Sfaturi pentru incepatori Need HELP
#1
Postat 02 January 2012 - 06:36 PM
Se da o masinuta HSP Xstar PRO. Masinuta de incepator.
As avea nevoie de niste sfaturi:
- Am reusit sa deslusesc sensul potentiometrelor de pe telecomanda dar oare este corect ?
ST. TRIM - regleaza directia astfel incat la punctul mort sa mearga masinuta drept. Dar oare nu ar trebui reglate cumav rotile ? Eu am impresia ca la mine rotile stau aiurea adica nu au unghiul cum trebuie ca la masina "unghiul de fuga" cum reglam directia fara servo adica pe uscat sa mearga drept?
TH TRIM - habra nu am ce face
ST D/R - regleaza cat sa vireze servo fata de punctul mort adica un fel de diametru bracaj mai mare sau mai mic.
AM patit urmatoare chestie :
Am rasturnat masina intr-o groapa mica in asfalt si directia a ramas punctul mort undeva total stanga.
Nu am gasit nici o modalitate de reset. Adica modelul considera ca acolo este zero si dadeam stanga incerca sa dea directia peste cap iar in dreapta ajungeam la zero .
Cum este posibil asa ceva ? Adica o ia servo pe camp ? Sau are un mod de reset ceva ?
Pana la urma am dessfacut surubul de la bratul servo l-am mutat (are niste caneluri deci se poate desface si muta) insa nu este normal. Sau super performantul servo chinezesc este vinovat ?
PS. Astept bateriile alea LiPo ca vad ca cu NiMh distractia tine putin....Oricum vad ca se invarte pe loc masinuta si cu NiMh probabuil ca cu lipo chiar este ok brushless fiind totusi.
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
#2
Postat 02 January 2012 - 07:42 PM
th. trim face exact ce face st. trim, numai ca pe partea de directie/franare. punctul neutru este punctul in care masina nu pleaca nici in fata, nici in spate. variatoarele (majoritatea), aprind un beculet atunci cand pui frana si acelasi sau alt beculet atunci cand accelerezi. te ghidezi dupa acel "indicator".
ai ghicit si ce face st d/r.
#3
Postat 03 January 2012 - 12:20 AM
Cosminake, la 02 January 2012 - 07:42 PM, a spus:
th. trim face exact ce face st. trim, numai ca pe partea de directie/franare. punctul neutru este punctul in care masina nu pleaca nici in fata, nici in spate. variatoarele (majoritatea), aprind un beculet atunci cand pui frana si acelasi sau alt beculet atunci cand accelerezi. te ghidezi dupa acel "indicator".
ai ghicit si ce face st d/r.
Multumesc
Trebuie sa imi iau un servo metalic. Nu costa enorm dar vad ca asta de plastic tine fix cit sa nu te dai cu viteza prea mare!
Adevarul este ca masinuta asta este ok dar daca stai sa schimbi totul la ea mai bine cumperi una dubla la pret. Incep sa inteleg ceea ce spun forumistii.
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
#4
Postat 03 January 2012 - 12:40 PM
Masinuta ta e alcatuita din doua parti:
1. Sasiul
2. Electronica
Incearca sa iti faci, in timp, un pachet de componente electronice OK. Un servo bun, un variator bun, un motor bun, 1-2-3 acumulatori, un incarcator destept, o statie cu un receptor, dar si cu posibilitatea de a mai cumpara receptoare suplimentare. Electronica o vei muta de pe o masina pe alta. Toate aceste componente sunt o investitie pe termen lung. Daca maine te plictisesti de buggy si vrei trocarici, vinzi doar sasiul si iti iei doar un sasiu de trocarici pe care pui tot ce ai.
Masinile doar roller sunt si mai usor de vandut, dar si mai usor de cumparat.
