alegere motor brushless pt. un elicopter
#1
Postat 07 December 2010 - 06:20 PM
Scuze daca topicul a mai fost pe rol, dar eu nu l-am gasit
#2
Postat 07 December 2010 - 06:49 PM
Totul porneste de la intrebarea: Care sa fie setarea mea de la final pe acest heli? Mai in detaliu spus: Ce turatie vreau sa am la pale, ce pack voi folosi ( numar de celule, capacitate, rata de descarcare) ce esc, si evident ce motorizare.
Punand toate variabilele astea intr-o ecuatie, vei vedea daca rezultatul e cel scontat.
In cazul tau luam un Trex 450, care are un maingear cu 150T, pe care il vei alimenta cu un pack de 3S, rata de descarcare 30C.
Folosind un pinion de 13T, si un motor Align 450XL, de 3700kV, vei obtine o turatie de aprox. 2800 de ture la 100% Throttle.
Altii opteaza pentru packuri cu mai multe celule, si atunci calculele se schimba. Iti trebuie un ESC care sa stie de mai mult de 3S, la fel si un motor adecvat.
Exista aici un calculator iti permite sa te joci cu diverse configuratii, are si o lista de motoare considerabila din care sa alegi:
http://www.readyheli...calculator.html
#3
Postat 07 December 2010 - 09:10 PM
Primus, la Dec 7 2010, 06:49 PM, a spus:
Totul porneste de la intrebarea: Care sa fie setarea mea de la final pe acest heli? Mai in detaliu spus: Ce turatie vreau sa am la pale, ce pack voi folosi ( numar de celule, capacitate, rata de descarcare) ce esc, si evident ce motorizare.
Punand toate variabilele astea intr-o ecuatie, vei vedea daca rezultatul e cel scontat.
In cazul tau luam un Trex 450, care are un maingear cu 150T, pe care il vei alimenta cu un pack de 3S, rata de descarcare 30C.
Folosind un pinion de 13T, si un motor Align 450XL, de 3700kV, vei obtine o turatie de aprox. 2800 de ture la 100% Throttle.
Altii opteaza pentru packuri cu mai multe celule, si atunci calculele se schimba. Iti trebuie un ESC care sa stie de mai mult de 3S, la fel si un motor adecvat.
Exista aici un calculator iti permite sa te joci cu diverse configuratii, are si o lista de motoare considerabila din care sa alegi:
http://www.readyheli...calculator.html
Din moment ce pot obtine acesi forta ascensionala la diverse combinatii pas-turatie, care e importanta unei anumite turatii la rotorul principal? Influenteaza consumul?, stabilitatea? O turatie mai mare mareste consumul? E bine sa lucrezi cu o turatie mai mica si un pas mai mare sau invers? Tinind seama ca rezistenta aerodinamica este proportionala cu patratul vitezei periferice a palelor, asi zice ca o turatie mai mica si un pas mai mare iti asigura un zbor mai indelungat, dar influenteaza probail negativ raspunsul giroscopului. Care solutie si cand este mai bine de folosit?
#4
Postat 07 December 2010 - 09:39 PM
Oricum e o banuiala in legatura cu turatia prea mica, nu am prea gasit studii care sa zica clar ce se intampla.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 07 December 2010 - 09:52 PM
#5
Postat 07 December 2010 - 10:51 PM
La o turatie prea mica, elicopterul este destul de instabil in hover, coada o sa aiba miscari in plan vertical, rotorul anticuplu nu este asa de eficient.
In general pentru fiecare clasa de model exista o plaja de turatii in care trebuie sa stai, pentru a obtine o performanta.
La turatii mai mici ai intr-adevar timpi mai mari de zbor, dar acestea sunt bune pentru inceput, hovering, circuite eventual.
La turatii mai mari heli e mai stabil in hover pe vant, dar si mai agil in manevrele 3D.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 07 December 2010 - 10:54 PM
#6
Postat 07 March 2011 - 11:05 PM
Folosind un pinion de 13T, si un motor Align 450XL, de 3700kV, vei obtine o turatie de aprox. 2800 de ture la 100% Throttle.]
Mi-am cumparat intre timp un turometru, si am otinut urmatoarele rezultate care difera mult fata de ce imi spui: cu un motor de 3600kV, cu throtle la 60% si pitch de 60%, la o tractiune de 850gr (regim de hover), turatia era de 3200 rot/min. Cu un pas de 50%, ca sa realizez aceeasi tractiune turatia crestea la 3600 rot pe min si pt hover parea sa se simta foarte bine: coada rigida, raspuns bun la accelerari si decelerari rapide (totul pe stand). E prea mare turatia de 3600?
#7
Postat 08 March 2011 - 08:09 AM
Nimeni din jurul meu nu a sarit din 3300. Poate nen cu un motor Skorpion. Asa ca, mai masoara o data. Nu intereseaza turatia la 67 sau 83%. Conteaza ce ai la 100%.
Daca ai un turometru de avioane e posibil sa-l fi pacalit, sa fi vazut 4 pale.
keeker, la 07 March 2011 - 11:05 PM, a spus:
Folosind un pinion de 13T, si un motor Align 450XL, de 3700kV, vei obtine o turatie de aprox. 2800 de ture la 100% Throttle.]
Mi-am cumparat intre timp un turometru, si am otinut urmatoarele rezultate care difera mult fata de ce imi spui: cu un motor de 3600kV, cu throtle la 60% si pitch de 60%, la o tractiune de 850gr (regim de hover), turatia era de 3200 rot/min. Cu un pas de 50%, ca sa realizez aceeasi tractiune turatia crestea la 3600 rot pe min si pt hover parea sa se simta foarte bine: coada rigida, raspuns bun la accelerari si decelerari rapide (totul pe stand). E prea mare turatia de 3600?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/