Modelism - RHC Forum: Cerere sfaturi... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Cerere sfaturi...

#1 Useril este offline   stefan 0x44 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 28-December 11
  • Gender:Male

Postat 09 April 2012 - 10:25 PM

Salutari,

E prima data cand postez in forum. Va rog sa imi scuzati scaparile evidente.

Am achizitionat, de curand, primul meu model RC: HPI Blitz RTR (short course).
L-am "rulat doua acumulatoare NiMh" ( in total aproximativ o ora ) cu setarile si reglajele din fabrica, pe un drum neasfaltat fara prea multe denivelari si fara rampe specifice unei piste de offroad, banuiesc.
Am observat o uzura destul de pronuntata pe sasiu in dreptul rotilor din fata ( vezi imaginile atasate ).
Imagine atasata: IMG_2751.JPG
Imagine atasata: IMG_2752.JPG

Ma ingrijoreaza evolutia uzurii, pe termen lung, si riscul de a nu mai putea desface cele doua suruburi ce tin bratele principale ale suspensiilor.
- Intentionez ca si posibila solutie sa intaresc suspensiile: schimband uleiul sau folosind reglajele variabile ( vezi imagine ). Credeti ca va avea vreun efect pozitiv?
Imagine atasata: IMG_2755.JPG
- O alta posibila solutie ar fi sa intaresc cu o parte metalica zona aceea.
Credeti ca exagerez? Este normala uzura mentionata?

Urmeaza sa ii fac prima intretinere. Va rog sa imi recomandati produsele necesare pentru reviziile obisnuite cat si alte consumabile bune pe langa stand.
In manual mentioneaza urmatoarele produse:
- Un spray de curatare (Nitro Car Cleaner). Are vreun efect benefic sau poate fi inlocuit cu ceva mai uzual?
- Totodata manualul mentioneaza un lipici special pentru suruburi (Thread Lock). Este cu adevarat necesar sau merge o strangere mai ferma si verificare periodica?
- Oil Spray-ul recomandat poate fi inlocuit cu spray de ulei pentru mecanica fina cum folosesc la usi sau are anumite proprietati mai speciale? :rolleyes:
- Lipici pentru cauciucuri ( Instant Cement ). Este o problema des intalnita deszlipirea cauciucurile de pe jante? Unde pot gasi acest produs si care este denumirea in magazinele de la noi?
- Ca si vaselina ( Grease ) ce imi recomandati?

Multumesc,

Stefan
HPI Blitz RTR ( Short Course )
0

#2 Useril este offline   bogdan97 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 879
  • Inregistrat: 01-January 12
  • Gender:Male
  • Location:TG Mures

Postat 09 April 2012 - 10:37 PM

salut,
e o uzura destul de des intalnita,mai ales la modelele off-road.Nu e nevoie sa intaresti cu metal...,cel mai bine inalti partea din fata.In partea de jos a amortizorului,unde e prins de bascula sunt 2 gauri,muta amortizorul in partea din interior,iar sus in partea exterioara.
"Studentu fara restanta e ca usa fara clanta"

contact:
0748209958
0

#3 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2012 - 10:53 PM

Vezi postareastefan 0x44, la 09 April 2012 - 10:25 PM, a spus:

1. Ma ingrijoreaza evolutia uzurii, pe termen lung, si riscul de a nu mai putea desface cele doua suruburi ce tin bratele principale ale suspensiilor.
Intentionez ca si posibila solutie sa intaresc suspensiile: schimband uleiul sau folosind reglajele variabile ( vezi imagine ). credeti ca va avea vreun efect pozitiv?
O alta posibila solutie ar fi sa intaresc cu o parte metalica zona aceea.
Credeti ca exagerez? Este normala uzura mentionata?

Urmeaza sa ii fac prima intretinere. Va rog sa imi recomandati produsele necesare pentru reviziile obisnuite cat si alte consumabile bune pe langa stand.
In manual mentioneaza urmatoarele produse:
2. Un spray de curatare (Nitro Car Cleaner). Are vreun efect benefic sau poate fi inlocuit cu ceva mai uzual?
3. Totodata manualul mentioneaza un lipici special pentru suruburi (Thread Lock). Este cu adevarat necesar sau merge o strangere mai ferma si verificare periodica?
4. Oil Spray-ul recomandat poate fi inlocuit cu spray de ulei pentru mecanica fina cum folosesc la usi sau are anumite proprietati mai speciale? :rolleyes:
5. Lipici pentru cauciucuri ( Instant Cement ). Este o problema des intalnita deszlipirea cauciucurile de pe jante? Unde pot gasi acest produs si care este denumirea in magazinele de la noi?
6. Ca si vaselina ( Grease ) ce imi recomandati?


1. Uzura e normala, intr-adevar suruburile se uzeaza dar nu chiar asa de mult incat sa nu se mai poata desface. Arunca din cand in cand un ochi acolo si cand sunt foarte-foarte uzate pur si simplu le schimbi, doua suruburi nu costa mult. De asemenea se inlocuieste periodic plasticul de protectie care se uzeaza si el, cod piesa 103328.
Si ridicarea garzii la sol si schimbarea uleiului cu unul mai tare ajuta.
Mai exista si setul de bumpere ceva mai dure 104665 pe care ti le poti comanda.

2. Este un degresant care poate fi inlocuit cu un spray de curatat franele auto. Din pacate nu toate sunt bune, unele ataca plasticul. Eventual citeste pe eticheta. Eu am folosit cu succes spray-ul de frana de la Wurth. Nu da pe la rulmenti ca le curata vaselina din ei si pe urma ruleaza pe uscat, ceea ce le accentueaza uzura.

3. Thread lock se pune pe suruburile care se infileteaza in metal, acestea tind sa se slabeasca din cauza vibratiilor. Mai bine un pic de thread lock decat o strangere prea puternica ce risca sa strice filetul. Gasesti la magazinele de modelism si cele de bricolaj.

4. Se poate folosi un ulei de mecanisme fine.

5. Jantele se mai intampla sa se dezlipeasca la lovituri puternice si cand se folosesc motoare puternice, automodelul atingand viteze mari. De fapt lipiciul de cauciucuri este un simplu adeziv pe baza de cyanoacrilat (superglue). Poti folosi fara probleme orice tip de superglue, de preferinta mai dens sau de tip gel pentru a nu se scurge pe suprafata de rulare a cauciucului.

6. Ar fi bine sa se foloseasca vaselina recomandata de producator, oricum se folosesc cantitati infime (la Blitz doar in cutia de transmisie, parca). E gandita sa ramana stabila la diverse regimuri de lucru, temperaturi etc, probabil ca poti gasi si altceva care sa fie ok dar de ce sa te complici?

Apropos, in diferential ar trebui pus un ulei siliconic intre 5.000 cst - 10.000 cst, se comporta mult mai bine asa. Din fabrica are o vaselina care sare de pe angrenaje si diferentialul lucreaza prea liber.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#4 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 09 April 2012 - 11:22 PM

Stefan 0x44 postul tau ar trebui sa fie unul sticky la coltul incepatorului.
Esti primul incepator pe care il vad care a pus intrebari PERTINENTE si la obiect.
Felicitari.
Si bine ai venit, sa o 'rupi' fericit.

Si nu modifica pozitia amortizoarelor doar pentru a obtine o garda la sol putin mai mare, dar o instabilitate crescuta pe viraje.... conform unui sfat de mai sus. La restu ti-a raspuns Ovidiu... cu brio. Se vede ca si lui i-a placut topicul.
0

#5 Useril este offline   stefan 0x44 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 28-December 11
  • Gender:Male

Postat 10 April 2012 - 10:08 PM

În primul rând, multe mulţumiri pentru ajutorul prompt, structurat şi la obiect.
Am luat la cunostinţă sfaturile, am identificat produsele, iar mâine merg să fac aceste mici cumpărături.

Către 'ovidiugm':
1. După recomandarea ta am realizat ca acele părţile supuse uzurii se găsesc la magazinul de unde am achiziţionat RC-ul.
2. Am notat şi voi achiziţiona Wurth-ul astfel făcând o economie de ~20 LEI.
3. L-am ochit deja.
4. Am în casă.
5. Deci in caz de uzură schimb doar cauciucurile.
6. Prin diferenţial presupun că te referi la "Diff Gear". În manual apare "ulei siliconic #4000", iar numărul bănuiesc că reprezintă aceis cst ( centiStoke unitate de măsură pentru vâscozitate ). Voi cere la magazin.

Către 'Diesel':
Nu doresc să pierd stabilitate, mai ales acum la inceput când abia o controlez cum vreau. Am găsit ca şi soluţie un lichid cu densitate mai mare pentru amortizoare sau "discuri" cu altă configuraţie a găurilor (mai mari/multe pentru suspensii mai moi sau mai mici-puţine pentru răspuns mai ferm ). Intenţionez să incerc pe pielea mea pentru a vedea efectul asupra stabilităţii. Main întâi să găsesc un traseu, aici în Cluj-Napoca, de curse pentru consistenţa testelor.

Mulţumesc încă o dată pentru sfaturi.

P.S. Neavând experienţă în domeniul mecanicii sau auto îmi este greu să înţeleg termenii folosiţi. Documentaţie concretă am găsit aici. Stiţi vreo alternativă echivalentă eventual şi compactă privind termenii specifici dar în româneşte?
HPI Blitz RTR ( Short Course )
0

#6 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2012 - 01:05 AM

Vezi postareastefan 0x44, la 10 April 2012 - 10:08 PM, a spus:

5. Deci in caz de uzură schimb doar cauciucurile.
6. Prin diferenţial presupun că te referi la "Diff Gear". În manual apare "ulei siliconic #4000", iar numărul bănuiesc că reprezintă aceis cst ( centiStoke unitate de măsură pentru vâscozitate ). Voi cere la magazin.

P.S. Neavând experienţă în domeniul mecanicii sau auto îmi este greu să înţeleg termenii folosiţi. Documentaţie concretă am găsit aici. Stiţi vreo alternativă echivalentă eventual şi compactă privind termenii specifici dar în româneşte?

5. Din pacate cateodata cauciucurile nu vor deloc sa se dezlipeasca de pe jante si trebuie sa recurgi la tot felul de solutii extreme pentru a recupera jantele (fierbere, coacere pentru a distruge superglue-ul folosit la lipire). Cel mai simplu este sa cumperi si alte jante, oricum sunt mai ieftine decat niste cauciucuri, iar eventual rotile vechi complete se pot folosi in continuare pe asfalt, "de tavaleala" etc. De cele mai multe ori atunci cand cauciucul e complet uzat, si jantele prezinta deformari sau chiar crapaturi si nu prea merita munca de a le recupera. De asemenea, cateodata la o janta recuperata in santurile de fixare mai raman bucati din cauciucul vechi, din cauza asta cel nou nu se aseaza cum ar trebui, deci strici o pereche de cauciucuri.

6. Dap, se umple piesa 86943 cu ulei siliconic de diferential. Alternativ se poate folosi diferentialul optional pe bile 103192, doar ca acesta e mai scump, trebuie refacut periodic (bilele si placutele se uzeaza), si nu e chiar recomandat in cazul motoarelor cu cuplu foarte mare, gen 4-pole.

Nu stiu vreun glosar de termeni in limba romana, dar cel in limba engleza mentionat de tine pare chiar ok. Oricum sunt mari sanse sa te intelegi cu oricine daca mentionezi termenul in engleza :).
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#7 Useril este offline   stefan 0x44 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 28-December 11
  • Gender:Male

Postat 11 April 2012 - 10:05 PM

Mulţumiri pentru ajutor. Mai am, totuşi, o nelămurire.

La recomandarea vânzătorului am cumpărat vaselină Vampire Racing VR-504. Ajuns acasă am investigat, iar produsul menţionat apare ca fiind "Thrust Grease" şi anume special pentru transmisie tip "Differential cu bile". Se pare că pentru Blitz aveam nevoie de VR-3503 (Diff Grease ). Există vreo diferenţă reală între cele două produse şi are rost să returnez produsul sau e doar marketing?
HPI Blitz RTR ( Short Course )
0

#8 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2012 - 10:54 PM

Pentru ce vrei sa folosesti mai exact vaselina asta?
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#9 Useril este offline   stefan 0x44 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 28-December 11
  • Gender:Male

Postat 12 April 2012 - 08:47 AM

Vezi postareaovidiugm, la 11 April 2012 - 10:54 PM, a spus:

Pentru ce vrei sa folosesti mai exact vaselina asta?


Presupun că mi-a fost recomandată pentru pinioanele de la angrenajele ce compun diferențialul!? :blush:
HPI Blitz RTR ( Short Course )
0

#10 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2012 - 08:51 AM

Am crezut ca am stabilit deja ca acolo se pune ulei siliconic de diferential? Una vorbim aici pe forum si alta facem? :blush:
Deci ulei siliconic de diferential cu densitate intre 5.000 - 10.000 cst, sau eventual cel recomandat in carte, de 4.000 cst.

Uite ceva de genul asta: http://www.autorc.ro...il-40k-cps.html

Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 12 April 2012 - 08:53 AM

Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#11 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 12 April 2012 - 09:02 AM

Vezi postareastefan 0x44, la 12 April 2012 - 08:47 AM, a spus:

Presupun că mi-a fost recomandată pentru pinioanele de la angrenajele ce compun diferențialul!? :blush:


Nu, ti-a fost recomandata pentru pinioanele de atac pana la diff.
0

#12 Useril este offline   stefan 0x44 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 28-December 11
  • Gender:Male

Postat 12 April 2012 - 10:07 PM

Vezi postareaDiesel, la 12 April 2012 - 09:02 AM, a spus:

Nu, ti-a fost recomandata pentru pinioanele de atac pana la diff.

La pinioanele acelea mă refeream şi eu. Credeam că fac parte din diferenţial fiind in aceiaşi bloc fizic. :)
Deci, ca sa concluzionăm, diff-ul este doar sistemul de pinioane ce rezolvă problema cu diferenţa vitezei de rotaţie a roţilor interioare faţă de cele exterioare în curbe.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Differential_free.png

  • ÃŽn sistemul de diff pun acel ulei siliconic cu vâscozitate cuprinsă între 5000 - 10000 cst.
  • Pe pinioanele de atac pun vaselina VR-3504.

Imagine atasata: Diff.jpg Imagine atasata: PinioaneAtacDiff.jpg
HPI Blitz RTR ( Short Course )
0

#13 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2012 - 03:20 AM

Nu e corect ce ai spus mai sus cu privire la diferential.
- ce ai marcat cu "Diff" reprezinta de fapt pinioanele de atac din cutia de transmisie
- ce ai marcat cu "pinioane de atac pana la diff" reprezinta spurul si slipper clutch-ul (ambreiajul), nici unul din astea nu se ung
- diferentialul in cazul tau este reprezentat de piesa 86943 si angrenajele din interiorul ei.

Daca vrei sa fii mai catolic decat papa:

- pentru angrenajele din cutia de transmisie folosesti VR-3502 VR Gear Grease
- pentru diferentialul cu bile (nu e cazul tau) folosesti VR-3503 VR Diff Grease pe placute, si VR-3504 VR Thrust Grease pe "thrust bearing" a carui traducere imi scapa acum

Bineinteles cea mai simpla solutie ti-o da producatorul care iti indica chiar pe pozele postate de tine unde si ce trebuie folosita vaselina: model HPI Z164, uita-te cu atentie in manual ca arata pe ce se aplica. Deci foloseste-o pe aia cu incredere (putin, nu mult) si problema e rezolvata.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#14 Useril este offline   lamav4 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1133
  • Inregistrat: 19-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 2

Postat 13 April 2012 - 09:16 AM

Tu chiar nu intelegi deloc care este diferentialul in care se pune ulei siliconic.... Este singura chestie capsulata de pe acolo, logic, ca altfel ar curge uleiul, ar trebui sa iti dai seama fara schema aceea.


Imagine atasata: Diff.jpg
Fan Nokia.
0

#15 Useril este offline   lamav4 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1133
  • Inregistrat: 19-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 2

Postat 13 April 2012 - 09:19 AM

Imagine atasata: Diff.jpg
Fan Nokia.
0

#16 Useril este offline   stefan 0x44 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 28-December 11
  • Gender:Male

Postat 13 April 2012 - 10:07 AM

Vezi postareaovidiugm, la 12 April 2012 - 08:51 AM, a spus:

Am crezut ca am stabilit deja ca acolo se pune ulei siliconic de diferential? Una vorbim aici pe forum si alta facem? :rolleyes:
Deci ulei siliconic de diferential cu densitate intre 5.000 - 10.000 cst, sau eventual cel recomandat in carte, de 4.000 cst.

Uite ceva de genul asta: http://www.autorc.ro...il-40k-cps.html

Numai acum am văzut postul tău :yahoo:. Partea unde aplic uleiul siliconic am înțeles-o din desen doar că eroarea de exprimare se datora confuziei mele cu privire la componentele ce compun diferențial-ul.

Vezi postareaovidiugm, la 13 April 2012 - 03:20 AM, a spus:

Nu e corect ce ai spus mai sus cu privire la diferential.
- ce ai marcat cu "Diff" reprezinta de fapt pinioanele de atac din cutia de transmisie
- ce ai marcat cu "pinioane de atac pana la diff" reprezinta spurul si slipper clutch-ul (ambreiajul), nici unul din astea nu se ung
- diferentialul in cazul tau este reprezentat de piesa 86943 si angrenajele din interiorul ei.

Daca vrei sa fii mai catolic decat papa:

- pentru angrenajele din cutia de transmisie folosesti VR-3502 VR Gear Grease
- pentru diferentialul cu bile (nu e cazul tau) folosesti VR-3503 VR Diff Grease pe placute, si VR-3504 VR Thrust Grease pe "thrust bearing" a carui traducere imi scapa acum

Bineinteles cea mai simpla solutie ti-o da producatorul care iti indica chiar pe pozele postate de tine unde si ce trebuie folosita vaselina: model HPI Z164, uita-te cu atentie in manual ca arata pe ce se aplica. Deci foloseste-o pe aia cu incredere (putin, nu mult) si problema e rezolvata.

Am achiziționat vaselina Z164, doar că vânzătorul mi-a dat și produsul VR-3504 cu recomandarea că este bun, doar că nefiind familiar cu termenii probabil mi-a scăpat și scopul lui :).

Vezi postarealamav4, la 13 April 2012 - 09:16 AM, a spus:

Tu chiar nu intelegi deloc care este diferentialul in care se pune ulei siliconic.... Este singura chestie capsulata de pe acolo, logic, ca altfel ar curge uleiul, ar trebui sa iti dai seama fara schema aceea.


Atasament Diff.jpg

Am înțeles, după explicațiile lui Ovidiu. În manual apare un titlu "Diff Gear" pentru toată pagina din care am dedus greșit. Cu toate că am căutat pe internet nu am fost lămurit de nici o sursa cu exactitate. Deși wikipedia explică angrenajul de diferențial prezenând minimul necesar ca și componente am presupus, evident greșit, că implementarea reală, în funcție de aplicabilitate, include și alte pinioane cu diferite scopuri. Sunt sigur ca fiecare componentă din desenele prezente în manual, și nu sunt puține, au o denumire specifică doar că nu o știu și astfel ajung să mă exprim ambiguu bazândumă pe experiența voastră să îmi completați lisurile și scăpările.

Țin șă menționez că nu am avut până acum ocazia să am contact cu acești termeni care, probabil, vouă vă sunt familiari de mult timp.

Mulțumiri încă odată pentru suport și înțelegere.
HPI Blitz RTR ( Short Course )
0

#17 Useril este offline   Uzzy 

  • MORENA DIN BELSUG!
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 15-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Militari
  • Interests:ai laic motosicli...

Postat 13 April 2012 - 10:15 AM

Vezi postarealamav4, la 13 April 2012 - 09:19 AM, a spus:



Faci minuni cu Paint-ul asta, daca ar mai trai Luchian si Grigorescu cred ca ar fi tare invidiosi :yahoo:
Racing - Because Football, Baseball, Bowling & Golf, only require ONE BALL
-Yokomo BD7

Club
C.S.T.A. Bucuresti
M.D.T. - Militari Durango Team
0

#18 Useril este offline   lamav4 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1133
  • Inregistrat: 19-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 2

Postat 13 April 2012 - 10:19 AM

Vezi postareaUzzy, la 13 April 2012 - 10:15 AM, a spus:

Faci minuni cu Paint-ul asta, daca ar mai trai Luchian si Grigorescu cred ca ar fi tare invidiosi :yahoo:



:)



Nu cred ca ar fi de acord si nici nu ar intelege arta moderna. Sunt ca Melville cand a scris Moby Dick, mai tarziu o sa fiu iubit.

Aceasta postare a fost editata de lamav4: 13 April 2012 - 10:20 AM

Fan Nokia.
0

#19 Useril este offline   Uzzy 

  • MORENA DIN BELSUG!
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 15-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Militari
  • Interests:ai laic motosicli...

