Modelism - RHC Forum: Înregistrare date de zbor cu ajutorul GPS-ului - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Înregistrare date de zbor cu ajutorul GPS-ului altitudine, viteza...

#1 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 28 March 2011 - 02:39 PM

Nu toata lumea are telemetrie pe sistemul RC sau posibilitatea de a achizitiona un astfel de sistem, sunt sigur ca nu putini sunt cei care doresc sa afle viteza maxima sau inaltimea la care au dus aeromodelul. Ei bine eu folosesc chiar telefonul pentru a obtine astfel de date.

Pentru o astfel operatiune sunt necesare urmatoarele:
1. un telefon sau smartphone cu receptor GPS incorporat + soft specializat pt. tracking.
2. un telefon sau smartphone fara GPS incorporat dar cu bluetooth pentru posibilitatea de a conecta un receptor GPS + un soft pentru tracking.
Se porneste telefonul, se activeaza receptorul GPS, se deschide aplicatia pt. tracking, se pune aplicatia pe modul de inregistrare, se blocheaza tastatura telefonului si apoi se fixeaza bine in aparatul de zbor. Asigurati-l cat mai temeinic pentru a nu va trezi fara telefon. Dupa ce puneti telefonul in aeromodel obligatoriu se va verifica centrul de creutate si daca e cazul acesta va fi ajustat.
In general o aplicatie de tracking inregistreaza viteza medie, viteza maxima, altitudinea de zbor, timpuil de zbor si poate chiar genera fisiere .kml ce apoi pot fi vizionate in Google Earth.

Iata cateva screenshot-uri obtinute cu un Orange Boston (sistem de operare Android, soft folosit: SportsTracker) la unul de la zborurile de ieri:
- altitudine maxima 208 metri;
- viteza maxima 125,6 km/h.
Imagine atasata: snap20110327_130416.jpg Imagine atasata: snap20110327_130436.jpg Imagine atasata: snap20110327_130523.jpg

P.S. Daca un moderator considera inutil subiectul i-l rog sa-l stearga, sau daca este intr-o arie nepotrivita sa-l mute in aria specifica, multumesc.
0

#2 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 28 March 2011 - 02:52 PM

Altitudinea este cea fata de nivelul marii?
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#3 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 28 March 2011 - 02:56 PM

Sincer sa fiu, ideea ta simpla este mult mai eleganta si nu in ultimul rand mai utila fata de telemetria de pe Aurora (cel putin). Asta pentru ca Aurora nu ma lasa sa inregistrez datele GPS, decat daca stau cu statia conectata la un laptop (chiar si wireless). In timpul zborului, datele GPS sunt (in afara FPV), mai putin importante...mai important dupa parerea mea este flightlog-ul.
Deci cel putin in ce priveste datele primite de la senzorul GPS, sistemul propus de tine este perfect, si nu justifica achizitionarea unei statii mai scumpe.
La altele insa, mu mai comentez - sunt o gramada de avantaje.
0

#4 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 28 March 2011 - 02:57 PM

 Ice9, la 28 March 2011 - 02:56 PM, a spus:

Sincer sa fiu, ideea ta simpla este mult mai eleganta si nu in ultimul rand mai utila fata de telemetria de pe Aurora (cel putin). Asta pentru ca Aurora nu ma lasa sa inregistrez datele GPS, decat daca stau cu statia conectata la un laptop (chiar si wireless). In timpul zborului, datele GPS sunt (in afara FPV), mai putin importante...mai important dupa parerea mea este flightlog-ul (derulat in fotoliu acasa).
Deci cel putin in ce priveste datele primite de la senzorul GPS, sistemul propus de tine este perfect, si nu justifica achizitionarea unei statii mai scumpe.
La altele insa, nu comentez - sunt o gramada de avantaje.

Scuze pentru dublu post...m-am incurcat in butoane... :D

Aceasta postare a fost editata de Ice9: 28 March 2011 - 03:01 PM

0

#5 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 28 March 2011 - 03:09 PM

Altitudinea este raportata la nivelul marii, oricum este inregistrata tot timpul altitudinea implicit si cea de la start care la mine a fost de 64 metri. Eu am reusit sa-l ridic doar la 208 metri deoarece ntrasem deja in plafonul de nori si-mi era teama sa nu-l pierd dincolo de nori :D
0

#6 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 28 March 2011 - 03:16 PM

 adioperator, la 28 March 2011 - 02:39 PM, a spus:

- viteza maxima 125,6 km/h.

Ce avion?
It's difficult to make things simple!
0

#7 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 28 March 2011 - 03:36 PM

Cu Fun Cub-ul, a fost ajutat si de vantul din spate care batea cam cu 10 km/h.
0

#8 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 March 2011 - 04:20 PM

Subiectul nu prea e de "coltul incepatorului".
Unde il mutam?
flying is my life...
0

#9 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2863
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 28 March 2011 - 04:48 PM

..Propun la sectiunea TEHNICE...
0

#10 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 28 March 2011 - 06:08 PM

 adioperator, la 28 March 2011 - 03:36 PM, a spus:

Cu Fun Cub-ul

Tind sa cred ca e o eroare de GPS, mai ales ca e GPS de telefon.

Cat despre topic, ar merge pus in cel principal de aero (care nu intra in vreo subcategorie).
It's difficult to make things simple!
0

#11 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 28 March 2011 - 06:59 PM

Nu cred ca e nicio eroare, acelasi telefon e folosit si pentru navigatie pe masina iar viteza afisata este identica cu cea din bord.
FunCub-ul e supramotorizat :) Motor BL Outrunner ROXXY 3535/16; 1 x Propeller 12x8 Master Airscrew.

P.S. Scuze de offtopic.
Cred ca e foarte bine la sectiunea TEHNICE.
0

#12 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1827
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 28 March 2011 - 09:03 PM

Va salut !

Eu folosesc pentru inregistrari GPS un "Ceas cu GPS"

Pot vedea traseul, viteza, altitudinea:

Imagine atasata: ScreenHunter_01 Mar. 28 22.05.gif
Aterizari fericite !

PopaD
0

#13 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 29 March 2011 - 08:57 PM

Scuza-mi insistenta dar un calcul simplu(daca tot suntem la tehnice ;)) arata ca motorul cu elicea aceea genereaza un flux teoretic relativ(fata de avion) de aprox. 130km/h. Ceea ce inseamna ca viteza absoluta a fluxului este de 130-(125-10)=15km/h, ori aceasta variatie de viteza a aerului stationar nu poate nici pe departe genera thrustul necesar invingerii fortei de frecare aerodinamice la viteza avionului(115km/h).

GPS-ul este extrem de precis in medie, dar am auzit ca mai poate avea spike-uri(de scurta durata) in care da erori.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 29 March 2011 - 08:57 PM

It's difficult to make things simple!
0

#14 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 29 March 2011 - 09:43 PM

Nu vreau sa fiu gica contra dar daca ai dat cu avionul de pamant s-a dus naibi smartphonul ala.

Eu recomand GPS-urile cu logger in ele. Am unul care este exact cat o cutie de chibrit cu tot cu baterie si care loggeaza tot stream-ul de GPS. Apoi poti plota ce vrei tu cu aplicatia lui care exporta datele direct in Google Earth.
0

#15 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 30 March 2011 - 11:03 AM

@Zen, ce am uitat sa precizez e faptul ca am venit cu vant din spate si pe un tren descendent de ~20 de grade, teoretic am fost ajutat de forta gravitationala si de vant. Easy Star-ul remotorizat cu brushless a reusit sa atinga 108 km/h cu vant din spate si tot pe un usor picaj.

@charlie, eu sunt constient de riscuri, cu ceva vreme in urma am cautat si eu un astfel de gps logger dar nu am gasit, acum avand solutia la indemana am pus-o in practica pe riscul meu.
0

#16 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 04 April 2011 - 01:39 PM

Duminica un nou test de altitudine cu telefonul montat in Funcub, daca nu batea vantul si plafonul de nori daca era mai sus probabil performantele erau altele

Imagine atasata: snap20110404_143135.jpg Imagine atasata: snap20110402_204737.jpg Imagine atasata: snap20110402_204747.jpg Imagine atasata: snap20110402_204754.jpg
0

#17 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 06 April 2011 - 06:04 PM

 adioperator, la 28 March 2011 - 06:59 PM, a spus:

Nu cred ca e nicio eroare, acelasi telefon e folosit si pentru navigatie pe masina iar viteza afisata este identica cu cea din bord.
FunCub-ul e supramotorizat :) Motor BL Outrunner ROXXY 3535/16; 1 x Propeller 12x8 Master Airscrew.

P.S. Scuze de offtopic.
Cred ca e foarte bine la sectiunea TEHNICE.

Uneori(e adevarat ca foarte rar) poti lua o eroare, dar analizand intreg graficul complet al inregistrarii iti poti da seama de ce se intampla. De exemplu aici se vede clar ca toate varfurile sunt in imediata vecinatate lui 200Km/h. Unul razletz, iese capos in mod unic din populatie si la o diferenta foarte mare 355Km/h. E balarie. S-a intamplat doar o data dar s-a intamplat (si m-a pacalit entuziazmandu-ma degeaba). In alt grafic (mai explodat)nu mai apare nici o eroare, varfurile fiind dupa un tuning al modelului in jurul lui 250. Deci eu recomand cand faceti inregistrari GPS sa analizati in ansamblu tot graficul.
Referitor la viteza de peste suta inregistrata cu FanCub-ul e reala, nu e nici o eroare. As face pariu pe orice ca poti depasi viteza aia de N ori pe zi. 150km/h poti atinge cu aproape orice balarie de avion; ca nu poti ``da ture`` cu viteza aia e alta ciorba!
Ultimul grafic pe un automodel 1/8.Varfurile sunt mult mai apropiate si mult mai egale; conditiile de ``exploatare`` fiind mult mai constante decat in cazul aeromodelului.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 06 April 2011 - 06:08 PM

0

#18 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2011 - 06:40 PM

 adioperator, la 04 April 2011 - 01:39 PM, a spus:

Duminica un nou test de altitudine cu telefonul montat in Funcub, daca nu batea vantul si plafonul de nori daca era mai sus probabil performantele erau altele

snap20110404_143135.jpg snap20110402_204737.jpg snap20110402_204747.jpg snap20110402_204754.jpg


Nu stiu ce nu e in regula dar vad o altitudine care nu poate fi reala (doar daca te gasesti la cel putin 500 m deasupra marii). 727 m e mult rau, nu se mai vedea FunCub-ul de multa vreme la altitudinea aia
0

#19 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 07 April 2011 - 07:54 AM

Oricum abia se mai vedea aeromodelul, clipul de mai jos e facut exact pe durata inregistrarii datelor de zbor. Tinand cont de faptul ca a ajuns deasupra plafonului de nori nu exclud ca altitudinea sa fie cea reala.


0

#20 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2011 - 03:29 PM

 Men, la 06 April 2011 - 06:40 PM, a spus:

Nu stiu ce nu e in regula dar vad o altitudine care nu poate fi reala



 adioperator, la 07 April 2011 - 07:54 AM, a spus:

Oricum abia se mai vedea aeromodelul, clipul de mai jos e facut exact pe durata inregistrarii datelor de zbor. Tinand cont de faptul ca a ajuns deasupra plafonului de nori nu exclud ca altitudinea sa fie cea reala.


analizand graficul de altitudine deduc urmatoarele. ala la 727 il consider spike, zgomot, eroare, dar am mai multe valori in jurul a 700m => putem considera altitudine maxima 700m.
ca altitudine minima, ma uit la ultima portiune a graficului care se invarte in jurul a 100m. deci am avea o diferenta de altitudine de 600m.
eu cu florin, prin 2008 parca, am facut aceeasi chestie, cu gps pe avion, (nokia n73 + gps pe bluetooth) si am atins diferenta de altitudine de 365m altitudine parca cu un arcus. graficul era asemanator cu cel de sus. acum judecand dupa forma arcusului, fuselaj foarte subtire, aripi inguste, eu zic ca ce a facut adioperator e ok :unsure:
@adi ce ochi de vultur ai domne! :lol:

Aceasta postare a fost editata de hash84: 07 April 2011 - 03:33 PM

    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#21 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2011 - 03:31 PM

am gasit topic-ul
http://www.rhcforum...._mode__threaded
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#22 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 April 2011 - 04:28 PM

Imi permit sa-l sustin pe Men in ceea ce spune,fara a contrazice antevorbitorii....stiu cum arata piperul meu de 3,6 m la 300 m alt (da,am altimetru montat de ceva timp),stiu cum arata planorul lui Bogdan Stancu de 4,6 m la 450 de m altitudine(da,avea altimetru montat in urma cu 4 ani).Nici nu vreau sa ma gandesc cum arata un FUN Multiplex la 700 m alt in plafonul ala de se vede in film.
Daca nu este o eroare in masuratoare,nu pot decat sa felicit autorul!
flying is my life...
0

#23 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2011 - 07:08 PM

 SILVIU66, la 07 April 2011 - 04:28 PM, a spus:

la 700 m alt in plafonul ala de se vede in film.
Daca nu este o eroare in masuratoare,nu pot decat sa felicit autorul!

nu esti deloc atent! de la ochiul lui adi pana la avion au fost doar 600m :pardon:. ai putea sa iei cu tine un gps cand zbori sa vezi ce concordanta este intre ce indica aparatele de bord ale avioanelor si gps :drinks:
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#24 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 07 April 2011 - 09:14 PM

Altitudinea de la care a decolat aeromodelul, implicit unde ma aflam si eu, ete de 60-70 metri. Inaltimea ce o indica gps-ul e raportata la nivelul marii.
0

#25 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 02 October 2011 - 08:30 PM

Astazi am reusit cu FunCub-ul sa-mi bat recordul de altitudine, a ajuns pana la 1.278 metri. Abia se mai observa la acea inaltime, cel mai important este ca am reusit sa-l aduc intreg la sol. Cel mai tare mi-a dat emotii faptul ca la un momentdat acel punct mic care era aeromodelul a ajuns la norisorul sub care zburam si nu-l mai obsevam bine, imediat l-am pus in picaje scurte pentru a-l aduce mai la vedere. Si vantul a fost de ajutor cu cei ~20 km/h deoarece urca constant pe aceeasi directie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: snap20111002_194258.png
  • Imagine atasata: snap20111002_194538.png

0

#26 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2011 - 10:00 PM

 adioperator, la 02 October 2011 - 08:30 PM, a spus:

Astazi am reusit cu FunCub-ul sa-mi bat recordul de altitudine, a ajuns pana la 1.278 metri.

man, something wrong! e imposibil de vazut aeromodelul la distanta aia. ia mai cauta un programel sa iti faca si eun grafic al inaltimii. aia de 1270m e eroare sigur!
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 October 2011 - 10:40 PM

Si daca ar fi picioare, nici prin impartirea la 3 nu ma convinge.
Stiu cum arata al meu de 2.25m la 200m inaltime pe senzor barometric, nu GPS.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 October 2011 - 10:42 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#28 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 03 October 2011 - 09:44 AM

Eu tind sa cred datele gps-ului deoarece aeromodelul era un punct ce de misca pe cer iar pentru a fi mai vizibil am incercat sa-l tin tot timpul sub un norisor alb. La prima estimare ma gandeam ca plafonul de nori ar fi pe la 1000 de metri, se pare ca era ceva mai sus.
Singurul lucru ce pot sa-l fac din progrmelul GPS de pe telefon este un export al datelor in format .kml .gpx sau .tcx
Daca cineva poate face un grafic dupa .kml, acesta poate fi descarcat de aici.
0

#29 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 October 2011 - 09:47 AM

 renatoa, la 02 October 2011 - 10:40 PM, a spus:

Si daca ar fi picioare, nici prin impartirea la 3 nu ma convinge.
Stiu cum arata al meu de 2.25m la 200m inaltime pe senzor barometric, nu GPS.

Eu stiu cum arata al meu de 3,6 m la 300 de m pe senzor barometric.
Nu ai cum sa vezi pana la 1200 de m un funcub.
flying is my life...
0

#30 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 03 October 2011 - 10:18 AM

Mama lui de gps, sa aiba oare atata eroare? Cum fac rost de un barometru pentru a masura exact altitudinea?
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu