Reglarea centrului de greutate
#1
Postat 17 October 2011 - 12:36 PM
Recent am achiziţionat un kitt ask 21 şi îmi da ceva bătăi de cap cu echilibrarea lui.La ultimul zbor făcea viraj stânga destul de strâns, şi urca aproape de verticala, am încercat să trimez dar din radiocomanda sunt doar reglaje fine.Suprafeţele de.comandă le voi regla mecanic dar vroiam să ştiu care e cea mai bună metodă de a echilibra motoplanorul înainte de a zbura.
Vă salut!
#2
Postat 17 October 2011 - 02:21 PM
Aceasta postare a fost editata de R3dD3vil: 17 October 2011 - 02:23 PM
---------------------------------
Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------
Tx: Turnigy 9X
----------------------------------------------

#3
Postat 17 October 2011 - 08:13 PM
1. Unghiul motorului a fost reglat prost (asta e destul de logica)
2. E prea greu de bot. Asta pare mai ilogica, insa treaba sta asa: planorul este reglat sa zboare drept la o anumita viteza, profundorul apasa (in jos) ca sa combata greutatea botului. Pornesti motorul, creste viteza, efectul profundorului creste si apasa mai tare -> botul se ridica.
Acelasi efect il are si un picaj. Creste viteza si ridica botul. Asta inseamna ca planorul trebuie sa iasa dintr-un picaj singur, dar nu in 2-3 secunde, ci cam 10 secunde. Daca iese prea repede, e greu de bot.
1/3 din aripa este in general un punct bun de plecare. Insa reglajul fin se face in functie de cum zboara si mai ales de cum iti place.
Un avion care nu iese din picaj, dar nici nu amplifica picajul, este neutru. La planor nu vrei asta, un planor trebuie sa iasa singur.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 17 October 2011 - 08:15 PM
#4
Postat 17 October 2011 - 08:27 PM
http://www.rcgroups....ad.php?t=884765
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 18 October 2011 - 07:45 AM
Încă odată vă mulţumesc şi să mai avem vreme bună.
#6
Postat 18 October 2011 - 05:13 PM
Daca nu, inseamna ca nu e simetric. Vezi distanta intre varfurile aripilor si ampenaj, vezi daca nu are torsiune in vreo aripa etc.
#7
Postat 20 October 2011 - 07:15 PM
Mai am o intrebare, poate cunoaste cineva modelul de motor de la ask 21 si-mi poate spune cum se desface motorul de pe batiu ca am reusit sa scot statorul si nu am loc sa desfac cele 3 surubele.Am incercat cu o surubelnita subtire dar nu merge.
Salutari.
#8
Postat 21 October 2011 - 12:56 PM
Am verificat sa vad din ce cauza a facut chestia asta si servomecanismul e montat doar intr-o gaura facuta in fuselajul de spuma si este putin elastic.Alta explicatie nu gasesc.
O intrebare: daca bag fuselajul in apa la 80 grade revine la forma initiala sau se umfla ?Intreb pentru ca este comprimat.
Astept pareri si sfaturi.
Salutari si numai bine.
#10
Postat 27 October 2011 - 04:52 PM
beidon hook, la 21 October 2011 - 12:56 PM, a spus:
Am verificat sa vad din ce cauza a facut chestia asta si servomecanismul e montat doar intr-o gaura facuta in fuselajul de spuma si este putin elastic.Alta explicatie nu gasesc.
O intrebare: daca bag fuselajul in apa la 80 grade revine la forma initiala sau se umfla ?Intreb pentru ca este comprimat.
Astept pareri si sfaturi.
Salutari si numai bine.
Ai incercat sa "tai" motorul si sa il lasi doar sa planeze - ca doar asa il cheama : planor ? - nu de alta dar sa nu se fi pierdut semnalul dintre statie si receptor caz in care nu mai raspunde la nici o comanda !
Dupa reparatie fa un Rage Test la statie sa nu fie pe acolo vre-o buba ... sau de pilotaj ?
Daca servoul se misca prea tare il poti lipi ca varianta cea mai simpla sau il poti soate si improviza un suport din placaj
ceva .....