Electroplanor Spectra etape de constructie.
#151
Postat 17 November 2007 - 08:38 PM
mie cel mai practic mi se par inca flapsurile (adik sa cobori eleroanele...la aia ma refeream mai sus B) ) pentru ultima parte a aterizari, si ori sa le scoti treptat , ori in trepte asa cum propunea pavcostel...
si domnule Costel animalutele alea cer si eleroane si flapsuri (modificarea aripi :D )
zic si io B)
#152
Postat 17 November 2007 - 09:00 PM
Valterasul poate sa confirme cele spuse de mine pt ca a fost la fata locului la cateva decolari si aterizari ale sus numitului.
Bafta .
#153
Postat 18 November 2007 - 09:32 AM
RedBaron, la 17 Nov 2007, 18:44, a spus:
zgr_44, la 17 Nov 2007, 18:24, a spus:
scuze de remaraca dar asta e tare rau http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
flapsare :D
flaps=volet sau dispozitiv de hipersustentatie ...
Asa mi-a venit atunci sa-i spun..... :D ....corectam....PRIN COBORAREA FLAPSULUI.....
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 18 November 2007 - 09:34 AM
#154
Postat 18 November 2007 - 10:07 AM
#155
Postat 18 November 2007 - 11:36 AM
Totusi, cam multa teorie, dar merita trecut in revista...
#156
Postat 19 November 2007 - 10:38 AM
In schimb, daca Dan vrea sa modifice aripa cu flaps, cum deja a modificat-o cu eleroane, e ok. Stie cum sa lucreze, e doar o problema de timp.
Ori spoilere, ori flaps, la scara asta e cam la fel. Eu prefer spoiler pentru ca e controlabil cat de cat, si previzibil!
Bafta!
Costel
L.E. - la HLG-ul Valterasului, cand da flaps, parca i-ar da motor... :o Urca. La Spectra ma indoiesc ca ar ajuta flapsul in vreun fel practic. Eu asa am vazut.
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 19 November 2007 - 10:40 AM
#157
Postat 19 November 2007 - 02:22 PM
pavcostel, la 19 Nov 2007, 11:38, a spus:
Iar la spoiler cum face? Eu as vrea sa se opreasca cat mai brusc.....
#158
Postat 19 November 2007 - 03:04 PM
pavcostel, la 19 Nov 2007, 10:38, a spus:
Valter nu are flpasul coborat la prea multe grade... daca cobori eleroanele destul de mult cat sa fie si frana , te si infraneaza iti modifica si panra si fac tot ce am palavragit io mai sus :D
cu spoilere , domnul Dan, pur si simplu te infige in pamant intr-un mod mai placut :o daca vreti aterizare scurta... folostit spoilere, vreti frumoasa , spoilere sus , apoi flaps putin si inainte de contact flaps muult...
#159
Postat 19 November 2007 - 06:31 PM
Bafta!
Costel
L.E.-
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 19 November 2007 - 06:32 PM
#160
Postat 20 November 2007 - 11:17 AM
Cand vreau sa pierd repede multa inaltime pe distanta scurta, scot spoilerele. "Scot" e un fel de a spune. Adica brachez eleroanele in sus, 30-40 grade. Comanda de spoiler are mixat si profundor (de obicei tras). Cu spoilere, viteza de drum scade mult si creste viteza de infundare. Daca e cazul, pot chiar sa aterizez cu spoilere, fara sa mai filez, ca modelul nu se izbeste zdravan...
Dar, de obicei, inainte de aterizare, pe la fo juma de metru inaltime, brachez flapsuri, 15-20 grd. sau chiar mai mult. Tranzitia de la spoilere la flapsuri se face lin, nu brusc, pt. ca deja planorul evolueaza sub viteza minima de sustentatie in configuratie lisa (flaperoane pe zero) si risca sa se angajeze brusc, cand trece cu eleroanele/flapsurile/spoilerele prin bracaj zero.
Pot insa sa franez si numai cu flapsuri (la maxim), dar infundarea nu e foarte accentuata. Cu mixaj/comanda de profundor, modelul parasuteaza lin. Insa, e mai vulnerabil la turbulente (autoritatea eleroanelor e mult redusa) si alinierea pt. aterizare ca sa-l prind in mana, tre lucrata mult din directie, daca nu a fost bine planificata din timp.
Pe la astia pe dincolo, cel putin in compartimentul SAL (Side Arm Launch), acum se poarta franatul numai cu flapsuri si pt. asta, eleroanele sunt articulate numai pe intrados. Profilele utilizate, special create de dr. Mark Drela, din seria AG, permit evolutii cu flapsuri bracate mult, fara angajari violente.
Astia mai nou folosesc spoilere bracate f. putin (1-2mm la BF sau fo 2-3 grade) numai pt. a pune planorul in config. de viteza maxima de drum.
Uzual se foloseste un switch cu trei pozitii.
In sus -> spoiler pt. V max;
pe zero -> flaps 2-3 grd. pt. termica;
in jos -> flaps bracat maxim jos (sau aproape), pt franat.
Altii vor
sus->spoiler;
mijloc->zero;
jos->flaps termica,
urmand ca franarea sa se faca numai din pozitia "jos" acctionand un alt switch, slider sau mansa de gaz.
Prin asignarea de pozitii fixe ale bracajelor pe un switch, scapi de niste variabile, singurele variabile fiind momentul cand actionezi si durata mentinerii setarii.
Baroane va poate zice ce se poarta la F3J.
Io unul, prefer ca spoilerul/flapsul sa il am pe mansa de gaz si sa am in permanenta controlul.
Ceea ce nu prea ajuta la consistenta zborului, ce e drept...
Se poate si asa, io zic sa te joci cu planorul asa cum e, fara a-i taia (inca) flapsuri. Foloseste eleroanele ca spoilere (in sus) si ca flapsuri (in jos) si mai vezi dupa aia.
Incearca toate manevrele suuus si o sa fii placut surprins.
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 20 November 2007 - 11:20 AM
#161
Postat 20 November 2007 - 08:41 PM
#162
Postat 21 November 2007 - 06:33 PM
Citeaza
NTZ!!
Fier de calcat, din ala ca al bunicii, cu carbuni.... :mellow:
Costel
#163
Postat 21 November 2007 - 10:47 PM
Valteras, esti un izvor nesecat de informatii.
Sa fiti iubiti.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 21 November 2007 - 10:50 PM
#164
Postat 22 November 2007 - 09:37 PM
zgr_44, la 20 Nov 2007, 20:41, a spus:
Asa tre sa si vina. Tre sa fie un soi de prabusire controlata. Scopul e sa pierzi inaltime cat mai repede, in timp si spatiu (pe orizontala) cat mai putin. Insa totul tre sa fie in deplin control. Daca crezi ca vine inconfortabil de repede jos, nu braca spoirelele atat de mult. In orice caz, daca modelul e greu (recte incarcare mare), musai in faza finala panta trebuie sa se finalizeze cu flaps...
Citeaza
Deh, le mai potrivesc si io din condei...
#165
Postat 13 June 2013 - 07:07 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/