CNC-ul din imaginea postata de renatoa pare OK, dar este oarecum atipic.
De exemplu, surubul de pe Z sta in lagarul de jos (care nu se vede dar e obligatoriu sa fie acolo) si in cuplajul motorului. Se vede bine si la axa transversala, probabil ca e la fel si la cealalta Nu-i tocmai ortodoxa metoda, Daca inaltimea gantry-ului nu m-ar speria tinand cont de ce ar putea freza, ma deranjeaza faptul ca este foarte ingust, adica bucsile cu bile sunt puse foarte aproape una de alta.
As zice ca totul e facut pentru a se obtine un pret atractiv, dar nu e asa. Bara e fixata pe suport pe toata lungimea, o componenta relativ scumpa daca tinem cont ca bara este gaurita si filetata. Daca este asamblat corect nu-i bai mare, a scos de pe unde a putut si a pastrat ce trebuie sa ramana totusi rigid.
Sper sa nu-l supar pe katran, fac o corectie. A scris A3 dar a dat dimensiunile pentru A2. Si sper sa nu-l supar pe renatoa, un CNC indiferent daca e A3, A2 sau A4 costa cam la fel de mult, Pretul ghidajului in costul total este neglijabil, daca nu intervin complicatii constructive. Doar masa schimba putin situatia, daca e dintr-un material scump. In rest, cam toate componentele sunt aceleasi.
Un exemplu la nimereala, pentru 0,5m ghidaj rotund de 16 mm diametru incastrat doar la capete (nu ma refer la cursa activa) o sa avem cam 1 m de bara la 60 lei, 4 patine de 240 lei si 4 suporti de capat la 52 lei impreuna. Adica in total cam 350 lei.
Daca dorim un ghidaj doar de 250 mm lungime pretul va fi de 320 lei sau daca il dorim la 1 m lungime va ajunge 410.
Eu zic ca cu ceva cunostinte (nu numai tehnice), doua maini pricepute si fara pretentii exagerate se poate obtine ceva la pretul tinta propus, daca faci pentru uzul personal si nu tii cont de alte cheltuieli "ascunse"...
PS. Depinde foarte mult de ofertele primite pentru materiale, ca sunt diferente enorme intre ele.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 December 2012 - 10:49 AM