DJI Naza pentru fotografie aeriana
#1
Postat 17 November 2012 - 03:02 AM
As dori sa intru in domeniul multicopterelor si intr-un final sa incerc si fotografia aeriana. Sper eu, avand in vedere bugetul, sa realizez fotografie aeriana tot cu primul multicopter ce va fi cumparat, pentru ca nu prea imi permit si alte aparate pentru training. Evident ca ma refer la fotografie la nivel de amator, dar sper eu, decenta. Din cate am cautat pe internet, multa lume recomanda pentru inceput DJI, pentru ca ar fi usor de setat si destul de stabil.
Avand in vedere ca nu ma pricep, si vazand ca este lume aici pe forum care are DJI, de la Naza si pana la Wookong, ce recomandari aveti?
E vorba de un buget de maxim 3000 ron, ce ar trebui sa acopere kitul multicopterului, fara statie si fara aparat foto/video.
Ca statie am un Spektrum DX7 cu AR-7000, iar ca foto/video un Sony NEX-5 si un GoPro HD2. Lucruri care sper sa eficientizeze bugetul pt multicopter.
In vedere as avea, din cate am putut cauta, kitul F550 (182£), cu DJI Naza GPS (245£), deci cam 427£, plus suportul de camera(nu am cautat inca recomandari).
As vrea sa adaug si partea de FPV, care probabil nu intra in bani, insa poate mai tarziu, daca totul o sa fie in regula..
Ce parere aveti?
Multumesc
#2
Postat 17 November 2012 - 08:33 AM
#3
Postat 17 November 2012 - 04:31 PM
Daca exista deja, poate imi poti da un link.
Mersi
#4
Postat 17 November 2012 - 05:03 PM
In unica pagina a acestui recent creat forum, nu sare in ochi naza si wookong ?!
#5
Postat 17 November 2012 - 06:16 PM
VISTA = Virus Inside Switch to Apple
#6
Postat 17 November 2012 - 07:22 PM
paul_e88, la 17 November 2012 - 03:02 AM, a spus:
Cum am si spus, am trecut deja prin acele topicuri, dar sunt doar pareri ale unor posesori. Cautam un comparativ, mai exact care ar fi solutia optima in conditiile mentionate..
Daca am deranjat, si se pare ca da, atunci imi pare rau ca am intrebat.
Aceasta postare a fost editata de paul_e88: 17 November 2012 - 07:22 PM
#7
Postat 17 November 2012 - 07:24 PM
Cam cum ar suna un astfel de comparativ ?
Daca vrei intradevar sa fii deranjat, e un thread pe rcgroups, unde sunt facuti varza cei care intra direct in domeniul asa aruncand mii de $ la ei, de lei la noi, crezand ca au dat lovitura cu afacerea cu fotografie aeriana. Se lasa de regula cu aparate facute tzandari :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 November 2012 - 07:27 PM
#8
Postat 17 November 2012 - 11:12 PM
Doar am patit-o in destule alte domenii incat sa stiu sa intreb inainte.
Acum analizez topicurile de pe rcgroups, este unul de 350 de pagini, in care se discuta si despre gimbal-uri.
Foarte probabil o sa merg pe F550 cu Naza-M.
Am vazut ca worms de aici de pe forum a trecut pe alt frame, mai usor. In directia asta asteptam niste sfaturi, daca are rost sau nu sa il iau de-a gata, sau sa incep sa combin niste elemente, care ar putea face treaba mai buna in aceiasi bani.
Oricum, nu e vorba de dat lovitura cu fotografia aeriana, nimeni nu cred ca isi inchipuie ca face vreo afacere cu un multicopter de amatori de nici 1000$. (pt ca asta e atat Naza-M, cat si F550-ul)
#9
Postat 18 November 2012 - 08:32 AM
De exemplu gimbal-ul ... daca nu sunteti doi, sa ai operator video, e pierdere de vreme, parerea mea.
De unul singur cheia succesului este sa devii pilot bun si sa faci totul din miscarea masinii, cel mult un tilt sa ai, dar pentru repozitionare camera, nu pentru traveling pe verticala.
#10
Postat 18 November 2012 - 09:34 AM
In privinta frame-ului sunt pentru a-l construi singur din sticlotextolit si bara de Al de 10mm. Dupa bani cheltuiti aiurea pe nu stiu ce frame (in afara de cele din carbon de firma care costa bani multi) intrun final vei ajunge la concluzia mea.
#11
Postat 18 November 2012 - 10:54 AM
Citeaza
Bun sfat - sunt de aceeasi parere, personal am constatat ca frame-urile scumpe au tendinta de se prabusi foarte repede :drinks:
Bafta.
#12
Postat 18 November 2012 - 11:46 AM
jetix, la 18 November 2012 - 09:34 AM, a spus:
In privinta frame-ului sunt pentru a-l construi singur din sticlotextolit si bara de Al de 10mm. Dupa bani cheltuiti aiurea pe nu stiu ce frame (in afara de cele din carbon de firma care costa bani multi) intrun final vei ajunge la concluzia mea.
Parerea mea difera usor aici... as zice ca frame mai iertator cu un incepator decat diversele clone de F450 nu exista. Iei doua din start, e 11$, ce pala... si esti asigurat la orice crash de neevitat la inceput.
#13
Postat 18 November 2012 - 02:22 PM
Bara de aluminiu are un alt avantaj: in caz de impact preia din energie minimizand avariile la alte componente.
La ultimul crash cu Crius AIO(s-a resetat controlerul in zbor) am scapat doar cu 2 brate, 2 axe motor si 4 rulmenti ( plus pensete si elici...).
Daca as fi avut bara de carbon, era mult mai trist bilantul.
Bafta.
#14
Postat 02 December 2012 - 07:23 PM
In principiu sunt in cautare de frame si motoare dupa ce am mai primit ajutor de aici de pe forum in legatura cu configuratia.
Insa pana acum sunt pe drum DJI Naza + GPS si 6 buc. x SK-40A SimonK Firmware Multicopter ESC 40A.
O sa urmeze probabil un frame Mikrokopter Hexa XL, MK FlexLander XL, iar ca motoare inca nu stiu daca sa platesc suplimentar (destul de mult) sa iau ROXXY 2827-35 din afara, sau sa apelez local, in tara, la ROXXY 2827/ 34, la un pret mult mai mic.
Diferenta nu e doar numarul de rotatii, cele din afara sunt negre iar cele de aici verzi..Merita diferenta?
Mersi.
#15
Postat 02 December 2012 - 08:00 PM
Le consider cele mai bune motoare care se pot cumpara la banii respectivi, adica 23$ free shipping dar numai daca reusesti sa aduni o comanda de 200$, de la bevrc. Poate mai vrea cieva de un quad, cu 10 bucati ati facut conditia. Sau poti lua ceva de FPV de acolo, are seturi bune.
Alternativ, de la Himodel, nu mai esti conditionat facut o suma pentru free shipping, dar ies pe la 25$ cu transport.
#16
Postat 03 December 2012 - 10:02 AM
La 4S am mers cu elici 12x3.8 si 13x6.5. Maxim au tras 11A si nu s-au incalzit un grad. Trebuie testati si cu ceva mai serios, gen 14x6, dar nu am :)
#17
Postat 09 December 2012 - 01:11 PM
Cum topicul nu este prea dezvoltat, iar altul cu aceeasi idee nu am gasit, va intreb pe voi ce parere aveti, daca ati incercat si care sunt avantajele/dezavantajele acestei configuratii. Un avantaj este ca bratele nu intra in campul vizual al gopro-ului.
Quad-ul/ hexa-ul este stock DJI in totalitate, la care vreau sa adaug un gopro si un landing gear V2 155mm. Atat. Ca un mic upgrade, am 4 motoare sunnysky 2216 cu graupner de 11" (elici prea lungi pentru F550 ...ma gandesc sa le schimb cu unele de 10" in caz ca noul quad cu placa de hexa e bun de zburat)
Aceasta postare a fost editata de rookie: 09 December 2012 - 01:13 PM
#18
Postat 09 December 2012 - 02:17 PM
Cu bratele puse in stilul ala controlul pe una din axe va fi diferit de cealalta, daca nu ai un FC open source sa poti schimba in cod, cred ca va zbura ciudat.
Ma refer la stabilizarea in sine, controlul din mansa il poti ajusta din D/R diferite pe pitch si roll.
Ai putea incerca un frame dead cat eventual, daca tot ai brate si plictiseala :) Cel de la HK este prea mult prea greu, ca m-ar fi tentat...
#19
Postat 13 December 2012 - 03:50 PM
Intre timp o sa incerc sa strang piesele pentru cel mare, motoare Avroto si frame Mikrokopter Hexa XL. Dar probabil la anul.
#20
Postat 14 December 2012 - 06:00 PM
Stie cineva de unde pot face rost de elici Graupner rapid si cat de cat ieftin?
Cele care vin cu F450 sunt foarte slabe.
Aceasta postare a fost editata de paul_e88: 14 December 2012 - 06:01 PM
#21
Postat 15 December 2012 - 12:03 PM
Ca eficienta cele Graupner sunt mai "slabe" decat multe elici slow fly, la alte capitole au ele avantaje...
#22
Postat 16 December 2012 - 01:30 AM
De Youtube nu mai zic, numai daca scrii "DJI p", apare "DJI prop failure".. :lol:
#23
Postat 16 December 2012 - 12:46 PM
Nu as folosi elici plastic slow fly peste 1.2kg quad. APM pana la 1.5kg.
Peste 500 grame pe bratz e timpul de trecut la elici serioase.
#24
Postat 01 January 2013 - 03:10 PM
Mai am cateva intrebari:
Ca baterie, o sa iau ceva de 3300 mah, pare ca e cel mai ok la pret, insa nu stiu daca sa merg pe 20C sau 30C. Avand in vedere ca invat si nu fac sport, ar fi in regula si 20C ?
Alta problema este ca la bateriile mai mari, cei de la Hobbyking au schimbat conectorii, ca atare o sa trebuiasca sa imi confectionez cabluri intre multicopter si baterie si intre incarcator si baterie. Conectorii sunt deja mentionati de HK, insa ce fel de cablu ar trebui sa iau? Cred ca sunt 10 variante de grosimi, de la 10AWG la 24AWG..
Aceasta postare a fost editata de paul_e88: 01 January 2013 - 03:10 PM
#25
Postat 02 January 2013 - 01:32 AM
Din multicopterul pe care sper sa invat:
- controller DJI Naza + GPS
- elici Graupner 10x5
Din multicopterul mai mare:
- 6 x motoare Torxpower 3536
- frame de MK Hexa XL sau un DYI asemanator + landing gear
Iar ce ar urma sa iau de pe HK in curand, sa acopar din partile lipsa :) :
- ZIPPY Flightmax 1800mAh 9.9V 5C LiFePo4 TX Pack
- 2x Turnigy 3300mAh 3S 30C Lipo Pack (baterie multicopter)
- 4mm Gold Connectors 10 pairs (20pc) (conectori baterie)
- Turnigy Pure-Silicone Wire 12 AWG + Shrink Tube 4mm
- 5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set (sistem FPV)
- OrangeRx R610 Spektrum (receptor)
- OrangeRx R100 Satellite Receiver (satelit)
Din pacate, cateva sunt piese indispensabile, deci chiar si F450-ul va trebui sa mai astepte..
#26
Postat 08 January 2013 - 02:01 PM
#27
Postat 09 January 2013 - 09:46 AM
Mihai Oprescu, la 08 January 2013 - 02:01 PM, a spus:
Facem unul :) Ce preferinte aveti ? Cuplaj direct sau pe curele ? Sertar pentru camera goala sau prindere pentru carcasa de protectie ? Special pentru gopro, sau generic sa puteti monta si alte aparate gen sapuniera ?
#28
Postat 09 January 2013 - 10:14 AM
Daca full carbon la 70$ cu servo incluse i s-a parut scump, ai o idee cam pe unde. ;)
#30
Postat 09 January 2013 - 01:14 PM
Probabil vei cara 100 grame in plus pentru 10$ economie... asa imi trebuie, eu va invat ca ce e ieftin e bun :) Nu asteptati sa ajungem la lectia cu evaluarea in bani a diferentelor intre doua lucruri.