Postat 13 April 2012 - 10:23 AM

Ca sa intelegi mai bine despre ce piesa este vorba, uite filmul asta in care tipul curata tot angrenajul de transmisie. Este vorba de un Traxxas Rustler, dar ce te intereseaza pe tine este la fel ca cel prezentat in film. Daca nu ai rabdare sa te uiti la tot (desi eu cred ca ti-ar fi util) de diff se ocupa de la minutul 10:30



OFFtopic - @lamav4 - da, este adevarat cred ca ai dreptate, dureaza un timp pana a putea fi inteleasa o asemenea arta :yahoo:
Racing - Because Football, Baseball, Bowling & Golf, only require ONE BALL
-Yokomo BD7

Club
C.S.T.A. Bucuresti
M.D.T. - Militari Durango Team
0

#20 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 15 April 2012 - 06:58 AM

Buna baieti. I-am luat juniorului un automodel Himoto 4x4 ofroad 1/10/.
Am o intrebare: Manualul imi spune ca nu am voie sa
alimentez masinuta cu mai mult de 7,2v/3300 mA. Are ceva daca o dotez cu
un acc LiPo, 2S de capacitate mai mare? de ex. 5000mA?
Si a doua intrebare: cu ce curent de incarcare se incarca acesti acumulatori? (NiMh) din model, fiindca la cei LiPo
stiu ca e 1C.

Multumesc anticipat, Ciprian.

P.S. Hristos a Inviat!!!
Turnigy 9X cu modul audio si Frsky telemetry
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s

Quad S500 cu Naza V2

EasyGlider Pro
0

#21 Useril este offline   Rocco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 170
  • Inregistrat: 27-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Colentina
  • Interests:Aero,Auto

Postat 15 April 2012 - 09:14 AM

2 S lipo = 8.4 v
Este posibil ca ESC-ul sa nu stie de LIPO.

Aceasta postare a fost editata de Rocco: 15 April 2012 - 09:18 AM

EXTRA 300 HP
CAP 232
ASW 28
ST MX2
Team Durango DESC410R
Mugen Seiki MBX5
Xray T2 009
Aurora 9
Sanwa M11X
JR XR3i
0

#22 Useril este offline   Rocco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 170
  • Inregistrat: 27-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Colentina
  • Interests:Aero,Auto

Postat 15 April 2012 - 09:16 AM

Nimh se incarca cu 1/10C.

Paste Fericit!
EXTRA 300 HP
CAP 232
ASW 28
ST MX2
Team Durango DESC410R
Mugen Seiki MBX5
Xray T2 009
Aurora 9
Sanwa M11X
JR XR3i
0

#23 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 15 April 2012 - 10:08 AM

NiMH se incarca cu C/2 ... C/3. Daca esti grabit merge si cu 2C, cu conditia sa stai cu termometrul pe el, daca e mai mult decit caldut scazi curentul.

C/10 e istorie (inseamna 13-14 ore), nici un charger cu delta peak nu te lasa sa stai atita.
USER BANNED BY ADMIN
0

#24 Useril este offline   Uzzy 

  • MORENA DIN BELSUG!
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 15-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Militari
  • Interests:ai laic motosicli...

Postat 15 April 2012 - 10:34 AM

Vezi postareaRocco, la 15 April 2012 - 09:14 AM, a spus:

2 S lipo = 8.4 v
Este posibil ca ESC-ul sa nu stie de LIPO.


2S LiPo = 7.4v
Nu stiu cum se calculeaza exact, cu toate ca teoretic fiecare celula are 4.2v si prin adunare rezulta 8.4, pe toti acumulatorii 2S este trecut 7.4v
Tre sa te uiti in manual daca stie sau nu LiPo, si daca are sau nu cutoff
Racing - Because Football, Baseball, Bowling & Golf, only require ONE BALL
-Yokomo BD7

Club
C.S.T.A. Bucuresti
M.D.T. - Militari Durango Team
0

#25 Useril este offline   lamav4 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1133
  • Inregistrat: 19-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 2

Postat 15 April 2012 - 11:34 AM

Vezi postareap_cipri, la 15 April 2012 - 06:58 AM, a spus:

Manualul imi spune ca nu am voie sa
alimentez masinuta cu mai mult de 7,2v/3300 mA. Are ceva daca o dotez cu
un acc LiPo, 2S de capacitate mai mare? de ex. 5000mA?


Merge 2s, orice 2s (7.4 V) si 5000 mah (aici se refera doar la capacitate, un fel de benzina in rezervor la masini 1:1, cu cat ai mai multa cu cat mergi mai mult, nu afecteaza cu nimic).
Probabil ca ESC-ul nu suporta 3S (11.1 V) si este de asteptat la o masinuta asa ieftina.



Vezi postareap_cipri, la 15 April 2012 - 06:58 AM, a spus:


cu ce curent de incarcare se incarca acesti acumulatori? (NiMh) din





nimh 3000 mah (miliamperi) sau 3A este tot acelasi lucru, deci curentul maximum cu care poti incarca este 3 amperi (3A). Ar fi mai recomandat sa incarci cu maximum 2A, ii prelungeste viata mai mult.


P.S. Te dai cu masina (cu nimh) si dupa ce se termina acumulatorul complet il lasi minimum 30 minute sa se raceasca si apoi il pui la incarcat si dupa ce se incarca complet il mai lasi inca 30 minute sa se raceasca inainte de al folosi altfel il strici. Acum mai depinde si de temperatura de afara pentru ca daca sunt 1-2-3 grade afara se raceste si in 10 minute.

Aceasta postare a fost editata de lamav4: 15 April 2012 - 11:36 AM

Fan Nokia.
0

#26 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2012 - 01:22 PM

Vezi postareap_cipri, la 15 April 2012 - 06:58 AM, a spus:

1. Are ceva daca o dotez cu un acc LiPo, 2S de capacitate mai mare? de ex. 5000mA?
2. Cu ce curent de incarcare se incarca acesti acumulatori? (NiMh) din model

1. Poti pune fara probleme un LiPo 2S. Cineva spunea mai sus ca un LiPo 2S complet incarcat are 8.4V, e perfect adevarat, insa e valabil si pentru NiMH 6 celule care complet incarcat ajunge foarte aproape de 9V :D. Deci plaja de voltaje e perfect compatibila si motorizarea modelului nu e afectata.
In schimb, pentru protectia LiPo-ului, daca ESC-ul tau nu stie LiPo cutoff (sa opreasca functionarea pentru a nu descarca LiPo-ul sub 3V pe celula) atunci vei avea nevoie de o alarma LiPo care sa-ti semnalizeze acustic cand sa te opresti.

2. Daca ai un incarcator care face detectia incarcarii prin metoda delta peak (incarcator rapid), seteaza valoarea curentului de incarcare la 3.3A (valoarea capacitatii acumulatorului, deci incarci la 1C).
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#27 Useril este offline   lamav4 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1133
  • Inregistrat: 19-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 2

Postat 15 April 2012 - 01:27 PM

Ovidiugm for president.
Fan Nokia.
0

#28 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 15 April 2012 - 04:40 PM

Multumesc pentru raspunsuri. Ca si incarcator, folosesc "Turnigy Accucell 6". Pentru a folosi functia DeltaPeak am nevoie de un senzor de temperatura extern? pe care sa-l lipesc de acumulator? ce tip?
Pentru LiPo 2S am un Hobby King Battery Monitor 2S deci nu imi fac probleme cu descarcatul excesiv al acumulatorului
Turnigy 9X cu modul audio si Frsky telemetry
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s

Quad S500 cu Naza V2

EasyGlider Pro
0

#29 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2012 - 05:49 PM

Vezi postareap_cipri, la 15 April 2012 - 04:40 PM, a spus:

Multumesc pentru raspunsuri. Ca si incarcator, folosesc "Turnigy Accucell 6". Pentru a folosi functia DeltaPeak am nevoie de un senzor de temperatura extern? pe care sa-l lipesc de acumulator? ce tip?

Nu e nevoie de senzor de temperatura sau de nimic altceva in plus. Incarci pe programul normal de NiMH Charge, Accucel-ul oricum face intotdeauna detectia terminarii incarcarii la NiMH cu delta peak deci functia e tot timpul activa.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#30 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 15 April 2012 - 06:14 PM

Multumesc pentru sfaturi.
Turnigy 9X cu modul audio si Frsky telemetry
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s

Quad S500 cu Naza V2

EasyGlider Pro
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu