Depron si spume poliuretanice Adeziv din constructii
#31
Postat 12 August 2010 - 04:00 PM
Se poate pune un singur servo pentru ambele eleroane ? (conteaza faptul ca eleroanele sunt cam lungi, aprox. 45 cm. lungime fiecare ?)
As incerca sa pun servo-ul acolo unde se vede in poza atasata, pe fuselaj in spatele aripii, iar elementele de comanda (eche ?) la 1/2 din lungimea fiecarui eleron.
Astept pareri pro/contra sau alte solutii.
Multumesc.
Depron de 3 mm n-am gasit dect la culoarea aia, dar de fiecare data cand il vad ma irita din ce in ce mai mult...e urat de tot. Daca iau Guase sau Tempera (culoare ALBA), o diluez cu apa+aracet si o intind pe aripi cu un burete/mic trafalet ? La imbinari risc sa dizolv spuma sau Universal Hobby, ca pe astea le-am folosit ? Greutatea acum e 200-220 grame.
#33
Postat 12 August 2010 - 06:23 PM
http://clap54b.free....craft_3axes.pdf
Zic si eu.
Bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 August 2010 - 06:26 PM
#34
Postat 12 August 2010 - 07:32 PM
dan_mitea, la Aug 12 2010, 07:23 PM, a spus:
http://clap54b.free....craft_3axes.pdf
Zic si eu.
Bafta.
Si eu as face la fel mai ales ca eleroanele sunt din depron si sigur dc il pune la capete acestea se vor torsiona.Si subscriu la varianta cu 2 servo.O sa vezi later de ce e mai bine asa decat cu unul.Cred ca cel mai bine e sa urmezi planul avionului ca cei care l-au conceput si respectiv construit or fi stiut ei ceva.
:lol:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#35
Postat 12 August 2010 - 08:08 PM
@dululutu: am vazut eu ceva-ceva oarecum asemanator, 1 servo la 2 eleroane, aici pe forum. Parca era aripa delta dar nu sunt sigur.
Ideea a venit ca sa folosesc un singur servo si habar n-am daca ar functiona sau nu, de-aia am cerut sfaturi.
@dan_mitea @oachidori: pai asa am zis si eu: parghia de comanda la mijlocul eleronului; numai ca in planurile alea nu e la mijloc, ci spre capatul aripii (asta daca nu confund eu parghia de comanda cu alta piesa/element de comanda.) ?
Concluzie: cred ca o sa vad mai tarziu de ce e mai bine totusi ca in plan, cu 2 servo-uri.
Deocamdata va cred pe cuvant si cred ca am terminat cu ideile si improvizatiile. Oricum, ma bucur ca mi-ati raspuns si ca nu v-ati suparat pentru ca ceea ce am zis pare prostie.
Multumesc.
Ups...am citit din nou ce-au scris dan_mitea si oachidori. Deci: 2 servo, cu parghiile de comanda la mijlocul eleronului.
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 12 August 2010 - 08:10 PM
#36
Postat 12 August 2010 - 08:16 PM
dreammer54, la Aug 12 2010, 09:08 PM, a spus:
@dululutu: am vazut eu ceva-ceva oarecum asemanator, 1 servo la 2 eleroane, aici pe forum. Parca era aripa delta dar nu sunt sigur.
Ideea a venit ca sa folosesc un singur servo si habar n-am daca ar functiona sau nu, de-aia am cerut sfaturi.
@dan_mitea @oachidori: pai asa am zis si eu: parghia de comanda la mijlocul eleronului; numai ca in planurile alea nu e la mijloc, ci spre capatul aripii (asta daca nu confund eu parghia de comanda cu alta piesa/element de comanda.) ?
Concluzie: cred ca o sa vad mai tarziu de ce e mai bine totusi ca in plan, cu 2 servo-uri.
Deocamdata va cred pe cuvant si cred ca am terminat cu ideile si improvizatiile. Oricum, ma bucur ca mi-ati raspuns si ca nu v-ati suparat pentru ca ceea ce am zis pare prostie.
Multumesc.
Ups...am citit din nou ce-au scris dan_mitea si oachidori. Deci: 2 servo,
cu parghiile de comanda la mijlocul eleronului.
Se poate utiliza si un singur servo pt eleroane dar pozitia lui nu e acolo unde ai pus-o tu ci pe aripa.Nu am acum o imagine ca ti-as fi aratat.Ceva de genul asta ar fi varianta cu un eleron.In interiorul fuselajului sau poate fi in exterior pe aripa.
http://www.rhcforum....ic=17892&st=300
In plan e adevarat ca sunt spre jumatatea interioara a aripii probabil si pt a evita folosirea unor prelungotoare pt controlul servourilor.
dar vom vedea pe parcurs.
bafta..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#37
Postat 12 August 2010 - 09:42 PM
dupa ce o sa detii controlul asupra lui poti sa treci la un acrobat si atunci cu siguranta nu o sa te mai atingi de izicraft
bafta
#38
Postat 13 August 2010 - 09:46 AM
Multumesc inca o data.
2. Cum se procedeaza la primul zbor ? Ma refer la decolare sau lansare din mana, cat de mult trebuie ridicat profundorul si cat de turat sa fie motorul ? Pentru avionul asta, ca probabil la altele difera putin...
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 13 August 2010 - 09:51 AM
#39
Postat 13 August 2010 - 11:00 AM
dreammer54, la Aug 13 2010, 10:46 AM, a spus:
pt pct 2 cand e gata avionul mergi la camp alaturi de cineva experimentat,care poate verifica avionul ,lucru ce nu se poate face doar pe net,si iti va explica cu siguranta cum sta treaba cu decolarea.Depinde de motor,elice,etc.Poti decola foarte usor si cu acceleratia la 1/2 sau trebuie full,sunt multe variabile in joc.Iar despre profundor dc il tragi prea puternic iar motorul nu are putere sa il ridice,risti sa il proptesti direct in bot.Deci pentru prima data la camp cu cineva experimentat.
asteptam poze cu constructia .
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#41
Postat 14 August 2010 - 06:12 PM
Nbi, la Aug 14 2010, 06:37 PM, a spus:
depinde de depron dar eu nu am reusit;mai bine incearca cu cel de 3 mm si cauta din ala mai flexibil.eu am reusit.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#42
Postat 14 August 2010 - 07:52 PM
#44
Postat 18 August 2010 - 10:51 AM
Bordul de atac este invelit intr-o...chestie pe care scrie P.V.C. Insulating Tape. Pare sa aiba aderenta buna pe depron, oricum mai buna decat scotch-ul obisnuit, cu care am incercat prima data.
Balamalele sunt facute dupa ceva ce am vazut pe forumul asta; le-am facut din film de radiografie (dar data viitoare o sa caut ceva mai flexibil) si le-am lipit cu Bison PU.
Aripa sta fixata cu cate trei elastice pe fiecara parte. Elasticele sunt din alea obisnuite, cu care se prind banii.
Betele de frigaruie se tensioneaza destul de mult, iar daca pun doar unul sau doua elastice, mi se pare ca aripa se misca prea mult. Mai vad dupa ce pun "capota".
Candva, o sa revin cu markerul rosu pe lateralele avionului...
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 18 August 2010 - 10:58 AM
#45
Postat 18 August 2010 - 11:53 AM
- fata - spate
- stanga dreapta
- cruce
Cum le-ai pus tu acum doar fata-spate ai sansa sa iasa de pe frigarui.
In rest e bine, succes la primul zbor.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#48
Postat 14 October 2010 - 01:59 PM
Motor FC2812 Brushless Outrunner 1534kv
Masa: 39 grame
Diametru ax: 3 mm
Dimensiuni: - lungime: 46 mm
- diametru: 28 mm
- stator: 22x10 mm
Elice recomandata: 7x7 sau 7x6 inch
Tensiune de lucru: 3 sau 4 celule LiPo
Kv: 1534 RPM/V
Recomandari:
Elice 7x4:
- RPM 12250
- Curent maxim: 10.5 A
- Masa maxima recomandata a modelului complet echipat: 580 grame
Elice 7x6 SF:
- RPM: 11000
- Current maxim: 15.5 A
- Masa maxima recomandata a modelului complet echipat: 730 grame
poate fi folosit cu regulatorul acesta
ESC TURNIGY Plush 25A, cu BEC de 2A, pentru motoare fara perii
Curent suportat: 25A
Curent maxim suportat: 35A
BEC: 5V / 2A
Alimentare: 6 pana la 18 V
Masa: 22 grame
Dimensiuni: 45x24x11 mm
Regulatorul e de calitate sau nu merita cumparat ? Gasesc regulator de aceeasi calitate si performante, dar mai ieftin decat asta ?
Elicea asta
Elice GWS RD (Reduction Drive) 7x6 (178x152mm) [ELGWS84RD01] Dimensiuni: 7" x 6" (178x152mm)
daca scrie despre ea Reduction Drive, asta inseamna ca nu o pot folosi pe direct cu motorul de mai sus ?
Va multumesc.
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 14 October 2010 - 02:07 PM
#54
Postat 15 October 2010 - 08:01 AM
Regulator turatie TowePro 30A cu Bec de 1.5A, pentru motoare fara perii
Specificatii:
Current max: 33A
FET: 15
BEC: 1.5A
Timing: Auto
PWM: 8k
Tensiune alimentare: 6-18V
Axceleasi intrebari: TowerPro e bun, merita cumparat ? Sunt diferente mari de calitate, fiabilitate, etc. intre TowerPro si Turnigy ?
Multumesc.
#55
Postat 15 October 2010 - 11:46 AM
Daca inca nu ai apucat sa iti iei 2812 iti recomand 2822, acelasi pret dar cuplu mai mare la turatie mai mica.
Elice pt configuratia asta poti folosi GWS 8x4 DD
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#57
Postat 15 October 2010 - 12:15 PM
#58
Postat 15 October 2010 - 01:31 PM
s-a notat ce trebuia notat si pentru care va multumesc: atat turnigy plush cat si tower pro sunt ok.
#59
Postat 21 October 2010 - 10:05 AM
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 21 October 2010 - 10:06 AM
#60
Postat 21 October 2010 - 12:56 PM
Cel mai corect ar fi sa scoti axul. Nu uita ca spanul o data atras de magneti, cam ramane acolo.