MadMe, la 20 December 2011 - 08:00 PM, a spus:
Da, pot testa circuitul temporizator, cu led martor in loc de igniter, la locul lansarii, ca sa vad ce marja de eroare are in functie de temperatura.
Cat despre buzzer, il voi monta in cutia de initiere a igniterului motorului, nu in racheta, pentru igniterul parasutei, acolo o sa merg pe "Doamne-Ajuta" :good:
Nu conteaza unde pui jucaria, conteaza ca poate trece curent mare prin aprinzator. E simplu, testezi inainte acasa si vezi daca suna fara sa pocneasca.
Toate instalatiile electrice de lansare au un astfel de tester pus in cutia cu baterii si butoane. Apasa sefu' de lansare pe un buton mai mic, se aude un tiuit si eventual se aprinde un led, inseama ca e curent si aprinzatoarele sunt bune si conectate corect, poate incepe numaratoarea inversa. Nu se aude tiuitul, se intoarce cheia de decuplare, fuga inapoi la rampa, verifica, schimba, etc, si mai trage o data.
Citeaza
dar ce te faci daca se deschide parasuta inainte de oprirea motorului sau se deschide cand deja nu mai este nevoie. Parerea mea este trebuie tinut cont de momentul in care racheta se opreste. Se poate face si cu bila si arc.
Cine pune timer pe racheta stie cate secunde functioneaza motorul. La astea cu zahar nici macar nu trece de o secunda... Cat timp trebuie, asta se afla din incercari, experienta sau din calcul, cu conditia sa se stie bine caracteristicile motorului, ceea ce nu e cazul acum. Intrerupatoare din alea cu mercur sau cu bila au folosit numai incepatorii si aia mai batuti in cap pana au aflat ca nu e bine sa faca pe desteptii pana nu acumuleaza ceva experienta. Cu toate astea mai exista astfel de constructii, vreau sa zic cu "bila", anul trecut a avut un rachetist o macheta la finala campionatului american la care treapta 2 a pornit de-bila :clapping:. E periculos.