Modelism - RHC Forum: Reglarea centrului de greutate - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Reglarea centrului de greutate

#1 Useril este offline   beidon hook 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 11-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2011 - 12:36 PM

Salutări!
Recent am achiziţionat un kitt ask 21 şi îmi da ceva bătăi de cap cu echilibrarea lui.La ultimul zbor făcea viraj stânga destul de strâns, şi urca aproape de verticala, am încercat să trimez dar din radiocomanda sunt doar reglaje fine.Suprafeţele de.comandă le voi regla mecanic dar vroiam să ştiu care e cea mai bună metodă de a echilibra motoplanorul înainte de a zbura.
Vă salut!
0

#2 Useril este offline   R3dD3vil 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 1076
  • Inregistrat: 01-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane, elicoptere si orice zboara

Postat 17 October 2011 - 02:21 PM

centrul de greutate trebuie sa fie la o treime de la bordul de atac. la planor e bine sa fie putin greu de bot, cand ii dai motor la maxim, planoarele au o tendinta sa urce. eu asa imi echilibrez toate modelele, inclusiv planorul.

Aceasta postare a fost editata de R3dD3vil: 17 October 2011 - 02:23 PM

MultiRotor: MultiWii Quad

---------------------------------

Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------



Tx: Turnigy 9X





----------------------------------------------
Imagine postata
0

#3 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 17 October 2011 - 08:13 PM

Un avion (planor) urca atunci cand pornesti motorul din 2 motive posibile:
1. Unghiul motorului a fost reglat prost (asta e destul de logica)
2. E prea greu de bot. Asta pare mai ilogica, insa treaba sta asa: planorul este reglat sa zboare drept la o anumita viteza, profundorul apasa (in jos) ca sa combata greutatea botului. Pornesti motorul, creste viteza, efectul profundorului creste si apasa mai tare -> botul se ridica.

Acelasi efect il are si un picaj. Creste viteza si ridica botul. Asta inseamna ca planorul trebuie sa iasa dintr-un picaj singur, dar nu in 2-3 secunde, ci cam 10 secunde. Daca iese prea repede, e greu de bot.
1/3 din aripa este in general un punct bun de plecare. Insa reglajul fin se face in functie de cum zboara si mai ales de cum iti place.
Un avion care nu iese din picaj, dar nici nu amplifica picajul, este neutru. La planor nu vrei asta, un planor trebuie sa iasa singur.

Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 17 October 2011 - 08:15 PM

0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8337
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2011 - 08:27 PM

Dragos are dreptate. Reglarea unui planor e mult mai delicata decat pare la prima vedere. Din diverse motive mai toate planoarele vin grele de bot. Diferenta de zbor intre un planor bine reglat si unul caramida grea de bot e foarte mare.

http://www.rcgroups....ad.php?t=884765
0

#5 Useril este offline   beidon hook 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 11-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2011 - 07:45 AM

Vă mulţumesc pentru informaţii şi toate au logică şi sunt corecte, motoplanorul iese singur din picaj dar cam în 2 secunde ajunge la verticala.Asta o voi regla mutant cg mai în spate.La problema cu virajul : e normal să stea eleroanele unul mai sus şi unul mai jos pt a compensa că mă gândesc că echilibrat este.
Încă odată vă mulţumesc şi să mai avem vreme bună.
0

#6 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 18 October 2011 - 05:13 PM

Poate directia nu sta dreapta, si atunci eleronul face planorul sa zboare (aparent) drept. La planoare, de obicei, directia determina si o inclinare. Verifica asta.
Daca nu, inseamna ca nu e simetric. Vezi distanta intre varfurile aripilor si ampenaj, vezi daca nu are torsiune in vreo aripa etc.
0

#7 Useril este offline   beidon hook 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 11-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2011 - 07:15 PM

La faza cu directia m-am gandit si eu dar nu stiam ca la planoare chiar poate da efectul asta de inclinare.Motoplanorul chiar a fost sifonat odata chiar din cauza directiei care a cedat in zbor, o sa verific mai multe chestii maine ca am o zi libera (special pt asta am luat-o)si voi sta toata ziua sa-i dau de cap.
Mai am o intrebare, poate cunoaste cineva modelul de motor de la ask 21 si-mi poate spune cum se desface motorul de pe batiu ca am reusit sa scot statorul si nu am loc sa desfac cele 3 surubele.Am incercat cu o surubelnita subtire dar nu merge.
Salutari.
0

#8 Useril este offline   beidon hook 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 11-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2011 - 12:56 PM

Am iesit azi la cateva ture sa vad ce ii pot face si pentru primul zbor i-am scurtat tija profundorului sa nu mai urce si la fel si pt eleroane si dupa asta tragea dreapta....La al doilea zbor i-am mai reglat eleroanele si eram multumit de cum era reglat si dupa cateva minute s-a intamplat ceva ciudat, planorul era la 20 m inaltime si intrase in picaj cu motorul pe la 30-40 % si nu am mai reusit sa-l scot deloc, a picat drept fara nici un semn sa iasa.E ciudat pt ca planorul face luping foarte strans.
Am verificat sa vad din ce cauza a facut chestia asta si servomecanismul e montat doar intr-o gaura facuta in fuselajul de spuma si este putin elastic.Alta explicatie nu gasesc.
O intrebare: daca bag fuselajul in apa la 80 grade revine la forma initiala sau se umfla ?Intreb pentru ca este comprimat.
Astept pareri si sfaturi.
Salutari si numai bine.
0

#9 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 24 October 2011 - 04:28 PM

Baga-l in apa fiarta cate 5-10 secunde, acolo unde se umfla prea tare spuma o poti nivela cu o lingura.
0

#10 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 October 2011 - 04:52 PM

Vezi postareabeidon hook, la 21 October 2011 - 12:56 PM, a spus:

Am iesit azi la cateva ture sa vad ce ii pot face si pentru primul zbor i-am scurtat tija profundorului sa nu mai urce si la fel si pt eleroane si dupa asta tragea dreapta....La al doilea zbor i-am mai reglat eleroanele si eram multumit de cum era reglat si dupa cateva minute s-a intamplat ceva ciudat, planorul era la 20 m inaltime si intrase in picaj cu motorul pe la 30-40 % si nu am mai reusit sa-l scot deloc, a picat drept fara nici un semn sa iasa.E ciudat pt ca planorul face luping foarte strans.
Am verificat sa vad din ce cauza a facut chestia asta si servomecanismul e montat doar intr-o gaura facuta in fuselajul de spuma si este putin elastic.Alta explicatie nu gasesc.
O intrebare: daca bag fuselajul in apa la 80 grade revine la forma initiala sau se umfla ?Intreb pentru ca este comprimat.
Astept pareri si sfaturi.
Salutari si numai bine.


Ai incercat sa "tai" motorul si sa il lasi doar sa planeze - ca doar asa il cheama : planor ? - nu de alta dar sa nu se fi pierdut semnalul dintre statie si receptor caz in care nu mai raspunde la nici o comanda !
Dupa reparatie fa un Rage Test la statie sa nu fie pe acolo vre-o buba ... sau de pilotaj ?
Daca servoul se misca prea tare il poti lipi ca varianta cea mai simpla sau il poti soate si improviza un suport din placaj
ceva .....
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#11 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 01 December 2011 - 06:11 AM

Inca ceva inainte de zbor balanseaza planorul staic in casa. Adauga greutate la capatul aripii sa fi sigur ca ambele sint echilibrate in planul vertical.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu