Electroplanor Spectra etape de constructie.
#121
Postat 22 April 2005 - 07:39 AM
Scoci DA.
Sau, taie din PET-uri (sticle de suc, apa minerala) straifuri potrivite (ca dimensiuni si eventual curburi) si lipeste-le in locurile startegice cu scoci dubluadeziv. Arata ca curu' dar e f.f.f. eficient. Io la Easy Starul amicului i-am blindat burta cu ceva asemanator. Am la giob un material care se cheama cromofan, gros de 0,3mm dur si transparent. Acum putem ateriza si pe griblura...
Pe la voi, futu-va, se gaseste ceva care se cheama mylar, dar nu merita sa te complici. PET-uri!
#122
Postat 22 April 2005 - 10:31 AM
Mai bine mai exerseaza aterizarile si incearca sa aduci modelul cit mai incet jos. Ar trebui sa se opreasca f repede dupa ce atinge gazonul - sper ca nu te dai cu el pe asfalt?
Pune-i un scoci pe care il schimbi periodic.
Daca chiar vrei, poti sa-i pui o roata semi-ingropata in fuselaj. Mai arata a planor, chit ca mie nu-mi plac planoarele.
Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 22 April 2005 - 10:34 AM
#123
Postat 22 April 2005 - 11:43 AM
AB17LUK, la 22 Apr 2005, 10:31, a spus:
D-aia tot incerci tu sa scapi de Update si nu reusesti!
Poate nu-l maritzi pana la RR, sa-l mai vad (zbor?) si io o data!
#124
Postat 22 April 2005 - 03:31 PM
scoci cu fibra de sticla!!!
cine are urechi de auzit sa auda!
#125
Postat 22 April 2005 - 03:58 PM
Chiar daca-l vindeam, luam unul nou.
#126
Postat 23 April 2005 - 01:35 AM
@ in special pentru Valteras ce spui daca-i mut motorul din nas pe ceva sus intre aripi ? Ceva de-i zice baldachin. Se cam duc elicile
:D Si nu-i decat 16 lei una. Il pun cu nasul in jos cu 4 grade. Elicea trebuie sa fie pe verticala CG-ului ?
Astept raspuns cu nerabdare ca am totul pregatit.
Este ceva si facut de aceeasi firma...dar parca as incerca eu :
http://www.greatplan...s/gpmg0800.html
Daca-l fac cu elice propulsiva motorul va fi cu axa ridicata cu 4 grade ?
PS. Care veniti aici aduceti-va traforajul. Nu au asa ceva pe aici :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 23 April 2005 - 03:24 PM
#127
Postat 23 April 2005 - 03:23 PM
Fisiere atasate
-
Teren_de_zbor.jpg (63.16K)
Number of downloads: 112
#128
Postat 23 April 2005 - 10:03 PM
Mai marinarule cand te dai cu planorul pe geva gen beton pui si caserola ca parca mie unu mi nu stiu cum sa ma trezesc cu folia taiata.Daca ai iarba n=ai probleme...dar daca nu ai ce faci...plantezi vreun hectar si astepti sa creasca?
#129
Postat 23 April 2005 - 10:30 PM
#130
Postat 25 April 2005 - 04:22 PM
Motorul cu nasul in jos si la dreapta privit din spate ?
Sau numai in jos cum l-a facut mamica lui ?
Altceva ?
#131
Postat 25 April 2005 - 05:02 PM
Da, trebuie cu nasul in jos, clasic. La dreapta - nu stiu. Poate nu-i trebe. Oricum, e functie de turatie si de masa in rotatie si de sensul de rotatie, evident.
Cea mai buna treaba este sa faci batiul a.i. sa poti varia lejer cele 2 unghiuri. Nu fa nimic definitiv. Acuma nu tre sa prevezi cine stie ce complicaciune de posibilitate de reglaj. Un colier de tabla de aluminiu, ce poate fi indoit pe partea care trebe... etc.
Dar io unul, nu m-as complica de loc. L-as lasa asa cum l-a facut ma-sa. Nu pricep cum e cu ruptul elicelor... Nu se pliaza?
#132
Postat 25 April 2005 - 05:21 PM
- mana de lemn mai uita sa opreasca motorul :D
- conul fiind cat fuselajul chiar si la un unghi de aterizare de 30 de grade atinge solul. De fapt cam toate aterizarile le-am facut pe con.
- asa pot sa-i pun reductor sau alt motor mai destept. Asta-i cam mare si greu. Si daca la un motor de 5 lei nu-mi pasa de se strica la altul.....
- deja i-am astupat nasul :D
- complicatia nu conteaza. Ploua toata saptamana.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 25 April 2005 - 05:26 PM
#133
Postat 29 May 2005 - 09:05 PM
In asteptarea motorului mai usor cu 120g am fost nevoit sa mut bateria muuult in spate pentru a avea CG in pozitia corecta. Deoarece este provizoriu l-am prins pur si simplu cu elastice. Se vad in spate :D
Fisiere atasate
-
DSCI0004.jpg (62.81K)
Number of downloads: 241
#134
Postat 29 May 2005 - 09:10 PM
Acum parca are alt aspect...parerea mea.
Pentru perioada de invatare am pus o elice fixa.....deoarece este muuuult mai ieftina :D
Fisiere atasate
-
DSCI0002.jpg (79.02K)
Number of downloads: 177
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 30 May 2005 - 04:39 AM
#135
Postat 29 May 2005 - 09:13 PM
Multumesc tuturor ca am ajuns in acest stadiu.
Fisiere atasate
-
DSCI0011.jpg (20.98K)
Number of downloads: 153
#136
Postat 12 June 2005 - 10:07 PM
Intreb deoarece... ma cam indrept lent spre scaunelul cu umbreluta (copyright Valterashu`) si stativ de cola... planorashu` mai vedem.. dar parca n-as sta degeaba pe scaunelu` ala :D
MIG-29
#137
Postat 13 June 2005 - 01:15 AM
1 scopul acestui model a fost sa invat sa pilotez trainerul cu termic de .46 care are eleroane
2 sfatul prietenilor
Inca are diedrul original la centru. Au disparut doar cele doua diedre de la " urechi".
Pana la scaunel este cale lunga. Planeaza frumos dar nu am reusit sa-l tin sus foarte mult. Am sa vad cu noul motor dupa ce-i pun si reductor daca usurat cu inca 120g se va schimba ceva semnificativ :D
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 December 2005 - 05:47 PM
#138
Postat 13 June 2005 - 02:14 AM
Am postat pe subiectul "aripa" "ideea" cu aripa maricica ... sa vedem poate primim ceva sfaturi sa nu ne aruncam cu capu` inainte...
MIG-29
#139
Postat 17 November 2007 - 04:36 AM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...e=post&id=60851
Ma bate gandul sa-l readuc in randul modelelor active. Problema principala este ca pur si simplu nu vrea sa se aseze pe sol. Intra in efect de sol si se toooot duce. Ce ma sfatuiti sa-i fac ca sa se opreasca in scurt?
O solutie ar fi airbrake. Dar asta ar insemna sa modific iar aripa. Sa tai eleroanele in doua si sa mai pun doua servo-uri.
Nu se poate mai simplu?
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 17 November 2007 - 04:37 AM
#140
Postat 17 November 2007 - 09:54 AM
Se poate si asa ?, la 17 Nov 2007, 04:36, a spus:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...e=post&id=60851
Ma bate gandul sa-l readuc in randul modelelor active. Problema principala este ca pur si simplu nu vrea sa se aseze pe sol. Intra in efect de sol si se toooot duce. Ce ma sfatuiti sa-i fac ca sa se opreasca in scurt?
O solutie ar fi airbrake. Dar asta ar insemna sa modific iar aripa. Sa tai eleroanele in doua si sa mai pun doua servo-uri.
Nu se poate mai simplu?
Mixer pe elroane ca flpasuri ....nu spoiler si il asezi........pt. ca ii va micsora viteza.......grija sa iti mai ramana cursa si pt. functia de eleron
#141
Postat 17 November 2007 - 12:13 PM
Baaaafta! Planoarele au fun-ul lor specific!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 17 November 2007 - 12:15 PM
#142
Postat 17 November 2007 - 03:08 PM
Au si este si a doua dragoste. Prima, trainer-ul de .40 se odihneste definitiv.
Daca este cum spuneti am scapat ieftin. La 7CAP am un buton rotativ ce misca ambele eleroane in sus sau in jos dar am si functia de eleron . Si inca diferential.
Buuuuuuuuuuuuuuu.
Acum va rog sa ma lamuriti de ce unii recomanda pentru franare spoiler si nu flaps. Stiti ce avantaje....dezavandaje....au fiecare?
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 17 November 2007 - 03:10 PM
#143
Postat 17 November 2007 - 04:28 PM
#144
Postat 17 November 2007 - 04:52 PM
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 17 November 2007 - 04:53 PM
#145
Postat 17 November 2007 - 05:17 PM
florin100%, la 17 Nov 2007, 16:28, a spus:
ce profesor bun ma simt :)
ontopic:
pai la flaps pana pe la fo' 30 de grade iti modifica panta , si iti duce unghiul critic de incidenta muult mai sus ..
altfel spus poti veni la aterizare cu botul un pic mai sus decat deobicei , fara sa se infunde (parasuteze)...
peste fo' 30 de grade, te ajuta doar cateva fractiuni de secunda...adik el deja e o frana si te ajuta doar castigand portanta inca cateva fractiuni de secunda (portanta pe care ai pierduto deoarece el te-a infranat)
altfel zis , peste 30 de garde e frana si te ajuta numa la viteza f.mica ( care daca o ai datorita faptului ca te-a prins cu botul sus oricum nu te mai ajuta ca tot se angajeaza....) dar daca viteza mica o ai pentru ca tu ai ridcat botul 2-3 garde si a scazut treptat viteza, flapsul asta "pronuntat" te ajuta mentinand pe intrados "perna de aer" formata ,deci parasutandu-te incet.. (asa aterizeaza profesionistii ) ...
DE RETINUT ca flapsul asta te ajuta doar la inaltime mica..adik nu te gandi ca vii cu flaspul asa de muult scos din stratosfera ....
cand esti aproape (10 cm h) il poti scoate peste 30 de grade ... o sa te infraneze , si o sa parasuteze usor palnorul ... :) (aterizand foarte repede) ...
Flapsul asta face ca in situati de zbor anormale (unghiuri de incidenta mari) sa se mentina valoarea portantei (Fz prin calcule...)
spoilerele... astea au rolul de a inrautati calitatile aerodinamice ale planorului ... ele ajuta la cresterea Cx-ului (maresc rezistenta la inaintare , asa cum fac si franele aerodinamice)
daca totusi valoarea de spoiler e mica , scad relativ putin din coeficientul de portanta , si maresc tot putin rezistenta la inaintare , facand astfel coborarea muult mai usoara... adik daca te grabesti jos , scoti un pic de spoiler si vine jos mai repede...
la aterizare io unu nu prea recomand pentru ca pot crea si ceva turbioane pe acolo , avand ca rezultat intalnirea cu mama terra mult prea rapida...
sa iti dau si formula de calcul de unde sunt luate FZ, cz , alea alea...(asa mi-o aduc io aminte :()
Fz= ( (densitatea *V*V) / 2 ) *S* Cz
deci , ca un rezumat pentru cine nu are chef sa citeasca toate alea , e bine sa le ai pe amandoua...cu un pic de spoiler vi mai repede jos si cu flaps sub 30 de grade pus de pe la vo 3m aterizezi mai scurt ..pe la vo 20 cm , ii poti da si mai mult de 30 de grade , ca te va ajuta ...
(spun 30 de garde pentru ca ai eleroanele mici (S-ul in forumla) , deci suprafata mica, ca altfel ar fi fost in jur de 15 -20 de grade limita aia )
La f3j , lumea "buna" vine la aterizare cu flapsul ap de 90 de grade...
#146
Postat 17 November 2007 - 06:24 PM
Se poate si asa ?, la 17 Nov 2007, 16:52, a spus:
Daca ii faci falps.....nu portanta in sine ne intereseaza......ci datorita mariri portantei artificial prin flapsare....vei avea viteza mult mai mica de zbor si usoara franare tot odata......vi cu el fara motor......si atunci el si franeaza.....si se aseaza foarte repede
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 17 November 2007 - 06:28 PM
#149
Postat 17 November 2007 - 06:56 PM
Originalul este un 600.
Am si un cobalt cu reductor planetar.
#150
Postat 17 November 2007 - 07:10 PM
Bafta!
Costel