Mecanisme de retract: pneumatic vs servo
#1
Postat 18 February 2010 - 12:34 PM
#2
Postat 18 February 2010 - 12:49 PM
renatoa, la Feb 18 2010, 12:34 PM, a spus:
#3
Postat 18 February 2010 - 02:15 PM
renatoa, la Feb 18 2010, 12:34 PM, a spus:
Modelele mari folosesc actionari pneumatice ( inclusiv si la alte comenzi - flaps, trape, carlinga, pliere aripi ( vezi corsair F4U ) etc ) in primul rand pentru ca miscarea este mult mai scale - mai lenta ( la servouri miscarea este brutala, violenta - posibil sa existe si servouri mai lente ? )
Trenurile de aterizare pentru greutati mari au si ele suspensie ( cu arc sau / si pneumatica ). Nu am vazut un astfel de tren cu actionare cu servo - poate exista
eu nu am vazut dar nici nu am cautat !
P.S.
Referitor la esapament exista esapament scale , cu orificii de evacuare pe laterale asa cum este al tau , functionale nu doar decorative !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 18 February 2010 - 02:19 PM
#4
Postat 18 February 2010 - 02:18 PM
#5
Postat 18 February 2010 - 02:48 PM
renatoa, la Feb 18 2010, 02:18 PM, a spus:
Subscriu.statia mea are functia asta inglobata.Timpul de intarziere poate fi pana la 6 sec.Si asa cum zici tu,cred ca e mai bine fara pneumatic.Parerea mea. :blink:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#6
Postat 18 February 2010 - 02:57 PM
si nici asta nu ar fi problema ca folosesti cablu Y. Dar cum sincronizezi capetele de cursa avand in vedere ca fiecare servo are "personalitatea" lui?
#7
Postat 18 February 2010 - 03:22 PM
Radu_, la Feb 18 2010, 02:57 PM, a spus:
In schimp la pneumatic: tubulatura, rezervor aer comprimat, compresor la camp... pierderi, ca de aici porniram...
Plus ca au aparut retract-uri care incorporeaza servo-ul in picior (servoless) si care banui ca au demultiplicari serioase ca sa asigure rabatarea cat mai scale. Cred...
Radu_, la Feb 18 2010, 02:57 PM, a spus:
Simplu, dar cu migala, asa cum se facea capul de cursa si mixerele V-tail sau flaperon mecanice inainte de a apare statiile cu computer :rolleyes:
Acum, cu electronica de azi e chiar banal.
#8
Postat 18 February 2010 - 04:29 PM
Iar alimentarea sistemului pneumatic se poate face de la orice pompa electrica (chiar si manuala) auto, pompa ce majoritatea avem prin masina!
Numai bine,.
Calin
#9
Postat 18 February 2010 - 04:33 PM
Nici varianta cu comanda electrica nu este de lepadat. Exista insa kit-uri pentru modele mari 1/4 - 1/5 ?
P.S.
Ideea ar fi insa sa ne aliniem si unor standarde utilizate si anume : ce sistem este folosit in mod frecvent ( asta in ideea ca cine le foloseste a facut teste de a
lungul anilor si dupa ce a pus in cumpana avantaje/dezavantaje a ales un sistem asa cum a spus si Calin mai fiabil )
Deci Air V.S. Servo
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 18 February 2010 - 04:39 PM
#10
Postat 18 February 2010 - 04:34 PM
La capetele de cursa au niste umeri in care se reazama bratul de comanda in asa fel incat impactul nu se mai duce in "dantura".
O sa incerc sa fac rost de un desen / foto intern al unui asemenea servo.
Niste servoless rezonabile pe care le stiu (90$ setul) suporta 2.5kg pe roata. Deci 7.5kg modelul. Posibil sa fie si mai mari pe piata.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 February 2010 - 04:39 PM
#11
Postat 18 February 2010 - 04:45 PM
renatoa, la Feb 18 2010, 04:34 PM, a spus:
da dar nu uita ca la aterizare parghia e mult mult mai mare in functie de viteza impactului... un sistem pneumatic mai amortizeaza (aerul fiind mult compresibil) si din momentul de inaintare a modelului. Un sistem rigid va disipa acea energie in alte elemente structurale din aripa si ceva tot va ceda pana la urma.
#12
Postat 18 February 2010 - 04:59 PM
#13
Postat 18 February 2010 - 06:45 PM
renatoa, la Feb 18 2010, 04:59 PM, a spus:
Sunt astea bune pentru 17-20 Kg sau 12 - 16 Kg ?
Eu as face cum fac altii cu muuuuulta experienta in domeniu ! Nu de alta dar "OUL" lui Columb a fost deja inventat !
P.S.
Acum fara sa fiu tendentios dar nu stiu cati colegi au de gand sa investeasca in modele de asa dimensiuni si cu asa trenuri de aterizare ?
Nu strica insa nici o discutie pur teoretica ca sa ramana ca material didactic pentru cine se va decide totusi !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 18 February 2010 - 06:48 PM
#14
Postat 18 February 2010 - 06:59 PM
Aceasta postare a fost editata de takeoff: 18 February 2010 - 07:01 PM
#15
Postat 18 February 2010 - 07:17 PM
REAL DESIGN, la Feb 18 2010, 06:45 PM, a spus:
Eu as face cum fac altii cu muuuuulta experienta in domeniu ! Nu de alta dar "OUL" lui Columb a fost deja inventat !
P.S.
Acum fara sa fiu tendentios dar nu stiu cati colegi au de gand sa investeasca in modele de asa dimensiuni si cu asa trenuri de aterizare ?
Nu strica insa nici o discutie pur teoretica ca sa ramana ca material didactic pentru cine se va decide totusi !
Am scris in pagina anterioara ca e vorba de 2.5kg per ax, deci 7.5Kg. "asa dimensiuni" de unde le-ati luat ? In topicul asta nu mai e vorba de Mustangul lui Mirel.
Uite ca si Robart au asa ceva pentru modele pana in 5kg:
http://www.robart.co...5-10lbMech.aspx
Eu sunt inginer, mie trebuie sa mi se demonstreze ca oul e mai bine sa fie asa cum e si nu rotund, altfel nu cred.
Evident ca daca pe piata nu ar exista ceva non-pneumatic pentru marimea avionului meu, m-as supune sau as renunta, dar vreau o argumentare convingatoare.
#16
Postat 18 February 2010 - 07:19 PM
Shocurile de la aterizari sint preluate 100% de structura modelului, nu de pistonul cu aer sau servomecanism.
Daca e montat cu grija, sistemul pneumatic e foarte fiabil. N-am avut nici o problema cu sistemul pneumatic pana acuma. Sa nu vorbim de faptul ca e mult mai usor, mai ales daca spcotim faptul ca aceeasi valva (100% mecanica) actioneaza secvential si usitele trenului folosint doar un singur servo de 10-15g. Sa mai adaug si faptul ca din acelasi sistem se actioneaza si franele rotilor??
Incarcarea cu aer se face de la o pompa electrica (eu am un compresor tip pistol de la Bosch) dar se poate face si cu o pompa manuala mai speciala. Vedeate-asi Caline pompand 7 bari cu o manuala auto http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Nu calculezi bine cu 2.5 x 3. Trebuie sa calculezi 2.5 x 2. Jamba de bot nu are greutate mare pe ea. Doar vreo 10-15%. Iar shocul de la aterizare este preluat in totalitate de cele doua roti ale trenului principal. Deci avem de a face cu un model de ~5kg care e extrem de mic pentru asa o "complicatie".
Tren retractabil se foloseste pentru modele peste cele 5kg mergend pana la 15-20. Bineinteles ca sint si mai mari si mai mici dar acelea sint doar exceptii.
Si nu e chiar asa mare pierdere de timp cateva secunde pt un refill de aer inainte de fiecare zbor.
Ar mai fi si problema de multe canale suplimentare pentru inca un pumn de servouri, de o gramada de paraziti captati de firele acestora, ...
Nu mi se pare o solutie buna.
#17
#18
Postat 18 February 2010 - 08:37 PM
#19
Postat 18 February 2010 - 08:50 PM
Redsky zicea: "Ar mai fi si problema de multe canale suplimentare pentru inca un pumn de servouri, de o gramada de paraziti captati de firele acestora"
Pai solutia care am dat-o eu daca va uitati mai bine este aproape plug and play. Apare in poza cutiuta acea care este un hub care primeste de la RC un singur canal si comanda cele 3 servo incorporate in retract-uri, asigurand probabil si viteza redusa de retragere. Nu ai decat sa prinzi retracturile in suruburi la locul lor, sa cuplezi conectorii si gata...
Alta argument, greutatea. Acelea au 73 grame tot setul, cu roti cu tot. Cat are un sistem pneumatic complet, pentru un avion de 5kg?
#20
Postat 18 February 2010 - 08:53 PM
#21
Postat 18 February 2010 - 08:55 PM
renatoa, la Feb 18 2010, 08:50 PM, a spus:
redsky a spus:
Dupa cum ziceam, e ca si cand ai pune roata de bechie la shock-uri. Se poate dar nu merita.
Aceasta postare a fost editata de Red Sky: 18 February 2010 - 08:58 PM
#22
Postat 18 February 2010 - 09:11 PM
Si mai sunt si foarte populare...
#23
Postat 18 February 2010 - 11:22 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#24
Postat 18 October 2013 - 11:05 AM
A folosit careva retracturi servoless in genul celor de la Hobby King? Se poate modifica cursa acestora din statie (EPA)? Adica daca as avea nevoie sa mearga 3 sferturi din cursa lor as putea sa o fac din statie prin trimarea punctelor de capat?
#25
Postat 18 October 2013 - 11:45 AM
Iar servo-ul nu are potentiometru, deci fara posibilitate de oprire in pozitiile intermediare.
#26
Postat 18 October 2013 - 12:53 PM
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 18 October 2013 - 12:53 PM
#27
Postat 18 October 2013 - 02:11 PM
Vezi ca sunt retracturi de la unele avioane scale care se cracaneaza mai putin, doar 60 grade sau cam pe acolo.
#28
Postat 18 October 2013 - 08:16 PM