Daca esti pasionat de automodelism, esti convins ca nu e ceva temporar si mai vrei sa faci si investitii (mici, mari, nu conteaza) in sportul acesta, ia-ti electronica buna. Nu te gandi ca decat sa bagi in masina asta, mai bine iti iei una de 2 ori mai scumpa. O masina BUNA nu vine RTR si e de 2 ori mai scumpa! O masina BUNA vine kit, desfacuta, in pungute (pot fi si gata montate), fara servo, variator, motor, etc. Masina ta e un bun inceput pentru tine. O poti folosi drept schelet anatomic pentru a prinde mecanismul a ceea ce numim noi "automodelism". Dupa ce te prinzi cu ce se mananca, vei simti nevoia si de componente electronice de calitate. Le vei lua. Apoi vei face maretul salt la un roller bun. Insa vei cumpara doar rollerul! De ce? Pentru ca restul le ai.
Rollere de calitate poti gasi usor la cateva sute de lei. Insa un RTR de calitate sare de 1200 - 1500 lei (considerand si electronica buna).
#5
Postat 03 January 2012 - 04:36 PM
Cosminake, la 03 January 2012 - 12:40 PM, a spus:
Masinuta ta e alcatuita din doua parti:
1. Sasiul
2. Electronica
Asa este nimic mai adevarat. Am experienta de cca 8 ani in karting si de cca 3 ani ma dau cu ATV-uri.
Probabil ca masinuta asta nu va fi ceva de moment. Asa m-am gandit si eu (mai ales ca masina a fost un cadou) am investit deja in baterii, incarctor si alte citeva chestii pe care le voi primi in curind cu posta.
Da pe termen lung mi-am dat seama ca electronica probabil o voi schimba 100% motor, radio, esc etc insa pe masura ce vor ceda cele exsitente. Si voi cumpara cu siguranta de calitate mai ales ca nu sunt foarte scumpe. Pana una alta trebuie sa invat sa o conduc daca o stric am vazut ca piese se gasesc (nu ieftin dar nici absurd de scump) shock tower exista si de fibra de carbon, probabil niste brate de aluminiu, fuzete, etc.
Si daca voi ajunge asul volanului da voi gasi un roller "brand" in ceea ce priveste mesteritul la masinuta ma descurc ca nu sunt strain de electronica .
Oricum felicitari celor de pe forum care m-au lamurit rapid vad ca aveti o cumunitate draguta aici .
ramane sa ne vedem la circuit ca sa zic asa !
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
#6
Postat 05 January 2012 - 05:27 PM
- De unde cumpar nist chei micute cu care sa pot umbla la suruburile de reglaj d ep emodel . Trebuie sa mai apropii putin bratele la directie ca sunt rotile aiurea total. Sa ii fac o "geometrie" mai de masina . camber, etc. Sunt standard?.
- Cum se pot scoate bratele la HSP Xstar pentru ca vad ca sunt prinse in niste nuci de metal desi piesele sunt din plastic si nu cred ca ies cu forta . vad ca toate sunt asa amortizoarele , directia , lik-ul catre servo etc. Sigur este o jmecherie care imi scapa.
- Cum functioneaza KV de pe motor. Deci daca am un motor de 3000 KV inseamna ca la 7.4 V imi scoate maxim 7.4x3000 rpm si de aici inmultesc cu rapoartele de transmise etc ?
- daca un motor la acelasi KV are un consum mai mare mai multi A si este mai mare fizic inseamna ca utilizand acelasi pack de 7.4 motorul in sine are un cuplu mai mare sau nu are importanta . Sau ESC ul are si el un cuvant de spus.
- Banuiesc ca un ESC alimentat la 7.4 da la motor 7.4V maxim . Sau nu ? ca sa cresc tensiunea pt un motor sa zic de x KV trebuie sa maresct packul la 3S nu ?
- un motor cu un KV mai mic se invarte mai incet la acelasi consum sau pur si simplu are cuplu mai mare si turatie mai mica ?
Cum pot match-ui cele de mai sus ca sa am sa zic acceleratie mai buna sau poate viteza mai mare sau poate ambele
Asa este simplu un ESC de 50 A un pack de 30C dar mai departe ? Cum influenteaza motorul ? raportul de transmisie de la pinioane este clar insa sigur motorul are un cuvant de spus .
Sper inca odata ca nu sunt penibil. mai bine intreb daca m-am apucat de asta. Multumesc.
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
#7
Postat 05 January 2012 - 07:20 PM
rama, la 05 January 2012 - 05:27 PM, a spus:
Nu sunt standard. In principiu poti masura cu un subler si pe urma cauti cheia potrivita:
http://www.google.co...de_link&ct=mode
rama, la 05 January 2012 - 05:27 PM, a spus:
Capetele alea de bara ies de pe pivoti daca fortezi un pic cu o surubelnita, ceva. Incearca sa faci o parghie si sa nu deformezi plasticul.
rama, la 05 January 2012 - 05:27 PM, a spus:
Exact
rama, la 05 January 2012 - 05:27 PM, a spus:
La o dimensiune mai mare in general motorul are un cuplu mai mare. Bineinteles e posibil ca din cauza greutatii sporite sa urce mai greu in ture.
ESC-ul e bine sa suporte un amperaj maxim mai mare decat poate motorul. Daca nu, se incinge sau chiar se arde.
rama, la 05 January 2012 - 05:27 PM, a spus:
Dap.
rama, la 05 January 2012 - 05:27 PM, a spus:
Cum pot match-ui cele de mai sus ca sa am sa zic acceleratie mai buna sau poate viteza mai mare sau poate ambele
Asa este simplu un ESC de 50 A un pack de 30C dar mai departe ? Cum influenteaza motorul ? raportul de transmisie de la pinioane este clar insa sigur motorul are un cuvant de spus .
Te uiti la puterea maxima a motorului (in W). De acolo, in functie de rapoartele folosite, poti opta pentru viteza finala mai mare sau o acceleratie mai buna. Daca vrei si acceleratie mai mare, si viteza maxima mai mare, optezi pentru un motor la care puterea maxima specificata e mai mare.
#8
Postat 05 January 2012 - 11:20 PM
Super , m-am lamurit.
Totusi vad ca pe motoare mai apare o valaore Turns . Sunt motoare 8T 12T 10T care este de fapt semnificatia si daca are importanta ?
Multumesc!
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
#9
Postat 06 January 2012 - 05:59 PM
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#10
Postat 06 January 2012 - 11:17 PM
Kitty, la 06 January 2012 - 05:59 PM, a spus:
Aha . Finally am inteles deci o fita de motor ar fi unul cu KV mare si Turns T mare , sau daca automodelul este usor cu KV mare si T mic de tot.
In cazul asta valoarea T trebuie sa fie bine gandita impreuna cu raportul de transmisie si de greuatea modelului.
Se complica treaba si banuiesc ca aici experienta si trial & error pe banii tai isi spun cuvantul .
Multumesc. Gata sunt lamurit. Ne vedem la pista cu prima ocazie.
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
#11
Postat 08 January 2012 - 01:41 PM
rama, la 06 January 2012 - 11:17 PM, a spus:
In cazul asta valoarea T trebuie sa fie bine gandita impreuna cu raportul de transmisie si de greuatea modelului.
Se complica treaba si banuiesc ca aici experienta si trial & error pe banii tai isi spun cuvantul .
Multumesc. Gata sunt lamurit. Ne vedem la pista cu prima ocazie.
Probabil vroiai sa spui cu KV mic si Turns mare. Notatia KV este folosita doar la motoare brushless. Practic, 3300 KV, de exemplu, inseamna ca motorul respectiv are 3300 de rotatii pentru fiecare volt furnizat. Cu o baterie de 7,4V un motor de 3300KV are 7,4*3300=24420 rot/minut. Motoarele cu KV mare nu sunt recomandate pe truggy-uri sau truck-uri. De pilda, nu e recomandat sa pui un motor cu 6000KV pe un truggy. Se va supraincalzi in cele mai multe cazuri. De asemenea, ai grija ce motor pui pe XSTAR. Nu stiu cat de rezistente sunt diferentialele, si nu are nici slipper-clutch. Sper ca esti mai lamurit acum.
O zi buna.
#12
Postat 08 January 2012 - 02:22 PM
Tudor Daniel, la 08 January 2012 - 01:41 PM, a spus:
O zi buna.
Nu stiam ca exista ambreiaj la electrice , insa la Xstar nu cred ca pun nimic mai mult decat o baterie lip0, un radiator pe motor si mai ales un tower de carbon.
Important este sa invat sa merg cu el, de investit nu se pune problema. Evident daca rup ceva am sa schimb cu aluminiu, desi uite un brat de suspensie costa de 6 ori mai ieftin pe plastic, oare se merita aluminiu ? La nivelul asta de masinuta sigur nu ! Insa alte pies sunt apropiate si da merita sa pui alu.
Abia invat sa merg cu el, ca sa zic asa din ce in ce mai "controlat" , dar ma gandeam sa imi cumpar un roller de drift si pe langa faptul ca voi avea nevoie de sfatrile voastre in ceea ce priveste masinuta potrivita, va trebui sa ma informez asupra electronicii.... de aceea tot intreb. Acum imi este calar, oricum in 2-3 luni am sa vreau altceva sigur asta. Dar pana atunci mai am de invatat !
PS. Inca nu am rupt nimic la XStar deci sunt inca departe .....
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
#14
Postat 09 January 2012 - 05:41 PM
Kitty, la 06 January 2012 - 05:59 PM, a spus:
Salutare si La Multi Ani!Eu am vazut ca doar la motoarele de auto se da aceasta specificatie(T=turns).Eu am o barcuta cu motor la 6V si pt ca majoritatea regulatoarelor de navo merg la 12V am zis sa caut un regulator de la auto.Motorul este Venti 660 :
Diametru: 36 mm
Lungime: 65 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Voltaj: 4 - 11 V
Turatie: 17600 rpm
Curent nominal: 16 A
Curent cu ax blocat: 84 A
Greutate: 270 g
De unde stiu la acest motor cate infasurari are?Sau ce regulator de auto "merge" la acest motor?
Multumesc mult.
#15
Postat 09 January 2012 - 07:28 PM
Pescarusul Nae, la 09 January 2012 - 05:41 PM, a spus:
Diametru: 36 mm
Lungime: 65 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Voltaj: 4 - 11 V
Turatie: 17600 rpm
Curent nominal: 16 A
Curent cu ax blocat: 84 A
Greutate: 270 g
De unde stiu la acest motor cate infasurari are?Sau ce regulator de auto "merge" la acest motor?
Multumesc mult.
Banuiesc ca turatie e masurata la 7,2V. Daca era motor seria 540(5cm lungime), ar fi fost un motor de aproximativ 27T, dar e motor 660 si notarea la marimea asta e diferita. Dat fiind ca e un motor mai mare(6,5cm lungime), as folosi un regulator care sa poate 15T. Spun asta pentru ca si Traxxas foloseste un motor la fel de mare in seriile lor 2wd, iar regulatorul care vine stock poate duce motoare 15T, din seria 540. E bine sa ai un regulator care sa poata macar in burst de 10 secunde sa livreze 84 de amperi, care e cerinta maxima a motorului. Banuiesc ca ar merge si regulatoare mai putin "potente", dar s-ar putea supraincalzi. Cel mai bine ar fi sa le atasezi un heatsink de ala racit cu apa, daca e vorba de navomodele. La 12V partile electronice se pot incalzi destul de usor.
Apropo, majoritatea regulatoarelor auto merg doar pana la 8,4V, maxim 9,6V. Nu prea am auzit multe care sa mearga cu 12V fara sa se incinga. In afara de cele brushless care merg si cu 3s li-po si cele pentru 2 motoare care pot si 16,8V, desigur.
