Modelism - RHC Forum: sfat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

sfat

#1 Useril este offline   zigggy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 22-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sect.3

Postat 23 May 2012 - 10:12 AM

Sunt intr-o mare nedumirire,am citit diverse probleme aici pe forum si totusi fiind novice nu pot decide singur ce componente mi-ar fi mai utile la echiparea unui navomodel de nadit si plantat,poate careva ma scoate si pe mine la "liman" cu ceva sfaturi,deci,ce servo ar trebui sa aleg la carma si la cuvare.La motorizare a-m decis sa cumpar un 755/40 dar nu stiu cate turns are motorul respectiv,deoarece deja am un regulator care cere 20 turns or above.Nu inteleg turns,deci e greu :lol:.Pe prospectul regulatorului mai scrie 7,2v-12v oare pot pune un acumulator de 12v care incarcat depaseste 13v fara a strica regulatorul?
Multumiri in prima faza si bineinteles,urmeaza berea in faza urmatoare.
0

#2 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 24 May 2012 - 03:43 PM

Salut,

Si eu sunt incepator, nu pot sa iti dau prea multe sfaturi dar :

- La carma am ales un servo standard analogic
- La cuve inca nu am luat (astept sa vad ce spatiu am) dar probabil tot standard analogic
(Poti sa citesti in specificatii la ce tensiune functioneaza si cate Kg duc ...inainte sa cumperi .)
- 755/40 din specificatii : 5600 - 8400 Rpm ; 7.2V - 18V ; Inominal=5.1A (max 10A pt 60 sec la 12V).
-Legat de regulator , pune o poza/modelul si se gaseste cineva sa te ajute . Din ce ai scris peste 12V e posibil sa il arzi (daca nu l-ai cumparat , vezi ca sunt laudate unele facute de anumiti colegi de forum - eu nu am testat dar urmeaza ).

In 8 luni de citit pe forum am gasit aproape orice informatie de care am avut nevoie ... daca ai rabdare sa cauti.

Irinel
0

#3 Useril este offline   Roko1 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Interests:pescuit,offroad

Postat 24 May 2012 - 07:15 PM

regulator te sfatuiesc sa iei un Graupner 40R ....este foarte bun pentru 755/40 ,eu il am pe una din barcaze si sunt foarte multumit
0

#4 Useril este offline   zigggy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 22-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sect.3

Postat 24 May 2012 - 11:12 PM

Vezi postareaeellaa, la 24 May 2012 - 03:43 PM, a spus:

Salut,

Si eu sunt incepator, nu pot sa iti dau prea multe sfaturi dar :

- La carma am ales un servo standard analogic
- La cuve inca nu am luat (astept sa vad ce spatiu am) dar probabil tot standard analogic
(Poti sa citesti in specificatii la ce tensiune functioneaza si cate Kg duc ...inainte sa cumperi .)
- 755/40 din specificatii : 5600 - 8400 Rpm ; 7.2V - 18V ; Inominal=5.1A (max 10A pt 60 sec la 12V).
-Legat de regulator , pune o poza/modelul si se gaseste cineva sa te ajute . Din ce ai scris peste 12V e posibil sa il arzi (daca nu l-ai cumparat , vezi ca sunt laudate unele facute de anumiti colegi de forum - eu nu am testat dar urmeaza ).

In 8 luni de citit pe forum am gasit aproape orice informatie de care am avut nevoie ... daca ai rabdare sa cauti.

Irinel


Ms mult Irinel,orice sfaturi sunt binevenite.Am "rasfoit" multisor aceste forumuri,am inteles cam ce si cum,dar apar si controverse si astfel si nedumeririle mele,deci am vazut ca unii useri recomanda Futaba s3003 la carma,unii chiar la cuve,altii spun ca nu sunt suficient de puternice,deci m-am gandit la sg5010,nu ca ar fi mai ieftine dar in descriere zic ca sunt mai tari ca futaba s3003,deci...dilema.
La cuve as opta ptr. sg665r, am vazut aici pe site la vinzare,cu pret bun,dar din cautarile mele pe net ,dupa setul de brate (prea multe-gen futaba s3003) care insoteste sg665r am observat ca sunt produse calitate inferioara (posibil folosite cu urme de uzura,returnate si reconditionate apoi revandute de producator/distribuitor din nou) care costa pina in 8 usd/buc.Avertizari de la patiti:scartaituri,crancanituri,bazaituri,etc.
La toate magazinele(virtuale) am gasit mg996r cel standard,cu 2 brate doar,deci...dilema din nou,
Privind regulatorul,am servit pe cineva cu costuri 0 intro problema si omul a avut mult bun simt si mi-a facut cadou regulatorul de care vorbeam.Momentan nu pot pune poze dar pun datele regulatorului,poate cineva ne spune daca merge 755/40.

Dimensions 54.8mm x 40mm x 14.7mm
Working Voltage 6 - 12V
BEC Current 5V/3A
Internal Resistance 0.0076mΩ
Continuous Output Current 110A (Forward)
40A (Backward)
Cable Type 16 AWG (Battery & Motor)
Cable Length 140mm (Battery & Motor)
450mm (Receiver)
Input Battery Types NiCd/ Nimh/ Li-po battery
Recommend Model Ship / Car

Acum e o problema cu banii,sunt student,nu pot cumpara altul momentan de la MarianDMD sau Manolo, a-m vazut ca au si sunt laudate,dar banii vin...in vreo 2 luni si o sa cumpar.
Scuze ptr. enentualele greseli gramaticale din text,scriu grabit si tastatura mai mananca cate o litera :) virgula etc,deci nu prea urmaresc ce iasa deoarece in genere scriu zilnic f mult.
0

#5 Useril este offline   zigggy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 22-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sect.3

Postat 24 May 2012 - 11:21 PM

Vezi postareaRoko1, la 24 May 2012 - 07:15 PM, a spus:

regulator te sfatuiesc sa iei un Graupner 40R ....este foarte bun pentru 755/40 ,eu il am pe una din barcaze si sunt foarte multumit


Multumesc Roko1,cred din cele googalite,e super Graupner,dar la banii actuali pe care-i am ptr. barcuta ma gandesc sa cumpar componentele strict necesare,in cazul in care merge regulatorul meu,
0

#6 Useril este offline   zigggy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 22-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sect.3

Postat 24 May 2012 - 11:26 PM

Tototada,multumesc tuturor userilor care au postat scheme electrice precum si alte explicatii de mare ajutor ptr. noi pe acest forum.
0

#7 Useril este offline   zigggy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 22-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sect.3

Postat 24 May 2012 - 11:33 PM

A aparut minunea scrisa :)) = La cuve as opta ptr. sg665r adica mg 996r
Le confund...asta e.
0

#8 Useril este offline   zigggy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 22-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sect.3

Postat 24 May 2012 - 11:36 PM

alta.... = care insoteste sg665r
Corect = care insoteste mg996r
0

#9 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 25 May 2012 - 09:51 PM

Daca nu vrei sa risti , nu iti recomand sa folosesti regulatorul impreuna cu un acumulator de 12 V ( cum ai spus si tu , complet incarcat poate sa ajunga la aprox 14V) .Cred ca rezista , dar nu am cum sa fiu sigur ....(ma gandesc ca poti sa incerci cu piesele pe masa , sa il ti in probe si sa il urmaresti daca se incalzeste , miroase a incins ...nu cred ca la o diferenta asa mica de max 2V sa se arda imediat...ma astept sa dea ceva semne).Cu motorul nu vad de ce sa nu se impace ....la cati A ai scris ca rezista....

Mai bine mai astepti o parere de la cei care au reparat/folosit astfel de regulatoare , tinand cont ca nu stai prea bine financiar...Desigur , pentru asta trebuie sa ne spui modelu.

