Modelism - RHC Forum: Electroplanor Spectra - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Electroplanor Spectra etape de constructie.

#151 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 17 November 2007 - 08:38 PM

completez pentru ca nu cred ca am fost inteles corect
mie cel mai practic mi se par inca flapsurile (adik sa cobori eleroanele...la aia ma refeream mai sus B) ) pentru ultima parte a aterizari, si ori sa le scoti treptat , ori in trepte asa cum propunea pavcostel...

si domnule Costel animalutele alea cer si eleroane si flapsuri (modificarea aripi :D )

zic si io B)
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#152 Useril este offline   aantikk 

  • ex aantik
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 11-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Buzau\Kalamata

Postat 17 November 2007 - 09:00 PM

Eu am spoilere pe easy glider si vreau sa va spun ca aterizeaza cu ele la blana, fara probleme.Tot ce tre sa fac este sa mai compensez din profundor pt ca se ridica usor de bot.Viteza scade foarte mult si se aseaza foarte rapid.

Valterasul poate sa confirme cele spuse de mine pt ca a fost la fata locului la cateva decolari si aterizari ale sus numitului.

Bafta .
0

#153 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 18 November 2007 - 09:32 AM

RedBaron, la 17 Nov 2007, 18:44, a spus:

zgr_44, la 17 Nov 2007, 18:24, a spus:

ci datorita mariri portantei artificial prin flapsare....

scuze de remaraca dar asta e tare rau http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
flapsare :D
flaps=volet sau dispozitiv de hipersustentatie ...

Asa mi-a venit atunci sa-i spun..... :D ....corectam....PRIN COBORAREA FLAPSULUI.....

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 18 November 2007 - 09:34 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#154 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 18 November 2007 - 10:07 AM

Urmarind topicul acesta mi-a venit sa pun si eu o intrebare un pic offtopic. Unde gasesc si eu detaliata mai mult teoria zborului si a a suprafetelor de comanda ? De exemplu nu stiu ce inseamna spoiler la un planor . Am auzit de volum de profundor si alte chestii pe care as vrea sa le inteleg.
0

#155 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2007 - 11:36 AM

O sursa buna de a invata aerodinamica on-line e DesktopAero.
Totusi, cam multa teorie, dar merita trecut in revista...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#156 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2007 - 10:38 AM

Baroaaneee, te-ai dat prea mult cu alea mari! Chestiile alea de le-am pomenit erau cu DACA! Deci, daca nu ai cum sa faci din acelea, eu zic spoilere. Mixate cu profundor. DACA nu ai., adica daca asa e aripa. Citesc mai multi aici, cu diferite modele. Subiectul asta e unul international, nu? :D
In schimb, daca Dan vrea sa modifice aripa cu flaps, cum deja a modificat-o cu eleroane, e ok. Stie cum sa lucreze, e doar o problema de timp.
Ori spoilere, ori flaps, la scara asta e cam la fel. Eu prefer spoiler pentru ca e controlabil cat de cat, si previzibil!

Bafta!

Costel

L.E. - la HLG-ul Valterasului, cand da flaps, parca i-ar da motor... :o Urca. La Spectra ma indoiesc ca ar ajuta flapsul in vreun fel practic. Eu asa am vazut.

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 19 November 2007 - 10:40 AM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#157 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 November 2007 - 02:22 PM

pavcostel, la 19 Nov 2007, 11:38, a spus:

L.E. - la HLG-ul Valterasului, cand da flaps, parca i-ar da motor... :D Urca. La Spectra ma indoiesc ca ar ajuta flapsul in vreun fel practic. Eu asa am vazut.

Iar la spoiler cum face? Eu as vrea sa se opreasca cat mai brusc.....
0

#158 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 19 November 2007 - 03:04 PM

pavcostel, la 19 Nov 2007, 10:38, a spus:

L.E. - la HLG-ul Valterasului, cand da flaps, parca i-ar da motor... :o Urca. La Spectra ma indoiesc ca ar ajuta flapsul in vreun fel practic. Eu asa am vazut.

Valter nu are flpasul coborat la prea multe grade... daca cobori eleroanele destul de mult cat sa fie si frana , te si infraneaza iti modifica si panra si fac tot ce am palavragit io mai sus :D


cu spoilere , domnul Dan, pur si simplu te infige in pamant intr-un mod mai placut :o daca vreti aterizare scurta... folostit spoilere, vreti frumoasa , spoilere sus , apoi flaps putin si inainte de contact flaps muult...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#159 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2007 - 06:31 PM

Baroane, pana la urma necesitatea primeaza. Si discutia asta la modul general nu are sens, pentru ca avem ceva concret: Spectra. Sunt corecte ambele interpretari, dar se aplica in cazuri diferite. Aterizare scurta=spoilere+profundor, in doua trepte de coborare, minim. Aterizare frumoasa, spoilere, flaps,spoilere,flaps. Daca e nevoie,votam! :D

Bafta!

Costel

L.E.-

Citeaza

Valter nu are flpasul coborat la prea multe grade...
Pai depinde de aripa, nu? Cat ai vrea sa fie coborat ca sa fie inca flaps si nu frana?? :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 19 November 2007 - 06:32 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#160 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2007 - 11:17 AM

Io fac in felul urmator:
Cand vreau sa pierd repede multa inaltime pe distanta scurta, scot spoilerele. "Scot" e un fel de a spune. Adica brachez eleroanele in sus, 30-40 grade. Comanda de spoiler are mixat si profundor (de obicei tras). Cu spoilere, viteza de drum scade mult si creste viteza de infundare. Daca e cazul, pot chiar sa aterizez cu spoilere, fara sa mai filez, ca modelul nu se izbeste zdravan...
Dar, de obicei, inainte de aterizare, pe la fo juma de metru inaltime, brachez flapsuri, 15-20 grd. sau chiar mai mult. Tranzitia de la spoilere la flapsuri se face lin, nu brusc, pt. ca deja planorul evolueaza sub viteza minima de sustentatie in configuratie lisa (flaperoane pe zero) si risca sa se angajeze brusc, cand trece cu eleroanele/flapsurile/spoilerele prin bracaj zero.

Pot insa sa franez si numai cu flapsuri (la maxim), dar infundarea nu e foarte accentuata. Cu mixaj/comanda de profundor, modelul parasuteaza lin. Insa, e mai vulnerabil la turbulente (autoritatea eleroanelor e mult redusa) si alinierea pt. aterizare ca sa-l prind in mana, tre lucrata mult din directie, daca nu a fost bine planificata din timp.

Pe la astia pe dincolo, cel putin in compartimentul SAL (Side Arm Launch), acum se poarta franatul numai cu flapsuri si pt. asta, eleroanele sunt articulate numai pe intrados. Profilele utilizate, special create de dr. Mark Drela, din seria AG, permit evolutii cu flapsuri bracate mult, fara angajari violente.
Astia mai nou folosesc spoilere bracate f. putin (1-2mm la BF sau fo 2-3 grade) numai pt. a pune planorul in config. de viteza maxima de drum.

Uzual se foloseste un switch cu trei pozitii.
In sus -> spoiler pt. V max;
pe zero -> flaps 2-3 grd. pt. termica;
in jos -> flaps bracat maxim jos (sau aproape), pt franat.

Altii vor
sus->spoiler;
mijloc->zero;
jos->flaps termica,
urmand ca franarea sa se faca numai din pozitia "jos" acctionand un alt switch, slider sau mansa de gaz.

Prin asignarea de pozitii fixe ale bracajelor pe un switch, scapi de niste variabile, singurele variabile fiind momentul cand actionezi si durata mentinerii setarii.

Baroane va poate zice ce se poarta la F3J.

Io unul, prefer ca spoilerul/flapsul sa il am pe mansa de gaz si sa am in permanenta controlul.
Ceea ce nu prea ajuta la consistenta zborului, ce e drept...

Se poate si asa, io zic sa te joci cu planorul asa cum e, fara a-i taia (inca) flapsuri. Foloseste eleroanele ca spoilere (in sus) si ca flapsuri (in jos) si mai vezi dupa aia.
Incearca toate manevrele suuus si o sa fii placut surprins.

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 20 November 2007 - 11:20 AM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#161 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 20 November 2007 - 08:41 PM

Eu am posibilitatea si de flaps si de spoiler......DAR NU-MI PLACEEEE nici de al dreaq cum vine cu spoiler.....zici ca e caramida
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#162 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2007 - 06:33 PM

Citeaza

.DAR NU-MI PLACEEEE nici de al dreaq cum vine cu spoiler.....zici ca e caramida


NTZ!!
Fier de calcat, din ala ca al bunicii, cu carbuni.... :mellow:

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#163 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 November 2007 - 10:47 PM

Va multumesc frumos tuturor. De aceea iubesc eu forumul si pe voi toti.
Valteras, esti un izvor nesecat de informatii.
Sa fiti iubiti.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 21 November 2007 - 10:50 PM

0

#164 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 November 2007 - 09:37 PM

zgr_44, la 20 Nov 2007, 20:41, a spus:

vine cu spoiler.....zici ca e caramida

Asa tre sa si vina. Tre sa fie un soi de prabusire controlata. Scopul e sa pierzi inaltime cat mai repede, in timp si spatiu (pe orizontala) cat mai putin. Insa totul tre sa fie in deplin control. Daca crezi ca vine inconfortabil de repede jos, nu braca spoirelele atat de mult. In orice caz, daca modelul e greu (recte incarcare mare), musai in faza finala panta trebuie sa se finalizeze cu flaps...

Citeaza

Valteras, esti un izvor nesecat de informatii.

Deh, le mai potrivesc si io din condei...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#165 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8335
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2013 - 07:07 AM

Un binemeritat bump pentru o constructie clasica. Daca nu se supara Dan l-am mutat la planoare ca sursa de inspiratie.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu