Modelism - RHC Forum: Electroplanor Spectra - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Electroplanor Spectra etape de constructie.

#1 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 November 2004 - 07:24 AM

Azi mi-am cumparat kit-ul pentru Spectra. Pare bine facut si destul de complet....la prima vedere.
In afara de manual are cateva brosuri cu adezivi, accesorii....si o foaie ce mi s-a parut interesanta.
Pe masura ce avansez cu modelul va tin la curent.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 13 November 2004 - 03:40 PM

0

#2 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2004 - 11:08 AM

Se poate si asa ?, la 13 Nov 2004, 07:24, a spus:

Azi mi-am cumparat chitul pentru Spectra.

Ti-a luminat Domnul calea cea dreapta, in sfarsit!

Problema nasoala cu genul asta de electroplanoare este ca o sa ajungi sa-ti placa asa de mult, incat o bucata buna de timp nu o sa mai vrei sa faci altceva.
Si mai nasol este ca tre sa-ti cumperi si sa tzii in masina, un scaun pliant de ala cu manere de panza cu locas pt. bautura racoritoare. Ca dupa ce-l ridici pe planor la fo opt sute - o mie de fitzi (ca voi sunteti inca pe Imperiale nu pe Metrice - retardatilor!), opresti motorul si te apuci sa speculezi termicele de pe tarla. Si pt. asta trebuie musai, nene, scaun pliant! Daca nu, atunci nu te poti numi aeromodelist planorist termalist orijinal!

Asa sa-ti ajute Domnul!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 November 2004 - 03:29 PM

Sa-ti fie gura poleita. Multumesc. De fapt mie imi plac lucrurile linistite. Asa incat motoplanorul cred ca-i pentru mine.
Prima impresie despre electrice - ca n-a mai avut tata asa ceva - este ca motorul ( pe el scrie 600 iar in manual 550 ) este foarte greu. Fata de motorul meu de 1.5 este ca un elefant. Iau in considerare cat o sa aibe si cu acumulatorul. L-am invartit un pic cu 5 V ( cu sursa de PC ) si are putere...parerea mea. Scantei nika.
Si fiindca s-a vorbit de mentenanta asa scrie la mine :

MAINTENANCE
The bronze bushings in the ends of the motor
are self lubricating, but you may extend their
life by applying a very small amount of light
machine oil to the points where the center
shaft touches the bushings, after each hour or
two of running time. Note: A “drop” of oil is far
too much, so you should apply the oil with a
toothpick. Never oil the inside of the motor.
The T-600 motor brushes (which transfer
electricity to the commutator inside the motor)
are maintenance-free and will last a long time
under normal use. Under normal operating
conditions the motor brushes wear slightly
every time the motor is run. If over time you
notice that the motor is running slower and not
producing the power that it used to, the
brushes may need cleaning or are worn out
and the motor needs replacing. To clean the
brushes, remove the motor from the airplane.
A spray motor cleaner such as DuraTrax®
Power Shotâ„¢ (DTXC2458) will remove any
buildup on the brushes. After cleaning the
brushes, run the motor without the prop for 10
to 15 minutes using a motor battery pack to
reseat the brushes on the commutator.

Sistemul de prindere pe ax mi se pare cam finut ( ca sa ma exprim elegant ). N-ar fi bine sa-i fac o suprafata plata pe ax acolo unde stange surubul ? Mi s-ar parea mai sigur.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 13 November 2004 - 03:32 PM

0

#4 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2004 - 04:22 PM

Se poate si asa ?, la 13 Nov 2004, 15:29, a spus:

Sistemul de prindere pe ax mi se pare cam finut ( ca sa ma exprim elegant ). N-ar fi bine sa-i fac o suprafata plata pe ax acolo unde stange surubul ? Mi s-ar parea mai sigur.

Nu e musai. Dar nici nu-i strica.

Cu cate imbusuri se strange adaptorul elicei? Cu doua sau cu unu? Oricum, o sa-ti iei o elice pliabila si butucul aleia va fi probabil cu o penseta. In cazul asta, suprafata plana ii poate dauna...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 November 2004 - 07:20 PM

Cu unul singur. Ai dreptate. Vreau o elice pliabila. Atunci astept s-o iau si nu umblu la ax.
Ce parere ai, cum se centraza cu dispozitivul din atasament ? Pe ce se sprijina varfurile ? Sau este altceva ?

Fisiere atasate


0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 November 2004 - 02:29 AM

Si am inceput, impotriva manualului care insista sa fac prima data ampenajele, cu fuselajul.
Se potrivesc toate piesele foarte bine. cel putin pana acum http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Fisiere atasate


0

#7 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2004 - 09:43 AM

Incepusem sa raspund la problema cu frana dar nu am apucat sa finalizez mesajul si m-am luat cu altele, fara sa-l trimit. Asa ca o iau de la inceput, futu-i!

Probleme la sistemul de control al motorului prin intrerupator ordinar, actionat de un servo si nu de un controler, cum este cazul kitului tau:
1. prezenta unui servo suplimentar;
2. tre sa pui pack de akku la receptie, ca nu ai BEC (battery eliminator circuit);
3. nu poti sa variezi turatia, dupa chef (nu ca ar fi supermusai la un electroplanor);
4. intrerupatorul tre sa "duca" kkalul de curent cerut de motor - probabil fo douaj' de amperi!!! in cazul tau;
5. nu beneficiezi de facilitatea de "soft start". Adicatelea, intrerupatorul cupleaza direct si brusc motorul la sursa de curent. Din cauza de masa (inertie) de rotor, cuplaj, elice, etc. o sa ai un cuplu reactiv in motor (speed 550-600, nu?) de o sa-ti smulga panoul pe care e prins motorul in fuselaj, daca constructia nu e rezistenta! ATENTIE mare!

Asa ca, urmatoarea investitie justificata va fi un controler pt. motorul tau. Si nu o sa regreti!

Daca te tine teshkereaua si nervii capului, poti in stadiul de inceput, sa aduci ceva modificari configuratiei ariplilor:

1. semiplanele centrale sa nu aiba diedru;
2. diedrul sa inceapa numai de la planele extremale;
3. modificarea b.f. a planelor extremale a.i. sa-i faci eleroane!

Nu e complicat. Eleroanele nu sunt neaparat pt. a face tonouri "snap roll" ci pt. a beneficia de facilitatea de flaps si spoiler (cate un servo pt. fiecare eleron). Bracate in sus, 30-45 grd., ca spoiler, fac ca modelul sa-ti aterizeze la picior, cu eleganta. Io la HLG-urile mele, nu ashi mai putea trai fara...

In vara am facut un Q10 de la Horejsi, http://www.horejsi.cz/
oarecum intr-o configuratie asemanatoare si am fost f.f.f. incantat! Pacat ca acum a ajuns la Kerosen, da' parca vad ca-mi mai iu unul!

E de gandit, ca nu e complicat, ce zic eu. Io unul asha ashi face!

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  q10.gif (13.53K)
    Number of downloads: 382

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 November 2004 - 03:30 AM

Multumesc mult. Am inteles si am sa fac asa.
Si eu vroiam controler la motor. Ca daca te gandesti...cat mai pui la pretul unui servo ?
O mica intrebare. De ce trebuie eliminat diedrul de la centru ?
Si a doua http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif : La mine planele extremale sunt cam mititele. Nu as putea pune eleroanele la partea centrala ?
Si a treia :) :D : Nu as putea adauga pur si simplu eleroanele la bordul de fuga fara sa modific atat de mult ? Nu ar fi asa de estetice dar nu cred ca ar merge mult mai rau.
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2004 - 09:11 AM

1. Nu e musai de eliminat diedrul, dar prezenta unui diedru accentuat reduce din eficacitatea unor eventuale eleroane;
2. Planele extremale nu sunt chiar asa de mititele. Taman bune pt. eventualul eleron. Poti pune eleroanele pe partea (partile) centrale. In cazul acesta, ele nu vor fi atat de eficiente ca eleron (ruliu) cat vor fi ca flaps+spoiler.
3. Poti adauga eleroanele imediat dupa bordul de fuga, dar vei avea penalizari la performantele aerodinamice, cu profilul hibrid ce va rezulta. Decat asa, mai bine fara!

Daca-i pui eleroane (fiecare cu servoul lui micro sau mini), atunci poti linistit sa renunti la directie si sa faci AV dintr-o bucata. Scapi de un servo in plus (ala de la directie). Virajele le iei super elegant numai din eleron si profundor, eventual mixate. Io asa am avut la Q10 (Horejsi).

Fa-ti tu socoteala cu bugetul de timp si de chef si vezi daca tzi se merita conversia. Oricum, cel mai trouble free este sa-l lasi asa cum l-a facut ma-sa, evident. Oricum o sa zboare super giugiuc! Si zapada care va sa vina, garantat nu te tzine in casa. Asa ca fa-l repejor si da-l la... aer!

Hai, ca trece timpul! Pana la sf. anului, maxim, tre sa-l zbori! Ai inteles? Baga carbuni!!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 November 2004 - 04:10 PM

OK.
Acum fac fuselajul si de aceea te pisez atat cu aripa. Eu gandeam asa. Pun eleroanele cat toata partea centrala si atunci pun servo-urile unul langa altul in centru. Intra in fuselaj. Actionarea o fac cu tije in "Z" pe langa bordul de fuga.....nu stiu cum sa spun dar stii tu. Fiind lungi pot sa le fac mai inguste. Bordul de fuga are latimea de 30 mm. Il pastrez pentru eleroane. Cumpar alta bagheta ingusta pentru bordul de fuga. Sa zicem de 10 mm. Incastrez mai mult nervurile asa incat sa iasa bordul de fuga in afara nevurilor doar cu ~ 4 mm .Acum intrebarile :
Sa ingustez eleroanele cu 4 mm sa am profilul identic sau sa le las asa ? La planurile extremale le aduc din smirghel de nu se vede nika.
Daca bordul de fuga este mai ingust il fac tot din balsa ? In definitiv este mai ingust doar unde era mai subtire. Nu cred ca-i mare diferenta.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 17 November 2004 - 04:32 PM

0

#11 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 November 2004 - 08:42 PM

Super modelul.Numai ca vezi k acuma dai in boala planoarelor si nu o sa iti mai vina sa te apuci de zborul cu motor. :D
Daca ii faci eleroane eu zic sa nu renunti complet la directie ca te poate ajuta in multe situatii si oricum la inceput sunt mult mai usor de luat virajele numai din directie.(in schimb daca pui si eleroane si directie tre sa pui directie in viraj ca sa fie cooordonat).Singurul dezavantaj pe care il vad in varianta asta este un servo in plus pt. directie(in jur de 40g daca este standard).Pentru eleroane cel mai bine mi se pare sa folosesti bordul de fuga orginal si sa il tai in doua daca este profilat din fabrica:o bucata mai mica in care sa intre nervurile si inca una care sa fie eleronul propriu-zis.In felul asta scapi de problema profilatului ceea ce mie mi se pare destul de complicat la lungimea asta sa respecti si profilul nervurii si sa nu iasa cu valuri.Si nici nu creezi un alt profil hibrid cum zicea si Valteras, bordul de fuga ramanand la aceeasi lungime.Acum ramane de vazut daca eleroanele rezultate din sectionarea bordului de fuga or sa aiba o sprafata destul de mare pt a avea o oarecare eficacitate(sa nu trebuiasca sa stai cu joystick-ul cu viraj pe stanga complet juma' de ora sa inclini 10 grade B) )

Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 17 November 2004 - 08:44 PM

0

#12 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 November 2004 - 08:47 PM

Si inca ceva:in felul asta eleronul se va termina tot in acelasi punct cu bordul de fuga al planului extremal(nu o sa ai bf la planul extremal de 40 si eleroanele de pe planul central sa fie de 60 sa zic)
Acum mai ramane de vazut cat intra fiecare nervura in bf-ul aripii.

Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 17 November 2004 - 08:52 PM

0

#13 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2004 - 09:40 AM

@Se poate si asa ?

Ai cumva poza de la planul ala al tau si in rezolutie mai mare? Daca da, trimite-mi-o si mie pe privata (florin.d@fabrik.ro) sa vad mai clar cum e zona de BF a profilului.

Oricum raman de principiu, la parerea mea, cu eleroane (spoilere/flapsuri) pe planurile extremale. E muuuuuuult mai simplu de facut si mai eficient.

Trimite sa ma dumiresc!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 November 2004 - 06:45 PM

Multumesc pentru sfaturi. Excelenta ideea de a taia bordul de fuga. Imi place mult . Nici nu vroiam sa elimin de tot directia. Pur si simplu nu imi plac lucrurile definitive....inclusiv lipitul directiei. Imi dau seama ca sunt caraghios cateodata dar asta este :)
Oricum planoarele sunt prima dragoste. Nu am mai avut cu motor electric ca acum 30 de ani nu se gasea asa ceva. Dar si zborul cu motor cu zgomot, fum si mizerie are farmecul lui. Dar nu pentru planoare. Dupa ce ma descalt cu pilotajul cat de cat de abia astept sa incerc din nou trainerul
Deoarece nu am o plansa de lucru atat de mare am gasit alta solutie : construitul pe pereti. Profit ca aici casele sunt din carton. Asa pot infige linistit bolduri in pereti.
@ Valteras. Multumesc mult. Am trimis planul. Daca totusi pun eleroanele la extremitati rezista aripa la greutatea suplimentara a servo-urilor ? Ma gandesc si la eventualele aterizari mai dure...ca sa ma exprim elegant. In cealalta varianta ar fi mult mai rezistenta si servo-urile ar fi mai protejate fiind in fuselaj.

Fisiere atasate


0

#15 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 November 2004 - 08:26 PM

Si mai e o probelma daca pui eleroanele pe planurile extremale:
Nu cred sa ajunga cablurile +1 prelungitor si cu 2 prelungitoare o sa fie o cablaraie de nedescris in compartimentul cu receptorul(ca sunt x2 de la fiecare plan)
Ca eficacitate eu zic ca e cam la fel pt ca suprafata expusa fileurilor de aer e mult mai mare pe planul central.Ramane de vazut ce zice si Valteras.
0

#16 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 November 2004 - 12:33 PM

Ziceti ma odata daca faptul ca supraf. eleroanelor pe planul central mai mare este destul cat sa compenseze pt ineficienta plasarii lor acolo.
0

#17 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 20 November 2004 - 12:45 PM

Si in toata povestea asta ..FIRELE SUNT PROBLEMA ...?!

Nush de ce va complicati voi cu ..prelungitoare ..mufe sertizate ETC ETC .. Nu e mai simplu sa iei CUTTERU din dotare ..harsht firu d la servo.....3 bucati de fire de sectiune potrivita ..niscai scotch si iote ce cabluri lungi am la servo :D



(sincer sa fiu nici io nu as fi sacrificat cablul servoului .........dar un prelungitor ..da ) :D
COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

#18 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2004 - 12:46 PM

In suuuuuper viteza, citez din... mine, ca nu am acu timp de mai mult:

"Eleroanele nu sunt neaparat pt. a face tonouri "snap roll" ci pt. a beneficia de facilitatea de flaps si spoiler (cate un servo pt. fiecare eleron). Bracate in sus, 30-45 grd., ca spoiler, fac ca modelul sa-ti aterizeze la picior, cu eleganta. Io la HLG-urile mele, nu ashi mai putea trai fara..."
...........................
"Poti pune eleroanele pe partea (partile) centrale. In cazul acesta, ele nu vor fi atat de eficiente ca eleron (ruliu) cat vor fi ca flaps+spoiler."

Ail bi bec suun!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#19 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 20 November 2004 - 02:46 PM

eleronu, la 20 Nov 2004, 12:45, a spus:

Si in toata povestea asta ..FIRELE SUNT PROBLEMA ...?!

.....3 bucati de fire de sectiune potrivita ..niscai scotch si iote ce cabluri lungi am la servo :D

tu ai auzit de inductie?
stii ca pe firele lungi si paralele care conduc si semnal util si alimentare (cum sunt cele de servo) se pun toruri de ferita?
si de multe ori apar probleme in zbor datorita lungimii firelor...
flying is my life...
0

#20 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 November 2004 - 05:04 PM

Pai eu asta ziceam
Sa nu fie metri de cabluri la servo-uri.Si eram tot de parerea sa puna eleroanele pe planaul central.Doar ca sa nu se intample sa nu aiba nici o eficacitate si sa stea bracate la maxim fara nici un efect.(nu stiam ce se intampla la aripa cu diedre multiple :D )
Din mesajul lui Valteras nush ce naibi intelesesem eu ca sunt mai eficiente eleroanele daca sunt puse pe planurile extremale.
Sper sa fi fost destul de clar in exprimare acum(nu asa cum sunt eu de obicei :D )

@SILVIU66:Deci sa inteleg ca nu e bine cu toate matele care stau inghesuite si de abia incap in botul modelului(imi ia juma de ora pana le aranjez sa se inchida capacul la motoplanor)???

Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 20 November 2004 - 05:09 PM

0

#21 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1643
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 20 November 2004 - 06:17 PM

No, io vad treaba cam asa:
- firele de la servouri, fie ca e vorba de prelungitoare sau de adaugatura, daca trec de vo 20 cm vor fi musai rasucite, si cu tor de ferita pe partea dinspre receptor.
- daca initial aripa avea 2 diedre, si tu ii faci eleroane, renunta la un diedru, ca pt un bun control lateral vei avea chiar... eleronul de care discutam.
- ce anvergura va avea planorache?

bigILuvGlaidere
FROGS CAN FLY!
0

#22 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 November 2004 - 03:30 AM

@ BIG. 2 m http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXJ597&P=0
Va multumesc la toti. Deci concluziile :
- fara diedrul de la mijloc.
- bordul de fuga taiat. Din 30 mm de bord de fuga fac 25 mm de eleron si 5 mm de bord de fuga.
- eleroanele la partea centrala.
- servo-urile la mijloc sa intre in fuselaj. Deci si cabluri scurte.
- sa masor masina sa vad daca incape aripa dintr-o bucata sau sa o fac din doua jumatati. Sa sa fac partea centrala dintr-o bucata si-i atasez planele extremale ? Poate incape totusi intreaga ca ar fi mai simplu :D
- mi-a scapat ceva ?

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 21 November 2004 - 03:31 AM

0

#23 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1643
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 21 November 2004 - 10:23 AM

pai io as zice cam asa:
- eleroane pe capetele aripii, pt eficienta. Aripa de 2m iti permite sa montezi linistit 2 micro servo cu prelungitoare si tor de ferita.
- as face aripa fara urechi, deci cu diedru numai la partea centrala
- eleroane de 25mm sunt suficiente zic eu.

Biiig.
FROGS CAN FLY!
0

#24 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 November 2004 - 04:53 PM

Dupa ce mi-am fortat indelung nervii creerilor am ajuns la urmatoarea solutie :

Daca tot fac doar un singur diedru la mijloc atunci pot sa fac linistit eleroanele cat toata aripa si sa le actionez cu servo-urile de la mijloc ca sa fie in fuselaj. Zic bine ?
0

#25 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1643
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 26 November 2004 - 05:17 PM

se poate si asa :-D

big.
FROGS CAN FLY!
0

#26 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2004 - 10:08 AM

Am tot vrut sa raspund dar nu am avut timp nici sa ma pish (scuze).

Io raman la varianta mea: fara diedru la mijloc, eleroane doar pe capete, servouri in aripa. Eventual BF taiat si facut din el eleronul, desi mai bine ai lasa bagheta de BF intreaga si ai incastra nervurile (eventual corespunzator scurtate) intr-o bagheta noua de care se articuleaza eleronul cu scoci.

Varianta ultima a ta, cu diedru la mijloc si eleroane "full span" si servouri in fuselaj mi se pare cea mai ne-eleganta, ca sa ma exprim elegant. La (semi) anvergura aia, eleronul din balsa nu va fi stabil geometric. Se va curba de la umezeala si va flutura la capete (flutter) pt. ca va fi actionat de servo doar la incastrare. Pe semianvergura aia nu va fi suficient de rigid in torsiune. In mod optim, eleronul (suprafata de comanda, in general) ar fi bine sa fie actionata exact in dreptul centrului de actiune al rezultantei fortelor aerodinamice pe suprafata respectiva. Astfel se minimizeaza solicitarea de torsiune a suprafetei si necesitatea ca aceasta se fie mult prea rigida.

Si apoi, servourile (sau servoul?) montate in fuselaj, care vor actiona eleroanele de pe aripi, sunt o super scarpinare pe dupa cap! Cum vei cupla tijele la eleroane la fiecare montare/demontare a aripii? Ce e mai usor? Sa faci "clic" la o mufa sau sa atasezi tije la echei la servouri la eleroane s.a.m.d.?

Dupa parerea mea, servourile montate in aripa pt. eleroane (flapsuri, spoilere, frane, etc) sunt cea mai mare inventie in aeromodelism de la inventarea propulsiei electrice!

Deci, ca sa te scoatem din impas: uita naibii tot ce am aberat pe aici cu modificare de diedru si punere de eleroane! Lasa-l asa cum la facut ma-sa si termina-l cat mai repede! Da-l la zbor ca nu o sa regreti! Lasa eleroanele pt. urmatorul!

Baga mare!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 November 2004 - 06:22 PM

@ Valteras. Multumesc mult pentru raspuns. Chiar astazi ti-am scris in subiectul lui Antic.
Cand am spus servo in fuselaj m-am gandit sa pun fiecare servo pe jumatatea lui de aripa dar in capatul de la mijloc ( suna incalcit dar te prinzi tu. ) Fiind unul linga altul intra in fuselaj. Intelegi ? Ar fi fost mai rezistent.
Despre lungimea eleroanelor. Si la trainer am eleroanele cat toata aripa, merge mai repede, sunt actionate doar cu un servo ( gandeam sa pastrez acelasi sistem dar cu doua servo-uri ) deci de la un capat si sunt si un pic mai late.
Nu renunt. Este o idee prea desteapta. Si de fapt fac planorasul sa ma invat sa pilotez cestiuni cu eleroane. Nu ? Sa nu uitam scopul actiunii.
@ Lipesti smighel pe un prufil de Al sau un lemn drept si lung de ~ 300 mm.
Ceva in genul http://www.greatplan...s/gpmr6170.html

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 27 November 2004 - 06:27 PM

0

#28 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2004 - 06:26 PM

Atunci da-i bataie inainte! Oricum ar iesi, e mai bine decat sa nu-l faci deloc si doar sa filosofam pe tema asta!

Baga mare si baga repede!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 November 2004 - 06:30 PM

Adevar graiesti. Gata. La treba si om vedea ce-o iesi. Multam fain inca o data.
0

#30 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 November 2004 - 06:47 PM

"Deci, ca sa te scoatem din impas: uita naibii tot ce am aberat pe aici cu modificare de diedru si punere de eleroane! Lasa-l asa cum la facut ma-sa si termina-l cat mai repede! Da-l la zbor ca nu o sa regreti! Lasa eleroanele pt. urmatorul!"

Eu zic sa faci cum zicea Valteras fara eleroane asa cum era el in plan.Motoplanorul asta o sa fie unul de scoala pe care o sa inveti sa zbori.Tre sa fie stabil si sa nu fie complicat de zburat.Oricum o sa ia ceva tranteli la inceput(stiu din experienta proprie :( )Din cauza urechilor de la capatul planurilor o sa incline in viraj(din cauza pozitiei lor cu o inclinare care o au din constructie si vitezei mai mari pe un plan forta portanta o sa aiba o valoare mai mare de cat pe celalalt).Nu o sa vina chiar la picior da cum am zis modelul o sa fie unul de scoala si nu de campionat mondial.In felul asta nu te abati de la planul original conceput de fabrica, deci va zbura exact asa cum a fost el conceput.In tot cazul sa nu renunti la urechi pt ca o sa pierzi o mare parte din stabilitatea modelului.Adica daca chiar vrei eleroane neaparat, punele de pe toate lungimea planurilor centrale cu servo in aripa pe fiecare plan exact langa incastrarea aripi in fuselaj.Daca trebuie sa renunti la un diedru renunta la cel central.
Hai ca am aberat destul si pt seara asta.

Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 27 November 2004 - 06:57 PM

0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

32 useri citesc topicul
0 membri, 32 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu