Zbor de 100min ?
#1
Postat 26 August 2012 - 03:04 PM
fpvlabs
Aici este clipul celui cu 100 min zbor:
Tot aici este un clip raw:
Se pare ca foloseste bateria asta:
baterie 11 A 820g
#2
Postat 26 August 2012 - 11:28 PM
#3
Postat 05 October 2012 - 11:14 AM
Rivelino, la 26 August 2012 - 03:04 PM, a spus:
fpvlabs
Aici este clipul celui cu 100 min zbor:
Tot aici este un clip raw:
Se pare ca foloseste bateria asta:
baterie 11 A 820g
ma bag si eu ca prostul dar poate nu am inteles bine tipul ala a zburat cu hexa incontinu 100 minute??????
mi se pare imposibil.
#4
Postat 05 October 2012 - 04:14 PM
Nici teoretic nu scoti minutele alea, oricum ai intoarce-o.
Dar totusi, ca o idee de cum pot influenta anumiti factori radical durata de zbor... sa luam calitatea bateriei.
Bateria facuta de firma Maxamps reuseste sa impacheteze energia maxima care o poate da un lipo la ora actuala, ajungand la o densitate de 200Wh/kg.
De exemplu un 11000mAh 4s 40C are 825 grame si costa un mizilic de 300$.
Echivalentul HK cel mai apropiat ar fi compus din 2 pack Zippy Compact 5800 25C, care ar cantari 2 x 569 = 1138 grame si ar costa 90$. Densitatea de energe a celei de la HK este de doar 145W/kg, onorabila totusi comparata cu 120-130W/kg cat au marea masa, cele intre 2-5000mAh folosite uzual.
Impactul celor "numai" 300g asupra duratei de zbor este imens, ceva cam de la 38 la 49 minute, pe un cadru proiectat special pentru stat in hover si nimic altceva..
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 October 2012 - 04:14 PM
#5
Postat 05 October 2012 - 11:26 PM
Cand oi sparge o banca, imi iau si eu niste pack-uri d-alea :D
#6
Postat 06 October 2012 - 08:58 AM
Reteta unui zbor de o ora e destul de simpla... ca sa zicem asa :wub:
Se ia o baterie din aia minune... nu trebuie sa fie cea de 11Ah / 4s, poate sa fie si mai mica /ieftina, o sa vedeti imediat de ce.
Acele baterii, dupa cum am spus mai sus, si se poate si calcula, stocheaza 200Wh/kg, indiferente de model, pt ca folosesc aceleasi celule. Deci se poate merge si pe cele mai mici de 6500 sau 9000.
Dupa care, se construieste, mai bine zis se incearca :D un cadru care sa aiba gata de zbor aceasi greutate cu bateria, si, aspectul cel mai important, sa aiba un sistem de motoare / elici capabil de o eficienta de 10g/W adica 100W/kg la greutatea respectiva a intregului ansamblu. De ce tocmai aceasta valoare ? Pai e simplu, ca sa fie intelegerea mai usoara, e vorba de un "troc" intre baterie si restul cadrului. Zice bateria... "eu am 200W la bord care ii pot livra intr-o ora, iti dau tie 100W ca sa te ridici pe tine si imi pastrez 100W pt mine ca sa ma ridici pe mine... deal ?" Si daca dumnealui cadrul crede ca poate, bate palma.
Care sunt dificultatile in scenariul de mai sus. Multe !
O eficienta de 100W/kg este ceva peste medie binisor, si nu se poate obtine decat cu motoare scumpe, elici mari si la greutati mici ! Cum creste greutatea unui ansamblu, cum scade eficienta ! Eficiente asa mari cer elici mari, peste 14", care cantaresc binisor, putand cantari minim 100 grame numai elicile la un quad echipat cu 14x5 elice de lemn sau 16x5 carbon.
La asemenea diametre elicile de plastic nu mai au ce cauta, pentru ca se indoaie, fiind prea flexibile, si pierd mult din eficienta. Poate numai acelea de electric, nu de slow fly, dar acelea sunt grele.
La asemenea elici e clar ca un cadru de 5-600 nu mai corespunde, bratze mai lungi inseamna cadru mai greu si asa se tot aduna.
Daca faceti un calcul simplu derivat din greutate, capacitate baterie si timpul de zbor al copterelor cu care zburam acum, cu motoare rctimer si elici de 10", o sa constatati ca eficienta este undeva spre 150W/kg, mult peste cei 100W/kg necesari ca sa facem ora.
Mai adaugati in ecuatie si eficienta energetica slaba de 120-130W/kg a acumulatoarelor HK obisnuite de 200mAh, comparata cu maxamps, si deja ora coboara sub 30 minute, chiar daca indeplinim conditia ideala ca greutatea cadrului sa fie egala cu cea a bateriei.
Pentru cine vrea recorduri la bani mai putini, am gasit la HK aceasta baterie, pare sa fie cea mai eficienta din tot ce se vinde acolo, atingand 187Wh/kg, la pret aprox 60% din maxamps per Wh.
O ultima observatie, recordurile nu se fac cu S multi :drinks:
#7
Postat 12 October 2012 - 12:09 AM
good work.
Am sa chinui eu in saptamanile urmatoare un cadru ca sa rezulte greutatile necesare. Ma gandesc sa il fac H, mare, si din tuburi de fibra de carbon, doar ca nu am gasit inca in ce fel imbin permanent tuburile intre ele, fara suruburi. Darrr.... noptile sunt lungi!
#8
Postat 12 October 2012 - 08:49 AM
Care e utilitatea sa stai in hover o ora, ca sa se vorbeasca de tine pe forumuri ?
Nu mai bine faci ceva fun sau util ?
#9
Postat 13 October 2012 - 12:31 PM
Finalitatea pe care o vad eu este FPV cu quad, pe distanta mare.
De aceea cred ca sunt bine venite aceste perioade mari de zbor.
Pareri?
#10
Postat 13 October 2012 - 12:54 PM
Tine cont ca recordul actual este numai 6.5km cu un multicopter, care se face usor cu un EZ*.
Nu prea am vazut aplicatii in care sa se duca cineva cativa km cu un multicopter pana la un punct, pentru ca acolo la destinatie e musai sa faca hover si un avion nu l-ar servi mai bine. Sau ca nu s-ar putea apropia mai usor cu masina si sa faca zborul la fata locului. Ma rog, oi avea obiective secrete :blink:
#11
Postat 29 October 2012 - 08:06 AM
"...It is branded as a 6500mAh 150C race pack, and it costs $142 US. It is delivering real-world performance equivalent to that of $35 packs that are rated as 5000mAh 40C packs..."
http://www.ultimater...ad.php?t=139612
#12
Postat 29 October 2012 - 06:39 PM
Asta e valabil indiferent de producator (daca nu minte cu nerusinare).
Vreau sa vad un test cu un pak de 65C continuu cum e descarcat in mod repetat la 65C (adica intr-un minut), racit, reincarcat la 2C (nu sunt pretentios) si repetat.
Daca rezista 50 cicluri cu pierdere de capacitate de 20-30% si nu se face gogoasa inseamna ca e adevarat.
Poate exista (testul nu pakul) dar eu nu am gasit. Producatorii sigur nu au postat astfel de experimente si asta ma face sa fiu sigur sa mint cu nerusinare; toti.
renatoa, la 29 October 2012 - 08:06 AM, a spus:
"...It is branded as a 6500mAh 150C race pack, and it costs $142 US. It is delivering real-world performance equivalent to that of $35 packs that are rated as 5000mAh 40C packs..."
http://www.ultimater...ad.php?t=139612
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 29 October 2012 - 06:39 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#13
Postat 31 October 2012 - 12:57 PM
"WARNING about using Maxamps 11000 mah packs..
we had the same issue here
these packs work wonderfull on a S800
however shoving them inside a CS will be dissapointing.
i mailed Max amps about this and infact they say it is rated 5C only!!
...
Josch i am suprised to see that if we use 60 amps in the hover
The voltage drop to below 22 volts.
This is not ok , I was under the impression that the true 45C was really 45C
But it looks more like 45Amp.
Same problem occurs for the 5S batteries.
I got now also a problem with a customer who replaced his zippys 8000 30C to Maxamp 11000 45C and he has same flight time
And the weight is the same."
http://www.rcgroups....96&postcount=11
#14
Postat 31 October 2012 - 04:07 PM
Iar ca o comparatie intre acestia de 4500 si acelasi A-Spec dar de 2200 ( http://www.hobbyking..._Lipo_Pack.html ) ce pot fi legati in paralel 2 bucati, care ar fi indicat pentru un timp de zbor cat mai mare al unui quad f450 cu sunnysky 2216 si elici de 11" + 3-400 grame incarcatura?
Aceasta postare a fost editata de rookie: 31 October 2012 - 04:08 PM
#15
Postat 31 October 2012 - 04:30 PM
E simplu de comparat 2 de 2200 au 400 grame, fata de 278. Asta inseamna cel putin un minut diferenta.
#16
Postat 01 November 2012 - 01:23 AM
#17
Postat 01 November 2012 - 08:20 AM
Suna frumos, dar cu ce comparam, ca sa judecam bateriile?
Cat era inainte, ce masa avem ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 November 2012 - 08:21 AM
#18
Postat 01 November 2012 - 09:51 AM
Intre timp s-au cam umflat nano-tecii, iar cu noul setup cu FAS-100 si senzorul de celule vad ca am caderi semnificative de tensiune pe cate 1-2 celule la incarcare mare.
Quad-ul are 1,1 Kg fara camera si li-po, si e cu motoarele disc de 360 Kv si elici de 16.
#19
Postat 02 November 2012 - 11:03 AM
Cam la cat ai avut throttle in hover ? Daca l-ai avut sub 40%, cat zice simulatorul... as indrazni sa avansez ipoteza ca daca ai fi fost pe doua de 4500mAh 3s in paralel, adica 9000mAh 3s2p, aceasi greutate, acelasi pret, ai fi avut cel putin 5 minute in plus, hoverind cam la 65% throttle.
In alta ordine de idei... o noua baterie sta sa apara, cu densitate de energie mai mult ca dubla, 525Wh/kg !
http://green.autoblo...-greatly-reduc/
Care intreba cand aduc la HK il extermin :)
#20
Postat 02 November 2012 - 11:07 PM
Eu zbor 4s pe motoarele alea... la 3s de-abia decoleaza.