Aceasta postare a fost editata de Tudor Daniel: 09 January 2012 - 07:32 PM
#16
Postat 10 January 2012 - 07:37 AM
Tudor Daniel, la 09 January 2012 - 07:28 PM, a spus:
Apropo, majoritatea regulatoarelor auto merg doar pana la 8,4V, maxim 9,6V. Nu prea am auzit multe care sa mearga cu 12V fara sa se incinga. In afara de cele brushless care merg si cu 3s li-po si cele pentru 2 motoare care pot si 16,8V, desigur.
salutare,
Barcuta mea are baterie Pb de 6V,asta e motivul pt care caut sa imperechez motorul cu un regulator auto.Inca o intrebare de necunoscator:cu cat e mai mare motorul,are mai putine spire T????Sunt total in ceata.
stima
#17
Postat 10 January 2012 - 10:11 AM
Pescarusul Nae, la 10 January 2012 - 07:37 AM, a spus:
Barcuta mea are baterie Pb de 6V,asta e motivul pt care caut sa imperechez motorul cu un regulator auto.Inca o intrebare de necunoscator:cu cat e mai mare motorul,are mai putine spire T????Sunt total in ceata.
stima
Nu neaparat. Difera notatia in functie de marime. De exemplu la motoarele brushless 380, 12T inseamna 7000-8000kv(asta e notatia la motoarele ez-run), pe cand la cele 540 brushless, 12T inseamna undeva pe la 3000kv. Intuitiv, cred ca notatia in T data de producatori ramane aceeasi, dar numarul de turatii scade odata cu cresterea in dimensiuni a motorului. Asta, doar intuitiv, nu sunt 100% sigur.
#18
Postat 15 January 2012 - 12:28 AM
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)
May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
#19
Postat 15 January 2012 - 06:46 PM
Tudorb, la 15 January 2012 - 12:28 AM, a spus:
Nu aduc ?Si pe urma se mira ca lumea cumpara piese si masinute de afara !
Buna treaba ce pot sa spun , excelent ! Facem business vindem masinute dar pe urma ne plangem ca nu avem bani pentru stocuri.
Domniii de la Sierra sa stiti ca masinute fara piese pot si eu sa import dar nu ma numesc afacerist !
In fine, sa revenim in Romania. Eu speram ca de la Sierra pot lua piese. Daca in cutia in care este masina scrie ca respectivele sunt optionale. Daca nu . ebay is your friend. Si nu in ultimul rand prietenii din Vestul nu atat de salbatic al Europei. Gasesti pe e-bay ! desi VREAU sa cred ca Sierra le importa si le si are pe Stoc. Vreau sa cred ca nu am dat o suma mai mare decit salariul minim pe economie pe o masinuta la care ei nu ofera suport desi gasesti piese in cantitati nelimitae pe net (in alte tari evident).
PS. Masina a fost cadou asa ca nu am nimic de comentat !
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
#20
Postat 22 January 2012 - 09:39 AM
rama, la 15 January 2012 - 06:46 PM, a spus:
Buna treaba ce pot sa spun , excelent ! Facem business vindem masinute dar pe urma ne plangem ca nu avem bani pentru stocuri.
Domniii de la Sierra sa stiti ca masinute fara piese pot si eu sa import dar nu ma numesc afacerist !
In fine, sa revenim in Romania. Eu speram ca de la Sierra pot lua piese. Daca in cutia in care este masina scrie ca respectivele sunt optionale. Daca nu . ebay is your friend. Si nu in ultimul rand prietenii din Vestul nu atat de salbatic al Europei. Gasesti pe e-bay ! desi VREAU sa cred ca Sierra le importa si le si are pe Stoc. Vreau sa cred ca nu am dat o suma mai mare decit salariul minim pe economie pe o masinuta la care ei nu ofera suport desi gasesti piese in cantitati nelimitae pe net (in alte tari evident).
PS. Masina a fost cadou asa ca nu am nimic de comentat !
Cati ani ai fratioare?!
Cand ti-ai luat masina, ai verificat stocurile de piese din tara?
Tu ai idee ce inseamna ca un comerciant sa aiba absolut toate piesele de schimb, in cantitati suficiente, pentru toate masinile pe care le comercializeaza?
Tu stiai ca un magazin RC nu comercializeaza numai masini? Mai gasesti si avioane, elicoptere, navo, machete, etc? Crezi cumva ca si celelalte modele (aero, heli, navo, etc.) au nevoie de piese?
Ce usor e sa te plangi fara sa gandesti ...
De ce nu ti-ai luat 2 masini, una sa o tii pentru piese? Sa stii ca asa se face, daca vrei sa n-ai probleme cu piesele.
Sierra e unul dintre cele mai vechi magazine de modelism din tara, ca sa stii.
Nu te obosi sa-mi raspunzi, e a nu stiu cat-a oara cand postezi tampenii pe forum.
#23
Postat 24 January 2012 - 11:08 PM
Acum sa revenim la obiect , la firma respectiva se gasesc foarte putine piese.
Nu critic pe nimeni doar ca stiid faptul ca tower-ul respectiv este nevralgic sa nu il ai pe stoc este una sa NU il importi nu este ok. Asta spunea userul respectiv.
Si ca sa intelegeti la ce ma refer sunt surprins ca nu au pe stoc piese uzuale in conditiile in care piese costa cativa RON. Stau si ma intreb dealer-ii auto aia de vand piese aftermarket cum reusesc sa aiba pe stoc piese pentru zeci sau sute de modele de masini in conditiile in care reperele au preturi mari?
Simplu investesc bani in stoc, cash management, software de urmarire ce se vinde , etc. Zeci de milioane de EUR.
Poti avea orice pe stoc atata vreme cat poti sa cheltuii bani pentru asta. Conform celor vazute pe forumuri nu numai aici sunt multi posesori de XSTR si cred ca poti avea un stoc decent de piese. Din pacate firma respectiva are o cifra de faceri de 40,000 EUR / luna si stocuri de 100,000 EUR am eu pretentii prea mari fac si ei ce pot.
Piata de modelism de la noi este prea mica , asta este adevarul, sorry. Greseala mea. Aveam impresia ca este muuult mai mare , dar nu este .
IN fine nu mai continui pentru ca sunt prost inteles. Ideea este ca pe alta pagina Asociatia importatorilor ..etc de modelism se plangea ca lumea vine vede cumpara de afara. Probabil ca este un cerc vicios, piata mica, stocuri mici, si mai ales faptul ca cei ce se ocupa de modelism sunt pasionati si se descurca cum pot.
Dar vin incepatori din astia ca mine si incearca sa inteleaga ceva din modelism si poate mai convingem un prieten etc.
Eu oricum sunt recunoscator oamenilor de pe forum pt ca m-au ajutat cu raspunsuri atunci cand am intrebat bine sau prost atat cit am stiut si eu.
Gata am incheiat, huh !
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
#24
Postat 25 January 2012 - 05:14 AM
Cand stii ca pe piata sunt 2 milioane de golf 4 (un exemplu), atunci iti permiti sa tii un stoc de 2 bascule, 3 amortizoare (care se potrivesc si la mai multe masini) si alte piese mai uzuale, pentru ca le vei vinde. Iar importatori cu stocuri fizice de milioane de euro nu sunt multi. Restul sunt distribuitori. Eu, ipotetic vorbind, import brembo. Tu, ipotetic vorbind, importi meyle. Daca un client vine la tine dupa frane brembo, n-o sa-l refuzi, dar nici nu-l trimiti la mine. Vii tu la mine si cumperi franele si i le vinzi clientului. Pt ca e foarte posibil ca acel client sa vrea si o bieleta de directie meyle.
Daca ai sa comanzi piese de la dealeri aftermarket, ai sa vezi ca iti aduc in aceeasi zi o piesa care nu e pe stocul lor. Nu au cum sa o aduca din afara, tot din tara o iau, de la importatorul acelei marci/piese, desi si ei sunt importatori, insa pt o alta caprarie.