Legat de servo , nu pot sa iti raspund deoarece am folosit doar hitec( pana vine un junior stau cat de cat ok cu banii :drinks: )
0

#10 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 26 May 2012 - 01:18 AM

Cu un 755/40 si plumb 12V regulatorul este ok din caracteristici.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#11 Useril este offline   zigggy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 22-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sect.3

Postat 30 May 2012 - 07:16 AM

Multumesc Manolo.
Cu ceva idei pentru un sistem de eliberare monturi,ma ajuta cineva?si poate niste piese,ax+tub,cuplaj,elici carma,poate un motor?
0

#12 Useril este offline   zigggy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 22-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sect.3

Postat 03 June 2012 - 09:15 PM

Intre timp a-m cumparat un 755/40,dupa care,mi sa ivit si a-m luat un Graupner 720bb si doua Graupner 500E.Ultimile 3 sunt folosite,dar le-am probat si merg.

- SPEED 720 BB Torque6-12 V Graupner 6372 Twin ballraced, 8-pole armature.

Special high-performance motors with integral
suppressors. Characteristic high torque at low rotational speeds, therefore ideal for use in direct-drive model boat power systems with large
propellers.


Nominal voltage 12 V
Operating voltage range 6 ... 13 V
No-load rpm 4100 min–1
No-load current drain 0,75 A
Current drain at max. efficiency 3 A
Current drain when stalled 13,5 A
Max. efficiency without gearbox 75 %
Length of case, excl. shaft 72 mm
Diameter 44,5 mm
Free shaft length 6,5 mm
Shaft diameter 5 mm
Weight 380 g

- Graupner Speed 500E
Economy 540 size motor with low current drain.

GRAUPNER SPEED electric motors are equally well suited for model planes, boats and car applications. The nominal operating voltage is in each case marked on the motor case for ease of identification.

Specification:
Nominal voltage 12 V
Operating voltage range 6 ... 12 V
No-load rpm 12000
No-load current drain 0,4 A
Current drain at max. efficiency 2 A
Current drain when stalled 10 A
Max. efficiency without gearbox 67 %
Length of case, excl. shaft 50 mm
Diameter 35,8 mm
Free shaft length 8,5 mm
Shaft diameter 3,17 mm
Weight 158 g

In cautarile mele pe google ptr detalii ale motoarelor Graupner 720bb si 500E,a-m gasit un tabel pe care-l voi expune mai jos,candindu-ma ca astfel devin si eu un pic "util".
Ce ma sfatuiti, intre 755/40 si 720? sau daca trec la o barca cu 2 motoare,fac fata cele 2 500e?
O idee ptr. sistemul de eliberare monturi?
Multumesc "profesorilor" de pe forum care ne ajuta cu sfaturi.

http://homepage.ntlw...rs/graupner.htm
0

#13 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 03 June 2012 - 10:20 PM

Toate bune si frumoase,dar ce coca v-a suporta atitea motoare,servouri etc. sau nu am citit eu atent?!
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#14 Useril este offline   d_50 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 321
  • Inregistrat: 01-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 04 June 2012 - 01:54 AM

Vezi postareamanolo, la 03 June 2012 - 10:20 PM, a spus:

Toate bune si frumoase,dar ce coca v-a suporta atitea motoare,servouri etc. sau nu am citit eu atent?!


Scuze Manolo intradevar,posibil sa ma fi expimat eu gresit.
Doream o recomandare privind ce fel de motorizare sa aleg,respectiv dintre :
- o coca cu un motor :755/40 sau Graupner 720bb
sau sa optez ptr. :
-o coca cu doua motoare si sa pun ambele Graupner 500E.
Am deja cele 4 motoare,regulatorul de mai sus,ax elice 4mm si 3 servouri SG 5010.
Multumiri
0

#15 Useril este offline   d_50 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 321
  • Inregistrat: 01-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 04 June 2012 - 02:01 AM

Vezi postaread_50, la 04 June 2012 - 01:54 AM, a spus:

Scuze Manolo intradevar,posibil sa ma fi expimat eu gresit.
Doream o recomandare privind ce fel de motorizare sa aleg,respectiv dintre :
- o coca cu un motor :755/40 sau Graupner 720bb
sau sa optez ptr. :
-o coca cu doua motoare si sa pun ambele Graupner 500E.
Am deja cele 4 motoare,regulatorul de mai sus,ax elice 4mm si 3 servouri SG 5010.
Multumiri


Sper ca a-ti inteles,Ziggy dorea sa stie care din cele 3 variante de motorizare ar merge mai bine,i-am dat motoarele Graupner si 3 sg5010,cred ca fac fata,+ un ax 300mmx4.
Personal am recomandat 720bb,dar poate altcineva ai recomanda altceva.
0

#16 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 04 June 2012 - 07:27 AM

Sper sa fiu si eu inteles ,toate variantele de motorizare sint bune,dar depinde de ce doresti de la barcuta ,pe ce coca le pui.In alta ordine de idei servourile sg 5010 sint cu pinioane de plastic la cirma merge ,la cuve?! depinde de sistemul adoptat.Sa nu uitam la o barca cu doua motoare trebuiesc 2 regulatoare ,un mixer .Axul port elice de 300 este bun,daca este nevoie se poate scurta,cu grija si atentie sa nu spargi bucsa de bronz.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#17 Useril este offline   Roko1 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Interests:pescuit,offroad

Postat 04 June 2012 - 10:48 AM

Te safatuiesc si eu la fel ca d_50 sa folosesti ,,Speed 720" ,este unul din motoarele care au consumul cel mai mic la un cuplu mare ,cu o elice D60 cred ca o sa se miste destul de bine si un consum bun.
La o barcuta de plantat te intereseaza cuplul si autonomia mai putin viteza.
La o elice Dynamic D60 cu pasul modificat ,incalzesti palele (cu un pistol cu aer cald recomandat)si cu patentul modifici palele atat cat crezi de cuviinta ,s-ar putea sa ai o surpriza.
0

#18 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 05 June 2012 - 06:58 AM

[
La o elice Dynamic D60 cu pasul modificat ,incalzesti palele (cu un pistol cu aer cald recomandat)si cu patentul modifici palele atat cat crezi de cuviinta ,s-ar putea sa ai o surpriza.
[/quote]
Aceasta observatie este a unui "inginer" navalist de exceptie,cum vei centra elicea cu patentul?!! intradevar ,sigur vei avea o surpriza neplacuta.
Viteza unei barci in km/h este asta:
Imagine atasata: formule.JPG
Omega = nr. rot/min a motorului cu elicea in apa.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#19 Useril este offline   Roko1 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Interests:pescuit,offroad

Postat 05 June 2012 - 08:30 AM

Sa inteleg ca toti cei care fac barcute de nadit folosesc aceasta formula.
Sa fim seriosi.
0

#20 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 05 June 2012 - 12:05 PM

...e pur teoretic si nu se reflecta nici macar 50% in practica ,ca sa afli viteza teoretica trebuie luat in calcul si procentajul de slippage al elicei, la barcile de nadit e de obicei f mare din cauza raportului dintre diametrul elicei si greutatea mare a barcilor !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#21 Useril este offline   zigggy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 22-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sect.3

Postat 08 June 2012 - 08:28 PM

Motoarele Graupner 500E(eco) merg puse direct sau necesita reductor?

Nominal voltage 12 V
Operating voltage range 6 ... 12 V
No-load rpm 12000
No-load current drain 0,4 A
Current drain at max. efficiency 2 A
Current drain when stalled 10 A
Max. efficiency without gearbox 67 %
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu