
Model aiurea Centru de greutate
#2
Postat 22 August 2013 - 10:03 AM
old-boy, la 22 August 2013 - 09:03 AM, a spus:
Pai cred ca ai putea sa folosesti un calculator de genul.. si sa asimilezi aripa din spate cu stabilizatorul, asta daca am inteles eu bine desenul. Asta mi-a iesit mie dupa ce am introdus valorile din figura ta, mai erau necesare niste cote, dar am pus aproximativ.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#3
Postat 24 September 2013 - 08:31 AM
#4
Postat 24 September 2013 - 09:43 AM
La o prima citire nu am gasit vreo referire la CG dar sunt multe alte date interesante:
http://www.rctoys.co...ango-manual.pdf si aici:
http://www.draganfly...specifications/
#5
Postat 24 September 2013 - 07:01 PM

#6
Postat 27 October 2013 - 10:12 PM
Ambele aripi sunt portante, dar daca sunt identice ca profil si cu aceeasi incidenta, avionul nu poate avea stabilitate longitudinala, oricum ai fixa centrul de greutate. Sa zicem ca e de tipul Canard. Ca sa ai stabilitate trebuie ca la aripa din fata portanta sa creasca mai putin la marirea unghiului de incidenta decat la aripa din spate, iar la scaderea incidentei portanta aripii din fata trebuie sa se reduca mai putin decat portanta aripii din spate. Daca se intampla invers, avionul e total instabil. Parerea mea este ca nu poti preciza o pozitie a CG judecand doar dupa conturul aripilor. E mult mai complicat.
#8
Postat 28 October 2013 - 08:15 AM
Modelul vreau sa-l construiesc ca si platforma FPV la anvergura de 2m si va trebui sa fie stabil, bine platforma va avea si stabilizator pe ea.
Modelul are acelasi profil pe ambele aripi Clarc Y, fara torsiuni geometrice sau aerodinamice.
Aceasta postare a fost editata de old-boy: 28 October 2013 - 08:16 AM
#9
Postat 28 October 2013 - 08:35 AM
Nu se poate, oricum ati fixa CG si orice reglaje ati face. Cel mult il puteti face sa nu fie nici instabil si nici stabil (echilibru indiferent). Dar oricum nu poate fi lasat sa planeze singur.
De ce va tenteaza atat de mult acest model? Zboara mult mai bine unul conventional, precum EasyGlider. Daca vreti unul cu portanta la ambele aripi, orientati-va spre un Canard bine pus la punct. Eu inca n-am experienta cu Canard, dar am un Foxbat pe care in curand sper sa-l montez si sa-l probez.
#10
Postat 29 October 2013 - 08:27 AM
- usor de transportat la suprafata portanta mare va avea aproape 100 dmp
- si pentru ca este un MODEL AIUREA nu mai are nimeni (cred?) in tara si cred ca nici cei de la draganfly nu au vandut foarte multe (nu am gasit nici un clip cu el in zbor in afara de cel de prezentare) :yahoo:
- am construit o platforma FPV de 3 m si in timpul zborurilor de test am ramas fara comanda RC, modelul a "aterizat" singur intr-o spirala larga si am deteriorat fuselajul, nu-mi place sa repar modele, asa ca am luat capetele de aripa care aveau cate 1 m, am mai construit doua de 1 m urmaza sa construiesc si fuselajul si GATA MODELUL.
- Nu imi plac spumele ca si planor.
In ceia ce priveste zburatul singur nu am incercat (poate voi incerca la primul zbor).
"Parere personala" corectiile traiectoriei de zbor la un motoplanor face ca timpul lui de zbor sa se scurteze, modelul actual are o baterie de 800 mA care imi ajunge de 3 urcari timp motor 7 minute si mai planeaza in general inca 14 minute (nu am prins cu el nici o termica inca) un zbor total de 21 minute nu mi se pare chiar rau.
#13
Postat 04 November 2013 - 09:43 AM
Oare de ce nu e mai raspandit acest tip de avion? Decat un biplan cu stabilizator clasic in coada, de ce n-ar fi mai convenabil un astfel de biplan ca al tau?
Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 04 November 2013 - 09:46 AM