Caut colaboratori pasionati, interesati pentru dezvoltarea unui proiec Propun sa ne adunam fortele pentru a respira un aer mai curat
#31
Postat 04 September 2010 - 09:11 AM
autonomia e de 35 km cu o baterie de 36V 12AH; zilele urmatoare montez bateria de 20AH si atunci autonomia o sa creasca;
apropo de cit de poluante sunt vehiculele electrice: curentul consumat pentru incarcarea bateriei e absolut neglijabil- maxim 1000W cu tot cu pierderi, etc la 4 zile in cazul acumulatorului de 20AH; in rest nu am intretinere nu am consumabile de tip uleiuri, vaseline, etc., totul este curat;
din cite stiu reciclarea la acumulatorii de litiu nu este o problema;
in schimb, toate scuterele care circula in oras parca sunt niste comete; in urma lor e o mica "coada" de fum;
si cu curentul electric produs in centrale ? la centrale de mari dimensiuni se pot aplica diverse metode de filtrare de mare capacitate spre deosebire de metodele aplicate individual la masinile cu motor termic - catalizator si filtru de particule;
este adevarat ca acumuatorii inca nu sunt excelenti; dar se fac progrese; am auzit si eu de varianta combinarii acumulatorilor cu condensatori; problema este ca atita timp
cit cererea nu se mareste nici producatorii nu se baga; tot timpul ni se arunca in fata chestia cu poluarea facuta de vehiculele electrice; dar astea cu motoare termice ? astea emana tot timpul noxe; ati trecut pe linga o benzinarie sa vedeti ce arome sunt ? te ia cu ameteala;
eu cind merg se intimpla sa merg in spatele autobuzelor Mercedes - alea noi; sa vedeti se fum scot alea la plecarea de pe loc ! si sunt Euro4, etc;
Pina cind nu se va rezolva problema acumulatorilor e buna si varianta hibrida; dar masina sa fie propulsata exclusiv electric iar motorul termic sa fe folosit pe post de generator; nu cum este la Prius; in cazul acesta motorul termic poate fi reglat destul de bine sa functioneze in zona in care randamentul e maxim;
#33
Postat 04 September 2010 - 10:31 AM
Parerea mea sincera e ca la viteze mici de deplasare valorile pentru cele aerodinamice pot fi duse mai spre zero si lasate in calcul cele pentru accelerare (chiar daca s-ar recupera ceva la franare).
Si cum zicea Mihai, nu s-ar muri nici pentru o deplasare cu 30km/h (8,3m/s).
Am refacut calculele cu aceasta valoare (cu formulele prezentate), si ar fi cam Pg = 244W si Pa = 89W. Pe undeva raportul lor se schimba radical, revenind cam 73% frecarilor si 26% aerodinamicii.
Totalul ajunge pe la 333W si acumulatorul in discutie ar face fata fara probleme. Dar nu iau de bune valorile din simplul motiv ca se poate mai bine la partea de formule. In rest cred ca majoritatea problemelor au fost spuse.
PS. Traim in Romania si se observa tendinta de dezvoltare, de la 80 cu 60km/h, am ajuns astazi la 90 cu 50 si in viitorul apropiat vom ajunge sa circulam cu 100 km/h in afara localitatilor si cu 40km/h in interior, cu mentiunea ca nu vor mai exista portiuni de drum in extravilan, toate europenele vor trece prin localitati lipite una de alta si singura autostrada realizata APROAPE in intregime e o loterie ruseasca din cauza gropilor. Rare dar adanci... Adica te lasa sa mergi cu 130 dar te anunta ca sunt 3 gropi pe parcurs. Mult noroc!
