Modelism - RHC Forum: Multiplex EasyStar ca planor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Multiplex EasyStar ca planor I si mai ales II

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2013 - 07:26 PM

Odata cu aparitia lui EzStar II cu pale pliante cred ca merita un topic dedicat lor la planoare. EzStar I are elice fixa ce taie din abilitatile de planare dar Ez II este un planor excelent (stiu ca l-am zburat de imprumut)

Inspirat de Ez II si de pretul redus cu care se mai vinde inca Ez I am cumparat unul cu gandul sa il fac (moto) planor. Pentru asta piese centrala sunt palele pliante. Am gasit niste pale china 6x4.5 luate cu ani multi in urma, pale pe care nu credeam ca o sa le folosesc vreodata.

Dupa o prima tentativa cu motorul original Permax
Fisier atasat  IMG_6970.jpg (85.96K)
Number of downloads: 146Fisier atasat  IMG_6986.jpg (84.08K)
Number of downloads: 153

am trecut imediat la un motor brushless luat in urma cu multi ani. Motorul e foarte mic, intra intr-o cutie de medicamente, care la randul ei intra in locasul pentru Permax.

Fisier atasat  IMG_6022.jpg (62.16K)
Number of downloads: 159Fisier atasat  IMG_6010.jpg (59.79K)
Number of downloads: 153

Tractiunea e cam la fel, consumul e de 7A din lipo 2s si greutatea mult mai mica ceea ce a redus necesarul de masa in bot.

In final EzStarI in aceasta configuratie are 520-535g RTF. Mai multe poze si vorbarie am pus aici:
http://www.rhcforum....post__p__627682

Urmeaza sa revin cu impresii de zbor si date din variometru. Cine are experiente placute cu EZ ca planor (in termica sau la panta) e invitat sa posteze cu filme si poze
0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2013 - 07:35 PM

Azi am scos EzStar I pe o vreme frumoasa cu briza usoara. Si l-am zburat.

Urca extrem de incet, motorizarea este la limita limitei. Pana la 150m am nevoie de vreo 2 minute. Dar aodat ajuns acolo mama cum zboara.

O fi fost azi ziua in mod exceptional buna da urca in termica de nu se poate. De fapt odata ajuns peste 200m am avut dificultati in al aduce jos cu blandete, pe la 40m am mai prins una si iar a inceput sa urce. Am facut norma de 10 minute in aer fara probleme.

De jos se vedea ca un EzGlider dar mult mai mic. Adica se vedea la 200m ca Ezglider la 270m. Trebuie sa ii trag dungile cu marker sa se vada mai bine.

Sunt foarte multumit de cum planeaza, mai putin de cum urca dar e suportabil.
0

#3 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 09 March 2013 - 08:54 PM

Vezi postareastiganas, la 09 March 2013 - 07:35 PM, a spus:

Azi am scos EzStar I pe o vreme frumoasa cu briza usoara. Si l-am zburat.

Urca extrem de incet, motorizarea este la limita limitei. Pana la 150m am nevoie de vreo 2 minute. Dar aodat ajuns acolo mama cum zboara.

O fi fost azi ziua in mod exceptional buna da urca in termica de nu se poate. De fapt odata ajuns peste 200m am avut dificultati in al aduce jos cu blandete, pe la 40m am mai prins una si iar a inceput sa urce. Am facut norma de 10 minute in aer fara probleme.

De jos se vedea ca un EzGlider dar mult mai mic. Adica se vedea la 200m ca Ezglider la 270m. Trebuie sa ii trag dungile cu marker sa se vada mai bine.

Sunt foarte multumit de cum planeaza, mai putin de cum urca dar e suportabil.


Dar tu ai vrut motorizarea asta !!! de ce nu ai folosit o motorizare mai buna , mai performanta , il urci unde vrei si il lasi sa planeze cat poti , eu pe bixler-ul meu pun o motorizare 2826 / 2200kv , pe youtube aceasta motorizare se descurca foarte bine si cu fpv montat pe planor
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2013 - 10:42 AM

E vorba de planoare, sa vezi ce greu e sa il urci cand nu ai motor deloc. Tot ce trebuie pentru al face vioi e sa pun pak 3s.

La 3s consuma 12A, adica 120-135W. Greutatea ramane neschimbata caci pun pak de 500-800 mah. La puterea si masa asta o sa urce foarte bine.

12A este peste ce poate motorasul asta dar pentru scurt timp merge, eventual nu dau gazul la maxim. Oricum in zbor e altceva, are aerisire buna.


Toti cai prezenti ieri pe camp au fost uimiti cat de usor poate sa fie.

Sa ne spui cum urca Bixlerul in termica.

Vezi postareamarian.dumitru74, la 09 March 2013 - 08:54 PM, a spus:

Dar tu ai vrut motorizarea asta !!! de ce nu ai folosit o motorizare mai buna , mai performanta , il urci unde vrei si il lasi sa planeze cat poti , eu pe bixler-ul meu pun o motorizare 2826 / 2200kv , pe youtube aceasta motorizare se descurca foarte bine si cu fpv montat pe planor

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 10 March 2013 - 10:43 AM

0

#5 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2013 - 10:57 AM

Eu l-am facut planor pe EzStar I ca a fost ieftin si a fost la indemana. Ez I e istorie.

EzStar II e insa gata gandit ca planor si planeaza excelent. Trebuie construit cat mai usor cu putinta ceea ce nu e greu deloc.

Un motor precum cel recomandat de Multiplex (54g) sau chiar mai mic si pak cat mai mic. Botul mai lung decat la EzI e un avantaj.
0

#6 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 10 March 2013 - 10:22 PM

Vezi postareastiganas, la 10 March 2013 - 10:42 AM, a spus:

E vorba de planoare, sa vezi ce greu e sa il urci cand nu ai motor deloc. Tot ce trebuie pentru al face vioi e sa pun pak 3s.

La 3s consuma 12A, adica 120-135W. Greutatea ramane neschimbata caci pun pak de 500-800 mah. La puterea si masa asta o sa urce foarte bine.

12A este peste ce poate motorasul asta dar pentru scurt timp merge, eventual nu dau gazul la maxim. Oricum in zbor e altceva, are aerisire buna.


Toti cai prezenti ieri pe camp au fost uimiti cat de usor poate sa fie.

Sa ne spui cum urca Bixlerul in termica.




Sper sa ma descurc cu el ( fiind incepator , dar am inteles ca zboara aproape singur ) o sa rog pe cineva de la Cet sa mi-l ridice si cu ajutorul lui sa il zbor singur , pana una alta i-am facut un sant de 2mm in elevator pe latime ca sa ii pun o tija din carbon , o sa incerc sa o lipesc maine ,o sa incerc sa pun si ceva poze , o sa incerc cam in doua saptamani si stabilizatorul de la HK 3axis , cu asta montat nici cu statia in mana nu trebuie sa stai , vine singur la aterizare http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
0

#7 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 03 June 2013 - 09:03 PM

Salut , ma tot bate gandul sa imi cumpar si un ES2 , ma gandesc la urmatoarea motorizare http://www.hobbyking...800KV_438W.html , s-au la http://www.hobbyking...less_Motor.html , cu un esc de 30A , imi place sistemul de elice pliabila 7x6 si vreau sa merg cu aceasta , care din cele doua motorizari mi le recomandati ? nu vreau sa trag de el ca sa urce dar nici sa il fac jet , iar daca bate vantul sa nu ma gandesc daca poate zbura contra vantului , eu pe bixler-ul meu am motorul asta http://www.hobbyking...nner_Motor.html , cu un esc de 40A , si elice 6x4 , merge struna eu mai dau rateuri , dar am zburat cu el si la mare pe plaja unde vantul batea destul de tare acum vreo 2 saptamani , nu am avut nici o problema de genul ca nu poate face fata motorul , s-au esc-ul incins .... etc . astept sugestii
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2013 - 09:39 PM

Al doilea, si in general nu motoare NTM, sunt de evitat.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 04 June 2013 - 06:42 AM

Vezi postarearenatoa, la 03 June 2013 - 09:39 PM, a spus:

Al doilea, si in general nu motoare NTM, sunt de evitat.


Are putere sa impinga ES2-ul ? ar fi si alta optiune pentru motor dar care sa mearga cu elicea respectiva 7x6?( ma refer la cele de la HK ) , ai idee cum pot prinde motorul de suportul motorului , din cate am vazut ar trebui schimbat axul , dar are o siguranta iar daca intorc axul nu prea mai are unde intra siguranta
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2013 - 07:39 AM

Poti sa uiti de siguranta, ma crezi ca am avut asa ceva la un copter la care am scos sigurantele la 3 dintre ele, stateau doar in campul magnetic al motorului, au tinut rulmentii o vesnicie, ca nu mai erau solicitati axial, ci doar radial. Mai mult de 2mm nu se misca clopotul din loc. Cel caruia nu i-am scos siguranta s-a dus primul :D

Iar de impins, mai mult ca suficient, nu te stresa, cu elicea 7x6 garantez panta de decolare de 45 grade.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 June 2013 - 07:40 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 04 June 2013 - 06:23 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 June 2013 - 07:39 AM, a spus:

Poti sa uiti de siguranta, ma crezi ca am avut asa ceva la un copter la care am scos sigurantele la 3 dintre ele, stateau doar in campul magnetic al motorului, au tinut rulmentii o vesnicie, ca nu mai erau solicitati axial, ci doar radial. Mai mult de 2mm nu se misca clopotul din loc. Cel caruia nu i-am scos siguranta s-a dus primul :D

Iar de impins, mai mult ca suficient, nu te stresa, cu elicea 7x6 garantez panta de decolare de 45 grade.



Multumesc pentru sfaturi , cum pun mana pe niste banuti si direct pe Sperantei ma opresc , am vazut ca ES2 este fabricat in Vietnam parca , am fost pe acolo inainte sa imi cumpar Bixler-ul si am vazut ce scrie pe ambalaj , dar are piese de rezerva si asta este un mare avantaj , o sa incerc motorizarea respectiva cu un esc de 30A ( sper sa fie suficient ) am si cateva servo hxt900 , un receptor gasesc
ps , tu pe unde te '' zbori '' de obicei
0

#12 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2013 - 06:48 PM

Nu merge. Motorul trage sau impinge.

Cand trage nu are nevoie de sigurante. Cand impinge (si e montat cum e montat in EZ2) nu se poate fara sigurante.

Ca motor nu e mare filozofie, trebuie un motor similar cu ce recomanda Multiplex si anume PERMAX BL-O 2830-1100.

Trebuie sa aibe musai ax de 3.17mm ca sa mearga conul.

Motorul care corespunde 99,99% cu cel de la Multiplex este asta:
Turnigy 2209 26turn 1130kv 15A Outrunner
http://www.hobbyking..._Outrunner.html

Nu e chiar atat de greu, am cautat 1 minut pe hobbyking. Orice alt motor e ori mai greu, ari are axul de alta dimensiune ori alt KV, alta prindere, etc, etc. Peste toate astea motorul perfect e ieftin si e pe stoc.

Cu cat pui un motor mai puternic cu atat o sa fie mai greu in spate si va trebui sa compensezi cu baterie mai mare in fata adaugand grame multe si inutile facandu-l din ce in ce mai putin planor.

Vezi postarearenatoa, la 04 June 2013 - 07:39 AM, a spus:

Poti sa uiti de siguranta, ma crezi ca am avut asa ceva la un copter la care am scos sigurantele la 3 dintre ele, stateau doar in campul magnetic al motorului, au tinut rulmentii o vesnicie, ca nu mai erau solicitati axial, ci doar radial. Mai mult de 2mm nu se misca clopotul din loc. Cel caruia nu i-am scos siguranta s-a dus primul :D

Iar de impins, mai mult ca suficient, nu te stresa, cu elicea 7x6 garantez panta de decolare de 45 grade.

0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2013 - 07:35 PM

Nu vizualizez cum e la tine cu trasul si impinsul, dar in filmul asta de unboxing o sa vezi ca nu inventez, un motor poate merge fara siguranta si este chiar recomandat in mult cazuri.



Nu am gasit ceva mai bun ca sa te conving, dupa ce am cautat juma de ora in toata arhiva dupa o imagine cu un motor de la fostul copter de care vorbesc, cu sigurantele scoase. La cel actual nu le-am scos, ca nu are, sunt motoare speciale de copter, cu rulment de presiune, nu radial.
Copterul asta l-a avut si Eba, iti poate povesti daca i-au sarit vreodata in zbor clopotele. Eu am facut prabusiri controlate de la 50m, cu franare pe la 10m si oprire la 2-3m de pamant si nu am avut incidente. Cred ca trebuie cam 2-3 kg tractiune ca sa scoti un clopot de pe un motor.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 June 2013 - 07:36 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2013 - 07:52 PM

Sunt convins ca exemplele tale sunt corecte, dar in EZ*2 daca pui un motor fara sigurante forta elicei o sa sa impinga clopotul si conul o sa se frece de suportul din plastic al motorului cu atat mai mult cu cat distanta intre con si suport (batiu) e foarte mica.

Cine doreste sa experimenteze e liber sa o faca, la multicoptere se fac multe chestii neortodoxe care merg foarte bine.
0

#15 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 05 June 2013 - 06:30 AM

Vezi postareastiganas, la 04 June 2013 - 07:52 PM, a spus:

Sunt convins ca exemplele tale sunt corecte, dar in EZ*2 daca pui un motor fara sigurante forta elicei o sa sa impinga clopotul si conul o sa se frece de suportul din plastic al motorului cu atat mai mult cu cat distanta intre con si suport (batiu) e foarte mica.

Cine doreste sa experimenteze e liber sa o faca, la multicoptere se fac multe chestii neortodoxe care merg foarte bine.


Am inteles , am facut aseara un experiment cu un motor similar care este ars si intradevar ( am schimbat axul ) clopotul tinde sa iasa cand se roteste , forta care trebuie aplicata este destul de mare , acum ma gandesc daca exista posibilitatea sa dau axul unui strungar si sa imi faca un mic sentulet in ax ca sa intre si siguranta , O FI BINE ? s-au ca sa nu ma complic montez motorul afara si il las asa cum a venit din fabrica ( ideea este ca motorul acesta il am si parca nu mai vreau sa astept o luna si ceva pana soseste altul )
0

#16 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2013 - 08:11 AM

Nu prea inteleg de ce vrei sa cumperi un EZ*2 daca ai un Bixler. Daca vrei sa zboare foarte bine trebuie sa il faci cat mai aproape de ceea ce recomanda Multiplex, altfel o sa fie un Bixler 2.

Daca vrei un planor e mai simplu sa cumperi un EasyGlider, e cam la fel de scump si ai mai multa flexibilitate la motoare, nici nu iti trebuie sigurante daca intorci axul.
0

#17 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 05 June 2013 - 01:27 PM

Nu ma intelege gresit , bixler ul zboara ff bine fiind primul zburator a mai suferit. , iat in alta ordine imi place sistemul de demontare a profundorului ff bun pentru transport o sa ma gandesc si la cealalta varianta propusa de tine , mai imi dau mana pe asta si o sa vin si prin Chitila (culmea este ca acolo lucrez)sa va vad si pe voi la zbor pana atunci mai facem o pauza mica astept un motor pentru bixler
0

#18 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2013 - 09:21 PM

Aici sunt 100% in acord cu tine, si mie imi place coada demontabila. Daca nu vrei sa astepti (dar muncesti putin sa intorci axul):
D2822/17 Brushless Outrunner 1100kv
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
e chiar mai usor decat originalul si suficient de putenic


din Olanda vine mai repede decat strangi tu banii sa faci o vizita pe str. Sperantei.
0

#19 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 10 June 2013 - 08:36 PM

Vezi postareastiganas, la 05 June 2013 - 08:11 AM, a spus:

Nu prea inteleg de ce vrei sa cumperi un EZ*2 daca ai un Bixler. Daca vrei sa zboare foarte bine trebuie sa il faci cat mai aproape de ceea ce recomanda Multiplex, altfel o sa fie un Bixler 2.

Daca vrei un planor e mai simplu sa cumperi un EasyGlider, e cam la fel de scump si ai mai multa flexibilitate la motoare, nici nu iti trebuie sigurante daca intorci axul.



Am vazut ca pretul este cam la fel ( o diferenta destul de mica ) , deci tu imi recomanzi easyglider dar pe stoc au doar varianta PRO , ca urmator pas de la ce trebuie urmat dupa ce am facut '' scoala '' pe bixler , da interesanta propunerea , dar motorizare o am deja si parca nu as mai vrea sa astept altceva , crezi ca urmatoarea echipare este compatibila si cu EG pro

motor
http://www.hobbyking...less_Motor.html

esc
http://www.hobbyking...SC_3A_UBEC.html

servo
http://www.hobbyking...icro_Servo.html

Astept un raspuns / sugestie in legatura cu cele de mai sus
Cu stima
0

#20 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2013 - 09:12 PM

HXT900 merg OK la aero (atentie EZG e facut sa accepte in fuselaj servo mini de 16g). ESC-ul e ca oricare altul, la aero nu sunt mari pretentii si cu atat mai putin la planoare. BEC-ul ala de 3A cred ca e barba dar la EZG/EZ* merge OK.

Problema e cu motorul. Odata trebuie intors axul. Nu trebuie sa ii pui siguranta ca elicea trage. Problema ramane turatia si axul.

La EZ* vrei turatie mare pentru ca ai spatiu mic pentru elice dar la modul general pentru un planor vrei elice cat mai mare pentru ca te intereseaza tractiunea nu viteza. Cu baterie 3s o sa poti pune ceva gen 7x4 cel mult 8x6 elice pliabila.

Dar chiar si in manualul Multiplex de la PRO este recomandat pak de 2s:

Himax 2816 - 1220, speed controller- BL-27 II, 10” x 6”
Himax 3516 - 1130, Regler - BL -37 II, Luftschraube 12x6

asadar eu il vad zburand cu un pak 2s si o elice de 10x6, poate 11x6 (trebuie sa verifici consumul) - tractiunea o simti la mana.

Partea proasta e ca elicea si conul nu vin in cutie si sunt destul de scumpe. Aici vine inca o problema. Conul de la Multiplex e numai pentru ax de 4mm si 5mm, motorul tau are 3.2mm. Si numai conul de la Multiplex vine bine.

EZG PRO e singurul care exista acum, prima varianta nu se mai face demult.

Astea fiind spuse eu am zburat cu EZ*2 ca planor (adica pornit motor, urcat, oprit motor si planat pana la aterizare) si am ramas cu o senzatie foarte placuta. Planeaza foarte bine, suporta buseli mult mai bine decat un model cu motor in bot si fita fitelor se poate prinde in mana la aterizare ca n-are pale si motor in fata.
0

#21 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 16 June 2013 - 09:38 PM

Vezi postareastiganas, la 10 June 2013 - 09:12 PM, a spus:

HXT900 merg OK la aero (atentie EZG e facut sa accepte in fuselaj servo mini de 16g). ESC-ul e ca oricare altul, la aero nu sunt mari pretentii si cu atat mai putin la planoare. BEC-ul ala de 3A cred ca e barba dar la EZG/EZ* merge OK.

Problema e cu motorul. Odata trebuie intors axul. Nu trebuie sa ii pui siguranta ca elicea trage. Problema ramane turatia si axul.

La EZ* vrei turatie mare pentru ca ai spatiu mic pentru elice dar la modul general pentru un planor vrei elice cat mai mare pentru ca te intereseaza tractiunea nu viteza. Cu baterie 3s o sa poti pune ceva gen 7x4 cel mult 8x6 elice pliabila.

Dar chiar si in manualul Multiplex de la PRO este recomandat pak de 2s:

Himax 2816 - 1220, speed controller- BL-27 II, 10” x 6”
Himax 3516 - 1130, Regler - BL -37 II, Luftschraube 12x6

asadar eu il vad zburand cu un pak 2s si o elice de 10x6, poate 11x6 (trebuie sa verifici consumul) - tractiunea o simti la mana.

Partea proasta e ca elicea si conul nu vin in cutie si sunt destul de scumpe. Aici vine inca o problema. Conul de la Multiplex e numai pentru ax de 4mm si 5mm, motorul tau are 3.2mm. Si numai conul de la Multiplex vine bine.

EZG PRO e singurul care exista acum, prima varianta nu se mai face demult.

Astea fiind spuse eu am zburat cu EZ*2 ca planor (adica pornit motor, urcat, oprit motor si planat pana la aterizare) si am ramas cu o senzatie foarte placuta. Planeaza foarte bine, suporta buseli mult mai bine decat un model cu motor in bot si fita fitelor se poate prinde in mana la aterizare ca n-are pale si motor in fata.



M-ai ''desumflat '' easyglider pro spui ca nu vine cu elice , con , cam ce inseamna ca si cost elicea si conul ? ca si motor as folosi ce am acum pe bixler http://www.hobbyking...nner_Motor.html , trage destul de bine bixler-ul asa ca nu cred ca vor fi probleme cu ceva un pic mai mare , daca socoteala nu imi iese bine ma indrept catre easy star2 cu motorul original al lui , costa mai mult dar am inteles ca motoarele lor sunt fff bune fiabile , randament putere-consum ff bun , motorul costa vreo 115 lei , am un esc de 30A si cateva servo digitale de 2,5kg cu angrenaje metalice , astept un rapsuns de la tine pentru a incerca sa iau o decizie in urmatoarea alegere
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 June 2013 - 09:51 PM

Ar fi o aiureala totala sa pui motor de 2200kv pe un EG... ala nici pe EZ nu este optimal, este pentru rupt in figuri.
Tine minte, regula de baza: cu cat e elicea mai mare si kv-ul mai mic, eficienta e mai mare !
... cu picioarele pe pamant ...
0

#23 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 17 June 2013 - 06:55 AM

Vezi postarearenatoa, la 16 June 2013 - 09:51 PM, a spus:

Ar fi o aiureala totala sa pui motor de 2200kv pe un EG... ala nici pe EZ nu este optimal, este pentru rupt in figuri.
Tine minte, regula de baza: cu cat e elicea mai mare si kv-ul mai mic, eficienta e mai mare !


Merci pentru lamurire , probabil ca o sa merg pe ES2 cu motorizarea originala cea de 1100kv si elicea de 8x6 ce vine in kit
0

#24 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 17 June 2013 - 06:01 PM

Vezi postareamarian.dumitru74, la 17 June 2013 - 06:55 AM, a spus:

... si elicea de 8x6 ce vine in kit

- atentie: elicea din kitt este de 7x6"

Aceasta postare a fost editata de monaco: 17 June 2013 - 06:03 PM

0

#25 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 17 June 2013 - 07:55 PM

Vezi postareamonaco, la 17 June 2013 - 06:01 PM, a spus:

- atentie: elicea din kitt este de 7x6"



Da 7x6 , ma gandeam in alta parte
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu