Modelism - RHC Forum: cateva sfaturi pentru un incepator.... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

cateva sfaturi pentru un incepator....

#31 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 November 2011 - 09:07 PM

Poate sunt eu mai ciudat (nu ca poate, ci sigur sunt mai ciudat) dar sunt de parere ca simulatorul e ... nimic pe langa ce poti invata de la ceilalti, la camp! Daca nu vrei sa-i lasi sa te invete, te uiti la ei si "furi" meserie si tot inveti ceva!
E bun si simulatorul, da' parerea mea e ca nu suporta comparatie cu ce inveti de la un profesor, desi, nu sunt de gasit profesori pe toate drumurile!
Cel mai bine, este sa investesti intr-un drum la un aeromodelist experimentat, poate doua, poate mai multe si sa inveti de la el!
Oricand m-as duce la Tulcea, sau la Bucuresti, daca n-ar fi zburatori experimentati si pe meleagurile constantene de la care sa fur meserie, decat sa ma omor cu simulatorul!
Na, ca iar ii dau dreptate lui @Maverik si tuturor celor care sustin ca simulatorul te invata mai ieftin ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#32 Userul este online   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2658
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 14 November 2011 - 08:39 AM

Sa stii ca si hobby-ul evolueaza. Adica ceea ce asteptam noi de la aeromodel. Dupa o vreme, vrei mai mult, si atunci ORICE figura noua, o faci de sute de ori mai intii in simulator. Are simulatorul lacune, are el nivel de simulare mai redus ca realitatea, dar e la fel de necesar ca emitatorul daca depasesti faza de joaca.
0

#33 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8337
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2011 - 08:57 AM

Simulatorul e minunat, salveaza o gramada de bani, te ajuta mult, poti incerca pe el figuri noi, etc, etc. Simulatorul a aparut de cat timp ? 10 ani, 20 de ani ?

Inainte nu se zbura ? Simulatorul e bun pentru incepatori, dupa aceea nu foarte. Un "profesionist", "sportiv" sau cum vreti voi sa-i spuneti nu prea foloseste simulator, adica nu il foloseste deloc. Acesta ori bibileste modelele ori le zboara mult, mult de tot.

Am fost anul trecut la Campionatul European F3C (zbor precizie heli) - baietii aceia nu foloseau simulator deloc (stiu pentru ca am intrebat).

Simulatorul e minunat, te invata orientarile, cand e prima oara modelul pe cer nu confunzi stanga cu dreapta dar de aici pana la a petrece ore in fata lui e cale lunga. Prefer (precum Paun) sa petrec orele respective pe camp sau pe forum.

De fapt am alergie maxima la simulator, am facut o supradoza de jocuri cand am pus mana pe primul HC-85 si acum pornesc simulatorul doar cand vreau sa fac ceva nou si la camp nu iese. E adevarat ca progresele mele au viteza melcului dar asta nu ma supara.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 14 November 2011 - 08:58 AM

0

#34 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 14 November 2011 - 04:45 PM

Astazi am comandat balsa de pe un site , plus bagheta de carbon si alte maruntisuri ... maine sau cel tarziu poimaine imi soseste coletul cu materialele , si ma apuc de treaba asa ca voi posta fiecare pas facut cu poze in detaliu etc ... sigur voi avea nevoie de sfaturile si ajutorul vostru asa ca tinem legatura aici pe topic :) ... totodata mi-am achizitionat din C-ta o trusa pentru taiat balsa , de 46 de piese cutite, lame , etc ... daca maine ajung materialele voi reveni cu poze ... numai bine !
0

#35 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 November 2011 - 10:02 PM

Mike007, daca vrei, ia legatura cu Edi Sultan! E tatic intr-ale balsei si depronului, stie tot felul de dude de aerodinamica si are o mana de aur! Sta el prost cu timpul, ca s-a apucat de facultati la batranete, da' nu cred ca refuza pe nimeni!
Este aeromodelist din vechime si stie lucruri si aplica lucruri intr-un mare fel! Are una bucata planor sagita de-o frumusete rara, care zboara intr-un mare fel si e de-o rezistenta ceva ce eu nu mai vazusem pana la el (borduri de atac intarite cu lemn de nu stiu de care, structuri de rezistenta ...etc.)
Spor la treaba si multa, multa bafta!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#36 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 November 2011 - 10:16 PM

Si ti-a spus cumva ca acele intarituri sunt ca sa creasca rezistenta la crash ? :drinks:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#37 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 14 November 2011 - 10:23 PM

PaunFD, tu ar trebui sa-ti iei un aeromodel din dural masiv... ca zic, din otel masiv! ca sa tina la crash-uri.
0

#38 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 November 2011 - 08:05 PM

Acele intarituri sunt ... ca sa reziste la buruieni (cred). Omul mi-a spus pentru ce le-a pus el acolo, da' mai trebuia si eu sa retin, oricum, in mod clar dintr-un motiv bine gandit le-a pus el acolo, nu degeaba, doar asa, ca sa consume material.
Din cate am inteles de la el si cat m-a dus mintea pe mine sa inteleg din planuri, Sagita este planor de acrobatie si are suprafetele de comanda proportionate ca atare. Acuma, cand faci acrobatie cu "monstrul" la joasa inaltime mai dai si cu el de pamint.
Oricum, omul stie ce si cum, fiind aeromodelist de pe vremea lu' impuscatu'

@Dragos Avramescu, esti chiar rau, ca din otel masiv ... doar sa-mi dau cu el in cap si ... sa nu mai sufar!
Zau am o problema cu rezistenta, nu numai la crash, da' si la copaci, tulpini de balarii sau floarea-soarelui, etc. N-am incercat inca geamuri, parbrize, lunete sau portbagaje de masini, dar nu-i timpul trecut! Apripa si capota de masina am testat - aveonul rezista, rezista, rezista ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#39 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 15 November 2011 - 09:40 PM

Sagitta este pentru acrobatie la panta, intr-adevar. E bine sa ai bordul de atac ranforsat, dar asta ca sa reziste la impactul cu maracinii etc. Nu ca sa reziste mai bine la crash-uri.
Ai dreptate, am exagerat. Ideea e ca nu trebuie sa faci un model mai rezistent decat e strict necesar.
Apropos, am vazut mai demult un filmulet cu un planor pt zbor la panta, facut din lemn masiv (nu balsa). Deci nu m-am dus prea departe :clapping:
0

#40 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 16 November 2011 - 09:47 PM

Cam asta am facut intr-o singura zi ... intradevar extrem de fin si moale lemnul de balsa ... acum chiar realizez ca ai toate sansele sa faci surcele un avion :D:D ... maine ma apuc de aripi ... oricum ma gandesc ca pe langa ceea ce apare in proiect sa-l intaresc pe ici colo , insa nu asa dupa capul meu ... daca a mai facut cineva intarituri astept un sfat ... incerc sa atasez pozele ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Image2905.jpg

0

#41 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 16 November 2011 - 09:50 PM

poze ... cand o sa le modific o sa incerc sa le pun pe toate intr-un singur reply ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Image2908.jpg
  • Imagine atasata: Image2920.jpg

0

#42 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 November 2011 - 04:07 AM

Nu intari nimic. Este, deja, destul. Nu alege calea de a face un tanc.
Cu cat este mai usor, cu atat va zbura mai bine si va ateriza cu viteza mai mica. Asta vrei.
Vei fi surprins, la final, cat de rezistent va fi.
Multa, multa bafta.
0

#43 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 17 November 2011 - 03:08 PM

Si folia (su cu ce vrei tu sa acoperi) rigidizeaza. Inainte de infoliere, de obicei ai impresia ca se torsioneaza prea usor, dar nu e cazul sa-ti faci griji.
0

#44 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 17 November 2011 - 04:13 PM

Felicitari Mike pentru rabdare si preseverenta de care dai dovada, arata foarte bine! Acesta este un aeromdelist adevarat care construieste, nu eu care cumpar o spuma si o asamblez :rofl:
0

#45 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 17 November 2011 - 04:25 PM

multumesc tuturor pentru sfaturi ... apreciez ajutorul vostru ... ma gandesc sa-l acopar tot cu balsa insa nu stiu daca o sa-mi iasa destul de neted la aspect ... folia nu prea ma incanta din punct de vedere al aspectului ... daca m-as decide sa-l acopar cu balsa sa-mi spuneti ce dimensiune imi este necesara si cam care este procedeul de acoperire cu balsa ?! astazi ma apuc sa decupez si sa lipesc aripile ... voi posta cateva poze dupa ce voi termina de asamblat si aripile Cessnei ... toate cele bune !
0

#46 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 November 2011 - 07:09 PM

Zeul in aviatie se numeste ''Greutate''. Totul trebuie facut pentru a-l servi. Pentru asa ceva s-a inventat folia. Este usoara si rezistenta. Foloseste-o cu inceredere.
Multa, multa bafta.
0

#47 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 17 November 2011 - 07:52 PM

Felicitari pentru rabdare si indemanare!!!! Felicitari de 1000 de ori! Eu ... ma impuscam de 10 ori numai cand vedeam cate piese de lipit sunt intanse pe masa, sau fugeam urland!
Abia astept sa vad rezultatul final!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#48 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 19 November 2011 - 04:52 PM

am bricolat ieri si azi insa asa "printre randuri" deoarece e un facut ca atunci cand ma apuc de lipit taiat masurat etc sa intervina orice altceva .... asa ca printre numeroasele intreruperi ale bricolajului a iesit ce se vede in poze ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Image2939.jpg
  • Imagine atasata: Image2940.jpg

0

#49 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 19 November 2011 - 04:54 PM

in continuare am lucrat la masuratori pentru atasarea aripilor de corpul avionului ... si a iesit asta ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Image2949.jpg

0

#50 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 19 November 2011 - 04:55 PM

incerc sa mai pun o poza ... scuze de atatea posturi insa uploadul foto pe 1 singur post permite f putin ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Image2954.jpg
  • Imagine atasata: Image2953.jpg

0

#51 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 19 November 2011 - 05:03 PM

acum ca am deprins un mic procent din lucrul cu lemnul de balsa voi incepe inca un proiect la care insa voi incerca sa lucrez "micronic" :D pentru ca toate imbinarile sa iasa perfect ... la acesta sunt unele imperfectiuni insa fiind prima data sunt multumit de ceea ce a iesit pana acum ... ca si cheltuieli lemnul de balsa cu tija de carbon si unele stinghii de lemn m-au costat 50 ron cu tot cu transport ... restul de maruntisuri cum ar fi lipici , instrumentele care au costat 26 ron tot setul daca mai tin bine minte , imprimatul pe hartie a0 etc vreo 7 ron insa acestea sunt chiar niste cheltuieli nesemnificative :D .... cam atat .. in noaptea asta cand oi ajunge p-acasa ma apuc de coada avionului :D ... maine cred ca va fi gata dupa care va urma infoliatul ... acolo daca aveti ceva filmulete despre ce si cum se face cu infoliatul le puteti posta aici ... toate bune !!!
0

#52 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 20 November 2011 - 04:47 PM

Pe youtube sunt 'tone' de filmulete in legatura cu infolierea . Preferatele mele sunt filmuletele lui waldopepperaxel. Uite un exemplu :



si "waldopepperaxel channel :

http://www.youtube.c...opepperaxel#g/u
0

#53 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 November 2011 - 06:33 PM

Pentru a taia folia la marginea zonei de infoliat exista niste dispozitive dedicate. Astfel vom avea o margine de latime constanta.
Un exemplu:
http://www3.towerhob...p?&I=LXHZ30&P=7
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 November 2011 - 06:34 PM

0

#54 Useril este offline   mike007 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:masini, mecanica auto, tuning auto , aeromodelism, automodelism ...

Postat 23 November 2011 - 09:04 AM

am ajuns la capitolul flapsuri daca ma exprim corect ... partile mobile ale cozii ... cu ce se imbina pentru a fi mobile ? ma gandesc la ceva balamale insa nu cred ca se gasesc atat de mici si plus ca ar fi grele ... daca aveti ceva poze etc astept material de studiu :unsure: ...
0

#55 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 23 November 2011 - 09:41 AM

Vezi postareamike007, la 23 November 2011 - 09:04 AM, a spus:

am ajuns la capitolul flapsuri daca ma exprim corect ... partile mobile ale cozii ... cu ce se imbina pentru a fi mobile ? ma gandesc la ceva balamale insa nu cred ca se gasesc atat de mici si plus ca ar fi grele ... daca aveti ceva poze etc astept material de studiu :D ...

Partea mobila a cozii este elevatorul sau profundorul,depinde ce varianta vrei si directia pentru deriva.Poti folosi cu succes un film de la o radiografie mai veche,sau poti cumpara balamale de genul asta: balamale
Flapsurile sunt parti mobile ale aripii.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#56 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 November 2011 - 02:10 PM

Poate sunt paranoic, dar cele mai bune mi se par cele articulate. Celelalte sunt prea dure. Din prima categorie Great Planes este mult in fata:
http://www3.towerhob...p?&I=LXK113&P=7
Materialul si, in special, forma le detaseaza clar. Pentru lipit este excelent adezivul poliuretanic.
Multa, multa bafta.
0

#57 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 November 2011 - 02:24 PM

Eu as merge pe o solutie flexibila pentru tot ce e planor sub 2kg si avion sub 1-1.5kg.
Kavan supertextil de exemplu, am asa ceva pe planor de 2.7m si 1.5kg si nu cred ca vor avea probleme vreodata.
Balamaua cu boltz e pentru chestii grele, la propriu. Si culmea... vad solicitari la care plasticul rigid al unei balamale cu boltz ar putea crapa, in timp ce una flexibil ar face fata. Trebuie sa mai si cedezi in fata fortei cateodata :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#58 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 01 December 2011 - 11:59 PM

Fi atent la ordinea operatiilor.
Este mai usor sa impinzesti aripa si fuselajul iar dupa aceea sa le lipesti. In ceea ce priveste balamalele poti sa folosesti Monocote sa impinzesti dar si pe post de balama. Gindetete si vei intelege ce zic.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu