Durata viata motor termic?
#1
Postat 15 February 2012 - 01:40 PM
#2
Postat 15 February 2012 - 02:13 PM
Multa bafta.
#3
Postat 15 February 2012 - 04:14 PM
- 73,9% metanol pur;
- 8,6% ulei amestec ricin/sintetic special conceput pentru motoare reglate de curse cu carburant subtire;
- 1,5% aditivi speciali contra ruginei si oxidarii ce asigura o combustie mai buna
- 16% nitrometan
Ma scuzi ca m-am exprimat gresit...
Cat despre durata de viata a unui motor in Litrii de carburant sau ore de functionare ma poti ajuta ?
#4
Postat 15 February 2012 - 04:34 PM
Cred ca tine de foarte mult de combustibil si felul in care ai grija de el.
XRAY T4
XRAY T3 2012
XRAY T3 2012
XRAY NT1
XRAY XB808e
XRAY M18 PRO
SCHUMACHER CAT SX 3
SCHUMACHER Mi4Lp
Team Durango DESC 410
Team Durango DESC 410
SERPENT S120LT
#5
Postat 15 February 2012 - 07:15 PM
Nu ma pot pronunta la auto. La aero nu am reusit sa am un motor mort din cauza uzurii. Ale mele au murit in urma violentelor:
http://www.rhcforum....post__p__136961
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 February 2012 - 07:17 PM
#6
Postat 15 February 2012 - 08:36 PM
Alex345, la 15 February 2012 - 04:14 PM, a spus:
- 73,9% metanol pur;
- 8,6% ulei amestec ricin/sintetic special conceput pentru motoare reglate de curse cu carburant subtire;
- 1,5% aditivi speciali contra ruginei si oxidarii ce asigura o combustie mai buna
- 16% nitrometan
Ma scuzi ca m-am exprimat gresit...
Cat despre durata de viata a unui motor in Litrii de carburant sau ore de functionare ma poti ajuta ?
Cred ca nu ar trebui sa te ingrijoreze "speranta de viata" a motorului tau,asa cum spune colegul forumist de mai sus,depinde foarte mult de calitatea combustibilului dar si de mina ta...in urma cu 25 de ani durata de viata a motoarelor de modelism era intradevar o problema(am avut un motor de aero METEOR care era garantat 6 ore de functionare),acum insa lucrurile au avansat si astfel un motor te poate tine ani de zile fara nici o problema,dar mai mult ca sigur vei ajunge sa schimbi rulmentii din cauza oxidarii provocate de combustibilul folosit.Ca un fapt divers iti spun ca motoarele mele au 2 si respectiv 4 ani fara probleme serioase daca excludem oxidarea rulmentilor chiar daca am folosit ulei after-run de fiecare data...asa ca fa-i un rodaj si regleaza carburatorul corespunzator iar motorul nu iti va face probleme.
CEN FUN FACTOR MT.
BLUE MARINE 540 S
SPEKTRUM DX 3 s
RANGE ROVER 1/8 REALISTIC NITRO
-----------------------
MODELIST PENSIONAR
#8
Postat 18 February 2012 - 03:04 PM
Crucial este cum il folosesti: cat ulei ai in combustibil, calitatea combustibilului, reglajele (niciodata sarac, mai bine un pic bogat), ulei after run, etc, etc. Astfel te va tine mult.
Multa, multa bafta.
#9
Postat 18 February 2012 - 09:24 PM
In automodelism se folosesc doua tipuri de seturi, de fapt doua tipuri placari ale cilindrilor, ABC si ABN. La motoarele ABN, cilindrul din bronz este acoperit electrolitic cu un strat de nichel. Procedura este ieftina iar coeficientul de frecare piston - cilindru este redus si motorul are un randament bun. Din pacate si viata motoarelor este destul de scurta. Am doua OS Max 12 CV , unul a pierdut compresia dupa 4,5 litri = 7 ore, celalalt, din prima serie de CV -uri din '95 are vreo 3 litri la activ si merge ca in prima zi. Pentru a evita exfolierea, ABN -urilor trebuie sa le dai ulei mai mult, 16 - 18 %, eventual cu 2 - 4 % ricin. La tehnologia ABC cilindrul este supus unui cromaj dur, mai costisitor pentru producator dar rezulta un motor mai durabil (asta e contrar interesului economic al producatorului care vrea sa iti vanda cat mai multe motoare, nu unul care sa te tina toata viata). Frecarea este mai mare ca la ABN si motoarele ABC se incalzesc mai mult. Folosirea cromului are si alte avantaje in afara durabilitatii: suporta apasari laterale mai mari, deci folosind un piston mai dur se pot produce motoare mai comprimate care au un cuplu mai mare, tot odata se pot folosi biele mai scurte care permit turatii mai mari. Cromul este poros si retine uleiul in acea porozitate microscopica, deci se pot folosi combustibili cu doar 10 - 15 % ulei (si chiar mai putin cu unele uleiuri speciale), deci cu un procent mai mare de metanol -> putere mai multa la acelasi continut de nitro.
Pentru clasa 1/10 majoritatea motoarelor sunt ABN, motoarele ABC fiind mai mai rare si scumpe. Pentru clasa 1/8 toate motoarele de performanta sunt ABC cu durabilitate ce poate ajunge si la 50 de ore.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 18 February 2012 - 09:29 PM
TEL. 0726.191.725
#11
Postat 07 March 2012 - 03:31 PM
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)
May contain traces of nitro, human flesh and craziness.