" ce facem, comunitatea ? Il vom compatimi si ne vom vedea de treaba?
#479
Postat 08 August 2014 - 06:43 AM
rhc@born.ro
#480
Postat 08 August 2014 - 10:37 AM
wabo1, la 08 August 2014 - 06:43 AM, a spus:
Pai s-a introdus prin ordinul 8.
Exista reglementare emisa, exista institutie abilitata, formulare de lucru si tarife. Indiferent unde-i sta elicea, sau numarul de elici, la peste 1 Kg se inregistreaza. Era fotografiat si filmat primul care care a obtinut-o. Are inregistrare de trafic YR-D0001, si a urmat toata procedura.
Eu nu am dubii daca trebuie sa ne inregistram, ce exact care sunt pasii si costurile.
#481
Postat 08 August 2014 - 10:53 AM
#482
Postat 08 August 2014 - 10:57 AM
Daca-mi aduc aminte, pina si dexter, cind si-a facut o racheta mai mare, a facut-o la secret (ca pe forum n-a scris nimic). Si-a dus-o la secret (nu cred ca a spus cuiva ca circula cu motorul de 3 kg in tren), de zburat (sfertul ala de secunda cit a zburat), a zburat-o in spatiu segregat (in poligonul de la capul Midia). Eu cred ca si lor le e cam frica sa nu-i prinda lupul, aia nu uita si nu iarta.
#483
Postat 08 August 2014 - 11:00 AM
renatoa, la 08 August 2014 - 10:53 AM, a spus:
Nici macar nu vreau sa stiu cum se pedepseste periclitarea traficului aerian, nerespectarea regimului de zbor, sau punerea in circulatie au unui FAV neimatriculat. Au ei instrumente de incadrare adiacente,am eu banuiala ca n-au sa incadreze la 'rupere de panselute in parc'.
Similar (tocmai) a fost cu mopedele. Toate au fost bune pina intr-o zi, de cind le-a trebuit si lor permis si numar.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 08 August 2014 - 11:01 AM
#484
Postat 11 August 2014 - 06:05 AM
http://www.realitate...ne_1446156.html
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#485
Postat 11 August 2014 - 07:39 AM
#486
Postat 11 August 2014 - 12:58 PM
In alte tari unde modelisti erau doar amenintat cu asemenea situatii s-au revoltat si pe alocuri s-a rezolvat definitiv de citiva luni.
In Romania mai glumim, nicidecum nu ne revoltam, asteptam ca si mielul de paste la rindul nostru. Doar nu am sesizat ca deja sintem prajiti. Dupa un foc de paie unde am incins ARA, nu se mai aude de cit daca faci scandal...nimic. Nici macar dupa 5 luni nu avem o asociatie functionala, uni se retrag din cauza antipatiei fata de alti, alti tac malc si nici numai raspund la mail sau telefon, iar alti incerc se faca o afacere din toata in loc sa se ocupa de nucleu important.
Intre timp si administratia CAA isi a facut treaba si se uite la aeromodele ca si la aeronave normale care trebuiesc inregistrate. Birocratie, taxe, autorizatii, demersuri, plimbari cu acte, dosare...rezultate zero. Ramane anarhia singura solutia si scapare. Si pe linga administratiile locale isi aprovisioneaza cu cite o drona Semiprofi, habar nu au cum se o foloseasca, cu bani europeeni, probabil o prabusesc pe urma si nu au bani de reparatie si uitete numai zburam noi si nici cei pentru care trebuie se stam la pamant.
Mie imi este greata tot mai mult de situatia asta se de incapatinarea asta comunista de a sta pe loc mai bine de cit se adapteze lucruri probate si functionale.
rhc@born.ro
#487
Postat 11 August 2014 - 01:09 PM
vlad1, la 07 August 2014 - 03:37 PM, a spus:
Aia de la Brasov zburau in spatiu B. Sigur la Sampetru e aerodrom autorizat (adica cu spatiu segregat pina la x-m). Exista un responsabil cu controlul trafic, cu siguranta zborului (cred ca chiar il cunosc)... ei aveau obligatii declarative.
...
Deci sa inteleg ca daca zbor intr-un asemenea spatiu, automat sunt "un pic mai protejat" decat oriunde in alta parte, macar si prin prisma faptului ca cei responsabili de acolo mi-au dat permisiunea, chiar daca numai verbala, de a zbura pe terenul lor? :unsure:
La nivel mondial este o mica problema, totusi... o vad pomenita destul de des in forumurile externe: zborul la panta.
Nici un club nu are in proprietate o panta a lui proprie, si nici nu intentioneaza sa achizitioneze un teren de asemenea topografie si sa il inmatriculeze...
Chiar ma intreb daca spatiul B de la SanPetru se extinde si deasupra Lempes-ului, ar fi o premiera. :unsure:
Asa ca toti se intreaba cum sa bage zborul la panta in noile corsete, mai ales cand intre baza si varful pantei e mai mult de 150m ;)
#488
Postat 11 August 2014 - 01:21 PM
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 11 August 2014 - 01:25 PM
rhc@born.ro
#489
Postat 11 August 2014 - 02:28 PM
renatoa, la 11 August 2014 - 01:09 PM, a spus:
La nivel mondial este o mica problema, totusi... o vad pomenita destul de des in forumurile externe: zborul la panta.
Nici un club nu are in proprietate o panta a lui proprie, si nici nu intentioneaza sa achizitioneze un teren de asemenea topografie si sa il inmatriculeze...
Chiar ma intreb daca spatiul B de la SanPetru se extinde si deasupra Lempes-ului, ar fi o premiera. :unsure:
Asa ca toti se intreaba cum sa bage zborul la panta in noile corsete, mai ales cand intre baza si varful pantei e mai mult de 150m ;)
In spatul B (in jurul aeroporturilor inregistrate), spatiul este deja segregat (legal). Trebuie sa fie control trafic aerian delegat cu serviciu de permanenta. Nu intrii fara aprobare, nu iesi fara aprobare, si nu faci nimic fara aprobare (daca o faci, declansezi eveniment de trafic, si se lasa cu anchete). Prezum ca nu ai dispecer de platforma, altfel la ala ceri pornire, rulaj, incadrare, decolare (dupa care te trece el la CTA). Practic in spatiul B, trebuie sa ai un controlor (CTA) care sa raspunda (radio) si sa controleze. Daca nu o face, se aplica VFR. Lui ii revine obligatia de a inregistra zborul, si a-l trece pe national (daca mergi in alt sector). Daca faci doar zona, tot CTA-ul il faci cu el, mai departe nu ai acces.
Eu inteleg ca noi, din cauza ca intram in spatiul aerian ( reglementat prin codul aerian, cu completarile ulterioare puna la OMT8/2014), trebuie sa-l respectam. Adica sa ne inregistram si declaram individual, exceptie (FRMD, turn de control...) cind altii au obligatia inregistrarii si declararii. Nu trebuie sa fim de acord, nu trebuie sa ne placa, dar de la OMT8 (incepind), trebuie sa respectam reglementarea aeriana nationala.
#490
Postat 11 August 2014 - 02:40 PM
Eu ma refeream mai curand la aerodroame mici, nu chiar ilegale cum pomenea wabo, dar unde aterizeaza un ULM o data pe saptamana, daca nu mai rar... activitatea cea mai frecventa pe asemenea aerodrom este fie utilitara de agricultura, fie cursuri de parasutism/planorism. Si in asemenea situatii ni se spune clar si frumos, azi nu e zi de zbor, imi pare rau baieti...
Si ma refeream la aeromodele, ce CTA, VFR, si alte basme... nici megafon nu exista ca sa strige la noi ca vine la aterizare neprogramat un ULM si sa aterizam de urgenta...