Modelism - RHC Forum: Combustibil aero - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Combustibil aero pt. un termic nou.

#1 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 23 May 2012 - 03:42 PM

Salut,

Tocmai mi-am luat un aeromodel termic (un Decatlon), care deocamdata arata foarte bine expus in camera.
As vrea sa il zbor, dar am si eu o intrebare referitoare la combustibil. (nu m-am apropiat deloc de motoare termice de aero pana acum).

Care este diferenta intre combustibil de auto/ aero ?
Pot folosi pe un aeromodel combustibil Tornado 16% de auto? Ce avantaje/dezavantaje sunt?


Multumesc.
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 May 2012 - 06:41 PM

Bun venit pe bulevardul metanolului.
Eu as folosi combustibilul indicat in manualul motorului.
Multa, multa bafta.
0

#3 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 23 May 2012 - 07:59 PM

Nu este in interesul tau si al motorului tau. Desi multi analizand faptul ca procentul de ulei din zeama de auto este mai mic(uneori la jumatate), considera ca motorul de aero functionand cu zeama de auto cu ulei mai putin, se va supra-incinde. Este total gresit; el va merge rece,sub limita normala a temperaturii, iar daca este ABC,ABN sau ABL, praful se alege de el. Daca-l seci mai mult cu scopul de a-l stabiliza intre 95-120C, va ramane fara ungere si pa. Deci nu e bine sa bagi zeama de auto in motor de aero. Deasemenea, procentul de nitro este prea de ridicat, mai ales pentru motoarele medii-mari de aero.

Zeama de aero in auto, reglat pt maxim obtinut avem putere mai putina si motor mai incins decat rulat cu zeama specifica de auto.

Diferenta costului este deasemenea un atuu in favoarea intentiei de a utiliza zeama specifica aero.

Important: Procentajul de ulei din zeama de auto, heli si aero, chiar daca ar fi perfect identice, capacitatile de lubrifiere tot diferite vor fi, datorita tipului si cantitatii de ulei sintetic in raport cu cel de ricin folosit. Deci acel procent de ``ulei`` de 10-18 %, este de fapt o mixtura de sintetic si ricin, care face diferenta cea mai importata. Sunt si zemuri care jongleaza cu alte uleiuri, deasemenea pt a obtine diferite caracteristici. De ce? Datorita isasi conditiilor de racire si regim functional caracteristica fiecarui tip de model.
In general culoarea si mirosul specific fiecarui tip de zeama este data de culoarea sinteticului bagat, si de acel ``aditiv`` de 1%; metanolul si ricinul fiind incolore.


PS. Practic, intr-un motor poti baga si zeama de varza; poate se invarte ceva de prin el, dar nu asta e scopul unui motor.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 23 May 2012 - 08:00 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu