Motoplanor, alegere dificila Ce ma sfatuiti sa achizitionez?
#1
Postat 07 June 2013 - 10:51 AM
Iata cerintele mele de la el:
Sa fie stabil si relaxant la zbor
Sa poata urca pe curenti
Planare fara motor timp cat mai lung
Sa poata zbura la viteze mici fara sa se angajeze
Sa aiba comanda si pe eleroane (ideal ar fi si flapsuri, statia imi permite setari destul de multe in 6 canale)
Sa poata fi zburat si pe un pic de vant
Ideal ar fi ca ampenajul orizontal sa poata fi demontat la transport
Anvergura in jurul a 2m (1,8 - 2,5 m sa poata incapea in masina)
Nu cer sa stie neaparat acrobatii
Nu ma intereseaza prea mult rata de ascensiune
In principiu spume (pot fi si Kit)
In momentul de fata am intocmit o lista de preferinte. Voi zburatorii cu experienta in planoare poate ma ajutati sa aleg ce se potriveste cel mai bine cu dorintele mele. Asadar:
SOLIUS
RADIAN PRO
EASY GLIDER PRO
GAMA 2100
FOX 1800
Am citit mai multe recenzii despre fiecare din ele. Recenziile de firma nu prea sunt concludente - oamenii isi lauda marfa, de... Afara de Gama 2100 si Easy Glider Pro nu am prea gasit recenzii si pareri ale utilizatorilor pe acest forum. Pe de alta parte, forumul RC Groups este impanat cu posturi ale distribuitorilor (cred) si nu am putut sa-mi fac o idee. Pe mine ma intereseaza exact asta: parerea unui modelist care a zburat sau a vazut zburand un asemenea model.
Va multumesc anticipat.
#2
Postat 07 June 2013 - 11:26 AM
Radian-ul pare alegerea corecta, dar cel Pro care are eleroane nu este asa reusit ca prima versiune.
Fa un drum la Bucuresti si poti vedea la Stefan (stiganas) cum zboara un Radian, dar si multe altele, are peste 10 planoare.
Eu ti-as recomanda ce am eu, Graupner Cumulus XXL, 225cm full house la 150 Euro, constructie clasica balsa + fuselaj fibra sticla. Sau Multiplex Alpha 2100 daca o mai avea Men in stoc.
#3
Postat 07 June 2013 - 12:31 PM
A, am uitat. In lista mea trebuia sa aparea si ASW 15.
La ALPHA 21 m-am gandit si eu, insa vreau eleroane si e de mesterit daca vrei sa i le pui.
Pacat da FOX - e acrobat, nu? - ca arata bestial.
#4
Postat 07 June 2013 - 12:43 PM
Nu trebuie sa te limitezi la ce e de vanzare in RO.
De exemplu ai fi uimit cate gasesti pe site la Pelikan, si Kele aduce de acolo la comanda orice, doar ca dureaza, trebuie sa fie cuplat cu o aprovizionare a lui, ca sa nu suporti singur transportul din Cehia. Nu te gandi la luni de zile !
#5
Postat 07 June 2013 - 02:46 PM
Nu am Solius dar poate fi un planor bun, cat de bun ? nu stiu ca inca sunt informatii putine. Daca il echipezi de la hobbyking iese ieftin.
Nici un planor din spuma nu e grozav pentru ca nu penetreaza bine, dar asta nu conteaza ca poti compensa cu motorul.
EZ*2 cu eleroane e un planor foarte bun. Are avantajul ca se stange frumos si usor in cutie. Se echipeaza foarte ieftin.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 07 June 2013 - 06:11 PM
#7
Postat 07 June 2013 - 06:35 PM
Din pacate EasyGlider Blue e acelasi EasyGlider Pro cu alta culoare, conform Multiplex:
new “Blue Edition” finish
http://www.multiplex...2104f804ad9c145
adica cacamaca, alta foaie cu stickere. Eu am tot sperat ca vor face un EasyGlider nou cu coada demontabila precum EasyStar II dar se pare ca sunt prea zgarciti sa plateasca o matrita noua pentru fuselaj (ca aripile ar fi oricum neschimbate).
Au scos in schimb Solius care a avut un start modest, a cam trecut vremea cand lumea saliva excitata la fiecare model nou Multiplex.
Exista sigur un Solius la Brasov la dl. Giro care e multumit de el. Eu unul nu am de gand sa il cumpar. Trebuie sa vad opinii nu entuziaste, de-a dreptul extatice ca sa ma tenteze. Ce a aparut pana acum pe rcgroups sunt mai mult opinii caldute.
sorr, la 07 June 2013 - 06:11 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#8
Postat 07 June 2013 - 06:42 PM
La un planor compozit de top cu frame ultracurat masa in plus creste viteza si puterea de penetrare. La o spuma cu frame-ul ineficient masa in plus nu o face dacat sa cada mai tare, ca o caramida. Singura sansa pentru un planor din spuma e sa fie usor (precum e Radian).
Asadar daca mergi pe drumul EZG si vrei sa planeze e bine sa il faci cat mai usor cu putinta.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 07 June 2013 - 06:52 PM
asta e ieftin, spuma fara pretentii
http://www.rhcforum....r-diamond-2500/
asta e o clasa sau doua peste spume
http://www.rhcforum....ce-pelikan-27m/
amandoua sunt la un pret decent, demontabile, marime potrivita (cam maximum ce incape in masina) - oricum mai mare = planeaza mai bine.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#10
Postat 07 June 2013 - 09:43 PM
De remarcat este ca la 2M un planor cu motor si baterii va avea o incarcare mare pe aripa si nu va merge tare bine in termica. Ca sa compensezi petru motor si baterii fara sa daunezi la performanta te duci pe la 3M cel putin si asta intra in masina fara probleme in scaunul din fata.
Top Models are ceva lucruri foarte misto si performante. Daca vrei ceva bun si performant ai doua obtiuni. Unu scoate portofelul afara si doi fa-l tu de la zero. Poti face un fuselaj usor mulat din balsa care nu cintareste mult si niste aripi cu nervuri nu sit tare greu de facut si ai ceva decent plus satisfactia personala.
#11
Postat 08 June 2013 - 06:34 AM
Sa fie relaxant si stabil in zbor.
Sa nu-l deranjeze un vant de 5 Km/h
Sa aiba comenzi si pe eleroane
Sa fie cu ampenaj demontabil pentru transport usor
Anvergura cca 2m
In aceste conditii vad ca solutie urmatoarele:
RADIAN PRO
SOLIUS
ASW-17
Multumesc pentru sugestii.
#12
Postat 08 June 2013 - 07:50 AM
E intadevar demontabil. Aripile sunt acoperita integral cu un fel de hartie autoadeziva (arata mai bine decat suna). E bine finisat si se monteaza usor. Electronica e superjunk, sanse mari ca ceva pe el sa nu functioneze de nou.
La Rapa a zburat bine dar ce nu zboara bine la Rapa, oricum pare sa nu aibe apucaturi urate.
Radian Pro vad ca este la superoferta:
http://www.der-schwe...ry=radian%20pro 140 EUR varianta PNF (adica are toata electronica mai putin receptor si pak) cu transport prin curier moca
Solius RR la acelasi magazin e 250 EUR.
Eu as cumpara Radian PRO.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#13
Postat 08 June 2013 - 08:13 AM
#14
Postat 08 June 2013 - 08:51 AM
#15
Postat 11 June 2013 - 07:45 AM
Alegerea a fost facuta. De ieri a poposit in hangar un Radian Pro.

Number of downloads: 55
Aceasta postare a fost editata de sorr: 11 June 2013 - 07:46 AM
#16
Postat 11 June 2013 - 12:28 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#17
Postat 11 June 2013 - 07:57 PM
#18
Postat 12 June 2013 - 10:17 AM
Este dstul de ingrijit lucrat. Ce nu prea-mi place sunt scochurile de pe fuselaj si intradosul aripii - putea arata mai bine.
Un alt minus - nu are protectoare la tijele servourilor din aripa. S-ar putea in iarba inalta sa cam agate.
In rest, e mare, e frumos. Din pacate lipsa timpului face sa aman zborul inaugural. La momentul potrivit sigur vin cu un "maiden fligt".
#19
Postat 12 June 2013 - 02:01 PM
sorr, la 12 June 2013 - 10:17 AM, a spus:
Este dstul de ingrijit lucrat. Ce nu prea-mi place sunt scochurile de pe fuselaj si intradosul aripii - putea arata mai bine.
Un alt minus - nu are protectoare la tijele servourilor din aripa. S-ar putea in iarba inalta sa cam agate.
In rest, e mare, e frumos. Din pacate lipsa timpului face sa aman zborul inaugural. La momentul potrivit sigur vin cu un "maiden fligt".
Salut.De unde l-ai cumparat si cu cat? La cei din Austria din link-ul dat de Stefan unde costa 139 euro si transportul conform promotiei lor ar trebui sa fie gratis in momentul in care vreau sa platesc imi apare si taxa de transport si manevrare,inca vre-o 12 euro.....
Yak 55 EP by Telink
Heli-T-Rex 450 Sport
HK450 pro
#20
Postat 12 June 2013 - 03:56 PM
Bafta!
#21
Postat 12 June 2013 - 05:52 PM
Aceasta postare a fost editata de F2B: 12 June 2013 - 05:53 PM
#22
Postat 12 June 2013 - 07:41 PM
Draga F2B este posibil sa se poata aduce imbunatatiri modelului de fabrica. Insa pana nu il zbor sa vad cum merge si ce poate nu am sa intervin cu nimic.
Referitor la paralela Radian - Radian Pro. Intr-adevar foarte multi considera Radian mai reusit ca Radian Pro, dar din cate imi dau seama, ca planor. Eu mi-am dorit un model cu control pe eleroane si cu flapsuri. Flapsurile sunt intr-adevar super. Daca sunt reglate corect poti obtine un zbor ireal: foarte stabil la viteza mica. Utilizez flapsuri la un Beaver ST Model - decoleaza si aterizeaza in 5 metri, plus ca trece pe deasupra asistentei ca la parada cu viteza incredibil de mica.
Fii sigur ca inainte de a alege m-am informat temeinic.
Multa bafta!
#23
Postat 26 June 2013 - 08:50 AM
Multumesc tuturor pentru indrumari.
Voi inchide acest topic.
In momentul in care voi zbura Radian Pro voi reveni cu un topic de review (sper sa nu mai fie altul deschis). Acolo ne vom da cu parerea ce si cum,
Pana atunci aterizari line tuturor.
#24
Postat 26 June 2013 - 09:10 AM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 June 2013 - 09:10 AM
#25
Postat 26 June 2013 - 09:30 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#26
Postat 26 June 2013 - 10:16 AM
Bafta tuturor!
#27
Postat 01 July 2013 - 02:03 PM
Ce pot spune?
Timp de 4 ore mi-au ajuns 2 acumulatori de 1800mAh. Au fost per total circa 14 decolari, dar si pauze la sol pentru reglaje.
Pleaca foarte usor din mana cu motorul la 1/2. Pentru ascensiune am dus stickul la maxim. Altfel contra vantului statea pe loc iar cu vantul in spate era impins in jos. Deh... e planor nu acrobat. Oricum, motorul si elicea de pe el isi fac treaba si poti urca fara probleme, dar la un unghi cuminte (cca 30*).
In zbor Radian Pro e mai degraba rapid.
Desi directia are suprafata foarte mare, contra vantului rotirea se face destul de greu. Modelul este purtat in lateral, in deriva, in loc sa se roteasca. Este necesara utilizarea eleroanelor pentru a realiza inclinarea pe aripa din interiorul curbei, astfel incat modelul sa se poata roti.
Odata ridicat, cu flapsurile activate cca 6-8 mm, portanta e suficient de mare incat sa nu mai vrea sa coboare. Ca sa poata plana pe curenti am observat ca trebuie ridicat la peste 50 m poate chiar spre 100m, altfel vine usor dar constant spre sol. Am prins curentul cald in timpul deplasarii incete de-a lungul unei vai. In acel moment am observat cum incepe brusc sa se ridice; in cativa metri a castigat semnificativ in inaltime. La iesirea din curentul ascendent a revenit la planarea normala. L-am intors si iarasi a inceput ascensiunea. Descriind o spirala am reusit sa-l tin in zona curentului ascendent. Nu pot aprecia inaltimea, cert este ca la un momant dat am devenit nesigur pe manevre pentru ca nu il mai vedeam prea bine si continua sa se departeze. Aveam senzatia ca nu il mai pot aduce la sol. L-am pus cu spatele in vant si am iesit din termica coborandu-l la o inaltime confortabila, unde il puteam vedea bine. Cred ca am gustat putin din planorismul adevarat.
Aceasta postare a fost editata de sorr: 01 July 2013 - 02:06 PM
#28
Postat 01 July 2013 - 02:43 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/