sorr, la 24 October 2013 - 09:30 AM, a spus:
Mai ales ca se pot programa pana la 31 de puncte pe ruta, fata de PitLab unde se pot programa doar pana la 9 puncte pe ruta.
Citind manualul de utilizare pt Ikarus nu mi-e clar cum se cupleaza receptorul si servourile. Ma asteptam sa vad pini de intrare care primesc semnal de la receptor si pini de iesire care trimit semnal la servo-uri. Pe schema de conexiuni sunt niste chestii "in " si "out" PPM si NONPPM pe aceiasi pini si un "PWM channel control signal / PPM frame". Sincer ma depasesete modul de conectare sau sunt eu :fool: . Poate ma dumiriti si pe mine.
O alta chestie ar fi ca Ikarus cu accesoriile care la Pit Lab sunt "de serie"- senzor curent, GPS cu cablu, USB upgrade Key ajunge la 220.5 E. Dom'le parc-ar fi vorbiti! Pe de alta parte Ikarus are in dotare (optional) si un simulator sa te obisnuiesti cu setarile fara sa faci modelul praf la primul zbor.
Lasand gluma la o parte ma intereseaza ca sistemul sa fie full autonom. Sa-i pot programa la sol pe harta coordonatele de zbor, sa-l ridic, sa cuplez pilotul automat si el sa duca modelul colo, colo si dincolo, dupa cum l-am programat, apoi sa preiau controlul pentru aterizare.
Sunt deschis tuturor opiniilor cunoscatorilor.
Cele bazate pe ArduPilot nu au nici o limit, daca si asta e un criteriu :p Nu zau, ma intreb daca vorbiti serios la fazele astea cu ruta formata din 'jde puncte... Aveti idee ca un astfel de punct nu poate fi atins cu o precizie mai mare de 100m, la avion ma refer, nu la multicopter ? Si va puneti problema daca avionul are autonomie sa atinga macar acel 9 puncte, daca le presupunem la cativa km unul de altul ?
Urmatoarea nelamurire: PPM. La oara actuala a devenit cam standard sa cuplezi RC-ul cu FC/AP/OSD folosind un singur fir, pe care vin toate cele 8 canale. Ikarus permite si conectarea a maxim 5 canale unul cate unul, dar instalarea va incepe sa arate
asa.
Ce sisteme au astfel de facilitate, de a scoate toate canalele pe un singur fir? Ati ghicit, aproape nici unul din cele de firma :D cu exceptia Graupner HoTT.
Daca insa ai Futaba sau Hitec, exista o sansa, receptoare compatibile de la o anumita firma, care a devenit standard de facto in domeniul asta FPV/UAV, si care ofera PPM out si pentru sistemele Futaba si Hitec.
Cu accesorizare full de serie, as putea zice ca si reciproca e valabila, si PiltLab are doar OSD-ul chior la 129Euro, fara de niciuna. Parca ar fi vorbiti :) As zice ca e preferabil asa, pentru ca nu as pune senzor de curent pe nici unu avion la care tin.
Cu full autonomia, as zice ca esti putin cam visator :) Nu zic ca nu se poate, doar ca prea trebuie sa mearga totul ceas ca sa il mai vezi si inapoi dupa un tur din asta macar de 5 puncte si un sfert de ora de zbor :) Fii sigur ca va apare ceva care te va face sa preiei controlul inapoi.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 October 2013 - 11:59 AM
... cu picioarele pe pamant ...