Suntem in tara lu' 50% si asta-i viteza cu care o sa ne dezvoltam. Or sa ajunga sa te puna sa concuci cu spatele si tot nu vor reduce numarul accidentelor, da-i cel mai simplu sa incerci prin a reduce viteza de deplasare. Scuze pentru offtopic, mi-am amintit ca un drum de 500 km la noi se face in aproape 9 ore daca mai iei si o pauza de fumat o tigara... Tare mi-as dori sa vad niste reguli de circulatie, stabilite pentru pistele de biciclete, in care sa fie reglementate si relatiile intre pietonii care circula pe trotuar si biciclistii care circula tot pe trotuar (din moment ce pista e facuta pe trotuar si bicicleta e considerata vehicol, si are locul ei in circulatie, pe drumurile publice)... Din cauza asta nu particip la discutie, ca o consider o cauza pierduta, incepand tocmai de SUS.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 September 2010 - 05:57 PM
Telefon: 0721 385365
#34
Postat 04 September 2010 - 02:04 PM
Un acumulator poate fi descarcat la capacitate totala(cea inscriptionata).
Ca tot veni vorba de calcule, m-ai starnit si am facut si eu in alt mod, facand o analogie intre acest vehicul si un scuter pe benzina avand in vedere consumul sau(1L/100km),eficienta(20%) si puterea calorica a benzinei(45MJ/kg). Mi-a dat 1600Wh/60km , deci intradevar trebuie sa cari 2pack-uri :)
Aceasta postare a fost editata de Zen: 04 September 2010 - 02:07 PM
#35
Postat 04 September 2010 - 03:21 PM
sa nu uitam si de faptul ca drumurile mai sunt si in panta; acolo se consuma mult mai mult;iar cu frina regenarativa nu cred ca recuperezi prea mult; exista controller-e cu frina regenerativa care incarca acumulatorul;
viteza de 30 km/h mi se pare destul de acceptabila; altfel se simte de pe bicicleta fata de masina; si diversele denivelari din asfalt se simt;
mi s-a intimplat sa merg de multe ori in urma unui biciclist si la 25 km/h e un efort destul de mare pentru pedalat; ca sa nu mai vorbim de pornit - oprit din cauze absolut intimplatoare: copii, borduri, caini, etc;
asa cum am spus mai sus: pentru mopedul meu de 35 kg cu mine 80 kg rezulta 115 kg "consum" cam 0.25AH/km; acest consum e verificat pe un traseu care contine si o trecere pe sub un pasaj de cale ferata, cu opriri pentru sarit hopuri pe strazile mici, etc;
#36
Postat 04 September 2010 - 03:43 PM
Poluarea unei termocentrale pe carbuni nu se rezuma, doar, la bioxidul de carbon si la fum, ci si la imensele halte de steril. Cine a vizitat o mare termocentrala, sigur, a ramas impresionat de dezastrul din jurul sau. Treaba cu filtrele, la noi, s-ar putea sa fie mai delicata. Despre poluarea, dupa inchiderea, unei centrale nucleare, ce sa mai vorbim?
Nu este cerere deoarece nu este o solutie, inca, acceptabila.
La final am lasat fondanta de pe coliva: bioxid de carbon, efect de sera, bla, bla, bla. In definitiv nu facem, decat, sa restauram situatia de acum sute de milioane de ani. Bioxidul de carbon fixat de catre plante in masa vegetala este restituit in atmosfera. Si nu uitati ca, atunci, planeta era o gradina minunata. Sigur ca noul echilibru nu va conveni, pe termen scurt, umanilor. Dar planeta nu va suferi.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 September 2010 - 03:52 PM
#37
Postat 04 September 2010 - 04:08 PM
Si o fotografie:
http://outdoors.webs...045643057pSmWzT
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 September 2010 - 04:11 PM
#38
Postat 04 September 2010 - 06:13 PM
Coeficientul de frecare de alunecare la otel este de 0.13; frecarea de rostogolire este de 10 ori mai mica , dar din cauza ca rulmentii se pun in perechi coeficientul fortei de frecare se mareste.Credetima cam acelea sunt valorile.Este perfect adevarat ca daca se reduce viteza de deplasare sau se imbunatateste coeficientul aerodinamic ( prin adoptarea unei pozitii adecvate de condus) se poate reduce consumul de energie.Dupa cum se vede forta aerodinamica variaza cu viteza la cub , deci este nevoie doar de o mica reducere ca sa te incadrezi in parametrii bateriei.Deci daca te multumesti cu viteze medii de 40km/h atunci este perfect posibil.Problema pe care vreau sa o ridic este legata de eficienta mijloacelor de transport in general , exemplificand consumul orar de energie pe tona transportata pe sisteme de transport dupa cum urmeaza:
-transportul naval=1Cp/ora/tona;
-transportul pe calea ferata=2Cp/ora/tona;
-transportul rutier de marfa=10Cp/ora/tona;
-transportul cu autoturismul=30Cp/ora/tona;
Unde Cp=cal putere;
La autoturisme de fapt aproximativ 3 sferturi din energie se consuma pentru a deplasa propria greutatea a masinii.
Autovehiculele sunt adevarate monumente de ineficienta energetica.In ultimii 30 ani singura imbunatatire semnificativa a randamentului termic (cand acesta a crescut de la 25% la 28..30%) , a fost introducerea injectiei electronice la motoarele de tip OTTO.Randamentul teoretic la un motor de acest tip la un raport pe compresie 12 este in jur de 60%.Toate celelalte imbunatatiri au facut de fapt sa mareasca greutatea in medie de la 900Kg la 1500Kg si asta in Europa.Este adevarat ca a crescut nivelul de siguranta, poluarea a fost redusa prin utilizarea de catalizatori , dar a crescut de asemenea semnificativ
puterea motoarelor.In realitate s-a produs o involutie.Nu pot sa uit ca la inceputul Revolutiei Industriale in Marea Britanie
transportul de marfa se facea in majoritate pe canale(construite de firme private nu de stat cu coruptia de rigoare) la un consum energetic de 1Cp/tona.Literalmente un cal tragea o barja de o tona.
Din cele de mai sus nu avem de ce ne teme , cresterea pretului la petrol s-ar putea sa ne ajute de fapt sa revenim la forme mai vechi de transport dar mult mai eficiente.
In realitate va dispare numai petrolul ieftin cel neconventional ar ajunge pentru mult timp.Ca un exemplu Canada are rezerve de petrol in nisipuri bituminoase egale cu rezervele totale existente de petrol conventional. Daca mai luam si rezervele din Venezuela (egale cu cele din Canada) ar rezulta ca daca rezervele conventionale s-ar termina in 30 ani atunci celelalte ar ajunge pentru inca 100ani.Rezulta de aici ca nu petrolul este problema ci pretul acumulatorilor , pretul combustibilor conventionali sau bio , incalzirea globala. Pana la urma se va impune pe piata varianta cea mai economica si cu prejudiciul cel mai mic pentru mediu ; piata va decide in cele din urma.
#39
Postat 04 September 2010 - 07:01 PM
parerea mea e ca vehiculele electrice elimina poluarea punctuala din marile aglomerari urbane;
de exemplu: de ce nu se renunta la autobze ? troleele sunt mult mai eficiente;
cum ar fi un oras in care in loc de scuterele si mopedele cu benzina in doi timpi ar fi numai electrice?
Se pare ca exista orase din China unde s-au interzis scuterele cu motor termic.
Am vazut pe un site de producator de acumulatori din Taiwan ca guvernul pregateste o lege de interzicere a
scuterelor cu motor termic; tocmai din cauza poluarii punctuale;
Am facut prima cursa cu bateria de 20AH;
am mers 36 km si am consumat 12AH; am incercat sa tin acceleratia la maxim (30 km/h);
Daca totusi se doreste un proiect practic ar trebui definite citeva idei principale:
- vehicul cu doua sau cu trei roti;
- viteza maxima;
- se doreste acceleratie mare sau distanta mare parcursa;
- etc.
#40
Postat 04 September 2010 - 07:29 PM
2. Asa-i si o transfera in alte locatii, mult mai punctuale: termocentralele.
3.Este valabil ceea ce am spus mai sus. Este valabil in Quebec, Norvegia, etc, unde ar utiliza energia hidro. Acum, aici, aceste autobuze merg cu biodiesel. Dar se vor introduce troleibuze.
4. Fiecare isi inchipuie ce vrea.
5. Nu cred ca ai vrea sa traiesti in China, unde guvernul impune ce vrea. Stii ca Mao a impus, cativa ani buni, sa fie omorate toate vrabiutele? Pe motiv ca mananca cerealele. Am vazut un documentar in care pionierii mandri aduceau la scoala salbe de vrabiute ucise, insirate pe sarma care le trece prin ochi. Bineinteles ca a fost o greseala. Insectele s-au inmultit fara opreliste si recoltele au fost si mai mici.
Tot Mao, a impus ca fiecare sat sa aiba propriul lui furnal si turnatorie de fonta. Cat mai ieftin cu putinta. Doar ca au ars toate padurile si au produs doar zgura.
Cam asa se intampla cand totul se face prin decrete si nu pe baze rationale.
6. Tawanul este o China mai evoluata. Sa vedem daca, chiar se va impune o asa lege.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 September 2010 - 07:31 PM
#41
Postat 04 September 2010 - 08:20 PM
Se pare ca deja au ajuns acolo:
http://stirileprotv.ro/stiri/international...are-100-km.html
#42
Postat 05 September 2010 - 12:19 AM
Ca tot se vorbeste de China au facut si ei la Shanghai un experiment interesant de folosire a unui soi de troleibuz in cooperare cu o firma americana si care consta in vehicule cu supercondesatoare care au autonomie doar de cativa kilometrii
si care se incarca in statie in mai putin de 1 minut si fara mai folosi in permanenta troleul.
Ar mai exista o solutie.Pilele de combustie pe baza de hidrogen.Numai ca nici asta nu este atat de simpla precum pare.
Hidrogenul nu poate fi obtinut prin electroliza apei deoarece randamentul global ar fi redus iar poluarea tot ar creste.
O solutie este obtinerea hidrogenului prin reformarea gazului metan cu un randament de 90%.Folosirea lui in pile de combustie se face cu un randament de 80%;deci randamentul global de obtinere al curentului ar fi 0.9*0.8=0.72 deci 72%.
Asta nu ar elimina CO2 ci l-ar reduce la jumatate.Problema stocarii hidrogenului s-a rezolvat oarecum prin folosirea de rezervoare din fibra de carbon la presiuni de peste 500bari.Ramane problema pericolului folosirii hidrogenului si cel mai important aspect necesarul imens de platina din acest tip de pile.Cum ai dao ori apare problema obtinerii litiului , platinei , sau a poluarii cu CO2.Niciodata probleme vechi nu se rezolva peste noapte.
#43
Postat 05 September 2010 - 12:20 AM
renatoa, la Sep 4 2010, 09:20 PM, a spus:
Se pare ca deja au ajuns acolo:
http://stirileprotv.ro/stiri/international...are-100-km.html
Daca va uitati atent chiar pe sfarsitul filmarii apare un moped electric ca si cele pe care le vinde NAF si pe care le recomand!Am "pilotat" unul si mi se pare foarte bun!
#44
Postat 05 September 2010 - 10:30 AM
1. se evita costurile cu transportul, taxele, adaosurile comerciale pe care le ar practica un comerciant, etc
2. productia majoritatii componentelor mecanice (care sunt o joaca cum spunea un participant la discutie) ramane in tara oferind astfel o paine de mancat unor muncitori locali
3. grad mare de flexibiliate, in crearea unei posibile familii de prototipuri derivate (mai multe capete pot conduce la modele mai performante ca design, solutii tehnice, etc) decat un produs final al unei firme asiatice
4. asamblarea pe componente a kit-ului final se poate furniza sub forma unui manual sau ceva gen Ikea mura-n-gura, doar in cazul in care o persoana este un pur consumator fara nicio deprindere tehnica, aceasta facandu se la cost minimal sau chiar gratuit (cu titlu promotional la inceput?) pentru cei care vor fi interesati in achizitie
5. se poate promova mult mai usor in mass-media genul de proiect open-source decat unul comercial, deorece este mult mai credibil, el apartind comunitatii
6. se poate obtine sprijin local, eventual colaborari cu primaria pentru sustinerea unui astfel de proiect cu locuri de parcare special gandite pe un proiect specific local, cu acces la un astfel de vehicul cum se procedeaza deja cu inchiriatul bicicletelor (bagi o moneda sau o suma modica si poti sa accesezi vehiculul - aici pot aparea posibil probleme datorate gradului de civilizatie, eventual de urmarit prin GPS.. v-as ruga sa nu va cramponati de propunere)
7. posibil acces la fonduri europene tinand cont ca problematica este una extrem de actuala
Voi incerca sa iau legatura cu Iustin Capra pentru a-l implica in proiect, este un om extrem de valoros, cel mai in masura sa ne ajute.
Ioan
#45
Postat 05 September 2010 - 02:10 PM
Imaginea atasata arata ce se intampla in realitate cu un motor care pe banc are 38% eficienta - la consumul in oras la roti ajung numai 13% din energia existenta in combustibil - sursa: http://en.wikipedia...._in_automobiles
Si imaginea aia nu include consumul de energie pentru a transporta petrolul din asia pana aici, pentru a-l rafina in benzina si motorina, cantitatea de petrol care nu poate fi transformata in benzina sau motorina, efortul pentru a distribui benzina la statiile de alimentare si alte cheltuieli legate de distributie - cate salarii si consumuri stau de fapt in spatele unui litru de benzina vs. kwh electric. Dar e foarte simplu sa arati cu degetu: "uite in reteaua electrica se pierde X%"
Si imaginea nu include faptul ca in energia electrica produsa (la noi cel putin) 32% e hidroelectric, 9% nucleara iar carbunele, blamat ca fiind foarte poluant (dar de fapt cam la fel de poluant ca benzina sau motorina arse in automobil), asigura doar 43% din electricitatea produsa si ca in multe cazuri caldura produsa de centrale termice e recuperata si folosita pentru incalzirea oraselor pe timp de iarna.
-----------------------------------------
Nu e vorba numai de poluare (petrol vs. carbuni la aceasi eficienta generala) ci si de disponibilitate - petrolul ameninta sa se termine mai rapid decat carbunii si gazele naturale si electricitatea tinde se fie produsa si din alte surse mai regenerabile.
Un alt aspect este ca o metoda buna de a reduce consumul de petrol este prin reducerea masei vehiculului. Dpdv masic un automobil de o tona ce transporta o persoana si bagaje insumand 100kg foloseste numai 9% din energia ce ajunge la roti pentru a deplasa persoana. Deci daca luam in considerare ca in oras la roti ajung mai putin de 15% din energia benzinei constatam ca doar 1,5% din energia existenta in benzina e folosita efectiv la transportarea sarcinei utile din A in B, restul se pierde in diverse moduri.
Simpla imbunatatire a raportului de masa (payload/vehicle) are potential mult mai mare de reducere a consumului si poluarii decat tehnologia in sine, caci la un raport (1kg pasager)/(1kg vehicul) e de 5 ori mai eficient decat raportul (1kg pasager):(10kg vehicul).
De aia conceptul de Vehicul Urban Usor (VUU) are potential - indiferent care va fi tipul motorului.
--------------------------------------------
Daca necesitatea reducerii masei autovehiculului urban este inteleasa, in gama de 500-1500watt comparatia benzina vs. electric (diesel deocamdata pica in categoria asta) este si mai in defavoarea benzinei dpdv al eficientei, zgomotului si poluarii.
Totusi nu as exclude motorul cu combustie pentru Vehicul Urban Usor, caci poluarea poate fi mult redusa, eficienta si durabilitatea imbunatatite prin folosirea de GPL in butelii micute (2-5kg) ce ar putea fi distribuite si reciclate prin magazine (de ex. alimentare, supermarket-uri, etc..).
-------------------------------------------
Revenind la baterii pe litiu, si pretentia ca daca s-ar folosi litiu in automobile s-ar consuma 60% din productia de litiu - calculele astea-s pentru autoturisme de o tona cu 300km autonomie capabila sa circula cu 120 km/h - dar in urban sunt suficiente vehicule de 5 ori mai usoare cu autonomie si viteze de 3 ori mai mici. Necesarul de baterii (si litiu) pentru VUU electric ar fi de 20 de ori mai mic decat pentru vehicule care sa imite caracteristicile (masa-viteza-autonomie) automobilelor existente.
--------------------------------------------
Potentialul motorului electric se zice ca e limitat la baterii, dar tehnologia bateriilor electrice e foarte diversificata si nu toate-s bazate pe litiu.
De ex. bateriile pe aluminiu au o densitate de peste 1000Wh/kg (cu potential ca in viitor sa creasca, deoarece limita teoretica e de 6-8kwh/jkg).
E drept ca nu sunt reincarcabile dar aluminiul e regenerabil eficienta "generarii" energiei electrice astfel e de 15% cu potential de a atinge 20% (comparabil cu cei 13% ai automobilului cu combustie).
#46
Postat 05 September 2010 - 02:38 PM
#48
Postat 05 September 2010 - 02:49 PM
Sumarizeaza foarte bine multe din aspectele discutate si pe thread-ul nostru, aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_...ng_technologies
#49
Postat 05 September 2010 - 05:44 PM
Doar piata va decide. Sunt perfect de acord cu antevorbitorul ca reducand masa vehicolului si, plusez, renuntand la toate "comoditatile" gen aer conditionat, amplificatoare de 1000W, chiar si la ventilatie, incalzirea iarna, s-ar reduce mult consumul. Dar cine este dispus la asa ceva? As da exemplul micului Smart. Cati il cumpara? Mie mi se pare complet stupid. Unde pui ce cumperi de la alimentara? Inchiriezi un taxi? Mai tii o masina pentru asa ceva? Platesti doua asigurari? Nu mai vorbesc de un model, ceva. Mercedes, care face motorul, are grija sa nu-i apara numele.
Eu, dar se poate sa ma insel, cred ca va agitati de geaba. Piata este singura care va hotara.
S-au mai purtat discutii aprinse cand, un alt entuziast, cerea sfaturi cum sa inceapa o productie de modele RC. Toti ne-am agitat, etc, etc. In final spunea ca asteapta utilajele. Si? Ce s-a facut? Daca aveti rabdare puteti cauta topicul.
Ideea cu Iustin Capra este excelenta.
Nu sunt de acord ca o bicicleta facuta aici din piese aduse aiurea aici este mai ieftina decat un chit de bicicleta adus de la chinezi. "Maruntisurile" fac diferenta. Doar de curiozitate vezi cat costa un rulment facut in tara...
Nu uita "factorul umam". Multi din cei cu bani, vor sa-i afiseze. Vor cumpara, doar produse de marca si scumpe. Cei fara bani, nu vor cumpara un produs de la o firma fara istoric. Daca se inchide ce fac cu service-ul, piesele de schimb, etc? Ca sa faci o reclama monstru, costa enorm.
Sunt vise pe toata linia.
Fac o prognoza:
Daca ai bani si-i bagi in afacere, ii vei pierde. Daca nu ai bani, nu vei gasi finantare.
PS. Nu va faceti iluzii, nu numai datele despre motorul cu benzina sunt obtinute pe banc. Cel electric, beneficiaza de acelasi tratament.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 September 2010 - 05:57 PM
#50
Postat 06 September 2010 - 12:32 AM
-Un baril costa acum intre 75...80$/baril adica intre 600...640$/tona.
-Costul transportului cu navele din Orientul Mijlociu este intre 30...50$/tona ;deci intre 5...8%.
-In Romania se aduce in general pe conducte din Rusia si Kazachstan la preturi de transport si mai mici.
-Randamentul de transformare este de 90%.
-Daca initial se obtinea benzina numai 25% dupa al doilea razboi s-a dezvoltat tehnologia cracarii prin care se obtine cam 50% benzina.
-GPL(in treacat spus este un amestec de propan+butan) ca un candidat al benzinei se obtine din gazele de la cracare petrolului deci tot de la obtinerea benzinei.Este adevarat ca se reduce poluarea dar CO2 nu scade cu mai mult de 30%.
-Combustibilii derivati din petrol sunt o importanta sursa de venit la buget prin taxele platite.
-Am mai spus petrolul nu va disparea ci doar cel accesibil.
-Problema poluarii benzinei(mai putin CO2) a cam fost rezolvata odata cu introducerea catalizatorilor.
-Personal cred ca petrolul este mai valoros pentru industria chimica , dar nu asta este subiectul nostru.
Am sa continui sa demontez cateva mituri de curentul electric:
-Curentul obtinut din energia hidro este dependent de vreme deci procentul nu este constant.
-In Romania energia hidro nu se vine de fapt populatiei ci este cumparata de marii consumatori cu contracte beton pe multi ani , la care se adauga "Baietii destepti din energie" care o intermediaza sau o vand in afara cu profituri uriase cu contracte de zece ani.
-De fapt populatia cumpara energia cea mai scumpa si din sursele cele mai poluante.
-Preturile vor creste si mai mult datorita constructiei de centrale eoliene care produc la 80$/Mwh fata de 18$/Mwh pe hidro.
-Baterii cu aluminiu-aer deci neincarcabile.
-Aluminiul care este al doilea metal dupa fier ca pondere este printre metalele care se obtine cu cel mai mare consum de
curent electric.In medie se consuma 13Mwh/tona de aluminiu(la un randament de 50%).Ca un exemplu se considera ca energia electrica consumata pentru obtinerea aluminiului dintr-o doza de cola este mai mare decat benzina care ar intra in ea.
Nu spun aceste lucruri ca sa paralizez orice discutie ci pentru a cantari mai bine ideile propuse.
Am sa spun eu ce cred ca s-ar putea face:
-Primul lucru este micsorarea greutatii prin folosirea de aliaje de aluminiu sau de compozite pe baza de carbon
-Lucrul acesta se intampla deja la masini de lux;spre exemplu Rollls Royce are sasiu din duraluminiu.Se considera ca folosirea aliajelor de aluminiu reduce greutatea unei masini cu 40%.
-Folosirea compozitelor pe baza de fibra de carbon poate reduce greutatea intre 50...60%.In viitor folosirea materialelor pe baza de nanotuburi de carbon ar putea reduce si mai mult.Vreau sa amintesc ca o masina de formula unu care foloseste materiale ultrausoare cantareste numai 650 Kg cu un motor de 800 Cp.
-Folosirea franarii regenerative care in conditii de oras ar economisii pana la 25% din energie.
-Va trebui sa ne multumim cu un confort mai redus deci masini mai putin spatioase.
-O alta propunere este ca o masina sa aiba o autonomie de numai 50...60Km(deci folosirea numai in oras) ; iar pe distante mari punerea pe platforme de cale ferate lucru ce se intampla deja pentru masinile care trec pe sub Canalul Manecii si pe sub viitorul tunel Gothard de sub muntii Alpi.
Actualmente singurele masini care ofera un compromis optim sunt cele hibride.
Masinile electrice sunt de viitor iar dezvoltarea lor depinde de cercetari indelungate , deci foarte multi bani.
As spune ca daca piata va fi de acord sa plateasca pretul litiul exista in cantitati aproape nelimitate in apa marilor si oceanelor.
#51
Postat 06 September 2010 - 08:49 AM
#52
Postat 06 September 2010 - 09:18 AM
dar parerea mea ca tot de la chinezi o sa vina rezolvarea cu masinile electrice; m-am uitat la link-ul didisor si drept sa-ti spun ca nu m-ar deranja sa merg cu masinuta aia prin Bucuresti; pentru ca nu pot sa merg numai pe doua roti;
ctotth ai sintetizat foarte bine;
ce observ este ca multi se straduiesc sa aduca contra argumente la eficienta motoarelor electrice;
ca nu e litiu suficient, ca nu se poate produce curent electric; mai bine sa stam asa cum suntem acum;
apropo de reciclare: dupa ce se consuma o baterie de litiu ce se intimpla cu substantele din ea ?
referitor la doza de aluminiu: se consuma mult la electroliza pentru obtinerea aluminiului dar dupa aceea se poate refolosi la infinit cu
costuri mici aluminiul din doza;
despre pilele de combustie s-a tot vorbit; mie mi se par destul de periculoase; chiar mai periculoase decit acumulatorii de Litiu polimer care pot face explozie la impact, etc;
#53
#55
Postat 06 September 2010 - 04:55 PM
#58
Postat 06 September 2010 - 08:53 PM
didisor, la Sep 6 2010, 02:10 PM, a spus:
Nu, multumesc, prietena mea n-ar fi de acord.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 06 September 2010 - 08:53 PM
#59
Postat 06 September 2010 - 08:59 PM
RL10, la Sep 6 2010, 05:55 PM, a spus:
Nu chiar, multe din electronicele din ziua de azi sunt facute in China, si fac exact ce zic si la performantele stipulate. Exista si la ei calitate si mocaciune ca in orice tara. Mocaciunile intotdeauna se vind mai multe si sunt mai vizibile intre oameni.
E publicitatea de genul "ai vazut ce ieftin e aia?", care circula cel mai repede, rar am auzit pe unul "ai vazut ce calitate? merita pretul ala mare cu varf si indesat, chiar am sa le spun la toti de asta".
#60
Postat 06 September 2010 - 09:00 PM
Au fost discutii principiale si corecte. Datorita unor mesaje bine documentate, mi-a placut cam tot ce am citit, am aflat lucruri noi. Multumesc tuturor pentru asta.
Cine a urmarit subiectul poate trage destule concluzii si alege pana la urma doar ce-i place.
Nu traim in China, banuiesc ca cine vrea sa faca ceva nu sta neaparat cu gandul la poluare sau la ce fac chinezii, la cat o sa fie muntele de steril peste 50 de ani sau de unde o sa cumpere acumulatori cu litiu pentru stranepoti. Presupun ca cine face zbor electric nu se gandeste neaparat la poluare. Sunt alte avantaje si dezavantaje, usor de acceptat la un moment dat.
Propun sa ramana in discutie doar subiectul temei propuse, sa adere la idee cine poate si cine doreste. Astea cu eficienta, cu rentabilitatea, noutatea sau aspectul de ECO pot fi lasate mai la coada listei. E o problema de moment, un subiect prin care se doreste inchegarea unei echipe, daca o fi sa fie. Si daca se pune de un proiect, cei implicati sigur vor cantari bine lucrurile ca e vorba de efortul lor in joc.
Personal, nu pot participa nu ca nu-mi place ideea ci ca am alte prioritati in viitorul imediat apropiat si am alte lucruri incepute si neterminate.
Stabiliti date de contact, incepeti cu ce trebuie si spor la treaba! Propun o pauza de o pipa a pacii, ne mai tragem sufletul si o luam de la capat mai tarziu, cu forte proaspete...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 06 September 2010 - 09:02 PM
Telefon: 0721 385365