Modelism - RHC Forum: cateva sfaturi pentru un incepator.... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

cateva sfaturi pentru un incepator....

#1 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 10 November 2011 - 11:30 PM

Salut tuturor forumistilor pasionati de aeromodelism ! Sunt nou pe acest forum , am urmarit cateva topicuri interesante, m-am familiarizat cat de cat intr-un procent de 10% cu denumirile in domeniu si tin sa spun ca in special am fost atras de proiectele din lemn balsa ... acum intrebarile mele ar fi foarte multe , insa o sa postez acum tot ce-mi trece prin cap ...
As dori sa incep un proiect din lemn balsa, nu doresc unul de cumparat pentru ca apreciez eu ca placerea este una destul de mare cand obtii ceva facut de mana ta chiar daca se pierd destule ore in munca , bani in materiale etc ... sunt constient de asta ... as dori sa construiesc un model de avion insa aici este problema ... nu stiu de unde sa iau planul cu dimensiunile componentelor , nu stiu cu ce model sa incep pentru ca fiind incepator nu as vrea sa-mi prind urechile cu ceva super profi ... as vrea sa incep sa construiesc un avion de dimensiuni medii nu foarte mic, si pe care ulterior sa-l pot zbura ... intrebarile ar fi :
1. de unde pot downlada planul unui avion cu toate dimensiunile componentelor ?
2. ce model de avion as putea alege pentru un incepator ca mine ?
3. de unde stiu ce dimensiuni si ce cantitati de lemn balsa imi sunt necesare pentru un asemenea proiect, si ce alte materiale in afara de lemn balsa ?
4. as dori sa construiesc un avion pe care sa-l pot echipa pentru zbor cu un buget cat de cat ok accesibil oricarui om normal, de aici si intrebarea nr 2...
cam astea ar fi intrebarile pentru inceput ... abia m-am familiarizat cu denumirile pe forum ca sa-mi dau seama despre ce se discuta in unele topicuri asa ca daca gresesc pe undeva sa nu ma "injurati" :nea: ... astept sfaturile voastre si in functie de ajutorul primit o sa incerc sa dau start unui avion din lemn pe care in viitorul apropiat il voi si zbura ... Numai bine tuturor !
0

#2 Useril este offline   madutarc 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 418
  • Inregistrat: 03-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg-jiu

Postat 10 November 2011 - 11:46 PM

Daca esti incepator eu nu cred ca merge un avion din lemn de balsa. In primul rand daca il lovesti il repari foarte greu sau chiar de loc.Cum zice un prieten primul aeromodel e avionul de ,,sacrificiu'' e primul avion cu care o sa dai jos si multe altele.. Si eu sunt incepator si toti prieteni mi-au sfatuit sa imi iau easystar sau fun cub de la multiplex.. Sunt facute din spuma(zapada artificiala) care se repara mult mai usor ca si lemnul de balsa. De aici e alegerea ta.
0

#3 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2011 - 12:36 AM

Foarte frumoasa initiativa ta. Te sustin, dar cu o singura mentiune: daca inca nu esti familiarizat cu aero si principiile zborului mai bine iti iei initial un kit "de-a gata" si dupa ce te prinzi ce si cum te apuci de construit in cunostiinta de cauza. Sau, daca bugetul nu permite, incepe cu constructia din depron a unui model. Mai ieftin, mai usor de reparat, mai usor de construit. Dupa ce inveti "hands-on" ce si cum e cu zburatul vrem sa vedem de la tine un topic frumos la Kit Review cu un model din balsa construit de la zero.
Altfel, ar fi pacat ca la sfarsit dupa multe ore de munca si ceva banuti sa rezulte o macheta statica sau si mai rau sa se termine cu un faras de scobitori.

Stiu ca la inceput e greu cu nerabdarea si dorinta de a pleca pe drumul propus e foarte mare, dar aminteste-ti ca majoritatea celor de aici au parcurs deja drumul si ii stiu si fundaturile, asa ca e bine sa pleci o ureche la ce au de spus :pardon:

Succes.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 November 2011 - 04:07 AM

Daca vrei, te rog sa citesti aici:
http://www.airfieldm...ng_aircraft.htm
Tot ceea ce spune domnul respectiv este plin de bun simt si vine din multa experienta.
Bineinteles ca ar fi bun un Kit. Si, tot bineinteles este, ca nu trebuie sa-l zbori singur.
Daca vrei, poti arunca o privire si aici:
http://www.rhcforum....or-in-montreal/
Zborul de unul singur nu face decat sa prelungeasca invatatul, sa mareasca costurile si sa amplifice frustrarea.
Multa, multa bafta.
0

#5 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 11 November 2011 - 09:40 AM

Oook :pardon: am bagat la cap sfaturile voastre , si multumesc f mult pt raspunsuri . Ma gandesc sa construiesc ceva din depron si poate gasesc si un kit din balsa de cumparat pt a-mi face o idee despre ce si cum :) . Pana una alta daca aveti ceva schite, planuri pt ceva din depron sunt binevenite pt a ma apuca de treaba in curand ... O zi buna tuturor ! PS: ieri am citit in detaliu si tutorialul lui Hash despre aeromodelism . Frumos !

Aceasta postare a fost editata de mike007: 11 November 2011 - 09:41 AM

0

#6 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 11 November 2011 - 10:27 AM

Vezi postareamike007, la 11 November 2011 - 09:40 AM, a spus:

Oook :D am bagat la cap sfaturile voastre , si multumesc f mult pt raspunsuri . Ma gandesc sa construiesc ceva din depron si poate gasesc si un kit din balsa de cumparat pt a-mi face o idee despre ce si cum :D . Pana una alta daca aveti ceva schite, planuri pt ceva din depron sunt binevenite pt a ma apuca de treaba in curand ... O zi buna tuturor ! PS: ieri am citit in detaliu si tutorialul lui Hash despre aeromodelism . Frumos !


Daca vrei sa construiesti din depron, modelele cele mai potrivite ar fi Blue-Baby sau/si Izicraft. Eu am inceput singur cu BB si l-am zburat din prima fara probleme. Asta nu pentru ca as fi vreun talent ( aveam totusi cateva luni de antrenament pe simulator ) ci pt.ca modelul este foarte potrivit pentru incepatori . Nu am construit Izicraft-ul insa din ce am vazut pe camp este si el OK.
0

#7 Useril este offline   florin_group 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 17-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 11 November 2011 - 10:32 AM

salut,

cred ca cel mai bine e sa construiesti un model din depron. la urmatoarea adresa web gasesti tot ceea ce ai nevoie pentru a construi un Izicraft. este un aeromodel usor de controlat si foarte docil. http://www.greenhobb...r_free_plan.htm
se construieste foarte usor, depronul se poate lipi cu Bison poliuretanic monocomposit sau cu Bison universal hobby glue cu capac verde. prima varianta lipeste si se intareste mai repede 6-12h dar iese mai multa murdarie, surplusuri de material, are culoarea galbena, insa lipitura este durabila. cea dea doua varianta lipeste mai greu 12-24h, este transparent, mai putina murdarie, lipeste la fel de bine.
ca motorizare pentru acest aeromodel iti recomand emax fc2822, 1200 kv, un esc de 30A,un lipo 3s 1300 mah - 2200 mah, elice sf 9*6, servo de 9gr htx 900 spre exemplu.
iti recomand sa nu ii pui roti la inceput, pentru ca il vei lansa din mana la inceput. nu munci prea mult la finisaje pentru ca sunt sanse multe sa-l rupi. pentrufuselaj poti cauta o bucata de izolator de parchet de 50 mm cu o lungime de 750 mm si o latime de 80 mm, unde vezi un santier intreaba daca au un rest de dimensiunea asta, eu asa am facut.:D in felul asta vei scuti mult timp, vei construi doar aripile.
mult spor la construit!
0

#8 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 11 November 2011 - 10:43 AM

Cat despre primul model din balsa uite unul potrivit pt. tine - ca incepator :

http://plans.rcmodell.hu/elect-j.jpg
0

#9 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 11 November 2011 - 12:04 PM

Multumesc frumos :D ! Diseara dau o raita dupa ceva materiale ! Spor la toata lumea !
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 November 2011 - 01:22 PM

Ai putea sa te "lipesti" de oachidori care reconditioneaza acum un Kleine UHU.
Mai simplu avion de balsa ca acela greu sa imi inchipui, ce s-a recomandat, cu nervuri si infoliere deja e grupa mare.
Gasesti aici topicul si cateva poze:

http://www.rhcforum....__1#entry418910
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 11 November 2011 - 01:28 PM

Cautand pe internet am gasit urmatoarele materiale pentru un Cessna :D ! Daca sunt ok sa-mi spuneti si mie :D ! Nu m-as apuca din prima de asa ceva insa le-as scoate la imprimanta sa le am in stock ! Intrebarea mea de novice este : daca le-as scoate la imprimanta la ce dimensiune ar trebui imprimate schitele pentru a obtine dimensiunea stas ? Banuiesc ca trebuie sa merg undeva unde se poate imprima planul pe o foaie mai mare de hartie si in nici un caz pe a4 zic eu !

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de mike007: 11 November 2011 - 01:30 PM

0

#12 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 12 November 2011 - 07:37 AM

Neatza tuturor ! Ieri am imprimat pe A-0 planurile atasate mai sus si le-am pus la conservat :) ... Pana la urma imi voi comanda materialele pentru a le avea pe stock si ma voi apuca sa construiesc acest Cessna insa voi tine cont si de sfaturile voastre ... Intai voi face ceva din depron si apoi cand ma voi apuca de Cessna sa am totul pregatit ... pe curand ! PS: din cate am inteles eu , 1/8 balsa inseamna balsa cu grosimea de 3mm , 1/16 inseamna balsa cu grosime de 1,5mm ... nu sunt insa lamurit cu urmatoarele dimensiuni : 1/2 ? 1/32 ply ? 3/32 ?
0

#13 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 12 November 2011 - 10:47 AM

Ok,sa ne spui in cate surcele se face la primul zbor.Nu ma intelege gresit,nu am nimic cu balsa,dar chiar nu este pentru incepatori.Fa orice model vrei,dar din spuma.Pentru cele mai mari sanse fa un IZICRAFT din depron.Pe asta cred ca il poti face si din balsa,daca vrei.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#14 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 12 November 2011 - 12:31 PM

Iti dau perfecta dreptate Ciprian ... am si zis ca inainte voi face ceva din depron ... insa nu pot sa ma abtin sa nu incep sa construiesc si unul din balsa :D ... doar il construiesc sa fie facut sa-mi "fac mana" in cele ale construitului cu balsa si apoi la sfaturile voastre voi alege motorizare etc ... iar de zburat nu il voi zbura eu din prima asta e clar ... Cand apar ceva noutati va anunt :D ... multumesc tuturor pt sfaturi ...
0

#15 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 12 November 2011 - 02:55 PM

Eu nu zic sa nu construiesti din balsa,eu zic sa nu inveti sa zbori pe balsa.O spuma se poate lipi foarte usor chiar si la camp.

Daca vezi cum se face surcele avionul construit de mana ta o sa ti se rupa inima,si cel mai probabil o sa te lasai de sportul asta.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 November 2011 - 03:21 PM

Citesc si ma minunez. De fapt este perfect normal. Este un nucleu, aici pe forum si aiurea, care, parca, au actiuni la chineji. Cand un incepator vine i se baga in cap ca tot ceea ce inseamna aeromodelism este scart si produse hobby stift. Atlceva este demodat si rusinos. Toate rahatisurile de Fxx si alte alea de doi bani de acolo nu fac, decat, sa distruga si ultima dorinta si abilitate a cuiva de a face ceva. Il fac consumator de modele de o calitate mai mult decat dubioasa. El, fericitul indrumat asa, va sfatui, cu patos, pe urmatorul, samd.
Daca incepe cu simulator si face primele zboruri cu cineva priceput alaturi, modelul care asigura o invatare usoara si rapida este trainerul clasic cu motor de minim .40 si anvergura de minim 1 600mm.
Nici macar nu-i atat de scump. Uite un RTF:
http://www3.towerhob...&I=LXEXK2**&P=7
In pret ai si un simulator foarte bun.
Pentru dimensiunile in sistem imperial. Un inci are 25,4mm. Deci valoarea ta o inmultesti cu 25,4. Exemplu: 3/32x25,4=3x25,4:32=2.38mm
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 November 2011 - 03:23 PM

0

#17 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 12 November 2011 - 07:04 PM

Am reparat acum cateva luni o aripa de planor, din balsa, care era facuta praf. Lonjeronul scapase, insa cu nervurile am facut puzzle. Erau mai multe zeci de piese, dar nu se pierdusera pentru ca stateau in folie ca intr-o punga.
Ideea e ca a iesit perfect si foarte repede. Rupturile erau foarte clare. Cu putin superglue fin am rezolvat problema.
Spumele nu se repara mai usor decat balsa. Este o iluzie. Te bucuri ca l-ai lipit la camp, in 5 minute, dar de fapt avionul zboara din ce in ce mai prost cu fiecare crash, pentru ca niciodata nu se lipeste perfect. In plus, apar torsiuni care nu se vad decat daca sunt verificate cu atentie. Lemnul ori revine la forma, ori se rupe. Este simplu.

Sa nu sustina cineva ca un easy star lipit cu scotch zboara la fel de bine ca nou. Easy star nou nu e un avion extraordinar. Singurul lui 'avantaj' e ca nu descurajeaza incepatorii. Insa lovit, zboara mai prost. Cineva obisnuit sa rekituiasca un model in fiecare zi, probabil nu este in masura sa aprecieze cat de bine zboara unul, ci cat de repede se repara.
0

#18 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 12 November 2011 - 09:43 PM

Imi permit sa te contrazic.O spuma nu zboara mai prost chiar daca e reparata de 10000 ori.Poate la greutate se cunoaste,recunosc,dar asta se vede si la balsa.Spuma cand se rupe nu se face aschiute,se rupe dintr-o bucata,maxim doua.Aici mai depinde si de tipul spumei.Elaporul se rupe greu dar cand se rupe nu se face bucatele.Se rupe grosolan asa ca adezivul are de unde sa faca priza.

La balsa.Trebuie scos orice e rupt,incluzand folia,apoi inlocuit/lipit si apoi reinfoliat.


Sa zicem ca suntem la camp cu doi novici.Niciunu nu are simulator la activ.Unul primeste un easy star spumigen si celalat un trainer ca cel recomandat mai sus.Putem paria ca mai mult de 10 secunde nu zboara niciunul in mana incepatorilor absoluti.Ok,ambele pupa terra.Sa zicem ca la easy star s-a rupt o aripa si profundorul.Cu CA se rezolva in mai putin de 15 minute.Acelasi damage pt balsa inseamna chiar si o zi de munca.O zi care putea fi petrecuta zburand,nu lipind...
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#19 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 November 2011 - 10:08 PM

Vezi postareaCiprianGL, la 12 November 2011 - 09:43 PM, a spus:

Imi permit sa te contrazic.O spuma nu zboara mai prost chiar daca e reparata de 10000 ori.Poate la greutate se cunoaste,recunosc,dar asta se vede si la balsa.Spuma cand se rupe nu se face aschiute,se rupe dintr-o bucata,maxim doua.Aici mai depinde si de tipul spumei.Elaporul se rupe greu dar cand se rupe nu se face bucatele.Se rupe grosolan asa ca adezivul are de unde sa faca priza.

La balsa.Trebuie scos orice e rupt,incluzand folia,apoi inlocuit/lipit si apoi reinfoliat.


Sa zicem ca suntem la camp cu doi novici.Niciunu nu are simulator la activ.Unul primeste un easy star spumigen si celalat un trainer ca cel recomandat mai sus.Putem paria ca mai mult de 10 secunde nu zboara niciunul in mana incepatorilor absoluti.Ok,ambele pupa terra.Sa zicem ca la easy star s-a rupt o aripa si profundorul.Cu CA se rezolva in mai putin de 15 minute.Acelasi damage pt balsa inseamna chiar si o zi de munca.O zi care putea fi petrecuta zburand,nu lipind...


Hai sa-l lasam pe Mike007 sa decida singur, dupa o vreme, cum e cu spumele si cu balsa. Ca principiu, nimic nu se repara fara urme, le nesfirsit!
Cind te duci la cimp, Mike, nici sa nu-ti iei adeziv la tine ca nu asta-i ideea ori spiritul. Pregateste-te de zbor, nu de reparat. Oricum, la cimp nu prea se repara.
Daca preferi sa le si construiesti singur, incearca sa le iei la rind, ca materiale si complexitate.

Bun venit si multa bafta.
0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 November 2011 - 10:31 PM

Vezi postareaCiprianGL, la 12 November 2011 - 09:43 PM, a spus:

...Sa zicem ca suntem la camp cu doi novici.Niciunu nu are simulator la activ.Unul primeste un easy star spumigen si celalat un trainer ca cel recomandat mai sus.Putem paria ca mai mult de 10 secunde nu zboara niciunul in mana incepatorilor absoluti.Ok,ambele pupa terra.Sa zicem ca la easy star s-a rupt o aripa si profundorul.Cu CA se rezolva in mai putin de 15 minute.Acelasi damage pt balsa inseamna chiar si o zi de munca.O zi care putea fi petrecuta zburand,nu lipind...


Asta e problema, nu materialul.
Nu aveati ce cauta acolo fara simulator sau profesor !
... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8337
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2011 - 11:30 PM

Dan, nu are nici o legatura cu chinezii. Vremurile se schimba. Tu esti nemultumit ca lumea cumpara rahatisuri de la HK si nu invata meserie.

Asta e nimic pe langa americanul care cumpara modele USA produse de HorizonHobby care vin gata de zbor si, spre deosebide de cele din China, zboara din prima bine, nu mai trebuie sa faci chiar nimic.

Eu zic ca e un lucru bun, cine are chef de mai mult o sa faca mai mult, cine nu, nu o sa faca vreo branza daca incepe cu trainer clasic. Eu zic ca e un lucru bun caci "modelele" din Carefour aduc mai multi modelisti pe forum intr-o zi dacat ai adus tu intr-o viata. Pe langa alea stifturile HK sunt meserie.

Am fost si eu o singura data in USA pe un camp de zbor si am ramas masca. Media de varsta 60 ani, unii aveau sigur pampersi. La noi e mult mai bine.

Iar il luati in serios pe Ciprian si umpleti pagini.



Vezi postareadan_mitea, la 12 November 2011 - 03:21 PM, a spus:

Citesc si ma minunez. De fapt este perfect normal. Este un nucleu, aici pe forum si aiurea, care, parca, au actiuni la chineji. Cand un incepator vine i se baga in cap ca tot ceea ce inseamna aeromodelism este scart si produse hobby stift. Atlceva este demodat si rusinos. Toate rahatisurile de Fxx si alte alea de doi bani de acolo nu fac, decat, sa distruga si ultima dorinta si abilitate a cuiva de a face ceva. Il fac consumator de modele de o calitate mai mult decat dubioasa. El, fericitul indrumat asa, va sfatui, cu patos, pe urmatorul, samd.
Daca incepe cu simulator si face primele zboruri cu cineva priceput alaturi, modelul care asigura o invatare usoara si rapida este trainerul clasic cu motor de minim .40 si anvergura de minim 1 600mm.
Nici macar nu-i atat de scump. Uite un RTF:
http://www3.towerhob...&I=LXEXK2**&P=7
In pret ai si un simulator foarte bun.
Pentru dimensiunile in sistem imperial. Un inci are 25,4mm. Deci valoarea ta o inmultesti cu 25,4. Exemplu: 3/32x25,4=3x25,4:32=2.38mm
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 12 November 2011 - 11:32 PM

0

#22 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 November 2011 - 08:38 AM

@renatoa, din pacate nici profesorii si nici simulatoarele nu cresc in copaci ... si chiar de-ar creste, ce te faci daca-i livada lu' nea cumsecade si nu-ti da si tie voie sa intri-n livada si sa culegi si tu un ... simulator sau un profesor?!
Si culmea e ca nici pe toate drumurile nu sunt nici simulatoare si nici profesori, din pacate, oricat de mult m-am uitat pe drum, pe A2, inspre Cobadin ... n-am vauzt nici d-ala si nici d-alalalt, pe cuvant de soim al patriei ...

Iar daca e sa luam in calcul ca tocmai ai dat 600-700lei pe un model RTF si ai ramas dator la intretinere 2 luni, parca n-ai prea mai vrea sa dai inca 250-300lei pe un simulator (ca poate radio-comanda rtf-ului tau "nu stie" sa - simulator), ca sa mai adaugi inca o luna de datorie la intretinere, mai ales acuma cand giga-caloria zboara singura la cer! Si nici simulatoru' ala nu-l poti conecta la orice computer 486, are si el niste cerinte minime care pentru a fi indeplinite, iti mai scoate din buzunar niste sute de lei! Asa ca nu-ti ramane de facut decat sa dai 1leu - pe superglue, mergi la camp si ... zbori, lipesti, zbori lipesti, pana ... ori incepi mai mult sa zbori si mai putin sa lipesti sau ... realizezi ca nu-i de tine si te lasi pagubas.

