Turnigy 9x
#661
Postat 24 January 2012 - 11:50 PM
Am si eu de cateva luni un 9x pe care am reusit sa il resoftez si sa incarc softul ER9x, nu stiu sincer daca e mai bun decat TH9x, a lui Thus... sau decat cel a lui Gruvin...
In orice caz, e mult de invatat la nou soft....
Una din probleme care au aparut este cea ca NU pot scrie EEpromul meu vechi in care am toate modelele salvate.....ceea ce ma cam deranjeaza.
Am facut un backup inainte de resoftare , ma lasa sa scriu EEpromul respectiv, zice ca totul e OK dar la pornirea statiei primesc mesajul BAD EEPROM, press any key to format EEPROM...............si gata, am un EEPROM nou nout si ,,curat'' ca lacrima...
Am folosit EEPE si USBasp programmer.
Poate cineva sa imi dea solutii la problema mea???
Mersi anticipat.
#662
Postat 25 January 2012 - 08:25 AM
Banuiesc ca nu te referi a modelele pe care le aveai in softul original al statiei :rolleyes:
Esti sigur ca backup-ul tau este ceea ce trebuie, adica un fisier .eepe? L-ai facut apasand butonul Read EEPE from TX? (nu e singura metoda insa, puteai sa il descarci in program apoi sa salvezi din meniul File). Ca sa testezi ca faci bine incarcarea in statie uite, am facut un .eepe de proba, incarca-l in statie cu Load EEPROM from file si ar trebui sa ai doua modele: Model test si Model 2. (sa ii scoti extensia .txt inainte de a-l incarca)
Salvarea ta o poti incarca in soft? Vezi modelele? eePe este ultima versiune?
Salut!
Banuiesc ca nu te referi a modelele pe care le aveai in softul original al statiei :pardon:
Esti sigur ca backup-ul tau este ceea ce trebuie, adica un fisier .eepe? L-ai facut apasand butonul Read EEPE from TX? (nu e singura metoda insa, puteai sa il descarci in program apoi sa salvezi din meniul File). Ca sa testezi ca faci bine incarcarea in statie uite, am facut un .eepe de proba, incarca-l in statie cu Load EEPROM from file si ar trebui sa ai doua modele: Model test si Model 2. (sa ii scoti extensia .txt inainte de a-l incarca)
Salvarea ta o poti incarca in soft? Vezi modelele? eePe este ultima versiune?
Fisiere atasate
-
test.eepe.txt (4.84K)
Number of downloads: 8
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 25 January 2012 - 08:26 AM
#663
Postat 25 January 2012 - 11:01 AM
SerjuRO, la 24 January 2012 - 11:50 PM, a spus:
Am si eu de cateva luni un 9x pe care am reusit sa il resoftez si sa incarc softul ER9x, nu stiu sincer daca e mai bun decat TH9x, a lui Thus... sau decat cel a lui Gruvin...
In orice caz, e mult de invatat la nou soft....
Una din probleme care au aparut este cea ca NU pot scrie EEpromul meu vechi in care am toate modelele salvate.....ceea ce ma cam deranjeaza.
Am facut un backup inainte de resoftare , ma lasa sa scriu EEpromul respectiv, zice ca totul e OK dar la pornirea statiei primesc mesajul BAD EEPROM, press any key to format EEPROM...............si gata, am un EEPROM nou nout si ,,curat'' ca lacrima...
Am folosit EEPE si USBasp programmer.
Poate cineva sa imi dea solutii la problema mea???
Mersi anticipat.
Din ce zici tu trag concluzia ca tu ai vrea sa importi in ER9x modelele din soft-ul original. Acest lucru nu este posibil pentru ca nu exista un format standard pentru memorarea aeromodelelor. Chiar in acest aspect tipul cu ER9x a optimizat memorarea modelelor pentru a avea loc pentru mai multe.
Vestea buna este ca de acum incolo le poti face backup si import asa cum zice Florinelu ... pentru ca apartin de acelasi soft. In plus daca nu ma insel ( n-am folosit EEPE ) ... poti face configurari de modele direct din PC, deci nu trebuie sa butonezi statia pana ii sar capacele.
Referitor la ER9x versus alte variante, avantaje la ER9x:
- Echipa mai mare fata de celelalte versiuni ( 5 oameni )
- Update-uri destul de dese, interes continuu
- Documentatie mai buna
- Variante pentru telemetrie, ardupilot, etc.
Bafta cu statia ! :rolleyes:
#664
Postat 25 January 2012 - 11:47 AM

Number of downloads: 14
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 January 2012 - 11:51 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#666
Postat 25 January 2012 - 11:57 AM
Fisiere atasate
-
turnigy9xGIGI.txt (153.74K)
Number of downloads: 14
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#668
Postat 25 January 2012 - 12:07 PM
Vucea Radu, la 25 January 2012 - 12:06 PM, a spus:
Nu merita ! :)
Nu-i cazul sa distrugi natura! Lasa-l in acest format binar! :D
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#669
Postat 25 January 2012 - 12:25 PM
M-am mai lovit de o problema si anume faptul ca statia nu afiseaza voltajul corect al acumulatorului de alimentare.
Am un Lipo 3s de 2500mah special RX si statia afiseaza 9,2V cand pack ul are 12,2v..............
Ce se poate face in acest sens ? Se poate recalibra cumva voltmetrul intern al statiei ?
#670
Postat 25 January 2012 - 12:33 PM
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 25 January 2012 - 12:34 PM
#671
Postat 25 January 2012 - 12:36 PM
Florinelu, la 25 January 2012 - 12:33 PM, a spus:
Deci feature-urile astea de calibrare de pe soft-ul lui Erazz sunt mega PI**A ...
Pe langa calibrarea voltmetrului, daca vreodata ti se buseste un potentiometru il inlocuiesti si recalibrezi joystick-urile ... genial :pardon:
#672
Postat 25 January 2012 - 12:44 PM
Florinelu, la 25 January 2012 - 12:33 PM, a spus:
Dupa ce ii face calibrarea cu un voltmetru cu o precizie destul de buna (macar 1%-aparatele digitale obisnuite, fara a garanta pentru chinezarii, au de regula 0,5%), trebuie sa-i seteze si limita de alarma la 11,1V, pentru a nu descarca packul sub limita admisa de tensiune. Valabil pentru er9x cel putin, pe care l-am testat.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 January 2012 - 12:46 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#673
Postat 25 January 2012 - 12:47 PM
Vucea Radu, la 25 January 2012 - 12:36 PM, a spus:
Normal sa fie asa, este soft adaptat nevoilor aeromodelistilor. Am gasit o gramada de features in ea preluate de la Futaba colegului meu de FPV :) (servo tester, graficul ptr expo si DL etc.). De fapt, cred ca au fost preluate majoritatea chestiilor dorite si vazute la producatorii consacrati de statii radio.:pardon:
#675
Postat 25 January 2012 - 12:53 PM
SerjuRO, la 25 January 2012 - 12:50 PM, a spus:
Pofta buna! Si zbor lin ca pasarile cerului! :pardon:
Nu-i rau sa vezi si asta: http://www.rhcforum....ulatori__st__90
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 January 2012 - 12:56 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#676
Postat 25 January 2012 - 02:13 PM
- daca pui receptorul langa ESC/sub ESC dar cu antenuta aia afara, asa-i ca nu e bine?!
Intreb pentru ca din lipsa de inspiratie si de spatiu, am facut o astfel de duda si modelul la nici 50m de mine raspundea anapoda la comenzi. De fapt, nici la sol, cu radio-comanda langa avion, motorul raspundea stupid la comenzi - in sensul in care se tura ... mai tarziu dupa ce mutai stick-ul pe full throttle si se oprea tot la fel ... mai cand isi aducea aminte. L-am aruncat pe ceriu totusi, pentru ca dintr-un motiv ciudat ... celelalte comenzi pareau ca raspund promt.
Vreau sa ma conving ca am facut eu o duda mai mare ca mine si ca repectorul in sine, n-are nimic. Asa, in casa functioneaza normal, chiar si daca-i dau comanda dintr-o alta camera ...
Cu scuzele de rigoare, va multumesc anticipat!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#677
Postat 25 January 2012 - 02:30 PM
[/quote]
Nu, intrebarea este fireasca. ESC-ul este un dispozitiv care lucreaza in comutatie, adica isi schimba starea de conductie/blocare a tranzistorilor care comanda infasurarile motorului cu o viteza foarte mare, care poate fi echivalata pe perioada tranzitiilor curentului de la zero la maximum si invers cu fronturile crescator/descrescator al unui curent alternativ de frecventa radio mare. Fiind vorba de curenti mari si campul electromagnetic generat de conductori are frecventa si energie mare, suficienta ca prin radiatie sa interfereze cu circuitele receptorului si sa-l perturbe in functionare atunci cand sunt foarte apropiate. Pentru ca intensitatea oricarui camp electromagnetic descreste exponential cu distanta fata de sursa, prin indepartarea celor doua, receptor si ESC, nu mai apare acest fenomen. De altfel, orice montaj electronic are din proiectare incluse pe circutiele de alimentare inductante, condensatori electrolitici si ceramici tocmai pentru a atenua aceste perturbatii. Dar au si ele limite, dupa cum ai constatat practic! :pardon:
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#678
Postat 25 January 2012 - 03:04 PM
iar unul din capetele acestei trese metalice il legi cu un fir flexibil gros ca cel de alimentare, cu lungimea minima necesara legaturii, la minusul alimentarii modelului, preferabil aproape de intrarea in ESC. Suplimentar ai putea incerca sa introduci intre ESC si receptor o tabla ecran din otel cositorit, legata la fel ca tresa firelor de la ESC, la minus.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#679
Postat 25 January 2012 - 03:22 PM
E totusi curios ca un rx in 2.4 sa fie susceptibil interferentelor unui ESC, daca era rx FM mai mergea...
Incearca sa le separi fara sa schimbi nimic altceva si vezi daca merge normal, ca sa fii sigur ca e din cauza proximitatii.
#680
Postat 25 January 2012 - 03:34 PM
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 25 January 2012 - 03:35 PM
#681
Postat 25 January 2012 - 03:42 PM
Zen, la 25 January 2012 - 03:22 PM, a spus:
Incearca sa le separi fara sa schimbi nimic altceva si vezi daca merge normal, ca sa fii sigur ca e din cauza proximitatii.
Metoda ta, desi e mai simpla, diminueaza efectul, nu cauza, care este de fapt radiatia elecromagnetica a firelor de iesire spre motor si traseelor de legatura dintre tranzistorii de iesire ai ESC-ului. Nu o spun ca sa te critic ci ca se inteleaga de unde vine problema. In cazul lui, se pare ca este afectata de acest cuplaj electromagnetic exact acea parte din receptor care face decodificarea semnalelor provenite din partea de receptie radio. E destul de improbabil ca din ESC sa fie radiate armonici importante ca amplitudine in banda de 2,4 GHz care sa perturbe receptorul. Trseele de legatura ale microcontrolerului incorporat care face decodificarea semnalelor, se transforma in 'antene' care capteaza acele gunoaie radiate de ESC si le suprapune peste semnalul util venit de la receptor.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#682
Postat 25 January 2012 - 08:47 PM
Deocamdata, am gasit oarecum solutia sa indepartez receptorul de ESC la cca 7cm si sa scot ca si inainte antenuta receptorului afara din model. Partea proasta este ca ... firele de la ESC la motor merg pe acelasi canal pe care merg si firele de la servo si ... evident nu sunt protejate electrostatic nici cum.
Asa, acum, in casa pare sa raspunda promt la comenzi ... ramane sa vedem cum se va comporta la camp.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#683
Postat 26 January 2012 - 10:31 PM
Am incercat sa-mi setez radiocomanda Turnigy 9x, mode 2, pentru simulator, dar am o problema: cand bag jack-ul nu mi-o recunoaste in Windows.
Am incercat doua tipuri de conexiuni: jack-jack si USB-jack; aceeasi problema.
Sistemul de operare este Windows 7, si simulatorul real flight 4.5.
Imi cer scuze daca a mai fost discutata aceasta problema dar am cautat si nu am gasit.
Imi puteti spune ce as putea face?
Multumesc anticipat.
#684
Postat 26 January 2012 - 10:58 PM
#685
Postat 28 January 2012 - 05:47 PM
La 7cm de ESC si un inel de ferita pe firul de la ESC la receptor, probleme au disparut, iar modelul se comporta normal si corect.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi!
Multa sanatate si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#686
Postat 30 January 2012 - 05:24 PM
#687
Postat 30 January 2012 - 05:30 PM
#688
Postat 30 January 2012 - 05:32 PM
emilemir, la 30 January 2012 - 05:24 PM, a spus:
Placa de la smartieparts are pogo-pins, exact ce ai descris tu. Nu se fac lipituri.
#689
Postat 30 January 2012 - 05:49 PM
Nu ti se pare aiurea sa dai pe placa aia cu contacte mai mult decat a costat statia ? Stiu ca mai are si alte brizbrizuri pe ea, dar chiar si asa...
De acord cu Zen, lipirea de fire este solutia.
Daca nu e curaj si credeti ca merita de doua ori transportul postal, sunt mai multi care v-ar putea-o face fara sa va taxeze sumplimentar.
#690
Postat 30 January 2012 - 05:55 PM
renatoa, la 30 January 2012 - 05:49 PM, a spus:
Nu ti se pare aiurea sa dai pe placa aia cu contacte mai mult decat a costat statia ? Stiu ca mai are si alte brizbrizuri pe ea, dar chiar si asa...
De acord cu Zen, lipirea de fire este solutia.
Daca nu e curaj si credeti ca merita de doua ori transportul postal, sunt mai multi care v-ar putea-o face fara sa va taxeze sumplimentar.
Renatoa, nu e supraevaluata placa aceea. Statia Turnigy este facuta in China, probabil dupa multe chestii copiate ( deci zero costuri de proiectare, drepturi de autor, patente, etc. ) si este facuta in masa, mii si mii de bucati. Sa nu uitam ca mana de lucru din China este foarte ieftina.
Placa aditionala este produsa in serie mica in Canada, proiectata si gandita de o firma care probabil nu isi plateste angajatii cu 1$ pe zi. Deoarece este produsa in Canada ... si pentru ca nu au bani de mii si mii de bucati, costul pe bucata este destul de ridicat.
Pana de curand tipul care vinde placile pe smartieparts le si lipea.
Nu placa de la Smartieparts este scumpa ci statia este foarte ieftina ... cu mentiunile de rigoare ... oameni platiti prost, chestii copiate, mass production, etc.
Eu consider ca aproximativ $110 cat te costa statia+placa aduc statia la valoarea uneia mult mult mai scumpe ... deci in final merita.
Aceasta postare a fost editata de Vucea Radu: 30 January 2012 - 05:57 PM