Cat de multi amperi pot suge din alternatorul masinii ? pentru incarcat pak-uri pe camp
#1
Postat 09 November 2010 - 11:15 PM
Vreau sa incarc pak-uri pe camp, pak-uri mari incarcate in paralel. Acum am un charger de 200W dar e posibil sa cumpar unul de 400W. Aceste chargere vor suge 20-40A din masina. De la baterie este exclus, o termin in 15 minute. Intrebarea mea e simpla:
Daca las motorul pornic cati amperi duce alternatorul masinii ? Nu vreau sa scot fum din masina si sa raman pe camp.
am o masina mica cu motor de 1600 pe benzina - habar n-am ce baterie si alternator are dar trebuie sa fie cele uzuale.
Mai e solutia cu generator dar ala face galagie, e mare si greu (si mai costa si bani).
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 10 November 2010 - 02:45 AM
stiganas, la Nov 9 2010, 11:15 PM, a spus:
Suma puterilor tuturor becurilor de la masina, daca la faruri sunt aprinse ambele filamente, ajunge pe la 250W. La 12V asta inseamna cam 20A pe care alternatorul trebuie sa ii tina fara prea multa greata. As zice ca limita trebuie sa fie cel putim dubla pentru fiabilitate in functionare.
Wikipedia zice asa: "Typical passenger car and light truck alternators are rated around 50-70 amperes", ceea ce pare in consens cu valoarea estimata mai sus.
Eu cred ca se poate incarca de la masina cu motorul pornit. Poate ca va trebui turat putin cand e sarcina mare, dar eu zic ca merge si nu e pericol de distrugere a alternatorului.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#3
Postat 10 November 2010 - 10:53 AM
Cirip, la Nov 10 2010, 02:45 AM, a spus:
Suma puterilor tuturor becurilor de la masina, daca la faruri sunt aprinse ambele filamente, ajunge pe la 250W. La 12V asta inseamna cam 20A pe care alternatorul trebuie sa ii tina fara prea multa greata. As zice ca limita trebuie sa fie cel putim dubla pentru fiabilitate in functionare.
Wikipedia zice asa: "Typical passenger car and light truck alternators are rated around 50-70 amperes", ceea ce pare in consens cu valoarea estimata mai sus.
Eu cred ca se poate incarca de la masina cu motorul pornit. Poate ca va trebui turat putin cand e sarcina mare, dar eu zic ca merge si nu e pericol de distrugere a alternatorului.
Cirip
Ai alternator de 700W deci un pic peste 55A - Cirip are dreptate
Iti trebuie cabluri sanatoase cu conector ca lumea, altfel pierzi - o sa fie cam neplacut insa sa caraie motorul ala pe camp cand lumea vine sa se relaxeze si tureaza doar benzinare cu pitts ;)
Nu stiu daca a ta masina isi regleaza singura turatia de relanti functie de consum - dar sa ar trebui sa fie
Succes
#5
Postat 10 November 2010 - 06:37 PM
Deja car dupa mine 3 Kg de lipo si m-am cam plictisit. O sa folosesc cablurile de pornire, in felul asta pot sa cobor capota si masina nu o sa arate ca fiind in sevice. Cu o pereche de pakuri poti zbura o zi intreaga fara mari pauze.
A avut careva dintre voi probleme cu alternatorul de la suprasarcina ? E vreun semn ca tragi prea mult ? Scade tensiunea, haraie ? chestii din astea.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 10 November 2010 - 09:27 PM
Aceasta postare a fost editata de Cataero: 10 November 2010 - 09:28 PM
#8
Postat 10 November 2010 - 09:52 PM
L.E. - daca nu esti convins, asculta cum merge motorul si cum gafaie alternatorul daca vrei sa dai curent unui diesel obisnuit. Curentul nominal al alternatorului nu este dat la relanti, ci de obicei peste 2000rpm. Ansamblul alternator/baterie poate furniza 20A, insa nu e placut, risti sa strici ceva ce functioneaza.
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 10 November 2010 - 09:56 PM
#9
Postat 11 November 2010 - 08:22 AM
- e scumpa si grea, unde o tin ?
- unde o incarc ? stau la bloc (la et 10) de cate ori vin pe camp ma plimb cu liftul
Am vazut ca un generator modest pleaca de la 400 RON - e mai ieftin. Pot sa il tin in masina. Dar e galagios si mirositor.
Asta era intrebarea de la care am pornit. De ce nu e bine sa tin masina la relanti si sa incarc din alternator ? Apar uzuri, se incinge ?
Nu ma pricep la masini si nu imi plac, tot ce ma intereseaza e sa-si faca treaba sa ma duca din A in B ( si mai nou sa imi incarce pak-urile lipo)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#10
Postat 11 November 2010 - 09:31 AM
La diesel cica nu ar fi o problema sa mearga motorul mai mult timp la ralanti.
Insa trebuie sa-ti muti masina in alta parte. Nu poti sa o mai ti in rand cu ceilalti cu motorul pornit !
Daca pentru tine crezi ca un generator ar fi o solutie buna, atunci cauta un generator compact, low noise ( aprox 59db ) , de 1kW. De exemplu :
#12
Postat 11 November 2010 - 10:01 AM
Acu deep-discarge e bun dat incomod (pentru mine)
Ramane un generator. Chestia nasoala e ca generatorul scoate 220V. Adica mai trebuie sa pun si o sursa in comutatie sa scoata 12V.
Generatoarele din poza sunt bestiale dar costa. Ce am gasit eu la 400 RON au performante cat pentru 400 RON. Daca mergi pe un camp dedicat e altceva, acolo poti lasa in debara generatorul, il scoti numai cand e nevoie, il pui undeva departe sa nu deranjeze, incarci linistit. Pe Chitila nu merge. Ar trebui sa trag masina langa tipii cu hala, sa iau de la ei curent.
In concluzie deocamdata o sa car in continuare 3 Kg de pak-uri.
Mi-a venit inca o idee in timp ce scriam. Nu e o solutie sa pun pe masina un acu deep-discarge. Adica acumulatorul masinii sa fie de tipul asta. Al meu tot e mort, trebuie sa-l schimb. Pun unul deep-discharge si pe camp il folosesc pentru incarcare, in restul timpului alimenteaza masina ?
Multam, Stefan
Cataero, la Nov 11 2010, 09:31 AM, a spus:
La diesel cica nu ar fi o problema sa mearga motorul mai mult timp la ralanti.
Insa trebuie sa-ti muti masina in alta parte. Nu poti sa o mai ti in rand cu ceilalti cu motorul pornit !
Daca pentru tine crezi ca un generator ar fi o solutie buna, atunci cauta un generator compact, low noise ( aprox 59db ) , de 1kW. De exemplu :
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 11 November 2010 - 10:09 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#13
Postat 11 November 2010 - 10:23 AM
stiganas, la Nov 11 2010, 10:01 AM, a spus:
Plus o canistra de benzina in masina.
stiganas, la Nov 11 2010, 10:01 AM, a spus:
Se pare ca nu. Acumulatorul normal auto descarca 20% din capacitatea lui, insa este capabil sa furnizeze curenti foarte mari necesari pentru pornirea motorului, insa pe durate scurte.
Acumulatorii prezentati de mine furnizeaza curenti mai mici insa pe durate mai mari. Ce poti sa faci este sa mergi la un electrician auto si sa-ti faca pe masina o instalatie suplimentara care sa-ti incarce acest al doilea acumulator ( deep-discharge ) in timp ce mergi cu masina.
PS: oricum, daca incerci sa-ti schimbi acumulatorul cu alt tip decat cel recomandat de producator, iti pierzi garantia la auto. Eu am fost la service-ul autorizat sa-mi schimb acumulatorul, insa am fost refuzat. Mi-au spus ca o pot face in alta parte insa pe propria raspundere.
Aceasta postare a fost editata de Cataero: 11 November 2010 - 10:30 AM
#14
Postat 11 November 2010 - 10:34 AM
Vrei T600, ii pui motor de 2 KW, trebuie sa-i dai 2 KW ca altfel nu zboara bine. Pe benzina inseamna 200 g de la orice peco, 1 RON. Pe metanol, 400g de la magazin, 10 RON. Pe electric....... asta e o treaba de management:
Vrei electric, trebuie sa-i aduci. Vrei 5 zboruri, ai nevoie de 5 pack-uri, 3 daca ai incarcator puternic, si o sursa stabila. Daca nu ai sursa (220V pe cimp), cred ca trebuie sa te limitezi la 10A consum, si aia o singura incarcare, maxim doua daca ai partea electrica in stare ireprosabila.
#15
Postat 11 November 2010 - 12:32 PM
vlad1, la Nov 11 2010, 10:34 AM, a spus:
Vrei T600, ii pui motor de 2 KW, trebuie sa-i dai 2 KW ca altfel nu zboara bine. Pe benzina inseamna 200 g de la orice peco, 1 RON. Pe metanol, 400g de la magazin, 10 RON. Pe electric....... asta e o treaba de management:
Vrei electric, trebuie sa-i aduci. Vrei 5 zboruri, ai nevoie de 5 pack-uri, 3 daca ai incarcator puternic, si o sursa stabila. Daca nu ai sursa (220V pe cimp), cred ca trebuie sa te limitezi la 10A consum, si aia o singura incarcare, maxim doua daca ai partea electrica in stare ireprosabila.
Pune un deep-discharge care sa fie incarcat de alternatorul masinii - e ca si cand ai merge cu farurile aprinse zic eu - eu as pune un regulator separat ca sa fie izolat de circuitul masinii
Il pui in spate faci un sistem de conectori sanatos pentru incarcator si ai si lest sa nu fugi de spate pe gheata :)
Nu stiu daca nu suge insa cand sta masina cu motorul oprit - de studiat cum inchizi circuitul de alimentare cand e motorul oprit
Succes
#16
Postat 11 November 2010 - 03:40 PM
Deja am gasit la 120 EUR +TVA una de 38 Ah care ar trebui sa mearga la masina mea. Din ea pot sa scot 20-30Ah fara sa o omor. Asta inseamna cam 8-10 pak-uri de 2650-3000 6s, pe care oricum le descarc partial, sug din ele cam 1500-1800 mah. Se produc si baterii pe gel deep-cycle care se pot pune pe masina cu un circuit ieftin de separare si care se incarca din alternatorul masinii. Si asta e o solutie buna, mananca o parte din portbagaj dar bateriile au viata mai lunga (si sunt mai scumpe)
Va tin la curent.
Pentru bateriile de Trex450 de 2200 3s nu e nici o problema sa le incarc pe camp dar nu mai intereseaza caci sunt ieftine, am multe, le pot incarca acasa. Cele mari de 2650-4000mah 6s ma dispera.
Cataero, la Nov 11 2010, 10:23 AM, a spus:
Se pare ca nu. Acumulatorul normal auto descarca 20% din capacitatea lui, insa este capabil sa furnizeze curenti foarte mari necesari pentru pornirea motorului, insa pe durate scurte.
Acumulatorii prezentati de mine furnizeaza curenti mai mici insa pe durate mai mari. Ce poti sa faci este sa mergi la un electrician auto si sa-ti faca pe masina o instalatie suplimentara care sa-ti incarce acest al doilea acumulator ( deep-discharge ) in timp ce mergi cu masina.
PS: oricum, daca incerci sa-ti schimbi acumulatorul cu alt tip decat cel recomandat de producator, iti pierzi garantia la auto. Eu am fost la service-ul autorizat sa-mi schimb acumulatorul, insa am fost refuzat. Mi-au spus ca o pot face in alta parte insa pe propria raspundere.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#17
Postat 11 November 2010 - 04:44 PM
Pentru verificarea calculelor tale, pune un pack 6S la incarcare (la 3A sa zicem pentru comoditatea verificarii), si masoara efectiv ce amperaj foloseste din sursa de 12V pe care o ai acuma. Poti sa extrapolezi usor cit vei consuma efectiv pe cimp daca pui 3 pack-uri la incarcare simultana.
#18
Postat 11 November 2010 - 05:56 PM
In clipa asta folosesc 2 incarcatoare. Cu unul sug 5A pt 6s si cu celalalt 2A pt 3s. Tensiunea la bornele sursei ciboara undeva sub 11V. Cred ca sug vreo 15-18A. Si acum incarc 4 pak-uri simultan. Incarcatorul meu duce maximum 10A (si la 6s).
Inca o intrebare. La incarcator pot seta tensiunea minima de intrare. Acum e setata la 10,5V daca cade sub, incarcatorul se opreste. La ce tensiune minima de intrare ar trebui setat astfel incat bateria de plumb (deep-cycle) sa fie in siguranta si sa pot pleca de pe camp.
vlad1, la Nov 11 2010, 04:44 PM, a spus:
Pentru verificarea calculelor tale, pune un pack 6S la incarcare (la 3A sa zicem pentru comoditatea verificarii), si masoara efectiv ce amperaj foloseste din sursa de 12V pe care o ai acuma. Poti sa extrapolezi usor cit vei consuma efectiv pe cimp daca pui 3 pack-uri la incarcare simultana.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#19
Postat 11 November 2010 - 07:55 PM
Pentru acumulatorul meu cu descarcare adanca producatorul mi-a spus ca e bine sa nu scada tensiunea pe borne sub 11,5 V.
NU se recomanda sa inlocuiesti acumulatorul normal auto cu unul deep-cycle. Cel deep-cycle va fi ca un acumulator suplimentar folosit doar pentru aplicatia ta de incarcare pack-uri pe camp.
Aceasta postare a fost editata de Cataero: 11 November 2010 - 08:01 PM
#21
Postat 11 November 2010 - 09:35 PM
#22
Postat 11 November 2010 - 10:30 PM
bateri AGM si gel:
http://www.victronenergy.ro/batteries/gel%...gm%20batteries/
baterii deep-cycle pentru disperatii cu 1000W audio in masina:
http://www.be-loud.r...talare/Baterii/
Cea mai putin de incredere sursa de informatie e meseriasul de la reprezentanta/service auto. Sunt plini de ei, nu stiu nimic.
Informatia cu 11,5V pare un bun punct de pornire.
Un zbor cu Raptor E550 papa 3Ah (din 6s), asta inseamna ca trag din acumaltorul masinii cam 7-8Ah. Un zbor cu Trex 500 papa cam 1,5 Ah (tot din 6s). . Deci maximum 4 zboruri cu E550 sau 8 cu Trex 500. Nu e foarte mult.
Poate pot mixa o sesiune de incarcat bateria auto cu motorul la relanti. Ideal ar fi sa pot incarca pak-uri pentru 7-8 zboruri.
Dar ma gandesc ca poate imi cumpar pana la urma un heli mai mare gen Trex700E si acolo chiar ca nu merge sa vii cu pak-urile in gentuta.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 12 November 2010 - 08:31 AM
http://www.optima-batterien.eu/optima-prod...ical-specs.html
10.5 V este tensiunea de descarcare 100%. 11.5V este o tensiune sigura, cred ca pot sa cobor si spre 11V.
Acum trebuie sa gasesc un pret decent. Ce am gasit in RO la 1700 RON este in UK (o tara nu foarte ieftina) 1000 RON. Lasand la o parte incarcarea pe camp se pare ca aceste baterii (cel putin Optima) sub bune rau.
Cei care le cumpara, le cumpara pentru cat de tari sunt nu pentru incarcat pak-uri pe camp. Din specificatii se pare ca poti stoarece din ele 200-300 cicluri deep-discharge. Asta inseamna 200-300 iesiri pe camp, e suficient.
Asa ca, urmatoarea baterie (care trebuie sa vina curand caci ce am acum pe masina e ca si moarta) o sa fie un de tip deep-cycle dedicata auto. Cat de bine se tine o sa vedem abia la anul caci nu ma vad incarcand pak-uri la greu iarna.
Inca o intrebare, aveti idee, cei care stiu ce sigurante sunt pe acolo, cam cat pot trage din mufa de bricheta fara sa prajesc nimic ?
vlad1, la Nov 12 2010, 08:13 AM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 12 November 2010 - 08:33 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#25
Postat 12 November 2010 - 09:49 AM
PS: Gore incarca 2 pack-uri de 8s 5000 mAh de pe baterie fara motor pornit .
Aceasta postare a fost editata de adyc: 12 November 2010 - 09:51 AM
#26
Postat 18 November 2010 - 01:02 AM
Nu cred ca trei-patru ore pe luna incarcand niste packuri inseamna o solicitare serioasa pentru motor sau alternator. Problema (mi se pare mie ca) este cu deranjul provocat celorlalti.
#27
Postat 19 November 2010 - 10:35 AM
alternatorul auto la relanti produce o tensiune electromotoare de 13,5-14,2V, functie de curentul de excitatie pe care-l primeste.
acumulatorul are rol de element tampon, si de a alimenta circuitul de excitatie, pornirea prin demaror...
alternatoarele sunt dimensionate ( ca si putere instantanee) P=UI cu cel putin 150W peste consumul total al masinii( faruri, semnalizari, stopuri, injectie, aeroterma, degivrare luneta, electro-ventilatorul de pe radiator, etc.), in practica pe motoarele cu benzina, functie de capacitate, 500-700W. Asta inseamna un curent sustinut 35-50A.
Pe alternator exista o placuta pe care este indicata puterea.
La motoarele diesel alternatoarele pot fi de 700-1200W. Problema apare la diesel la functionarea la relantiu, mai ales cele dotate cu turbina. O functionare indelungata poate depune pe turbina suspensii arse din motorina, nu lubrifiaza suficient lagarele turbinei, poate infunda EGR-ul....Aceste probleme au fost optimizate odata cu evolutia motoarelor.
consumurile de carburant difera...la benzinare la relantiu, 1,2-1,5l pe ora, la diesele maxim 1l pe ora.
Cred ca se poate trage o concluzie, nu avem acumulatori cat poate incarca alternatorul...
#28
Postat 01 December 2010 - 08:19 PM
#29
Postat 02 December 2010 - 08:07 AM
Teoretic ai dreptate. Punand acesti parametri aliniati frumos, reiese ca mai e rezerva ptr inca o baterie, corect. In practica nu e tocmai asa, particularizand cazul de fata. Trebuie tinut cont imperios de factorul timp. Alternatorul poate incarca x baterii. Conditia e sa mearga indeajuns de mult timp si sa ramana capacitate de varf in baterie macar pentru 2 porniri dupa descarcarea pe camp. Deasemenea, la relanti curentul debitat de alternator nu este suficient pentru 2 baterii. Problemele cauzate de mersul indelung la relanti s-au discutat suficient pe forumurile de auto 1:1. Solutia optima o reprezinta o baterie separata, deep-discharge, fie de rulota fie de uz general. Daca tragi linie, e cea mai eficienta solutie.
Scuze de raspuns intarziat...
Bafta!
Costel
#30
Postat 02 December 2010 - 08:17 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.