Aripa: eclice pliabila sau fixa?
#8
Postat 23 March 2014 - 07:01 PM
La firme serioase se dau date complete, pentru ca odata modificarea distantei se modifica nu numai diametru-ul, ci si ... pitch-ul, oricat ar parea de ciudat :)
Hub-urile Aero-naut de exemplu au 42mm la conurile de 40mm.
PS: elice SF la o aripa ?!!! never !
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 March 2014 - 07:05 PM
#9
Postat 23 March 2014 - 07:24 PM
renatoa, la 23 March 2014 - 07:01 PM, a spus:
Atunci e timpul pentru damage control :)
aripa de 140cm
~900g cu 2200mah, 3s
2830-11 1000kv 210w (rezerva de pe la quad)
-------------------
Eu ma gandeam la SF-urile de 10" (tot rezerve de la copter).
Ma scot numai din schimbarea elicii? sau trebuie sa umblu si la motor?
#10
Postat 23 March 2014 - 08:53 PM
Dar o elice SF de aia ii zice slow fly si e ca o vasla, pentru ca avioanele de SF aproape ca planeaza.
Pe cand o aripa trebuie sa o zbori in viteza un pic... ca daca incetinesti, si ajungi prea slow, ai pierdut-o... la stall manifestarea e alta ca la un avion, intra intr-o spirala ca o frunza cazuta toamna din copac, si nu o mai scoti de acolo, o cheama pamantul !
#11
Postat 24 March 2014 - 10:55 AM
Sa presupunem o aripa de 1kg la 140cm, care ar fi tractiunea pt. zbor de croaziera decent?
Intreb pt. ca vreau sa stiu cat de mult pot sa cresc pasul elicii(+viteza), scazand diametrul(-tractiune).
Aceasta postare a fost editata de icsss: 24 March 2014 - 10:59 AM
#12
Postat 24 March 2014 - 11:11 AM
Daca imi mai dai si suprafata, iti pot calcula mai exact... Uite o incercare pentru 40dmp:
Wing Loading: 25.0 gm/dm2
Stall Speed: 22.6 kmph, asta e pentru un avion, aripa va avea mai mult, peste 25 as zice
Top speed: 56kmph
Power: 113W
Current: 10.5A
1000kv cu 9x4.5 585 gr thrust
#13
Postat 24 March 2014 - 12:56 PM
renatoa, la 24 March 2014 - 11:11 AM, a spus:
Daca imi mai dai si suprafata, iti pot calcula mai exact... Uite o incercare pentru 40dmp:
Wing Loading: 25.0 gm/dm2
Stall Speed: 22.6 kmph, asta e pentru un avion, aripa va avea mai mult, peste 25 as zice
Top speed: 56kmph
Power: 113W
Current: 10.5A
1000kv cu 9x4.5 585 gr thrust
Dai si tu un link catre calculator? :)
#15
Postat 24 March 2014 - 08:10 PM
#16
Postat 24 March 2014 - 08:27 PM
Ciprian97, la 24 March 2014 - 08:10 PM, a spus:
Pana acolo cum le alegi? La ochi? Prefer putina teorie inainte sa cumpar 5-6 elici si mearga a 7-a :) M-am fript de mai multe ori :)
In fine, am testat azi 10x6F (imprumutat) si trage 9.5A in max.
SF, carbon, de 10x4.5 trage 16A in max., deci mai e loc. 10x8F sau 11x6F?
Aceasta postare a fost editata de icsss: 24 March 2014 - 08:28 PM
#18
Postat 24 March 2014 - 09:44 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#22
Postat 25 March 2014 - 08:14 AM
icsss, la 24 March 2014 - 10:55 AM, a spus:
Sa presupunem o aripa de 1kg la 140cm, care ar fi tractiunea pt. zbor de croaziera decent?
Intreb pt. ca vreau sa stiu cat de mult pot sa cresc pasul elicii(+viteza), scazand diametrul(-tractiune).
Nu merge asa. Trebuie sa determini rezistenta la inaintare pt. viteza de croaziera ce te intereseaza ca sa poti calcula elicea. Mai simplu e experimental. Da-mi caracteristicile motorului (kv si putere macar), nr. de celule al acumulatorului de propulsie si viteza de croaziera ce te intereseaza si voi putea sa-ti recomand 2-3 elice pe care sa le experimentezi.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#23
Postat 25 March 2014 - 08:23 AM
MLGore, la 25 March 2014 - 08:14 AM, a spus:
2830-11, 1000kv, 210W, 3S
Aripa de 140cm la ~900g
Elicea sa fie pliabila :)
Viteza de croaziera >45km/h
@renatoa 180W am cu SF de 10x4.5 (fixa).. cu pliabila de 10x6 sunt la 105W
Aceasta postare a fost editata de icsss: 25 March 2014 - 08:27 AM
#25
Postat 27 March 2014 - 10:32 AM
#28
Postat 28 March 2014 - 09:16 AM
icsss, la 27 March 2014 - 07:09 PM, a spus:
Dupa 10 secunde de thr maxim.. motorul si esc-ul sunt caldute :D
Cred ca o sa revin la 10x6
In zbor, curentul scade mult, eu zic sa ramai pe 10*7. Te va ajuta la decolare pt. ca ideea e sa transmiti cat mai mult din puterea motorului catre masa de aer. Nu conteaza ca in static esti la limita pt. ca nu faci hover cu aripa.
De ex: am si eu o aripa la care curentul in static e de 36A iar in zbor, cu gazul la maxim, nu depasesc 28A si asta cand urc la verticala.
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 28 March 2014 - 09:18 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#29
Postat 28 March 2014 - 09:29 AM
MLGore, la 28 March 2014 - 09:16 AM, a spus:
De ex: am si eu o aripa la care curentul in static e de 36A iar in zbor, cu gazul la maxim, nu depasesc 28A si asta cand urc la verticala.
Am limitat din AP, THR la 90%, ceea ce ma duce la 16A (in static).
In WE fac o tura cu aripa cu 10x7. Daca n-o fi bine.. cobor la 10x6.
#30
Postat 30 March 2014 - 12:28 AM
Viteza de peste 60km/h cu 10x6, la un consum de 14A in max. => baza motor fierbine, ESC caldut.
Cu 10x7 am facut 2 ture dupa care am trecut pe 10x6. Motorul se inferbanta repede.
Sa fie oare racirea (pusher) problematica?