Cazul nostru, sierra. Cand stii ca ai 15 masini vandute, cate towere sa aduci?! Tu daca ai avea 100 de lei pt marfa, ai importa 50 de towere de 2 lei sau 3 avioane de 20 lei care se vand repede cu 40 lei, 2 machete de logan de 10 lei care se vand si mai repede cu 20 lei si alte maruntisuri de 20 lei, printre care si 3 towere de 2 lei pt icstar? Iti spun eu ca ai alege diversitatea.
Gandeste-te ca toate aceste magazine au pornit din hobby. Fondurile sunt foarte limitate. Banii de investit sunt limitati, pentru ca si piata e foarte restransa.
Nu m-am suparat pe tine, stai linistit :rolleyes:
rama, la 24 January 2012 - 11:08 PM, a spus:
Acum sa revenim la obiect , la firma respectiva se gasesc foarte putine piese.
Nu critic pe nimeni doar ca stiid faptul ca tower-ul respectiv este nevralgic sa nu il ai pe stoc este una sa NU il importi nu este ok. Asta spunea userul respectiv.
Si ca sa intelegeti la ce ma refer sunt surprins ca nu au pe stoc piese uzuale in conditiile in care piese costa cativa RON. Stau si ma intreb dealer-ii auto aia de vand piese aftermarket cum reusesc sa aiba pe stoc piese pentru zeci sau sute de modele de masini in conditiile in care reperele au preturi mari?
Simplu investesc bani in stoc, cash management, software de urmarire ce se vinde , etc. Zeci de milioane de EUR.
Poti avea orice pe stoc atata vreme cat poti sa cheltuii bani pentru asta. Conform celor vazute pe forumuri nu numai aici sunt multi posesori de XSTR si cred ca poti avea un stoc decent de piese. Din pacate firma respectiva are o cifra de faceri de 40,000 EUR / luna si stocuri de 100,000 EUR am eu pretentii prea mari fac si ei ce pot.
Piata de modelism de la noi este prea mica , asta este adevarul, sorry. Greseala mea. Aveam impresia ca este muuult mai mare , dar nu este .
IN fine nu mai continui pentru ca sunt prost inteles. Ideea este ca pe alta pagina Asociatia importatorilor ..etc de modelism se plangea ca lumea vine vede cumpara de afara. Probabil ca este un cerc vicios, piata mica, stocuri mici, si mai ales faptul ca cei ce se ocupa de modelism sunt pasionati si se descurca cum pot.
Dar vin incepatori din astia ca mine si incearca sa inteleaga ceva din modelism si poate mai convingem un prieten etc.
Eu oricum sunt recunoscator oamenilor de pe forum pt ca m-au ajutat cu raspunsuri atunci cand am intrebat bine sau prost atat cit am stiut si eu.
Gata am incheiat, huh !
#25
Postat 25 January 2012 - 05:34 AM
Asta plus faptul ca ne-am cam obisnuit sa cumparam de afara (ca la noi nu gasesti sau nu e pretul corect, asta in cazul foarte fericit cind reperul e pe stoc) face ca magazinele de hobby sa nu prea aiba stoc. Nu zic ca n-ar putea sa incerce mai mult, sigur ar putea, vinzare nu faci daca stai si astepti sa ploua cu clienti. La un moment dat ma uitat la o masinutza rtr doar ca sa constat ca rtr poate insemna fara acumulator si incarcator, alea mai umfla pretul cu vreo 200 de ron (da'i rtr, sa ne intelegem) asa ca... am renuntat.
Si uite asa avem un cerc vicios.
#26
Postat 10 February 2012 - 11:50 AM
trebuie sa astept 60 zile pentru o coaja de xstr, 30 zile pt un servosaver...
eu nu inteleg un lucru, nu ai pe stoc, dar ai 1-2 masini pt piese, pe post de buffer. hai sa fim seriosi, cate comenzi, de exemplu, pentru un servosaver pot sa apara in 1 luna? maxim 1-2 (nu cred eu ca se vand chestiile astea ca painea calda, incat sa vina valuri de cereri pt piese).
deci eu magazin, am 1 masinuta, scot piesa de pe ea, onorez comanda, incasez banii, dau comanda in china, si, cand sosesc piesele, reintregesc masinuta descompletata. si tot asa. astfel am clientii multumiti si, la nevoie, pot monta acea masina pt a o vinde, fara sa se supere nimeni.
gresesc cu ceva? credeti ca necesita o investitie prea mare?
Aceasta postare a fost editata de razvan_b: 10 February 2012 - 11:50 AM
#27
Postat 19 February 2012 - 09:36 PM
Cum vinzi un pufulete dintr-o punga de pufuleti, apoi cand vine masina cu pufuleti pui pufuletele la loc, resigilezi punga cu pufuleti si o pui pe raft de noua?
1. Din punct de vedere moral, nu e corect - probabil chiar tu esti genul de om care nu ar da banii pe un lucru desfacut
2. Din punct de vedere contabilicesc, nu prea se poate face treaba asta simplu si legal. Ca sa descompletezi o masina, trebuie sa o scoti pe consum. Daca vrei apoi sa o vinzi, nu mai ai intrare pt ea.
Asa ca linisteste-te. Mai cumpara o masina sa o ai pentru piese (ar fi chiar prima masina pe care o cumperi, nu ai de ce sa te plangi), iar cand se rupe ceva, da comanda la botosani si iti aduc baietii in maxim 60 zile si completezi masina de rezerva.
Care e probabilitatea ca in 60 de zile sa rupi de 2 ori servo saver-ul?
#28
Postat 20 February 2012 - 09:17 PM
Cosminake, la 19 February 2012 - 09:36 PM, a spus:
Cum vinzi un pufulete dintr-o punga de pufuleti, apoi cand vine masina cu pufuleti pui pufuletele la loc, resigilezi punga cu pufuleti si o pui pe raft de noua?
1. Din punct de vedere moral, nu e corect - probabil chiar tu esti genul de om care nu ar da banii pe un lucru desfacut
2. Din punct de vedere contabilicesc, nu prea se poate face treaba asta simplu si legal. Ca sa descompletezi o masina, trebuie sa o scoti pe consum. Daca vrei apoi sa o vinzi, nu mai ai intrare pt ea.
Asa ca linisteste-te. Mai cumpara o masina sa o ai pentru piese (ar fi chiar prima masina pe care o cumperi, nu ai de ce sa te plangi), iar cand se rupe ceva, da comanda la botosani si iti aduc baietii in maxim 60 zile si completezi masina de rezerva.
Care e probabilitatea ca in 60 de zile sa rupi de 2 ori servo saver-ul?
Stimate domn, imi cer scuze pentru deranjul provocat.
raspuns 1. oare e mai moral sa vinzi ceva, sa spui ca ai piese pe stoc, sau ca vin in 2-3 saptamani si ele sa faca 2 luni?
raspuns 2. tipic romanesc. mereu gasim argumente pentru a desfinta ideile altora. nimic constructiv....
multa bafta.
cam atat am avut de spus
#30
Postat 21 February 2012 - 10:04 AM
Cosminake, la 21 February 2012 - 08:09 AM, a spus:
Da un mail celor de la botosani cu ideea ta mareata si vezi ce iti zic.
Cati ani ai?
Stimate domn,
Ideile sunt vechi si practicate cu succes de multe firme cu renume din Europa si nu numai, iar atat timp cat optimizeaza timpul de livrare al pieselor de schimb - nu vad care este problema.
De fapt, problema este alta....
In ceea ce priveste forma legala ... se face un pv de dezmembrare in vederea vanzarii ca si piese de schimb, in care se se specifica pretul pentru fiecare si cam atat. se vinde pe bucati.
Speram ca veti avea decenta sa terminati cu aceste comentarii distructive si inutile, dar se pare ca nu....