Putere motor termic Cum masurati?
#1
Postat 31 August 2005 - 09:25 AM
Metoda era eficienta pentru ca la motoarele alea rusesti care se duceau dupa vreo 10 zboruri (unele mai repede altele mai tarziu) era bine de stiut cam ce incredere sa-i mai acorzi.
Masurarea o faceam dupa rodaj -si notam caracteristicile - si dupa aceea la vreo 6-7 zboruri (cu aceeasi elice).
Banuiesc ca astazi exista metode mai bune de masurare si mai eficiente. Ar fi folositor pentru ca motoarele tin mult mai mult azi si niciodata nu stii la ce sa te astepti de la el. Cateodata dupa un timp de zburat reglezi la el de te saturi si parca "nu suna" cum ar trebui. Mai mult, in alta zi cand vii la camp cu el merge ca si nou... Poti da vina pe "clima subtropicala" din ultimul timp sau pe motor. Totusi cu un dispozitiv de masurare poti exclude una dintre variabile.
Nu am continuat subiectul "reglaj motoare termice" pentru ca nu ma refer la reglaje (chiar daca acestea sunt foarte importante si iti pot face viata grea sau usoara).
Stima!
#2
Postat 31 August 2005 - 10:04 AM
faci un carucior cu batiu si el legi la un cantar din ala ce se foloseste la pescuit si ala il legi de ceva greu
si e gata dai drumu la motor si vezi cat trage
ai mai putea sa folosesti un catar de bucatarie electronic dar e vo 6 milioane unu sau chiar o celula tensiometrica dar si aiate usca de bani
#3
Postat 31 August 2005 - 10:28 AM
#4
Postat 31 August 2005 - 01:09 PM
Citeaza
Asa ca nu mai descuraja oamenii cu preturi de 600 lei. :lol:
:)
Aceasta postare a fost editata de navigator: 31 August 2005 - 01:10 PM
#5
Postat 31 August 2005 - 01:18 PM
incepind de la 13 euro!
NOI precizie 1 gram/ 5kg maxim!
Asa ca lasati magazinele din RO!
#6
Postat 31 August 2005 - 01:23 PM
#7
Postat 31 August 2005 - 01:34 PM
Cu rabdare si ciocan.
#8
Postat 31 August 2005 - 01:46 PM
ideea lui nenea marinaru e cea mai buna simpla si fiabila
#9
Postat 31 August 2005 - 02:20 PM
#10
Postat 31 August 2005 - 04:47 PM
Citeaza
Multam! Chiar nu m-am gandit la chestia asta!!!! ...si era atat de simplu...
Chiar au cantarele aste finetea necesara? (nu vorbesc de cateva grame dar intotdeauna am avut senzatia ca marja de eroare este de cel putin juma' de kil la ele). Adevarul este ca n-am detinut niciodata unul. Deci nu stiu. Chiar o sa incerc.
Oricum cred ca este o metoda foarte buna!
#11
Postat 31 August 2005 - 05:31 PM
Da e buna si foarte ieftina ideea lui Marinaru. Alegeti si voi un cintar cu scala cit mai lunga posibil ca sa aveti erori de citire cit mai mici si oricum comparati-l in prealabil cu niste greutati cunoscute ca sa vedeti cit de imprecis e si eventual sa invatati aceste abateri.
Cintarele electronice sint pentru maniacii preciziei (cam cum sint eu :D ) si pentru motoare de mica putere, in general.
Ideea era ca sint si in Romania cintare electronice ieftine si bune, pe care le poti folosi nu atit la masurarea fortei de tractiune dar si la cintarirea componentelor si dece nu? a substantelor ce le folositi voi la motoarele de racheta. Eu mi-am cumparat unul cu 390 000 lei (deci mai ieftin si ca pe EBay), cu 1 an garantie si sint foarte multumit de el.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 31 August 2005 - 05:40 PM
#13
Postat 31 August 2005 - 07:12 PM
ce rezolutie are cantaru ala?
eu acum folosesc o balanta cu greutati luate de la scoala :D :D
Citeaza
faci un carucior cu batiu si el legi la un cantar din ala ce se foloseste la pescuit si ala il legi de ceva greu
si e gata dai drumu la motor si vezi cat trage
PS eu am zis primu chestia cu cantaru
Aceasta postare a fost editata de D3xt3r_Jr.: 31 August 2005 - 07:14 PM
#14
Postat 31 August 2005 - 07:17 PM
Se poate si asa ?, la 31 Aug 2005, 18:13, a spus:
aia e mai simpla, daca ai aparat de masurat turatia si tabelele acelea de care ziceai. dar sunt asa de accesibile tabelele alea? le gasesti pe net ?
Aceasta postare a fost editata de jester: 31 August 2005 - 07:23 PM
#15
Postat 31 August 2005 - 07:26 PM
#16
Postat 01 September 2005 - 07:13 AM
down, la 31 Aug 2005, 17:47, a spus:
Ideea nu e de masuratoare foarte riguroasa, dar comparatiile sunt edificatoare; de exemplu, daca schimbi o elice si il repornesti, cu ajutorul unui astfel de cantar poti sa iti dai seama daca e mai bine sau mai rau!
Masuratoarea turatiei nu e concludenta..trebuie cel mult folosita intr-un calcul ulterior, dar atat! Poate un Torquemetru (masurator de moment)! Deci, SePoatesiAsa, alt exemplu: daca un motor de al tau scoate o turatie cu o elice data sii ii pui alta elice cu acelasi diametru, dar pas zero, el se va tura mai tare: inseamna ca e mai puternic?!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 01 September 2005 - 07:15 AM
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 01 September 2005 - 09:33 AM
Marinaru, la 1 Sep 2005, 07:13, a spus:
nu vreu sa contrazic un foarte bun cunoscator, dar..daca elicea aia din exemplul tau are pas zero, e firesc sa se invarta mai tare, dar atunci din tabelele de care zicea @Se poate si asa ? deduci la turatia respectiva ce tractiune scoate acea elice(normal ca e mai mica decat al unei elicii cu pas>0 dar cu turatie mai mica).
parerea mea. adica, tot spirul e tabelul ala.
parerea mea.
#18
Postat 01 September 2005 - 10:18 AM
Cum la noi pasul este fix, trebuie sa impacam si capra si varza !
Cred ca pasul trebuie sa fie pe la mijloc, mijloc+1, din plaja data pentru motorul respectiv. In felul asta este bine si la decolare si la zbor.
Am avut un Mustang care batea la 180Km/h. Am fost uimit de faptul ca elicea originala era 11/4 si pala foarte subtire. Nervos rau de tot si putea sa decoleze in 2m!!!
#19
Postat 01 September 2005 - 11:10 AM
Citeaza
parerea mea. adica, tot spirul e tabelul ala.
Si eu ce am scris mai sus?...Turatia e folosita poate intr-un calcul ulterior (vezi tabelarile)...dar sunt relatii teoretice...tot masuratoarea directa e mai edificatoare!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 01 September 2005 - 11:14 AM
Cu rabdare si ciocan.
#20
Postat 01 September 2005 - 12:34 PM
Deci mi se pare mai relevant sa masor si sa notez forta de tractiune pentru un anumit motor cu o anumita elice.
In ceea ce priveste elicopterul, am turatie la rotor de 1400 (are 3.8 Kg. pale rotor 65 cm) in momentul pre-decolarii. In schimb mi s-a intamplat sa vreau sa-l ajut la o coborare mai vartoasa si a durat aproape o secunda pana a schimbat regimul de zbor..... la zborul cu aripioare nu te supara rau dar la heli.... hmmmm. Ca urmare am luat motorul la "cotrobait" sa vad ce nu-i in regula. Mentionez ca la aceleasi setari (turatie-pas colectiv) acum se comporta altfel (mai lenes) si sincer nu stiu daca este de la motor, conditii atmosferice, bujie, reglaje... oricum e tardiv sa mai masor tractiunea dar voi sti sa fac asta cu noul motor daca este cazul. Acum inca mai incerc sa-l reglez.
P.S. Unde se gasesc cantare din acelea cu scala lunga?
#21
Postat 01 September 2005 - 12:54 PM
merge si unu din ala ca si un "ceas"
#22
Postat 01 September 2005 - 01:35 PM
Inca o data multumesc.
#23
Postat 01 September 2005 - 03:27 PM