Daca totusi incepi mai mult sa zbori si mai putin sa lipesti, atunci poti avansa, daca asta-ti doresti si poti avansa atat spre pilotaj cat si spre traforaj. Poti ajunge la un nivel de cunostinte impresionant, de o asemenea maniera incat sa-ti proiectezi sau sa imbunatatesti proiectele altora, sau ... poti ramane un simplu pasionat de zbor la nivel de hobby si atat.

Sa scrii niste randuri pe un forum, e ...

Mai am o intrebare de adaugat pentru adeptii simulatoarelor: ziceti sa aveti voi nevoie de citostatice, radio-terapie si morfina ca n-ati trantit niciodata, nici macar odata in viata voastra de cand va stiti voi modelisti un model, dupa ce a-ti bagat simulator de-ati vazut zorii mijind voi in fata computerului fiind!!! Ia ziceti!!! Si includ aici si motivele independente de cunostintele pilotului, adica defectiuni tehnice, turbulente, vant in rafale, etc. care nu le regasesti prea des in simulatoare (cel putin defectiunile tehnice ... )
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 November 2011 - 09:41 AM

Tocmai de asta este recomandat sa incepi zborul cu un model nemotorizat si non-RC, ca sa intelegi cat mai bine ce inseamna un avion care zboara cu adevarat bine, si neavand motor nici sansele de rupere nu mai sunt asa mari.

In rest, acum o ora constatam in alt topic nerabdarea copiilor de azi. Se pare ca si adultii s-au molipsit...
"Chinezul" Lajos ne povestea in topicul ASW24 ca a construit intr-o viata de vreo 30 ani de modelism 8 planoare. Stiu pe unul care a cumparat doar anul asta 7 planoare. Ghici de care ma simt mai apropiat, ca modelist...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 November 2011 - 09:43 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8337
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2011 - 09:54 AM

Cred ca nu te gandesti la mine renato ca eu am luat anul asta 10 planoare. Din toate cel mai tare imi place in acest moment Alula care nu e motorizat, se arunca cu mana si ai senzatia ca nu e RC, zboara singur. Lajos a contruit numai 8 planoare dar din ce am citit a construit mult mai multe modele.
0

#25 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 November 2011 - 10:32 AM

Problema nu se pune pentru incepatori daca sa inceapa cu spuma sau cu balsa. Eu si sunt convins ca si Lajos am inceput sa zbor cu balsa si fara simulator din doua motive nu egzista HK si primul calculator de birou l-am vazut in 1985. Dar sunt convins ca nici 1% nu ar vrea sa invete sa zboare cum am inceput eu. Un planor de balsa de 2,5 m aruncat de pe un deal, prima data aterizat drept la baza in vale apoi usor curbe stinga si dreapta, modelul zbura intre 30 sec si 1-3 minute si am repetat asta pana am reusit sa-l zbor si sa-l aterizez unde am vrut eu. Intr-o zi urcam dealul de 30- 40 ori iar primul meu model l-am zburat fara incidente vreo 3 ani.
Acum cei sub 30 de ani din pacate vor totul rapid si acum. Faptul ca zboara majoritatea spume este datorita faptului ca o spuma iarta multe, o pate repara rapid, si nu in ultimul rand pentru ca ea costa putin. Cati din cei care zboara sunt instare sa repare un model de balsa?
Balsa sau spuma pentru incepator esential este PROFESORUL daca va invata sa zboare corect si disciplinat iar profesorul va fi in stare sa-l si educe orce incepator va deveni in catva ani profesor.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#26 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 November 2011 - 11:23 AM

Da, fir-ar-sa-fie, da' nu gasesti profesori asa ... oriunde! Un nene sau un tanar de la ... Cogealac, sau Cotu-Vaii, n-au prea multi profesori de unde sa aleaga ... Nici pe la Medgidia nu se-nghesuie profesorii la usa bisericii sau a clubului de aeromodelism!
Sfatul si ideea ta, @renatoa sa incepi cu un model non-rc este nemaipomenit.
Dar, dar are mica hiba:
Deschizi computerul si te uiti pe ofertele magazinelor de profil, sau mergi la supermarket si-ti iei o duda din aia cu un rc de bate 20m si are 2 motorase si-o zbori. Vezi ca, daca stranuti langa avionul "de hartie" din supermarket, gata, s-a si dus dupa gaste/rate/maimute ... si vrei ceva mai cumva, care sa zboare si daca vantul bate cu peste 10kmh.

Buuun! Dai un search pe goagle si ... te umple de magazine de profil si de modele care mai de care mai frumoase, care mai de care mai realistice, care mai de care mai ... "usor" de zburat si ... dorinta-i gata! Te apuci, strangi banu' (cum il strangi, numai tu stii, intretinerea, lumina, telefonu' etc., etc. le lasi pe ... mai incolo) si comanzi aveonu'.
Pana vine aveonu' cauti sa vezi cam cum zboara respectivu' aveon si vezi la videoclipe pe youtube sau aiurea, zburate care mai de care mai frumos, mai cu figuri 3d, 5d, 7d, care mai de care mai spectaculoase si ... ramai cu o impresie buna. Ce nu stii tu la momentul respectiv, este ca cei din spatele stick-urilor, nu zboara de ... ieri, ci zboara de niste multe ore de zbor.
Ti-a sosit aveonul, de cele mai multe ori intr-o cutie frumos colorata si ... deja esti nebun de fericire! Incepi despachetatu' cu mai mult sau mai putina nerabdare!
Eeeee si acu' incepe un mic circ: habar n-ai care si cum se monteaza, asa ca de abia acum te apuci de citit in manual!
Sa zicem ca esti un baiat istet si montezi aveonul cum trebuie (desi durerea de cap e deja magnifica) si fuga la camp cu el!
La camp, pui bateria, pornesti statia (nu stii inca ordinea corecta, daca nu scrie in manual) si ... ii dai cu aveonul pe ceriu! Nasol moment, pentru ca ... daca zborul dureaza mai mult de 10 sec, esti deja ... bun! Oricum, in primul minut de zbor aveonul tau frumos, e deja jos, pe mama terra, plin de praf si ...eventual rupt!
Aoleu si aoleu, ai faramat dand de pamint, 600-700lei c-o prostie, ce-o sa zica nevasta, soacra, socru, mama, tata, frati surori ... o-r sa te besteleasca de-or sa-ti mearga fulgii, pentru ca puteai sa gasesti o utilitate mult mai ... utila celor 700lei decat sa-i distrugi in primul minut!!! Puteai de ex. sa-ti cumperi anvelope de iarna ...
Eeee si abia acum incepe adevarata munca de documentare si invatare, pentru ca de abia acum te apuci sa cauti forumuri de specialitate, oameni care sa te poata ajuta si indruma sa ... tii si tu cele 600-700lei pe ceriu, mai mult de ... 30de sec. Abia acum afli ca ... poti sa-l repari lipindu-l cu superglue si ... multe altele!

Numarul celor care ... intai s-au documentat bine, bine de tot inaite de a da cu aveonul de pamint, cred ca e destul de mic si fara teama de a gresi prea mult, as putea spune ca ... dintr-o 100, poate 10 intai s-au documentat si abia apoi s-au apucat de ... zburatacit sau traforat si zburatacit!
Ce scrie p-aci prin acest forum, despre cum sa ai primul zbor incununat de succes ... incepatorul il va vedea in 90% din cazuri, abia dupa ce a trantit (si poate nu odata) un model!
Pe de alta parte, p-aci pe forum sunt si multe orgolii si multa ipocrizie, care polueaza informatia strict la subiect si care face ca informatia necesara sa fie greu de gasit, daca nu cumva imposibil. De asemenea, in multe cazuri, lenea unora care desi activeaza altminteri fervent pe forum, face ca informatia sa fie accesata mult mai greu.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 November 2011 - 11:34 AM

Ceeace ai descris mai sus este o abordare caracteristica unei societati deformate de consum, nu numai material, ci si consum in exces de informatie majoritatea inutila, adica Internet. Sigur nu este modelism.
Intr-o astfel de societate majoritatii i se pare foarte normal si natural sa dea suta de lei pe ora de meditatii la mate/ romana / engleza / etc... si asta nu o data, ci saptamanal de 2/3 ori timp de 4 ani sau mai mult, ca sa invete ce ar trebui sa invete gratuit in alta parte unde se duce (degeaba) zilnic, dar i se pare anormal sa plateasca un drum pana la cel mai apropiat om care intr-o ora te poate invata (gratis) mai mult decat inveti intr-o luna de stat pe forumuri.
Oi fi eu anormal...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#28 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 November 2011 - 12:49 PM

Da' am zis eu ca normal????
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#29 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 13 November 2011 - 01:51 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 November 2011 - 11:34 AM, a spus:

Ceeace ai descris mai sus este o abordare caracteristica unei societati deformate de consum, nu numai material, ci si consum in exces de informatie majoritatea inutila, adica Internet. Sigur nu este modelism.
Intr-o astfel de societate majoritatii i se pare foarte normal si natural sa dea suta de lei pe ora de meditatii la mate/ romana / engleza / etc... si asta nu o data, ci saptamanal de 2/3 ori timp de 4 ani sau mai mult, ca sa invete ce ar trebui sa invete gratuit in alta parte unde se duce (degeaba) zilnic, dar i se pare anormal sa plateasca un drum pana la cel mai apropiat om care intr-o ora te poate invata (gratis) mai mult decat inveti intr-o luna de stat pe forumuri.
Oi fi eu anormal...

Asta e varianta cea mai buna.Dar ce te faci cand nu ai pe cine?Asa cum am inceput sa gust din nou tainele zborului dupa zeci de ani de pauza,cumparand un avion din supermarket,dar a fost de ajuns sa iei virusul din nou.Apoi dupa ce vezi ce si cum zici sa treci la etapa urmatoare.M-am gandit sa ma duc sa invat din nou,dar cand am fost acolo unde ar fi trebuit sa existe un cerc de aeromodelism am gasit "mai nimic".Deci?ajungi tot la forum si abia apoi la camp unde spre surprinderea mea placuta la acea vreme oamenii au fost foarte amabili si asa cum zici te invata rapid ce sa faci dar mai ales ce sa nu faci.
Cat despre simulatoare e asa de greu sa le iei de pe net?Nu e corect,dar.. e m ai ieftin si iti poti plati si intretinerea,.. :excl: :excl: Iar ca sa nu iti strici radiocomanda iti poti lua una cu 6 ch de 60 ron si ai rezolvat problema.E chiar asa de greu?Dar e mai simplu sa ne plangem.Chiar dupa 2 ani de zbor pot sa spun ca habar nu am cu ce se mananca zborul.Ca decolez si aterizez in perfecta stare avionul,e una dar sa faci un zbor ca la carte,acrobatic vorbesc,e mult pana acolo,mai ales daca nu iti spune nimeni micile trucuri.Pe net sunt o gramada de filmulete dar nu se compara cu cineva care sta langa tine si vede ce greseli faci si ti le corecteaza.Cat despre primul zbor pot spune ca m-a ajutat mult forumul,deoarece erau niste tutoriale cu ce trebuie sa faci inainte de primul zbor.Asa ca dupa ce am dat cu avionul de pamant si s-a rupt prima elice,am stat si am citit si apoi totul a fost muuult mai simplu.Era altceva.Apoi progresiv mai intai un zbor simplu,apoi prima curba ,apoi un looping si uite asa evoluam. :pardon: :good:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#30 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 November 2011 - 05:13 PM

Acuma, daca vrei sa faci doar un simplu hobby din aeromodelism, nu prea vad sensul unui zbor acrobatic "ca la carte" ... De amorul artei, poate, sa-ti demonstrezi ca poti ... mda e si asta un punct de vedere, da' cam atat! Eu, am invatat sa fac figuri 3d pentru ca ... asa fac toti, da' nu pentru ca mi-ar place in mod special!
Depinde dupa aceea, ce-si doreste fiecare de la aeromodelism, iar eu imi doresc/mi-am dorit ... o metoda sa-mi limpezesc creierii, ceva gen pescuit, care sa ma relaxeze, sa ... ceva!
"Ca la carte" nu ma simt obligat sa fac nimic in hobby-ul acesta si nici nu vreau sa ma simt.

Aterizari line va doresc!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu