Bomby strikes again!!! Legenda calaretului singuratic
#1
Postat 23 October 2004 - 10:25 AM
Ideea este de "Nici o Rapa Rosie fara bombonel!"
Acum, cam ce am patimit de pe urma lui si nu doresc si altora:
Am dorit sa fie un avion stabil, un trainer mai mare pentru incepatori si ca urmare, una din idei era sa fie si stabil la sol, in rulaj; ca urmare, am asezat triciclul pe fuselaj astfle incat orice carutz de butelii l-ar fi invidiat pentru stabilitate: jamba de bot, fireste, pe panoul parafoc iar trenul principal, cam la o palma in spatele bordului de fuga! Din cauza asta, efectul de profundor nu era eficient la sol, momentul de rasturnare in jurul axei de tangaj fiind ineficient pentru decolare (datorita reactiunii trenului din spate) si ca urmare, modelul rula la sol pe distante foarte mari iar de decolat, decola cand i sa facea mila lui Dumnezeu si-l dadea cu jamba de bot in bonturi ca sa se ridice. Acum trenul principal este la 1 cm in spatele CG-ului (undeva sub prima treime a aripii, masurata de la bordul de atac). Jamba de bot va fi mai scurta cu 1-1.5 cm decat trenul principal, astfel incat, in repaus modelul sa stea cu botul in jos iar in rulaj, cand se atinge viteza suficienta, ampenajul orizontal sa se aseze in ax si astfel sa ridice botul la orizontala: modelul ramanand pe doua puncte, accelereaza mai repede si se roteste usor din comenzi in tangaj pentru a intra pe panta de decolare.
Am constatat deasemenea ca motorul era prea mare pentru model si am luat decizia sa-l echipez cu un batran OS Max H 50, de 8.5 cc!
Cu rabdare si ciocan.
#3
Postat 23 October 2004 - 11:44 AM
Reushesti tu sa-i reabilitezi reputatia (pe care eu sincer nu o cunosc prea bine)
#4
Postat 23 October 2004 - 08:18 PM
Citeaza
La care muzeu va fi exspus dupa restautrare ? B)
Citeaza
da stabil de tot ca sa poti sa dai cu el de padure :D
Pai unu-n mare, unu-n padure ! Cu urmatoru dai de Ceahlau si pe urma o sa meraga treba brici ..... cu electricele B) :D :lol:
CF4U
#5
Postat 23 October 2004 - 08:54 PM
#6
Postat 24 October 2004 - 12:24 AM
:D :lol: B)
CF4U
#7
Postat 25 October 2004 - 08:30 AM
Te rog io frumos, pune mana si fa altul, astfel dimensionat si construit incat principala lui virtute sa nu fie faptul ca rezista, cu zgarieturi minore, la impactul cu plopii Calugarenilor!
Fa unul dimensionat a.i. sa reziste sarcinilor din timpul zborului si unor aterizari decente si o sa vezi ca o sa zboare muuuuult mai bine! In loc sa construim tancuri a.i. sa reziste la cele mai vitejesti aterizari, mai bine ne-am concentra in a invata sa facem cu consecventa aterizari decente, astfel aeronava ne mai trebuind sa care in zbor masa moarta, care sa participe numai in cazul unei aterizari pe verticala, cu motorul in plin (de genul celei demonstrate de mine lui Bombo' la CLG, acu catva timp in urma!).
Si te rog io frumos de tot! Nu-i mai da lui Tataie sa-ti faca lucrarile delicate, gen comenzi. Fa-le tu cu mana ta si cu materiale bune. Daca vrei, iti fac io lucrarea la capitolul asta. Da' numa daca faci unul nou! Si numa daca construiesti profii. Rimembar: contruieste rigid, nu greu!
#8
Postat 25 October 2004 - 09:36 AM
BigCatDulapuLuBuna.
Aceasta postare a fost editata de Big: 25 October 2004 - 09:46 AM
#9
Postat 25 October 2004 - 10:10 AM
Da' io am acasa un temberon de gunoi taaaare aratos! Io zic ca-i taman bun sa i-l cedez lui Marinar sa-i pune neshte haripi dupe la balconu' ce le are acas', sa-si faca unul de zburat fara de grije. Ca daca se duce si asta pe padure pintre copaci si se face muci, decat il baga in el insashi, ca de ja este temberon!
Valteras de la REBU
#10
Postat 25 October 2004 - 10:17 AM
n-am mai citit una asa buna de pe vremea cu cleu ala de magdenburji care lipea un vant fragmentat parca <_<
#11
Postat 25 October 2004 - 10:17 AM
BigJeTu.
#12
Postat 25 October 2004 - 11:02 PM
dar in general....e bine. zbora!
trebuie sa recunosc insa ca m-am prapadit de ras cand am citit postarile din subiectul asta:)
Laser frate!
#13
Postat 25 October 2004 - 11:45 PM
#14
Postat 26 October 2004 - 07:18 AM
Cu rabdare si ciocan.
#15
Postat 26 October 2004 - 07:34 AM
Deci, daca-ti spun io ca esti urat si cretin si dobitoc si balbait si anticapat la membrele din fatza si hidrocefal la cap, etc, etc, inseamna ca cat (iar ierea sa scriu legat...), ca cat, deci, de mult te iubesc si te stimez io pa tine, 'tu-te-n kur de termicist care iesti si vei fi forevar!
Te ajut cu ceva la Bombo Se Intoarce? Iti fac io comenzile, sa nu-ti mai puie Tataie furci din sarma de gard si echei din tabla de capac de borcan, lipita cu aracet pe placajul de la eleron, care oricum nu se bracheaza ca loveste in panoul de la fuselaj sau in tija de la profundor si il opreste pe profundor din miscare taman cand Bombo se indreapta 45 grd inspre pajistea cosita de la Clg.
#16
Postat 26 October 2004 - 07:38 AM
Valteras, la 26 Oct 2004, 08:34, a spus:
Multam fain Valterila, dar daca am nevoie, sa stii ca te sun...in rest, te contrazic...pajistea aia catre care ai indreptat tu ultima data Bombonelul era "cele doo parietale" ale mele...si ale tale!!!...de era sa avem strungareatza tot restul vietii...noroc de instinctul de conservare...ca te-ai ferit cu statia pe care ti-ai pus-o pe cap!!!
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 26 October 2004 - 08:26 AM
bei baiete, daca Bomby loveste din nou, spune si tu unde si cand sa nu fiu prin preajma...
in rest s'auzim numai de bine :mellow:
0728.26.93.19
#18
Postat 26 October 2004 - 03:55 PM
IlPadrino, la 26 Oct 2004, 09:26, a spus:
bei baiete, daca Bomby loveste din nou, spune si tu unde si cand sa nu fiu prin preajma...
in rest s'auzim numai de bine :mellow:
Totusi imi rezerv dreptul de a-ti face o surpriza!
Cu rabdare si ciocan.
#19
Postat 26 October 2004 - 06:25 PM
Marinaru, la 26 Oct 2004, 15:55, a spus:
...motiv pt care, io-mi rezerv dreptul de a-mi procura o casca dinn WW2, shi o vesta de Viking din zale de otzel
just in case
hehe :D
0728.26.93.19
#20
Postat 27 October 2004 - 01:46 AM
Deci ti-l dau moka cu tot cu CV-ul complet.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#21
Postat 27 October 2004 - 09:27 AM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 27 October 2004 - 11:55 AM
Cu rabdare si ciocan.
#22
Postat 27 October 2004 - 03:55 PM
Cred ca intr-o zi o sa intre la reparat.
Fisiere atasate
-
bombonelul.jpg (39.75K)
Number of downloads: 201
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#23
Postat 31 October 2004 - 07:01 PM
treaba merge bine,aripa in clei e prinsa in bolduri,mai trebe invelita.
uite aci in poza ce face marinaru in doo zile de lucru.
Fisiere atasate
-
DSC00618.jpg (95.4K)
Number of downloads: 181
#24
Postat 31 October 2004 - 07:02 PM
uite unu dasta
Fisiere atasate
-
DSC00620.jpg (65.96K)
Number of downloads: 171
#25
Postat 31 October 2004 - 07:03 PM
Fisiere atasate
-
DSC00621.jpg (92.73K)
Number of downloads: 256
#26
Postat 31 October 2004 - 07:04 PM
stiu mai bine ca el care-i treaba :o
#27
Postat 01 November 2004 - 06:19 PM
Laser frate!
#28
Postat 04 November 2004 - 11:10 PM
Bre nea` Silviule ..zi bre si mie unde se poate gasi acel atelier de marinar care contine acel avion minunat care nu a zburat niciodata ......?! MOAAAA
Ai idee e de vanzare ?! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
BAGA DETALII RPD ! pls
#29
Postat 05 November 2004 - 06:09 AM
atelierul e pe la institutul comoti da intri numa cu marinaru de manutza!
deci:te duci la el cu o masina si un bax de bere;daca-i convine spaga http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif te lasa sa-l conduci cu masina ta
pana la atelierul lui :D
mai detaliat decat atat...
#30
Postat 05 November 2004 - 09:25 AM
Aici poza!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 November 2004 - 09:30 AM
Cu rabdare si ciocan.