Avion EDF pentru incepatori
#32
Postat 15 July 2011 - 09:43 PM
Number of downloads: 54
DSC07052.jpg (201.56K)
Number of downloads: 45
DSC07053.jpg (247.52K)
Number of downloads: 47 DSC07054.jpg (241.15K)
Number of downloads: 49
DSC07055.jpg (231.74K)
Number of downloads: 63
DSC07056.jpg (208.63K)
Number of downloads: 61
#33
Postat 15 July 2011 - 10:52 PM
Ca sa fiu sincer, la ... 15 trante, n-arata rau deloc. Arata de maxim 5, nu ... 15!!! :)
Eu, la F16 i-am lipit scoci pe bordurile de atat ale aripilor, ceva scoci pe burta sa nu se dezlipeasca desenul acela, scoci pe varfurile aripilor ca sa nu se duca tricolorul acela si cam atat. Am topit intr-o lingura niste vaselina de mecanisme fine, apoi am tras-o intr-o seringa si am "injectat-o" in motor, pentru ca mi s-a parut in timpul unui zbor cum ca rulmentii ar avea oarece zgomote suspecte. Rezultatul: zgomotele au incetat!
In rest aduna ore de zbor, uzura aferenta atat in motor dar mai ales in acumulatori, pentru ca zboara atat de frumos incat nu ma indur sa tai motorul atunci cand ma anunta timer-ul de la radiocomanda ca ... "timpul a expirat" si ... zbor pana imi taie ESC-ul motorul. Pana acuma nu si-a luat nici o tranta, insa la viteza cu care zboara, chiar si la 30% throttle ... cred ca m-ar pune sa adun "bilute" de material de pe cateva zeci de metri patrati, astfel ca ... am avut foarte, foarte mare grija de el si am zburat cat mai "safe" posibil.
Cu toate acestea, azi m-am cam dat putin in stamba cu el si dupa un zbor cu "rotile-n sus", in loc sa-l intorc din eleroane ... l-am intors din profundor intr-o juma de looping cu botul spre pamint ... iar asta mi-a cam dat emotii. Pe langa aceasta faza crescatoare de nivel de adrenalina, m-am mai jucat cu el in limita de viteza si era sa-l trantesco-aterizez pe burta, ceea ce n-ar fi fost atat de grav, ca un contact cu pamintul direct in bot ... , insa tractiunea supraunitara si acceleratia dea dreptul dementa a motorului m-au scos din ... hazna.
Am incercat si reusit si o trecere (nu chiar la firul ierbii ... ) la cca 5-8m deasupra, cu modelul intr-un fel de "fier de calcat", la viteza mica, da' cu mari emotii si morcov, astfel ca corectiile din motor faceau ca avionul sa ... urce in loc sa ramana la altitudinea respectiva. Mai ... exersez.
Din nefericire, maine n-am sa pot sa ies cu el, deloc, da' duminca, daca nu ploua promit sa descarc macar 4 acumulatori cu el in zbor, daca nu 6. Si luni macar 2, marti si miercuri cel putin 4 si ... tot asa.
Ma gandesc totusi, din motive de observabilitate la distanta, sa-mi iau un EDF ceva mai mare. Acesta de fapt, adica observabilitatea este absolut singurul motiv pentru care ma gandesc la ceva mai mare. Poate ca daca am sa prind ceva zile mai inourate, observabilitatea modelului sa creasca ...
Doamne fereste de vre-o tranta ... ca m-ar durea sufletul !!!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 15 July 2011 - 10:55 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#34
Postat 16 July 2011 - 09:17 AM
#35
Postat 19 July 2011 - 09:28 PM
PS celor care spun ca cele mici nu zboara bine le spun ca e de o stabilitate extraordinara, nu am avut un avion mai stabil
DSC07060.jpg (250.7K)
Number of downloads: 71 DSC07061.jpg (232.77K)
Number of downloads: 66
DSC07063.jpg (229.58K)
Number of downloads: 62
[ DSC07066.jpg (303.85K)
Number of downloads: 63
DSC07067.jpg (279.58K)
Number of downloads: 76
#36
Postat 19 July 2011 - 10:12 PM
F16-le a ajuns la ... nu mai stiu al catelea zbor, pot sa spun insa cu precizie ca numai azi a bagat 2 sesiuni de zbor, una dimineata si una dupa-masa, a cate 3 acumulatori, 2 de 1000mAh si cel stock de 850mAh.
De cand il am ... in afara de sambetele in care n-am putut iesi la zbor, in fiecare a avut parte de cel putin o sesiune de zbor.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#37
Postat 20 July 2011 - 11:33 AM
Picture 873.jpg (107K)
Number of downloads: 119 Picture 869.jpg (85.49K)
Number of downloads: 113 Picture 870.jpg (98.15K)
Number of downloads: 132 Picture 871.jpg (83.46K)
Number of downloads: 142 Picture 872.jpg (99.87K)
Number of downloads: 144
Bineinteles ca si azi de dimineata a avut si a descarcat 3 acumulatori, intr-o serie de zboruri relaxante, combinate cu ceva "fite si figuri" pe la sfarsitul fiecarui acumulator, asa ca sa ma asigur ca e descarcat "corespunzator".
Dupa parerea mea F16-le este Esky Nemo/Pluta pentru incepatorii intr-ale EDF-urilor. Ba inca azi, chiar l-am aruncat contra unui vant de 11kmh, cam cum arunc de obicei pluta, adica ... pur si simplu am ridicat mana cu avion cu tot si i-am dat drumul. Noroc ca ... ii turasem totusi motorul in maxim, pentru ca altfel, cred ca azi inregistra primul crash!!! (Doamne Fereste!!)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#38
Postat 20 July 2011 - 01:13 PM
Multa, multa bafta.
PS. Si modelul, bineinteles.
#39
Postat 20 July 2011 - 03:52 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#40
Postat 08 August 2011 - 04:56 PM
Un posibil Jet pt. incepatori ar putea fi:Twister de la MPX (white edition costa 100 EUR).Comportamentul in zbor nu este critic,are calitati acrobatice, se lanseaza din mina deci se poate zbura oriunde.
Bafta la zbor,
Aeromax
#41
Postat 08 August 2011 - 09:31 PM
Pe de alta parte insa, nu pot vorbi despre rezistenta la crash a twisterului (si nici nu-mi doresc ca am motive sa vorbesc, pentru ca twisterul de la multiplex al lui Bogdan e mult prea frumos), insa F16-le dupa un crash cu motorul in plin ... reparat, zboara si inca zboara frumos, astfel ca la capitolul rezistenta ii dau nota 8 din 10.
Un alt dezavantaj pe care-l vad eu la twister este ca ... atunci cand il zbori nu poti sa folosesti un teren de 200m/150-200m, adica poti, da' ai nevoie sa fii cu motorul in plin sau pe la 80% ca sa ai manevrabilitatea necesara luarii virajelor, ceea ce face ca un acumulator lipo 3s de 3000mAh sa nu te tina mai mult de 6min. Astfel, ca sa capeti experienta iti cam trebuie o mica "ferma" de acumulatori pentru ... Aterizarile pe un astfel de teren ar fi o adevarata provocare pentru twister pentru ca fileaza si fileaza si ... tooot fileaza din cate am vazut, mai bine de 50-75m, astfel ca ar fi o adevarata provocare, pentru un incepator. Daca insa terenul de zbor nu este o problema ... e perfect.
Ar mai fi si problema de pret (F16-le este PNF 69$, in vreme ce twisterul e putin mai scump si nu stiu daca este PNF - adica nu mai trebuie echipat cu ... una/alta).
Parerea mea (de nespecialist) este ca ... daca tot e sa dai cu el de pamint si apoi sa-l repari, mai bine prabusesti si repari 69$ decat 100$.
F16-le are avantajul ca-i usor transportabil, usor zburabil, cu un acumulator lipo de 1000mAh, daca nu-i dai in goarna, zbori 10-12min relaxat, se comporta in aer la fel de stabil ca un avion de lemn mult mai mare, daca ai setat expo-urile corect poate fi docil si ascultator ca un catel, cum de asemenea poate fi agil ca o pisica, il poti zbura pe un teren de fotbal, fara probleme. Cum spuneam insa ... are marele dezavantaj ca ... daca esti chior si l-ai dus la mai mult de 150m intr-un stol de pasari, s-a rezolvat cazul: nu-l mai vezi!!!
Am facut o comparatie intre cele doua, din punctul meu de vedere, comparatie care sper sa fie de folos celor care se hotarasc sa paseasca pe taramul sfant al EDF-urilor. Eu, recomand cu multa, multa caldura EDF-uri de 50mm, pentru antrenament dar mai ales pentru incepatori. Pentru desarvasirea calitatilor de zburatori de EDF-uri insa ... twisterul e mult mai pretabil. (Adica de la EZ Star nu prea merge sa treci la twister)
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 08 August 2011 - 09:35 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#42
Postat 08 August 2011 - 10:58 PM
Daca va uitati la filmuletele de pe Youtube veti gasi Jet-uri cu turbina de peste 15 kg care la unii piloti aterizeaza in 5 metri iar la altii in 200 m dupa ce mai si topaie de cateva ori - manuta, experienta, TV-ul etc .
P.S.
Cred ca nu se poate compara F16 cu Twister cum nu putem compara nici cu Habu .
Se doreste ieftin ? - atunci este o alegere buna dar sa nu le comparam.
Timpul de zbor ? cei cu heli daca zboara 4 min in 3D e bine - nici nu te poti concentra prea mult timp fara sa intervina oboseala .
Motoplanorul zboara mult mai mult timp !
#43
Postat 09 August 2011 - 11:10 AM
In ceea ce priveste aterizarea...bat-o vina,mu va faceti probleme.Cu rabdare si antrenament se va putea ateriza in citi-va metri.Un lucru important este acela de a ajunge sa-ti cunosti modelul(ce poate el sa faca,care ii sint limitele).In rest, toate bune si aterizari reusite.
Aeromax
#44
Postat 09 August 2011 - 05:14 PM
In opinia mea, vazandu-le pe amindoua in actiune, mi se pare de departe F16-le de 50mm, mult mult mai potrivit pentru un incepator intr-ale EDF-ului, decat twisterul, chiar si numai pentru faptul ca exista riscul potential de a-l face bucati din greseala de pilotaj si dupa mine, asta este un sacrilegiu. F16-le e ... mult mai anti-prost, nu stiu cum sa ma exprim, iar pe langa asta permite sa-l iei in masina si ... unde gasesti un teren de fotbal sa-l si zbori, adica sa-ti perfectionezi deprinderile cat mai des cu putinta.
Cu twisterul, dupa ce ai oarece experienta, poti sa-ti permiti sa faci asta.
Aaaa, sa-ti cimentezi performantele intr-ale zborului cu EDF-urile, nu cred ca exista avion mai potrivit ca twisterul pentru asta, decat twisterul. Poate Habu sa fie la fel de potrivit, dar cum n-am vazut decat pe youtube ... nu pot sa am o parere despre Habu. Insa strict dpdv al incepatorului care ... a zburat numai elicioase, cred ca F16-le de 50mm sau orice EDF de 50mm pana in 350g este mult mai potrivit sa-si "formeze mana" abia apoi sa treaca la Twister. Pana sa pun mana pe F16, nici macar n-aveam curaj sa tin in mana twisterul, darmite sa ma gandesc ca as putea si sa-l pilotez ...
Acuma, ma gandesc la un model EDF mai mare, insa doar pentru simplul motiv sa sunt ... destul de chior si am sanse reale sa mai dau de pamint cu F16-le pentru ca ma uit la ciori-ferm convins fiind ca-s avionu' meu ... (si poate si pentru ca-mi place enorm de mult twisterul ...)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#45
Postat 09 August 2011 - 06:22 PM
Numai bine.
#46
Postat 09 August 2011 - 09:06 PM
As putea spune conform proverbului "cine s-a fript cu ciorba, sufla si-n iaurt" ... ca dupa experienta mai putin placuta, prefer s-o iau cu pasi mici, dar siguri.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#48
Postat 05 November 2011 - 07:41 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#49
Postat 05 November 2011 - 09:05 PM
Sper ca mosu sa-mi aduca un ... mig 29 55mm edf, sa am si eu cu ce ma lauda, ca F16-le saracu' ... l-am alergat luna asta de nu mai stie de el!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#50
Postat 06 November 2011 - 03:31 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#51
Postat 17 January 2012 - 07:55 PM
doar prin faptul ca devine un simplu punct pe cer :
Nu mai vorbesc de stabilitate ceea ce simplifica si zborul si aterizarea .
Asta pentru cine este amator de " scula " .
Mig 29 Sebart " escortat " pentru scurt timp de Habu
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 17 January 2012 - 07:59 PM
#52
Postat 18 January 2012 - 11:23 PM
Acuma, aia cu setarea e ... o cu totul alta poveste, iar pana la acel "cum trebuie", numai anti-prost nu este! Parerea mea!
Oricum e superb mig-ul de la sebart! L-am admirat in toate (cred) videoclipurile de pe youtube si nu stiu sa-mi fi scapat vre-unul. Are totusi, din punctul meu de vedere, un mic punct care-l trage inapoi: foloseste baterii 4S, care-s mai scumpute si ... mai dificil (relativ) de procurat. Adica daca tot iesi sa zbori o astfel de frumusete, sa dai doar un acumulator, pret de 5-6min (poate maxim 10) dupa care sa pui acumulatorul la incarcat, e ... pacat!
Zilele astea m-am luptat vitejeste cu T33-ul, care a primit un EDF de 55mm si care isi pierdea sforta/mojo-ul/wattii/ceva-ul imediat ce-l bagam in tub pentru ca ... nu-mi trecea prin cap ca tubul pe evacuare e ... prea ingust. Totusi, am invins si dupa oarece lupte, l-am facut sa zboare.
Are anvergura aripii sensibil mai mare ca la F16 (68cm - T33-ul, fata de 53cm F16-le), e mai lung decat F16-le, dar are suprafata mai mica ca F16-le (6,98dcm2 T33-ul fata de 7dcm2 - F16-le) si ... T33-ul are aripa jos. Acestea fiind zise, in zbor T33-ul este incredibil de mult mai naravas fata de F16, astfel pot sa reafirm ca F16-le e ... trainer in adevaratul sens al cuvantului. T33-ul e ... agil rau si la fel de vitezist! De asemenea, T33-ul e mai dificil de lansat, chiar daca are tractiune supraunitara, daca-l lansezi gresit, il intorci cu burta-n sus si ... sansele sa faca o tucahara instinsa cu roata pe bot+aripi e destul de ridicat. Bila alba a lui T33 este ca spuma din care-i facut e destul de rezistenta, la fel ca la F16 si "micile" greseli nu lasa urme vizibile.
Cum F16-le "vechi" avea suficiente urme de "buna purtare" si "traume" majore, am hotarat sa-mi iau un alt F16, asa ... pentru zborul de duminica, sa-l am la ... etalat, asa un zbor ocazional de "show off", dar ... Alex ii place prea mult modelul si si l-a dorit foarte mult asa ca in seara asta F-16-le "vechi" a intrat in compunerea flotei lui.
Picture 993.jpg (99.12K)
Number of downloads: 50 Picture 995.jpg (106.25K)
Number of downloads: 56 Picture 994.jpg (101.62K)
Number of downloads: 61
Maine ... dupa orele lui Alex, o sa ne intalnim la zbor. Imi este oarecum teama pentru ca statia lui Alex este in FM, iar din motive obiective receptorul este foarte aproape de ESC si ... la teste, in casa, cu radio-comanda la numai 2m de model, motorul ... avea reduceri subite de turatie, ca niste "stranuturi" ... datorate (probabil) interferentelor generate de ESC.
Cand o sa ma fac mare (sper ca inainte de 60 de ani) ... sa-mi adaug si eu o astfel de frumusete, precum mig-29 de la seb-art in flota, mai ales ca .... odata cu varsta scade si vederea si nu stiu cat o sa mai pot vedea ganganiile astea la 100m de mine!
La multi ani, aterizari line si mai ales, sanatate va doresc!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#53
Postat 22 January 2012 - 06:35 PM
incepatori.
La Multi Ani si un An Nou plin de sanatare si realizari!